PDA

View Full Version : Pocketbiken


Ottooke
11-12-2003, 18:41
Beste Paddockers,
NOx en mezelf zouden graag eens gaan pocketbiken. Maar met 2 is het niet zo plezant dus zouden we willen vragen of er nog andere Paddockers zijn die dit ook wel eens willen doen. Voor ons zal het dan de eerste keer zijn. Wie is geïnteresseerd om mee te doen? Een datum en plaats zullen we later afspreken als er voldoende mensen mee willen doen.

Mark
11-12-2003, 19:14
count me in.........................op het gebied van pocket-bike ben ik nog nat achter de oren ;) :D

Ottooke
11-12-2003, 21:11
Haha, jij op een pocketbike, dan moet iemand foto's komen trekken ;) (niet dat ik het kan, ik heb het ook nog nooit gedaan).

Boosterke69
11-12-2003, 21:13
hmmm verleidelijk, waar zou het dan zijn als ik da mag weten want bij ons hier in de buurt weet ik ni direct iets zijn om te pocketbiken enkel monobiken (is ook ferm ) en dat is elke dinsdagavond in JPR Sint- niklaas. Hou mij in ieder geval op de hoogte hé ;)

Ottooke
11-12-2003, 22:52
In Extreme kart in Herselt en bij Indoor Karting in Lommel kan je ook monobiken. In Action Kart in Hasselt kan je pocketbiken. Dat zijn de enige plaatsen waar ik weet dat zoiets te doen is.
Waar we uiteindelijk naartoe gaan zal afhangen van de interesse die hier is.

Flitser
12-12-2003, 02:57
John Martin's Karting en JPR behoren ook tot de mogelijkheden...

RX-7 freakske
12-12-2003, 04:54
Ben ook wel geinterreseerd, als het ten minste niet afloopt gelijk men vorige keer, toen kwam ik er van af met heel wat schaafwonden en blauw plekken. Geluk geen kleerscheuren. In een bocht iets te vroeg op gas gegaan en tuf'ke ging vanvoor omhoog en "hupla", daar lag timmeke op zen gat "bij wijze van spreken", klag jammer genoeg op alles behalve men gat.

Breezz
12-12-2003, 11:28
In Indoorkarting Antwerpen kan je ook mono-biken :gas:

NOx
12-12-2003, 14:23
Originally posted by Boosterke69
hmmm verleidelijk, waar zou het dan zijn als ik da mag weten want bij ons hier in de buurt weet ik ni direct iets zijn om te pocketbiken enkel monobiken (is ook ferm ) en dat is elke dinsdagavond in JPR Sint- niklaas. Hou mij in ieder geval op de hoogte hé ;)

Zijn dat Suzuki Street Magics of van die klein Polinikes?

kartboyke
12-12-2003, 17:42
klein pollinikes bij jpr
gaat vree zenne

NOx
14-12-2003, 11:57
Ik zou het volgende willen voorstellen:

komende dinsdag of woensdag (16/12 of 17/12) omstreeks 20u in Action Kart in Hasselt (ik zou namelijk graag eens pocketten voor de kerstvakantie, aangezien ik tijdens/derna exames/geen tijd heb, en de dinsdag of woensdag alleen nog maar kan...)

Dus wie zin heeft, zeg eventjes voor welke dag, en dan zie ik jullie daar...

Ottooke
14-12-2003, 15:56
Ik kan zowel dinsdag als woensdag. Voor mij geen enkel probleem, maar voor anderen, die verder weg wonen of nu examens hebben kan dit natuurlijk wel een probleem zijn.
Wie gaat alsnog mee, indien het door zal gaan op dinsdag of woensdag in Hasselt?

Mark
14-12-2003, 16:20
a.s. dinsdag verhinderd...........

Sennake
14-12-2003, 16:27
Originally posted by Marshal
a.s. dinsdag verhinderd...........

