PDA

View Full Version : Ferrari zonder sponsoring


Alain
13-09-2001, 21:43
Dit weekend zal ferrari zonder enige sponsoring van Marlboro, Shell en Vodafone aan de start staan uit solidariteit met de gebeurtenissen in de USA.
Ik weet dat het niet gepast is maar ik denk dat we qua uitstraling de mooiste Ferrari van het voorbije decenium zullen zien. Foto's van deze wagen zullen gegeerd wild zijn. Ben benieuwd naar het uitzicht...

Sennake
13-09-2001, 21:47
Euhrm... Marlboro stond er vorig jaar sowieso al niet op want Penske heeft in de States het alleenrecht op die sponsor. Dus is het niet zo'n huzarenstuk om de andere sponsors ook weg te laten en te doen alsof het is "uit respect voor wat er gebeurd is"...

Alain
13-09-2001, 21:50
Euh...ik weet niet of je het al weet maar dit weekend wordt er in monza gereden :D

tsjolder
13-09-2001, 21:55
Ik snap niet goed waarom Vodafone in dat rijtje staat, bij mijn weten is dat toch Brits en niet Amerikaans, of zit ik ernaast?

Sennake
13-09-2001, 21:57
Originally posted by alain
Euh...ik weet niet of je het al weet maar dit weekend wordt er in monza gereden :D
Sorry, ik dacht dat je refereerde naar de GP van USA. My mistake!

TiBo
13-09-2001, 23:08
Mooie Ferrari, ... slechte reden !!

Werner333
14-09-2001, 16:12
Zonder reclame???????
Wat denk je dat die witte voor- en achtervleugel willen zeggen?
http://www.dailyf1.com/data/photos/2001/italy/friday/pic18.jpg
Bron: http://www.dailyf1.com

RoBByNiO
14-09-2001, 16:19
dat is juist de toyota zonder reklam toen hij voorgesteld werd... Niet echt mijn type! Zonder reklam toch eeeel ander uitzicht zenne

Joosen
14-09-2001, 16:47
'k Vind wel dat zonder al die sponsors de contouren van de auto veel meer opvallen, dus mij valt het wel mee.
Voor Vodafone is dit natuurlijk perfekt, geef toe dat zij niet heel opvallend of leesbaar op de auto staan, maar nu zal hun naam op elke tv-zender wel enkele malen genoemd worden omdat zij zo'n mooie geste doen.
PS: ik vind het echt wel een mooie geste, zeker als je de uitleg erbij kent, Di Montezemelo:"Dit weekend gaat voor ons enkel over sport, niet over commerce"

Lambo
14-09-2001, 19:28
Volledig mee akkoord, Joosen

Sennake
14-09-2001, 19:49
Ik weet niet wat de bedoeling is van die zwarte neus (teken van rouw???) maar ik vind het wel aartslelijk...

RoBByNiO
14-09-2001, 19:55
effe van op irc omtrent die neus:

<Hakki> wa is da me die neus vd ferrari?
<one-> lol
<one-> gene reklaam zegge ze
<one-> IEDEREEN weet da da vdafone is
<RoBByNiO-iserni> ik ni one-
<RoBByNiO-iserni> wrom is da zo?
*** RoBByNiO-iserni is now known as RoBByNiO
<one-> das wur typisch ferrari hij
<one-> zeggen da ze gene reklaam make
<one-> ALS ze gene reklaam make, dan zoude rood gewest zijn

volgens mij heeft one ongelijk door te zeggen dat zwart de kleur van vodafone is! Dat is rood ben ik 100procent zeker van!!!!

Kleur van rouw zoals ik ook op irc zei en nu door sennake bevestigd word:

<Hakki> tis voor de slahctoffers van WTC
<RoBByNiO> da zwart?
<RoBByNiO> aja kan wel zijn
<RoBByNiO> zwart kleur van rouw he

Savi
14-09-2001, 20:30
Hoe is het toch mogelijk om nu zelfs durven te zeggen dat Ferrari weer "slecht" bezig is...dan kan ik even goed zeggen dat McLaren enkel een fonds heeft opgericht voor PR en voor niks meer.

Sennake
14-09-2001, 20:31
Originally posted by Savi
Hoe is het toch mogelijk om nu zelfs durven te zeggen dat Ferrari weer "slecht" bezig is...dan kan ik even goed zeggen dat McLaren enkel een fonds heeft opgericht voor PR en voor niks meer.

??????????? waar staat dat ergens Savi????????????,

Oneliner
14-09-2001, 21:02
Wie beweert er ier dat ferrarie "weer slecht bezeig" is???

