View Full Version : Schumi vs Eurofighter
kijken naar VTM nieuws binnen 5 minuten
Schumi vs F-16...
Ik ga het capturen...
Het is trouwens geen F16 maar een Eurofighter Typhoon :D
tmoet nog komen, en ben ook klaar om te capturen :D
hebbet gezien op tv1 ;)
kmoet zeggen, het ging snel :)
voor zij die het gemist hebben :
Schumi vs Eurofighter.mpg (http://ah-sys.dyndns.org/temp/Schumi vs Eurofighter.mpg) !! 45 Mb !! ( voorlopig enkel in mpg DVD kwaliteit )
best "save target as" doen...
hmmm, ligt het aan mij of gaat die download echt wel traag?
Oneliner
11-12-2003, 21:11
gaat echt wel traag ;)
2,15kb/sec
oef, ik dacht dat ik al een bepaalde limiet overschreden had ;)
ja jonges da staat hier op mijn serverke, da heeft nen max upload van 12 kb/s en dan zit ge er nog met 4 tegelijk da filmke vanaf te halen... :p
ik zal het snel naar DivX omzetten en uploaden naar een sneller serverke... maar eerst eten...
heb ondertussen al gecancelled :)
sneller filmpje<a href="http://media.rtl.nl/web/components/actueel/rtlnieuws/2003/week50/donderdag_ferrari1600.avi.MiMedia_WM_364K_V8.wmv"> hier (klik)</a>
tis ook kleiner hé finish ;)
ps: gelukkig had ge erbij gezet dat ik moest klikken... ;)
Op de VRT waren ze weer in vorm : Nuvelari en Villeneuve hebben ooit hetzelfde geprobeerd. De eerste in 1931 en de tweede in 1984 :rolleyes:.
Villeneuve was er toen van overtuigd dat hij gewonnen had ; heb daar nog ergens beelden van.
FormulaV-JH495
11-12-2003, 23:12
Yes ... die kan je vinden of www.UKF1.net
heb hem hier ook thuis op SVCD gezet ... maar wat wel raar is, eerst zie je hem met een F1 MET achtervleugel ... en an zonder en dan terug met ??? wel raar :D ...
Snelle Japie
11-12-2003, 23:18
Ze hadden bij Schumacher één of twee tonnekes NOS ofzo moeten steken want bij die Eurofighter kwamen er vanachter ook vlammen uit :D
Off Topic: Komen er eigenlijk vlammen ofzo uit de uitlaat bij gebruik van NOS ofzo? Iemand al ervaring??
Oneliner
12-12-2003, 00:03
Ik denk dat NOS alleen voor een grotere ontsteking zorgt in de cilinders waardoor de auto tijdelijk meer vermogen heeft.
Die vlammen liggen volgens mij puur aan de uitlaat...
een bedenking (hoort misschien eerder thuis in het technisch hoekje, maar kom):
Zijn de kansen van de Ferrari beperkt door de regenachtige omstandigheden ?
Niet dat het op zich veel uitmaakt ...
Een F1-bolide ontwikkelt 900(?) Pk op de achterwielen .... Door deze versnelling van de wielen is er een bepaalde tractie. We weten allemaal dat bij regenweer er minder grip (en dus minder tractie is).
Nu mijn bedenking .... Heeft een straaljager daar ook last van .... Hij haalt zijn kracht uit de straalmotor die hem vooruit stuwt. Omdat er geen aandrijving op de wielen is worden deze minder belast en krijgen die eerder een rollende beweging (doordat de straaljager vooruit gaat) ipv zelf de power op de weg te moeten brengen ???
Of sla ik de bal nu helemaal mis ?
Schone publicitaire stunt. Veel media aandacht gehad, in Italië uitgevoerd met 2, nu ja de Eurofighter is niet 100% een Italiaans product - ze werken er toch flink aan mee, Italiaanse producten door de regerend wereldkampioen.
Ook was de meet keurig uitgerekend op 900m opdat Schum er als eerste zou overgaan. Op 1200m was het andersom geweest en op 1500m was ie kansloos. Iets later gaat de Eurofighter "airborne".
De bedenking van Airco klopt. Een Jet heeft ook veel meer gewicht op gang te trekken. De poten en dus ook voor een deel de wielen worden in het begin erg belast, maar naarmate hij op snelheid komt gaat de lilft een grote rol spelen en neemt die druk gaandeweg af, zo lijkt me.
Is altijd wel leuk.
Hebben ze in Bierset ook niet ooit eens (midden jaren '80) een F1 of F3000 (een Arrows?) tegen een moto en een Mirage laten koersen? Er staat mij daar iets van voor, maar de details ben ik vergeten.
Originally posted by Huudo
Ook was de meet keurig uitgerekend op 900m opdat Schum er als eerste zou overgaan. Op 1200m was het andersom geweest en op 1500m was ie kansloos. Iets later gaat de Eurofighter "airborne".
Die piepoo's van het Laatste Nieuws ook. :rolleyes: Blijkt dat het over 600m, 900m en 1200m ging, met de Ferrari enkel snelst over de 600m.
Interessant is ook dat ze blijkbaar de moeite hebben gedaan om de Eurofighter drie keer de lucht in te sturen. Zegt Schumacher: "It was fun watching the plane take off from where I was sitting." Moet ie eens naar de spottersdag in Brogel gaan. :D :D
Bron F1-live.com (http://f1.racing-live.com/en/)
Die piepoo's van het Laatste Nieuws ook. :rolleyes: Blijkt dat het over 600m, 900m en 1200m ging, met de Ferrari enkel snelst over de 600m.
