View Full Version : Wire less probleeem
Werner333
26-11-2003, 18:49
Ne kameraad heeft het volgende probleem:
Hij heeft een wireless netwerk maar krijgt dat van geen kanten aan de praat. Als hij met kabels werkt lukt het wel.
Dit is zijn configuratie:
TOPCOM Webbr@cer 1004 PSTN in combinatie met een ADSL connectie met TISCALI.
BELKIN Draadloze USB netwerkadapter F506050 Driver version 2.9.8.311 Firmware 0.1005.78
PC draait op XP home edition ( winupdated compete)
Enige suggesties?
Iets nauwkeuriger AUB...
DHCP of niet + configuratie ?
Labels op de wireless kaart + access point ?
Gebruikte wireless standaard ?
Encryptie WEP ? welke versie ?
Anders is het "vogelepiek" :D
Ik heb hier een wireless netwerkske liggen. Ik moet wel zeggen dat ik alles bij US Robotics gehouden heb, zowel de gateway als de receiver (PC Card). Dat was allemaal redelijk PnP.
De combinatie van TOPCOM met BELKIN zou voor problemen kunnen zorgen (compatibiliteit) en ook de verbinding over USB zou voor extra problemen kunnen zorgen.
Om eerlijk te zijn is dat van hieruit moeilijk te zien.
Werner333
27-11-2003, 21:14
Blijkbaar werkt de wireless maar niet verder dan 2 a 3 meter.
Meer kon hij me ook niet vertellen.
De rest zoekt hij op.
FastFons
28-11-2003, 03:32
Bij mij thuis hangen de draden dan wel overal in de weg en valt ge iedere meter over ne netwerkkabel maar ik kan tenminste op 50 meter van mijn router nog altijd perfect verbinden met het netwerk, en aan 100 mbps :D
FF
NGT Racing
28-11-2003, 21:10
Vraag meteen ook even de SSID,
vraag ook eens of hij per toeval weet dat de buren over Wifi beschikken, laatst een gevalletje gehad waar het signaal van de Orinnoco met Yagi omni antenne een sterker signaal gaf dan de access point in het huis, aangezien daar encryptie en MAC address beveiliging opstond hadden we wel signaal, een IP address en alles erop en eraan maar toch geen verbinding,
ver gezocht ik weet het, maar toch effe meegeven,
gewoon SSID aanpassen en prob solved
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.