PDA

View Full Version : Cursus theorie " fundamentele opstart info "


Lemans
22-11-2003, 19:25
Na de kerstvakantie (midden januari) organiseerd Raceprojects een cursus voor iedereen die wat meer wenst te weten te komen over autosport.
Dit gaat door te Geraarsdsbergen in een splinternieuw klaslokaal ,ter beschikking gesteld door MVC -racing .
De cursus wordt gespreid over 2 avonden en volgende onderwerpen komen aan bod: - doorlichting van de autosportmogelijkheden in Vlaanderen en Wallonie - budgetspreiding in de diverse diciplines - jacht op budgetten - solo of team - materiaalkeuzes en gevolgen - zelfkennis en kaarten - praktische mogelijkheden .
Zoals jullie zien is deze cursus in eerste instantie bedoeld om het gevecht met de geldbeugel te winnen , een absolute must voor aangename en "kater"vrije race-ervaringen.
Info opvragen en inschrijven kan met een eenvoudig mailtje naar de Thraedstarter "Lemans" . ( en wees aangenaam verrast .) ;)

Driesco
22-11-2003, 19:42
K'zal eens komen luisteren. Maar waarom doen we zoiets niet samen ? Of is het louter gericht naar de verhuur van jullie wagens :) Stuur me de info even door, dan kan ik wat reclame maken in de volgende TC Newsletter die de eerste week van januari uitkomt.

sledge
22-11-2003, 19:47
Lijkt me wel interesant om eens bij te wonen...

Lemans
22-11-2003, 20:12
He Driesco, ge weet wel beter . Ons is het te doen om zoveel mogelijk rubber op het asfalt te verslijten. Hoe doelgerichter de piloten in spe hun budgetten kunnen besteden, hoe meer en hoe langer we hun wagens op de piste zien en dat is het voornaamste ! Of het nu met hun eigen wagen is of met een gehuurde , dat maakt ons niet uit.

Driesco
22-11-2003, 20:26
Ik wil zeker helpen, bel me maar eens al je tijd hebt, dan kunnen we samen wel zo een avond in elkaar steken.

0474/952386

Pascal
25-11-2003, 00:16
Originally posted by Lemans
Na de kerstvakantie (midden januari) organiseerd Raceprojects een cursus voor iedereen die wat meer wenst te weten te komen over autosport.
Dit gaat door te Geraarsdsbergen in een splinternieuw klaslokaal ,ter beschikking gesteld door MVC -racing .
De cursus wordt gespreid over 2 avonden en volgende onderwerpen komen aan bod: - doorlichting van de autosportmogelijkheden in Vlaanderen en Wallonie - budgetspreiding in de diverse diciplines - jacht op budgetten - solo of team - materiaalkeuzes en gevolgen - zelfkennis en kaarten - praktische mogelijkheden .
Zoals jullie zien is deze cursus in eerste instantie bedoeld om het gevecht met de geldbeugel te winnen , een absolute must voor aangename en "kater"vrije race-ervaringen.
Info opvragen en inschrijven kan met een eenvoudig mailtje naar de Thraedstarter "Lemans" . ( en wees aangenaam verrast .) ;)

Mooi initiatief.
Kan je hier al niet wat meer posten.

Bvb is het tijdens de week of in het weekend ?

Is het gratis of is moet er inschrijvingsgeld betaald worden ?

PS : kan het echt niet op één dag. Voor velen zal het maken van twee verplaatsingen een belemmering vormen, denk ik.

C U

Mark
25-11-2003, 00:23
Yep een zaterdagse of zondagse Januari / Februari / Maart zou perfekt zijn..........

Door de week is het net ff iets te ver ;)

Lemans
25-11-2003, 01:16
Zoals het er naar uitziet zullen er minstens twee sessies volgen.
Eentje dan lopende over twee halve dagen en eentje dan op een zaterdag. Bedankt alvast voor de reacties.

Eigenlijk wel gevaarlijk he , zo op een zaterdag ;)

Jemme
11-12-2003, 20:56
Interesse hier.... Kan je me wat meer uitleg doormailen aub?

Pascal
03-01-2004, 02:17
Originally posted by Lemans
Zoals het er naar uitziet zullen er minstens twee sessies volgen.
Eentje dan lopende over twee halve dagen en eentje dan op een zaterdag. Bedankt alvast voor de reacties.

Eigenlijk wel gevaarlijk he , zo op een zaterdag ;)

Al meer info ivm de datum ???

Half januari zal er snel aankomen...

C U

Lemans
03-01-2004, 11:56
De datums worden meegedeeld maandagavond op depaddock.

Lemans
06-01-2004, 01:15
Stoelen en tafels worden tijdens week 3 geleverd.
Klein beetje veiligheid inbouwen .... voila, eerste cursusdag op
zaterdag 24 januari van 10 tot 13 en van 14 tot 17 uur .
Inschrijven kan via een mail.
Sportieve groeten ,Lemans.

Lemans
06-01-2004, 01:17
oeps ! gelogen , het is reeds dinsdagmorgen !