Idem dito (zelfde afspraak als Marshal)

Mark
14-12-2003, 16:46
Originally posted by Sennake
Idem dito (zelfde afspraak als Marshal)

Klopt, de voetbalshirts van het vrouwen voetbalteam wassen :D

Ottooke
14-12-2003, 20:40
En woensdag ? Dan moeten de voetbalshirts gedroogd worden zeker ? ;)

NOx
14-12-2003, 23:59
Klopt, de voetbalshirts van het vrouwen voetbalteam wassen

Ge gebruikt toch Vanish zekers.... :+

Ik denk dat we het dan beter houden op woensdagavond om 20u (alle, ik zal er zijn om 20u, iedereen die later wil/kan komen is natuurlijk ook welkom eh :))...

Ah, en de shirts ni te warm wassen eh, anders zouden ze nog wel eens kunnen krimpen ;)

Mark
15-12-2003, 00:05
Originally posted by NOx
Ik denk dat we het dan beter houden op woensdagavond om 20u (alle, ik zal er zijn om 20u, iedereen die later wil/kan komen is natuurlijk ook welkom eh :))...


Zal proberen er om 20.00 uur te zijn in Hasselt.

Bart.Vandecavey
15-12-2003, 20:51
Ik heb eenmaal met zo'n pocketbike gereden...

...nooit meer: veel te groot voor...

NOx
16-12-2003, 19:51
Hebben ze toch wel geen foto gemaakt zekers van mij op geheime training...

kwestie van goed voorbereid te zijn morgen... :D

http://users.pandora.be/nox/471.jpg

Ottooke
16-12-2003, 21:46
Hehe. Na de Fiat Panda 4x4, nu ook de Fiat Panda motor :D

Mark
18-12-2003, 21:35
Gisteren dus de eerste maal op een pocketbike gezeten...................ennuh, NIET op mijn bek gegaan. Alhoewel enkele toeschouwers wel die ijdele hoop koesterde ;)

Tja, het is toch wel een aparte ervaring, had nog nooit eerder op een motor of een brommer gezeten (behalve die ene keer op een illegaal spaans brommertje op een franse camping ;) )

De eerste 3 bochten lukten niet eens, maar had in de gaten dat meehangen de boodschap was. Langzaam kwam de snelheid erin op de rechte lijn..........en daarna ook in sommige bochten. Het geeft toch wel een apart gevoel, dat meehangen in die bochten. Echter gebrek aan technische vaardigheid voorkwam dat ik met rechts kon remmen...............heb dat wel geprobeerd, maar i.p.v. remmen gaf ik gas bij ;) Resultaat was dat ik me vastreed in de banden...........maar ik bleef wel zitten!!

Vandaag wat pijnlijke liezen, voor de rest geen bulten of schrammen...........

Ottooke
18-12-2003, 22:59
Ook voor mij was het dus de eerste maal. Ik kroop op de pocketbike en ging klaarstaan om de pits uit te rijden. Toen ik mocht vertrekken reed ik me al direct vast tegen de banden. Dat ding wilde maar niet draaien :D Na een rondje had ik het principe wel door. Vanaf toen ging het langzaamaan sneller. Af en toe een tragere deelnemer voor me gehad die ik niet voorbij ben gegaan voordat ik wist dat ze mij hadden gezien (kwestie om botsingen te vermijden). Af en toe een beetje uit balans wanneer ik hevig moest remmen, en daardoor ook een lichte schaafwonde van een centimeter of 5 opgelopen. Waarom is die baan niet breder? :)
Maar die dingen trekken wel enorm snel op, dat vond ik eigenlijk nog het fijnste. Ik reed mijn rondjes rustig, behalve de bocht voor het rechte stuk en dan het rechte stuk zelf. Daar kon ik het niet laten om eens aan het handvat te draaien.
Voor mij zeker nog een tweede maal in de toekomst! Ik was trager dan Marshal op een pocketbike, op een kart zijn we even snel, dus er is nog ruimte voor verbetering :D

Bart.Vandecavey
18-12-2003, 23:02
Ik heb daar dus 1 maal mee gereden op een rechte verlaten baan en aan ong. 60 km/h begon dat ding te slingeren... Ik heb op mijn gemakske teruggekeerd met de woorden nooit meer...