RoBByNiO
14-09-2001, 21:17
kan ik ook ni volgn zenne savi!

Savi
14-09-2001, 23:34
Originally posted by alain
Dit weekend zal ferrari zonder enige sponsoring van Marlboro, Shell en Vodafone aan de start staan uit solidariteit met de gebeurtenissen in de USA.
Ik weet dat het niet gepast is maar ik denk dat we qua uitstraling de mooiste Ferrari van het voorbije decenium zullen zien. Foto's van deze wagen zullen gegeerd wild zijn. Ben benieuwd naar het uitzicht...

Dit onderandere ...

Finish
14-09-2001, 23:45
Met alle respect, maar die zwarte neus is oerlelijk en verknoeit de pracht van een rode, sponsorloze Ferrari.

Het gebaar is okay, maar wat kan het de duizende mensen onder het WTC nog een zak schelen ?

RoBByNiO
14-09-2001, 23:56
niks =)

ik vind ook dat de ferrari er niet uitziet. Hopelijk veranderen ze dat naar de race toe!!

Lambo
15-09-2001, 00:30
Ze zouden hem compleet in het zwart moeten doen, zoals het prototype dit jaar. Een mooie symbolische geste en een schitterende wagen erbovenop. Zoals het nu is, is het eigenlijk noch mossel noch vis.

Alain
15-09-2001, 09:40
Die zwarte neus is inderdaad oerlelijk maar ik heb deze thread gestart omdat ik ervan uitging dat ie volledig rood zou zijn zonder reclame. Dat de witte vlakken op de vleugels blijven lijkt me normaal, niet Werner ?
Het gaat hem hier enkel om het feit dat de namen van de diverse sponsors niet vernoemd worden op de wagens.
Iedereen weet dat marlboro hoofdsponsor van Ferrari is en de kleurschakering verraadt dit uiteraard.

Werner333
15-09-2001, 11:48
Ik had eigelijk ook gehoopt op een volledig rode Ferrari.
Die zwarte neus is lelijk en de witte vleugels verwijzen toch wel iets te veel naar Marlboro. Zeker als je zegt dat je alle referenties naar de sponsors weghaalt.
Nu ja, in de "old days" waren hun vleugels natuurlijk ook wit.

Alain
15-09-2001, 12:53
Savi, verklaar u nader. Ik kan hier echt niet uit afleiden dat ik op enige manier insinueer dat ferrari slecht bezig is. Ik ben btw een Ferrari - fan in hart en nieren.
Ik vind het daarentegen een mooi gebaar en was benieuwd naar het uitzicht van de wagen. Er gaat niets boven een Ferrari zonder enige vorm van sponsoring. Helaas is dat in deze tijden niet meer financieel haalbaar vandaar dat foto's van deze wagen gegeerd zullen zijn.

Savi
15-09-2001, 14:22
Oeps, sorry, ik heb mezelf weeral in lompheid overtroffen ! Da moest op een ander forum zijn...mijn excuses !

RoBByNiO
15-09-2001, 14:28
terug naar de neus van ferrari:effe iets dat ik heb opgemerkt: Sauber heeft een wiite neus valt te vergelijken met Ferrari: blauw met witte neus en rood met zwarte: van ontwerp komt het overeen

Lambo
15-09-2001, 18:45
Jaguar heeft trouwens zijn motorkap in het zwart. Maar al de andere sponsors staan er wel nog op. Is trouwens ook geen zich hoor, die Jaguar.

Pascal
16-09-2001, 00:22
Ze zijn dan weer mooi in hun opzet geslaagd. Uiteraard is de aanvankelijke bedoeling hun medeleven betuigen met het gebeuren in de USA maar ik kan me niet van de mening ontdoen dat ze ook hopen dat op die manier hun auto en eventueel hun sponsors vernoemd worden en uiteraard uitgebreid in beeld komen.

Op zich heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik vind zelf dat de Ferrari's er mooi uit zien en dit blijkbaar in tegenstelling van de meesten onder jullie. Alleszins zullen foto's en eventueel modellen die op de markt worden gebracht gegeerd zijn. Op onze beurt zullen wij binnen tientallen jaren onder andere ook op deze manier aan onze nakomelingen het verhaal van de WTC-toren kunnen verder vertellen en hen kunnen wijzen op de solidariteit die in de autosport heerst.
Niet dat we het anders snel zullen vergeten maar het zal een (mooie) anecdote zijn.

C U

Bart.Vandecavey
17-09-2001, 13:33
Jordan reed dacht ik met een "Stars 'n Stripes" op hun zijkant.

RoBByNiO
17-09-2001, 17:32
klopt Bart!