Pascal
06-01-2004, 01:21
Morgen eens nagaan of ik moet werken of niet. Anders zal ik er zeker zijn...

C U

FastFons
06-01-2004, 01:28
Dju, ik heb nog examens dan...

FF

airco
06-01-2004, 08:56
helaas niet mogelijk voor mij :(

Lemans
15-01-2004, 09:48
Voor de mensen die zaterdag 24 januari wensen te komen,
bevestigen kan voorlopig alleen via volgens E-mail adres:
Johan.Daelemans@Skynet.be

Groeten Johan

Lemans
15-01-2004, 10:39
Deelname in de kosten bedraagd Euro 60 ,
sorry Pascal.

sledge
17-01-2004, 21:14
Ik zal er zijn de 24ste

sledge
21-01-2004, 21:32
Krijgen we bevestiging van inschrijving? Ik heb maandag m'n mail gestuurd, maar heb nog geen bevestiging of route ontvangen...

Lemans
22-01-2004, 11:49
De bevestigingen en routebeschrijvingen komen er aan hoor.
vandaag nog!

sledge
23-01-2004, 17:22
Zijn er nog padockers die komen?
(Ik kan me trouwens niet volledig vinden in de routebeschrijving.
Zou het niet beter zijn om Via de E40 afrit 17 te nemen (wetteren-Geraardbergen-Zottegem), dan hoef je enkel de N42 te volgen richting Zottegem. Na +-30Km kom je dan eveneens aan de spoorweg uit (wel van de andere kant)
Al hangt het natuurlijk af of je vanuit Oostende of Brussel komt)

sledge
25-01-2004, 00:53
Het was een heel leerijke dag, bijna alles wat er verteld werd was nieuw voor mij. De uitleg over de verscheidene serie's vond ik duidelijk, en voor ik het wist (ik weet niet of het bij de anderen ook zo was), was het al middag. Dan maar even in het stad een spaghetti gaan eten, en dan even een klimparcours gaan afleggen (hoe die wagen het uithield met zo'n lading aan boord was me een raadsel ;) :D)
Daarna terug naar het klaslokaal (welke heel knap was afgewerkt), en nog snel even de laatse klasse's afgewerkt. Daarna kwam de uitleg over het instappen in de sport zelf, met uitleg over licentie's, sponsor's en alles wat erbij komt. 20 voor 5 was Johan er dan mee klaar, en was hij enigsinds trots dat hij het in 20 minuten sneller dan verwacht had klaargespeeld. Maar dat was zonder Werner gerekent, die hem erop attent maakte dat er nog een hoofdstuk vergeten was, namelijk hoe je kunt testen welk soort piloot je eigenlijk zelf bent. Grafiekje op bord zetten, daar nog eentje over en dan twijfel wat wat nu is :D
Even herbeginnen, en na nog wat gesukkel waren we gekomen waar me moesten zijn: nl. een duidelijk zicht op de verschillende curves :D

Enig nadeel: het was echt vechten om een plaatje op de voorste rij ;) :D

Pascal
25-01-2004, 09:23
Het was inderdaad heel leerrijk en volledig. Voor mezelf was het eerste deel, "welke racesklasses bestaan er in België" niet nieuw", maar ja ik volg het autosport handeltje al een tijd. Het tweede deel was ook niet echt nieuw maar is nu wel een beetje doorzichtiger gemaakt. (Een stap in de goede richting en een duwtje in de rug ;) )

Ook de omgeving, het bvb het leslokaal van Michel van Cleemputte is spiksplinternieuw en leent zich zeer goed voor dergelijke initiatieven.

Buiten het theoretische kunnen zowel Johan als Michel heel wat leerrijke tips geven die zij uit hun jarenlange ervaring halen.

Ik zou zeggen aan beiden : bedankt en doe verder met dit lovenswaardige initiatief...

C U

Werner333
25-01-2004, 13:32
Ook ik vond het een leerrijke dag. Zo mocht ik eens met Audi A2 rijden met als gids een "madammeke" :D
De cursus was zeer volledig en bevatte dingen die ik wist en dingen die ik niet wist. De uitleg van Johan en Michel en de vele randopmerkingen die ze gaven vervolledigden het geheel.
Een echte aanrader!
Ook de omgeving waar in het geheel gebracht wordt is knap. Een ruim, warm :) , modern klaslokaal.
Zeker verder doen met dit initiatief.
En nog eens bedankt aan Johan en Michel.

Speesman
25-01-2004, 16:53
Ging er nu nog eens geen lesdag komen (voor de mensen die gisteren niet aanwezig konden zijn)??

Lemans
26-01-2004, 00:25
Ja , we voorzien sowieso 1 herhaling van de cursus per maand gedurende de 3 eerste maanden van het jaar.
De volgende is op 14 of 21 februari, met een lichte voorsprong voor de 21ste ( de 14 de is het Valentijn )

Lemans

Lemans
26-01-2004, 00:29
Was er nu nog geen reden om de cursus op de 21 ste te nemen en niet op de 14 de, ik weet het niet meer ! ?
:D :D :D

Lemans