View Full Version : Oorlogsspelletjes
Een vraagje voor de gamers hier : wat zijn tegenwoordig goede oorlogsspelletjes ?
Ikzelf ben blijven plakken in de Close combat-reeks. Leuk, maar het genre schijnt nogal geëvolueerd te zijn en vandaar mijn vraag.
Een precisering : Medal of Honour valt er al vantussen, want het interesseert me niet om in de huid van Amerikaanse soldaten te kruipen.
kan uitgangspunt goed begrijpen, ben ook niet echt amerikaans gezind, maar medal of honour is wel een supergoed oorlogsspel...
De oorlogsgames van het momente zijn:
- Call of Duty (je speelt als amerikaanse en rusische soldaat),
- Delta Force - Black Hawk Down (amerikaanse elitesoldaat),
- het online game Wolfenstein - Enemy Territory (hier ben je Allied of Axxis),
- Vietcong doet het nog altijd goed (amerikaanse soldaat)
- Rainbow Six 3 - Raven Shield (amerikaanse elitetroepen)
- Battlefield 1942 (je kiest net zoals in Enemy Territory voor Allied of Axxis).
Wil je echt neutraal gaan:
- Halo - Combat Evolved (al heeft het opnieuw een amerikaans tintje)
- T3 - War of The Machines (tja, ... made in USA, ... dus)
Weinig games waar je als belgische para de Kongo in gaat.
Waar worden de games nu eenmaal ontwikkeld? ..... Juist!
@ TiBO
Ik dacht dat je met Vietcong ook als Vietnamees kon vechten. Ik dacht het ergens gelezen te hebben. Ik ben dat spel trouwens aan het spelen (het zat bij mijn nieuwe videokaart).
De enige die ik goed ken is Black Hawk Down en C&C Generals.
Black hawk down vond ik wel goed, goeie actie, mischien niet geheel volgens de waarheid
C&C is dan weer een ander type spel, waar je met de US, Japan en de GLA kan spelen (GLA= soort Al Quaida :D)
Mohaa rulez big time. Online spelen is gewoon zalig!
FleaBite
03-12-2003, 19:19
Yep, wat maakt het uit of je nu als Amerikaans soldaat speelt of niet, MoHaa is gewoon top! (je kan trouwens ook als Duits soldaat spelen, in multiplayer modus dan). Ben nu bezig aan Call of Duty. Hierin zijn er 3 campaigns (een Amerikaanse, een Britse en een Russische). Momenteel zit ik halfweg de Britse, en mijn broerie heeft op 1 dag uitgespeeld, dus denk ik dat het een redelijk kort spel is. Fantastische single player, maar iets te kort dus.
Originally posted by TiBo
Waar worden de games nu eenmaal ontwikkeld? ..... Juist!
dit is wel een vrij grote veralgemening ze. games worden overal gemaakt, zelfs in dit belgenlandje. alleen spreekt het amerikaanse leger blijkbaar meer ter verbeelding dan het Belgische...
trouwens binnenkort komt "Specnaz" uit, waar je met de russische elite aan de slag kunt.
als je niet vies bent van een RTS (+/- à la Age of Empires) kan ik Sudden Strike aan bevelen: in de eerste kan je aan de slag met Amerikanen, Russen, en Duitsers, en in het vervolg komen daar nog de Jappen en de Britten bij. en die zijn wel al uit
R@ce@holiC
03-12-2003, 20:41
SOF II vind ik ook heel goed , het is wel niet echt een oorlogsspel maar de multiplayer is fantastisch goed !
Originally posted by FleaBite
Yep, wat maakt het uit of je nu als Amerikaans soldaat speelt of niet, MoHaa is gewoon top!
Ach, zo'n spel vraagt toch wat inlevingsvermogen en ik heb het nu eenmaal niet voor de Amerikanen, maar vooral, ik het altijd al een boontje gehad voor de "slechteriken" (of wat daarvoor moest doorgaan in onze Westerse beeldvorming/propaganda), dus ofwel de Duitsers of de Russen. Vandaar mijn voorkeur ; Vietcong is ook wel een leuk idee.
Ik kan die Amerikanen in het echte leven dan wel niets maken, virtueel kan ik ze dan uitroken, vermorzelen, verpletteren, uit elkaar rijten enz. :D.
't Zal gaan tussen tussen "Call for duty" (indien m'n computer het aankan een lichte voorkeur voor dit) en "Battlefield 1942" (leuke add ons, vooral het Italiaanse strijdtoneel).
