PDA

View Full Version : Jan Heylen en Astromega ...


FormulaV-JH495
11-12-2003, 19:38
Dit is een fantastisch bericht .. nu nog hopen dat wij iets van de F3000 races op tv kunnen zien ..

FYI ...

Het is geen gemakkelijke beslissing gebleken maar Jan Heylen ziet z'n toekomst in 2004 in het FIA F3000-kampioenschap, mét het Belgische Astromega.

"Het was inderdaad een harde noot om kraken maar uiteindelijk verkies ik F3000 boven de F3 Euro Series" wist Jan woensdag aan Autosport.be te melden.

"Moeilijk omdat er bij het suksesrijke Mücke Motorsport een plaatsje voor mij werd vrijgehouden nadat ik eerder twee positieve tests voor het Duitse team had afgewerkt. Een tweede F3-seizoen paste tevens beter in de strategie van Mercedes dat me ook na het moeilijke jaar bij Team Kolles blijft steunen.

Waar Mercedes in het geval ik voor F3 had geopteerd een flink deel van het benodigde budget had bijgepast, blijft het nu uitkijken of ik ook voor m'n F3000-plannen financiële steun uit Duitsland kan krijgen. Ik kom in elk geval niet op mijn beslissing terug; vorige winter lag die helemaal in de handen van derden en da's een situatie die ik niet meer wil beleven.

Maandag kreeg ik alvast het verlossende nieuws dat Mercedes instemt met mijn F3000-plannen. Kan ik eindelijk met een gerust geweten met Mikke Van Hool aan tafel gaan zitten met het oog op de kontraktbesprekingen.

Astromega, ikzelf en de mensen die erg hard voor mij werken om het budget bij elkaar te krijgen zitten in elk geval op dezelfde golflengte; als je het mij vraagt : ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken!" (tekst/foto:HvO)

Twisted
16-12-2003, 14:24
Super gewoon !!

Scapa
16-12-2003, 14:28
Eerst zien of F3000 wel doorgaat volgend jaar natuurlijk en als het doorgaat welke de kwaliteit gaat zijn. Indien het niet doorgaat zou het wel eens kunnen dat hij met lege handen achterblijft als tegen die tijd de zitjes bij Mücke ingevuld zijn... Een jaar Euro F3 bij zo'n topteam had zeker niet slecht geweest denk.

Bart.Vandecavey
16-12-2003, 21:28
Originally posted by stijnconinx
Eerst zien of F3000 wel doorgaat volgend jaar natuurlijk en als het doorgaat welke de kwaliteit gaat zijn. Indien het niet doorgaat zou het wel eens kunnen dat hij met lege handen achterblijft als tegen die tijd de zitjes bij Mücke ingevuld zijn... Een jaar Euro F3 bij zo'n topteam had zeker niet slecht geweest denk.

Het is te hopen dat zijn carrière niet verpest wordt door te vroeg naar F3000 over te stappen...

FormulaV-JH495
16-12-2003, 23:53
te vroeg naar de F3000 ?? .. verdonck wil het ook proberen en dit in pas zijn 2e jaar Monoposten.

Bart.Vandecavey
17-12-2003, 00:21
Ja maar bij hem kan je dat als ervaring bijschrijven. Verdonck heeft nog "niks" bewezen dus verwachten ze ook minder van hem. Kijk naar Vanhooydonck die ging ook te vroeg naar de F3000...

Jan Heylen moet scoren anders zou zijn contact met Mercedes wel eens kunnen verwateren...

Mark
17-12-2003, 19:36
Originally posted by stijnconinx
Indien het niet doorgaat zou het wel eens kunnen dat hij met lege handen achterblijft als tegen die tijd de zitjes bij Mücke ingevuld zijn... Een jaar Euro F3 bij zo'n topteam had zeker niet slecht geweest denk.

De weg terug naar Mucke Motorsport is helaas geen optie meer, de Canadees Sprengler en de Pool Kubica rijden in 2004 voor Mucke Motorsport.

FormulaV-JH495
18-12-2003, 00:03
Als ik zie wat Jan tijdens zijn FFord periode deed tegen de mannin die nu eigenlijk de top van de UK F3 zijn ... zal hij wel scoren ...
Maar nu enkel nog de Belgische ondernemingen laten inzien dat een Belg in de F1 meer dan nodig is en een ALL-Belgian :) tean meer dan nodig is

Eric Dupain
29-12-2003, 12:09
Onze landgenoot Jan Heylen staat in 2004 voor een nieuwe uitdaging. In samenspraak met Mercedes gaat Heylen het Formule 3000 kampioenschap afwerken, samen met het Belgische team van Mikke Van Hool en hoofdzakelijk met Belgische partners. Het contract met Mercedes wordt dus niet verbroken, alles gaat in samenspraak met Mercedes, een iets of wat rare constructie ?

