Log in

View Full Version : Tufclub krijgt hulp van bomexperts

Mark
28-11-2003, 22:05
Belgische bomexperts maken radarkast onschadelijk
Gepost door Arno (Nolius) - donderdag 27 november 2003 @ 23:21 - Bron: VRT Nieuws
Duckbas, Tomsworld, Zooi, bordewolf, VeiligGlijden, specs, Kabuto en Johan hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:

De Belgische explosievenopruimingsdienst (DOVO) heeft de afgelopen dagen twee peperdure verkeerstellers aan diggelen geschoten. Agenten van de Brusselse politie hadden de dienst gewaarschuwd toen ze de kastjes aan een lantaarnpaal zagen zitten. Ze dachten dat het om een bom ging. De DOVO doorzeefde de kastjes met kogels.

Achteraf bleken het radarkastjes te zijn waarmee het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) het aantal voertuigen en hun snelheid wilde meten. Het instituut zei in de Belgische krant Gazet van Antwerpen donderdag dat het fotootjes van de kastjes naar de plaatselijke politie had gestuurd om vergissingen te voorkomen. Dit mocht echter niet baten. "Wij doen al metingen sinds begin oktober en op elk bakje staan een sticker en telefoonnummer van ons instituut", zegt Mieke Schevelenbos van het BIVV verbaasd. De belgenmop komt op een moment dat de politie de jacht heeft geopend op vernielers van flitspalen

Soms is er nieuws dat een glimlach tevoorschijn kan toveren, dit is er eentje :D

airco
29-11-2003, 08:44
radardetectoren zijn tot nader order nog steeds verboden in België. Laat linkjes en/of duidelijke beschrijving waar ze te vinden dan ook achterwege ...

==> 3 posts removed

Mario
29-11-2003, 09:27
We zullen zien of dit nog even grappig is als er eens een naast familielid wordt omvergereden door een wegpiraat :rolleyes:, al komt heel deze toestand wel vrij amateuristisch over :rolleyes:.

BODI
29-11-2003, 12:35
Originally posted by airco
radardetectoren zijn tot nader order nog steeds verboden in België. Laat linkjes en/of duidelijke beschrijving waar ze te vinden dan ook achterwege ...

==> 3 posts removed

Zeg mannen, is dat niet een klein beetje overdreven? :eek:

joost
29-11-2003, 12:40
Eigenlijk een juridisch interessante vraag... Detectoren zijn idd verboden, maar mag je daarvoor communiceren? Het Britse autoblad EVO heeft een hoop adverteerders uit die sector en het blad wordt verkocht in België; kan dit?
Klopt het dat je wagen wordt geconfisceerd als er een bezit?

JC

flugel
29-11-2003, 12:56
Originally posted by BODI
Zeg mannen, is dat niet een klein beetje overdreven? :eek:

Vind ik ook eigenlijk... het is bij wet verboden dus moet je der over zwijgen, dan mag je over niet veel meer praten eh.
VTM hebben enkele weken geleden een reportage getoond over die dedectoren... mag de televisie dit dan ook niet doen? Komaan eh...

Driesco
29-11-2003, 14:09
[i]

JC [/B]

Het is verboden in België, maar niet in Nederland. Tevens is er een hiaat in de wet dat zegt dat je niet in de wagen mag hebben, niks over het feit dat je het niet in je zak mag hebben.

Wat betreft het weghalen van mijn post over de club : hier heb ik weer mijn bedenkingen bij. Gaan we ze der hier allemaal afsmijten die illegaal software zitten te downloaden ook. Da mag volgens mij ok niet hé.

Ik heb veel respect voor iedereen in het verkeer, ik doe massa's Km's per jaar maar zoals ze nu bezig zijn is het niet meer plezant. Van mijn part mogen ze 250 camera's zetten in de bebouwde kom en aan scholen, maar niet op de snelweg. Er komt een wet en iedereen legt er zich maar braafjes bij neer. Ook ik heb iemand in de familie die omgekomen is in een autoongeluk, maar daarom ben ik nog geen voorstander van doorgedreven acties.