Verpulveren, ontleden, verdemmeleren, kapotmaken, applatéren, vermutileren, fileren, pocheren, blancheren, filtreren, carboniseren, pureren, verteren, souderen, :fight: :frusty:
Laat U gaan Mario!!!! :applaus:
Ferrari Forever
23-12-2003, 23:05
Qua oorlospelletjes stond Medal of Honour en zijn twee uitbreidingen (spearhead en breaktrough) tot voor kort voor mij op eenzame hoogte. Call of Duty is eigenlijk helemaal in dezelfde stijl, alleen heeft het nog net dat ietsje meer. Die ontsnapping in een gestolen auto door vijandelijk gebied, daar viel mijn mond toch wel even van open. Grafisch fantastisch en snél...vakwerk gewoon.
Als je hardware het kan trekken is dit gewoon het oorlogsspel van het jaar...
Sway Bar
24-12-2003, 00:38
Niet vergeten battefield 1942 + de vele mods die uitkomen zoals Desert combat en Eve of Destruction.
Aan eve of destruction moet er nog wat aan gewerkt worden maar deze vietnam mod is prachtig om met de heli's te vliegen. Echt machtig als er zo'n heli komt afgevlogen of je op te pikken en af te zetten aan de battlezone.
Alsook Desert combat nu al aan versie 0.6 is schitterend. Daar kan je kiezen tussen de Amerikaanse of Irakeese kant. Deze mod is nog veel uitgebreider dan EoD :)
Ja, ondertussen heb ik Battlefield 1942 deluxe edition gekocht (= het gewone spel + Italiaanse slagvelden), maar nog niet mee gespeeld. Ziet er niet slecht uit.
Daarnaast, om mezelf te verwennen ook Call of Duty (voor "maar" 37 euri ipv de normale 49) gekocht. Heb daar enkel nog maar de eerste training kunnen doen. Ik verwacht dat er voor dit spel vroeg of laat wel een uitbreidingspakket uitkomt waarmee je als Duits soldaat kunt spelen en met je Koningstijger al die armzalige Shermans kapot kunt schieten en over de hulpeloze Amerikanen soldaten rijden en eventueel Patton uitroken :eek: :D .
Rallyloverke
24-12-2003, 11:06
Ik heb eigenlijk geen full-oorlogsspelletjes, maar wel een demo die ik wel tof vond (al oud, ik weet niet aan de hoeveelste editie ze nu zitten) : Commando's Behind Enemy Lines.
Sway Bar
24-12-2003, 11:47
Originally posted by Mario
Ja, ondertussen heb ik Battlefield 1942 deluxe edition gekocht (= het gewone spel + Italiaanse slagvelden), maar nog niet mee gespeeld. Ziet er niet slecht uit.
Daarnaast, om mezelf te verwennen ook Call of Duty (voor "maar" 37 euri ipv de normale 49) gekocht. Heb daar enkel nog maar de eerste training kunnen doen. Ik verwacht dat er voor dit spel vroeg of laat wel een uitbreidingspakket uitkomt waarmee je als Duits soldaat kunt spelen en met je Koningstijger al die armzalige Shermans kapot kunt schieten en over de hulpeloze Amerikanen soldaten rijden en eventueel Patton uitroken :eek: :D .
Mja, die Italiaanse slagvelden zijn niet zoveel soeps. :(
Te weinig slagvelden en sommige zijn niet uitdagend genoeg.
De mods zijn stukken beter :o Nuja het is natuurlijk te zien wat je graag speelt in dat spelleke want er zijn zoveel mogelijkheden en dat maakt het enorm leuk. " Requesting Artillary barrage" :cool:
Het schijnt zelfs dat een andere uitbreiding " secret weapons of WWII" veel beter is dan de Italiaanse, maar nog niet gespeeld. Kzal het ook niet kopen, teveel leute met DC en EoD.
Swoit ben wel eens beniewd naar Call Of Duty ;) Is dat spel toch geprezen voor zijn single player?
Ferrari Forever
24-12-2003, 21:57
Ik weet niet hoe het zit met voor een modale pc, maar als je een recente machine hebt dan zijn de graphics in Call of Duty gewoon fenomenaal. Ik heb daarnet het level met de stuwdam gespeeld en die lichteffecten op dat neervallende water en die enorme nazi-vlaggen op de wand zijn om kippenvel van te krijgen. Ik speel nu wel met een radeon 9800 pro op een pentium 4 3GHZ, dus de settings staan allemaal op maximum aan 1280 bij 960 en alles draait supervlot. Soms bleef ik gewoon even staan om eens rond te kijken omdat alles er zo subliem uitziet. Klassespel
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.