PDA

View Full Version : Wedstrijd in Bilzen


joost
08-12-2003, 19:05
Gisteren hebben we met twee teams deelgenomen aan een wedstrijd in het kader van een Waals endurance kampioenschap. Voor deze wedstrijd werd uitgeweken naar het Limburgse Bilzen en dat was een enorme meevaller; mooie piste, snele karts, leuke sfeer.
Alleen was de piste berekoud, de eerste ronden geleken meer op de Trophée Andros dan op karten. :)
Het niveau was bijzonder hoog, misschien eens een idee om met wat teams af te zakken voor de volgende wedstrijd (binnen 2 maanden),

Joost

vertigo
08-12-2003, 20:08
Aha bilzen dat is nog is iets leuk é. Inderdaad het is daar in het begin meer rally dan racen maarja dat is dan ne keer iets anders é. Als er een wedstrijd komt dan doen ik alvast mee en dan trommel ik wel de rest van ons team op. Voor races te organiseren is het daar ook lekker goedkoop. Dus als er iets komt zou dat zeer leuk zijn.

Mistery
08-12-2003, 20:26
Originally posted by joost
een wedstrijd in het kader van een Waals endurance kampioenschap. Voor deze wedstrijd werd uitgeweken naar het Limburgse Bilzen

Bilzen, waar ligt da ? :D :D :D
Enfin, het is algemeen gekend dat deze karting voor zowat 80% draait op Waals kliënteel... Dju, fout gemaakt : waals is SOWIESO al met kleine letter ;)

Wat de kwaliteit van piste, materiaal en uitbating betreft : daar zijn al vele verhalen rond geweest. Eén ding staat vast : de eigenaars/uitbaters veranderen vrij regelmatig van naam, iets wat een zaak nooit ten goede kan komen. Bij diverse bezoeken aan deze kartingpiste kon ik persoonlijk toch ook wel een aantal positieve punten ervaren. Een goede uitbater in deze zaak, en de handel kan echt wel openbloeien...

vertigo
08-12-2003, 20:36
Van personeel heb ik gehoord dat ze een nieuwe (extra) karting gingen openen en ik dacht dat dat in Eupen ging zijn. Maar ik weet niet 100 % zeker of het nu Eupen was of niet. In ieder geval zou de nieuwe karting een hal hebben die 2 tot 3 keer groter zou zijn als die van Bilzen. Het circuit zou dus zeker meer dan 1 km lang worden !!

Speesman
08-12-2003, 21:18
Waarschijnlijk gaan we met ons team (Calamitas) over een goede 2 maanden er een wedstrijd organiseren. Iedereen is daar uiteraard op welkom!!

vertigo
08-12-2003, 21:26
Ge laat maar iets weten.

Speesman
08-12-2003, 21:28
Zal zeker gebeuren :)

@ Joost: Was dat met het BKC (Belgian Kart Cup) dat ge meegereden hebt?

joost
09-12-2003, 21:31
Neen, iets van een Waalse kartingschool. De details zijn mij onbekend.

JFL
09-12-2003, 22:40
Triskell heten die jongens. Leuk en totaal pretentieloos clubje, waarin niettemin o.a. enkele FunCup-rijders... en een troepje kids, maar wees gerust, die gaan vooruit.

Enfin, ik heb me prima geamuseerd. Gelukkig was het een 2-uurs wedstrijd, zodat tegen het einde de bandjes toch min of meer op temperatuur kwamen... ;)

De eerste stint zonder handschoenen gereden (vergeten). Mijn vingers waren er zowat afgevrozen... Zal die dus nooit meer vergeten. :D

Wat Bilzen betreft: entourage is wat rudimentair. Hier en daar wat minder verzorgd (o.a. geen helmmutsje voor wie zelf geen helm meebrengt...). Cafetaria daarentegen dik in orde en erg leuke wedstrijdpiste. En blijkbaar erg aangename prijzen (€90 voor 2 uur wedstrijd).

Snelle Japie
09-12-2003, 22:48
Ik heb eens één keer in Bilzen gereden in de winter, een kwartiertje zonder handschoenen en ik heb daarna tegen de verwarming moeten staan dak mijn sluiting van mijne helm niet meer open kreeg door de kou daar :D

Speesman
15-12-2003, 16:47
Zoals reeds gezegd: indien mensen wedstrijd in Bilzen willen rijden, wij (calamitas) gaan er binnekort eentje organiseren. Meer info hier:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=6677
of uiteraard op onze site.