Heb gisteren trouwens nog n'een zatten zien lopen op straat, gaan we daarom op elke hoek moeten staan blazen.

Wetten, wetten, wetten, ik krijg er stillaan mijn buik van vol in dit klote landje. Als ze nu nog die 1 bepaalde wet gaan stemmen over da stemrecht dan is de kogel helemaal door de kerk.

Vroeg of laat : Zuid Afrika here I come ! :D
Daar kan je 200 rijden in je eigen tuin want de grond kost daar niks :)

Steve
29-11-2003, 15:24
We gaan altijd gaan stemmen maar geen kat die gevraagd heeft om flitspalen te plaatsen en zo zijn er honderd dingen waar we niet om vragen, waarom eigenlijk nog gaan stemmen?

Ik vind ook dat dat niet zomaar kan, ze vinden weer iets nieuws om de mensen te pesten en iedereen legt er zich direct bij neer, maar ja wat doen we eraan? Allemaal op straat komen heeft ook geen zin zeker.....

JFL
29-11-2003, 16:06
Originally posted by Driesco
Heb gisteren trouwens nog n'een zatten zien lopen op straat, gaan we daarom op elke hoek moeten staan blazen.

Gisteravond twee, op nog geen honderd meter van mekaar... Om halfacht 's avonds of zo. Eentje waggelde van het trottoir bijna voor mijn wielen.

't Is godgeklaagd, maar volgens mij redeneren die politiekers zo: als iedereen ladderzat thuis in zijn zetel gaat zitten, of ten verste in het café op den hoek, dan gebeuren er geen verkeersongelukken. Zeker niet als iedereen dan ook nog werkloos is en ook nog overdag in zijn zetel blijft zitten. Zodat ge zelfs geen auto meer kunt betalen...

En dan maar schrikken dat het bergaf gaat met de economie...;);)

N.B.: Laat dit geen pleidooi zijn voor roekeloos rijgedrag. Maar de manier waarop ze tegenwoordig de mensen pesten, zeker die met een auto, is godgeklaagd.

Sennake
29-11-2003, 16:44
Originally posted by flugel
Vind ik ook eigenlijk... het is bij wet verboden dus moet je der over zwijgen, dan mag je over niet veel meer praten eh.
VTM hebben enkele weken geleden een reportage getoond over die dedectoren... mag de televisie dit dan ook niet doen? Komaan eh...

Laat het ons er op houden dat we het zekere voor het onzekere genomen hebben, en dat alles uiteindelijk afhankelijk is van interpretatie en vatbaar is voor discussie. Erover praten mag, maar we hebben liever niet dat er links gepost worden waar je ze kan bekomen...

Niemand heeft de wijsheid in pacht, maar als iemand van de mods in eer en geweten zijn plicht doet gaan we hem daarna abslouut niet met de vinger wijzen, zeker als we ons bevinden in de soms o zo brede grijze zone tussen legaliteit en illegaliteit...

No hard feelings?

Driesco
29-11-2003, 16:52
Groot gelijk Sennaken, maar het moet bespreekbaar blijven. :)

flugel
29-11-2003, 17:29
Originally posted by Sennake
Laat het ons er op houden dat we het zekere voor het onzekere genomen hebben, en dat alles uiteindelijk afhankelijk is van interpretatie en vatbaar is voor discussie. Erover praten mag, maar we hebben liever niet dat er links gepost worden waar je ze kan bekomen...

Niemand heeft de wijsheid in pacht, maar als iemand van de mods in eer en geweten zijn plicht doet gaan we hem daarna abslouut niet met de vinger wijzen, zeker als we ons bevinden in de soms o zo brede grijze zone tussen legaliteit en illegaliteit...

No hard feelings?

jaja ok :) maar, het blijft dubbel eh... er zijn zoekrobots genoeg waar je die info wel vindt... dus.

Sennake
29-11-2003, 18:00
Originally posted by flugel
jaja ok :) maar, het blijft dubbel eh... er zijn zoekrobots genoeg waar je die info wel vindt... dus.