Ottooke
18-12-2003, 23:05
Ja, het is echt niet gemakkelijk. Met een kart kan je nog wel tegensturen, maar op zo'n pocketbike lukt dat niet zo goed. Motorrijders (2 deelnemers hebben een rijbewijs voor de motor) kennen de techniek wel maar voor een leek zoals mij is die niet toepasbaar. Desondanks was ik toch nog sneller dan één van de motorrijders :D

Mark
18-12-2003, 23:13
Originally posted by Ottooke

Voor mij zeker nog een tweede maal in de toekomst! Ik was trager dan Marshal op een pocketbike, op een kart zijn we even snel, dus er is nog ruimte voor verbetering :D

Mwoah...............ach waarom ook niet, t.z.t. zal ik daar nog weleens op stappen. Trouwens, vond de combi kart / pocketbike wel geslaagd. Op de kart was ik 0.5 sec. sneller dan Ottooke...........maar ene Boosterke was 1.4 sec sneller dan mij. Kent iemand die? ;)

Nu nog eens tegen Pompierke op de baan gaan vegen. Holland - Belgie........de finale! ;) :D

Bart.Vandecavey
18-12-2003, 23:25
In de eigen onnavolgbare stijl van Mark...

Speesman
19-12-2003, 00:29
[i]maar ene Boosterke was 1.4 sec sneller dan mij. Kent iemand die? ;)

[/B]

Wie is da? :p :+ :D

JV1
19-12-2003, 00:49
:D Originally posted by Marshal
Mwoah...............ach waarom ook niet, t.z.t. zal ik daar nog weleens op stappen. Trouwens, vond de combi kart / pocketbike wel geslaagd. Op de kart was ik 0.5 sec. sneller dan Ottooke...........maar ene Boosterke was 1.4 sec sneller dan mij. Kent iemand die? ;)

Nu nog eens tegen Pompierke op de baan gaan vegen. Holland - Belgie........de finale! ;) :D


Ja dat wil ik zien!!!! :cool: :D

boosterke
19-12-2003, 01:29
Originally posted by speesman
Wie is da? :p :+ :D


volges mij ene dieje verslaaft is en nu van ginds komt :rolleyes:

pompierke
19-12-2003, 11:18
Marshal quote :Nu nog eens tegen Pompierke op de baan gaan vegen. Holland - Belgie........de finale!

Die dag gaat eraan komen Marshall ;) en dan mag je de hele tijd naar de achterkant van mijn kart kijken. :p :p :p :) :) :)
Zo 'n bike daar ben ik veel te stijf voor, ik moet 4 wielen rond mij, groot of klein, geen probleem.

pompierke

JV1
19-12-2003, 12:27
Originally posted by pompierke
Marshal quote :Nu nog eens tegen Pompierke op de baan gaan vegen. Holland - Belgie........de finale!

Die dag gaat eraan komen Marshall ;) en dan mag je de hele tijd naar de achterkant van mijn kart kijken. :p :p :p :) :) :)
Zo 'n bike daar ben ik veel te stijf voor, ik moet 4 wielen rond mij, groot of klein, geen probleem.

pompierke

:D :D :D

NOx
19-12-2003, 16:35
Voor mij was het ook de eerste keer dat ik op zo een pocketding kroop...
En tegen alle verwachtingen in ging dat wel heel goed...
ik ben nergens tegen gereden en niet gevallen :D
(heeft misschien iets te maken dat ik een motorrijbewijs heb van deze zomer)...

Ik vond de combinatie karting/pocketbike ook heel geslaagd, alleen dat mijn karttechniek nog voor (veel) verbetering vatbaar is
(27s is niet echt snel eh)...

Dit is dus zeker voor herhaling vatbaar (na de examens misschien?) :)

dan kunnen er misschien ook betere foto's genomen worden, want deze foto's zijn helemaal niet duidelijk (maar ik heb ze toch maar online (http://users.pandora.be/nox/Karting) gezet (dit zijn dan nog eens de beste van de hoop...))

Het is te hopen dat er nu meerdere mensen zijn die de smaak te pakken hebben, zodat we een rematch kunnen doen ;)

boosterke
19-12-2003, 17:13
kzal volgende keer ook is mee pocketbiken :P