View Full Version : Klein vraagje ivm geluid
R@ce@holiC
09-12-2003, 21:58
Ik heb hier een klein probleem ale tis te zeggen probleem : mijn speakers willen , wat ik ook doe , niet als 4.1 maar als 2 speakers ingesteld blijven bij het opstarten. Het gaat hier over een onboard live kaart. Waar ik het ook instel , het programma dat bij het moederbord zat of in het configuratiescherm bij sound) bij een reboot altijd het zelfde , 2 speakers ipv 4.1. Zodoende moet ik dat altijd handmatig veranderen :frusty: .
Ik heb deze vraag al voorgelegd aan onze 3 leerkrachten informatica maar ook zij wisten geen oplossing ! :eek: :( :no:
Dus dacht ik , ik stel de vraag eens hier :)
Kijk met een registry spy tool welke keys en values veranderd worden wanneer je handmatig instelt. Schrijf vervolgens een programmaatje dat je uitvoert terwijl het systeem opstart ( eenvoudig gezien kan je het in je start folder droppen ) :D
OK, ik besef dat dit weinig concrete hulp is als je geen Windows programmeur bent... ( dan was je er trouwens zelf wel opgekomen )
the spy:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml
Om de registry te veranderen kan je een .reg file maken ( en invoeren tijdens login ) , dat is mijns insziens iets eenvoudiger, alhoewel...
hehe
ge moet het maar weten hé :)
het bios lijkt me toch simpeler zenne ;)
gewoon sound card instellingen aanpasse
R@ce@holiC
09-12-2003, 23:49
In mijn BIOS geen bal te vinden over sound card instellingen of aanverwanten...
Een windowsprogrameur ben ik ook al niet... Mss van miserie toch maar de Creative Live kaart er terug in pompen? Kwou al een IRQ (of hoe heet da ookalweer) uitsparen door die onboard live kaart te pakken...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.