“ Zeker niet. Dit toont aan hoeveel Mercedes in mij geloofde dit jaar en nog steeds in mij gelooft voor de toekomst. 2003 was een pechjaar. Het team waarmee ik samenwerkte en hun materiaal waren niet echt goed te noemen. Dit werd bewezen toen men de Brit Jamie Green in de wagen zette toen ik er was opgestapt. Green had alles gewonnen in Groot-Brittannië maar bakte er nog minder van dan ik in die wagen. Op het eind van het seizoen heb ik dan twee testen gedaan met Mucke-motorsport, het team die dit jaar Christian Klien in hun rangen had en die nu doorstoot naar de Formule 1. Van de vijftien rijders die getest werden kwam ik er als snelste uit. Daarom ook dat Mercedes tot op het laatste getracht heeft om met Mucke-motorsport en mijzelf een team te maken om volgend jaar het kampioenschap te winnen. “

En toch koos Jan Heylen voor de Formule 3000, een kampioenschap dat de laatste jaren niet meer zoveel voorstelde. Wat ooit de springplank naar de Formule 1 was werd gepasseerd door de Nissan World Series en de F3. “ Het is inderdaad zo dat de laatste jaren minder belangstelling was voor het kampioenschap, maar daar komt verandering in. In 2005 verandert het ook van naam, er komen volgend jaar nieuwe rijders en nieuwe teams bij. Dit moet weer het kampioenschap van weleer worden. “

Ondanks het rampjaar dat Heylen kende in 2003 behoudt Mercedes het vertrouwen in onze landgenoot. Na het Mercedes avontuur reed Jan Heylen nog een wedstrijd voor het Spaans F3 kampioenschap. Een wedstrijd die bestond uit twee manches, waar hij in één reeks op de derde podiom plaats eindigde.

Jan Heylen werd door de RACB in 2002 verkozen tot Rookie of the year, een titel die hij ondermeer te danken had aan zijn overwinning in het prestigieuze Formula Ford Festival (Brands Hatch)

A.J.
29-12-2003, 22:51
Toch een stap in de goede richting. Heb Jan al bezig gezien met een F3000 en ben er zeker van dat hij een voorname rol zal spelen in dit kampioenschap.

Piet Konijn
29-12-2003, 23:36
Go Jan, laat ze daar maar eens iets zien!!!!!!!!!! Ik ben er zeker van dat hij het goed zal doen!!! Succes

Mistery
30-12-2003, 00:21
Wie zei er ook al weer dat er in België geen talent meer is...

Scapa
30-12-2003, 10:38
Veel succes Jan en Astromega natuurlijk ook! Hopelijk krijgt Nico Verdonck het budget ook rond (dat ziet er toch goed uit heb ik gehoord ;) ) en krijgen we andermaal een 100% Belgisch team aan de start in de F3000!

Hopelijk is dit de juiste keuze. Indien niet zal Mercedes hem hierop kunnen afrekenen. Het zijn en blijven Duitsers natuurlijk.

FormulaV-JH495
30-12-2003, 17:12
Voor Verdonck zal het bijna een onmogelijke zet zijn ...
van een FR 1600 naar de F3000 ...
Hij heeft veel talent ... maar heeft hij het talent om dit aan te kunnen ... dat weten wij eigenlijk nog niet ...

flugel
30-12-2003, 17:27
Originally posted by FormulaV-JH495
Voor Verdonck zal het bijna een onmogelijke zet zijn ...
van een FR 1600 naar de F3000 ...
Hij heeft veel talent ... maar heeft hij het talent om dit aan te kunnen ... dat weten wij eigenlijk nog niet ...

Tja... als je dat allemaal op voorhand moest weten eh... dan was je helderziende :)

En 'k zie niet in waarom het onmogelijk zou zijn voor Verdonck...

X-Treme Racer
30-12-2003, 17:46
Nico Verdonck heeft echt wel talent hoor! De eerste races zullen waarschijnlijk iets minder zijn maar daarna gaan we nog wel wat van hem zien denk ik.

Oneliner
30-12-2003, 17:48
Der is niemand die daar aan twijfelt é x-treme racer.
Toch mogen we ons de bedenking maken of deze stap niet eentje te veel is. Laat hem ons maar het tegendeel bewijzen.

Ik sta sowiezo achter elke belg in de autosport, dus ook achter nico verdonck.

Scapa
30-12-2003, 19:02
Verdonck kan de stap zeker aan hoor. Het team sloeg achterover toen ze zijn tijden zagen die hij in z'n eerste test neerzette, nota bene ziek! Ik denk niet dat Mikke hem persé in zijn team wil als hij geen talent heeft en niet in hem gelooft ;)

JPMontoya
30-12-2003, 21:44
Ik vind altijd dat zo'n eerste test altijd zo zwaar wordt opgeklopt. Omdat je direct snelle tijden neerzet, geeft dit geen garantie dat het in het seizoen gaat lukken, afwachten bij Verdonck, zoals ook bij Klien, en nog zovele het geval is, en was. GO NICO GO

Scapa
30-12-2003, 23:05
Daarnet op RTV zelf een kort stukje over het contract van Jan bij Astromega (met beelden van de F3 test van Kolles in Spa vorig jaar).