Uiteraard :)
Maar we hebben dan ook niet de pretentie noch de intentie van "internetpolitie" te gaan spelen hoor :)

Mistery
29-11-2003, 19:05
Originally posted by Sennake
Uiteraard :)
Maar we hebben dan ook niet de pretentie noch de intentie van "internetpolitie" te gaan spelen hoor :)

Zoniet : anders al vrij goed in jullie recrutering geslaagd ! ( :D ) sorry P, kon het niet laten... we vechten het wel uit op 11/12... miljaar, da ga vonken geven !!! ;)

Jochie
30-11-2003, 22:38
Originally posted by joost
Eigenlijk een juridisch interessante vraag... Detectoren zijn idd verboden, maar mag je daarvoor communiceren? Het Britse autoblad EVO heeft een hoop adverteerders uit die sector en het blad wordt verkocht in België; kan dit?

JC

Ik heb vorig jaar de Belgische wetteksten eens zitten bekijken.
Boete was 1000E en onmiddelijke vernietiging.

Jochen

Jochie
30-11-2003, 22:40
Originally posted by joost
JC

Misschien mag dit idd niet maar zolang je dit soort vragen niet overal te veel gaat stellen kan het wel, dus zwijgen en verder van EVO genieten. :)

Jochen

bobcat
02-12-2003, 15:47
Originally posted by Mario
We zullen zien of dit nog even grappig is als er eens een naast familielid wordt omvergereden door een wegpiraat :rolleyes:, al komt heel deze toestand wel vrij amateuristisch over :rolleyes:.
:no:
Dus als er een of andere verkeers deskundige, een bord van 50km/h zet, en we rijden er meer dan 50, zijn we wegpiraten die eigenlijk mensen vermoorden!?? Die deskundigen, daar hebben wij zo onze twijfels over en snelrijden is daarom zeker niet gevaarlijk! Zo zijn er zelfs veel bestuurders die niet het verkeersregelment kennen. Ik zie veel mensen die onzeker achter het stuur zitten, en juist die mensen zijn een gevaar op de weg. De meeste durven nog niet eens hard te remmen, of hebben hun wagen niet in de hand. Tegen een lage snelheid is er geen aandacht genoeg! En natuurlijk moet je aan de scholen dubbel zoveel opletten en je snelheid aanpassen, maar er zijn ook vele plaatsen waar ze overdrijven met hun beperkingen. :frusty:

Mark
05-12-2003, 21:31
Belgische afdeling Tuf-Tuf club heft zich op
Gepost door Bart (veekeend) - vrijdag 5 december 2003 @ 13:40 - Bron: Planet Internet
De Tuf-tuf Club heeft haar Belgische afdeling met onmiddellijke ingang opgeheven. De reden is de slechte reputatie die de vereniging de afgelopen tijd heeft opgebouwd. Zo werd de Tuf-Tuf Club in de Vlaamse media omschreven als onder andere 'snelwegterroristen'.

De Belgische afdeling kende al problemen. Zo was vorige week door de politie de woordvoerder van de Belgische (Vlaamse) afdeling van de Tuf Tuf Club opgepakt. Het betrof de 36-jarige Willem Laurens uit Mechelen. De man zit nog altijd in voorarrest wegens het vernielen van een flitspaal in Werchter.

"De tegenactie van de Belgische en Nederlandse overheid is zo omvangrijk dat het voor ons bijna onbegonnen werk is om de naam Tuf-tuf Club nog te zuiveren", aldus de Nederlandse Tuf-Tuf Club. "We komen dan ook totaal niet meer toe aan hetgeen we echt willen: het gevecht aangaan tegen een commercieel verkeersbeleid."

Ook de Nederlandse afdeling ligt onder vuur. Zo kan de Tuf-Tuf Club een aanklacht tegemoet zien van de rechthebbenden van Suske en Wiske, de Standaard Uitgeverij. Volgens de uitgever schendt de Tuf-Tuf Club het auteursrecht. De Tuf-Tuf Club ontleent zijn naam aan het gelijknamige album van Suske en Wiske, meent de uitgeverij. bron: fokzine.com