Interessant is ook dat ze blijkbaar de moeite hebben gedaan om de Eurofighter drie keer de lucht in te sturen. Zegt Schumacher: "It was fun watching the plane take off from where I was sitting." Moet ie eens naar de spottersdag in Brogel gaan. :D :D
Bron F1-live.com (http://f1.racing-live.com/en/)
ik zou tegen die snelheid toch enkel naar de weg kijken hoor en niet zozeer naar dat vliegtuig...
Werner333
12-12-2003, 22:11
Prachtig fotoke
http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2003/december/schuey_plane/images/F03_490.jpg
Bron:Ferrari UK owners club (http://www.ferrariownersclub.co.uk/)
ge ziet hem duidelijk naar rechts kijken... vol vertrouwen, die jongen...
Bart.Vandecavey
12-12-2003, 22:53
Hij was misschien aan het kijken of hij hem niet van de baan kon rammen?
zijn naam is niet montoya hé ;)
Bart.Vandecavey
12-12-2003, 23:46
Originally posted by yvdp
zijn naam is niet montoya hé ;)
Het was maar om te lachen hé...
da weet ik wel zenne :)
daarom mijn ";)" ;)
Bart.Vandecavey
12-12-2003, 23:57
Originally posted by yvdp
da weet ik wel zenne :)
daarom mijn ";)" ;)
Ik begon al te denken dat je fan was van Montoya...
(silly me)
ik fan van Montoya? NOOIT! :)
hehe, zijn karakter staat me niet aan
Originally posted by Werner333
Prachtig fotoke
http://www.ferrariownersclub.co.uk/happenings/2003/december/schuey_plane/images/F03_490.jpg
Bron:Ferrari UK owners club (http://www.ferrariownersclub.co.uk/)
idd. mooie foto. Da's nog eens een idee om een diorama van te maken. Ferrari op 1/43ste en Eurofighter op 1/48ste. Dat zijn de meest dicht bij elkaar liggende schalen. En het verschil zou nog niet al te zeer opvallen denk ik. ;)
Hebben ze in Bierset ook niet ooit eens (midden jaren '80) een F1 of F3000 (een Arrows?) tegen een moto en een Mirage laten koersen? Er staat mij daar iets van voor, maar de details ben ik vergeten.
Die stunt is al meermaals uitgevoerd en altijd wint de racewagen omdat de af te leggen afstand zodanig gekozen wordt dat de jet net tekort komt.
Herinner u Gilles Villeneuve die tegen een F 104 Starfighter won met een Ferrari, en ook Greg Moore die in een Player's Indycar won tegen een F18 Hornet dacht ik...
Bart.Vandecavey
13-12-2003, 02:12
Ik zou eens willen een Mclaren TAG (diegene met 1500 PK) willen zien trekken tegen een straaljager....
Wel liefst op een droge ondergrond....
Originally posted by Sennake
Die stunt is al meermaals uitgevoerd en altijd wint de racewagen omdat de af te leggen afstand zodanig gekozen wordt dat de jet net tekort komt.
Herinner u Gilles Villeneuve die tegen een F 104 Starfighter won met een Ferrari, en ook Greg Moore die in een Player's Indycar won tegen een F18 Hornet dacht ik...
Een anekdote over Gilles Villeneuve m.b.t. dat wedstrijdje:
In November 1981 Gilles Villeneuve, in the turbocharged Ferrari 126C, took on a
Starfighter at Istrana – and beat it over a kilometre from a standing start. That season he had won with the car at Monaco and Jarama, but when we spoke on the phone, the day after the race with the plane, he reckoned the car had at last found its true metier.
“No corners!” he laughed. “All season long I’ve been looking for a track with no bloody corners – something to suit a shitbox with a lot of horsepower…”
Gilles being Gilles, the first thing he had done, of course, was have the wings removed from the Ferrari. Stood to reason that in a contest of pure straightline speed, it was going to be quicker without them. I said yes, I could see that, but… hadn’t it made the car a touch unstable? “Yes,” he said.
I have some video of that dayat Istrana. The tifosi simply worshipped Villeneuve, and a huge number of folk turned out to watch him. At the end of each run he would brake down from 190mph,orwhateverit was,then flickthe carsideways,and layon a numberofburn-outs and ‘donuts’. They went home very happy.
The steering had got a little light, Gilles admitted, but he thought the Starfighter pilot far braver. “Jesus Christ, it scared me just sitting in it on the ground!” he said, and it was true that these aeroplanes did indeed have something of a poor reputation, in the sense that they tended to take off rather more
“Any time you drive out of there on Sunday afternoon,” Bobby Rahal once said of the Michigan International Speedway, “you’ve won…”The Starfighter was a little like that.
On one occasion, Villeneuve had been told, a pilot had been forced to make an emergency landing on the pit straight of the old autodromo at Modena,which forcountless years served as the test track for Ferrari, Maserati and others.
“Theyfixed the plane,”said Gilles,“but then the problem was, how to get it out out of there. If it had been anywhere else, I guess they’d have taken the wings off, or something, and put it on the back of a truck. But this was Italy, and so they decided to fly it out!”
The track in Modena is now sadly long gone, but I went there a few times, and have a picture of it in my mind. Originally, it was the site of a military airfield, built during the Second World War,and bymeans ofjoining up the runways a circuit came into being. Known officially as the Modena Aeroautodromo, it was inaugurated in 1950, with an F1race, won by the Ferrari of Alberto Ascari.
It was a short circuit, around a mile and a half, and almost an oval, save for an S-bend before the first left-hand turn. Remarkably, too, it was situated right in the centre of the city – indeed, in Giulio Cabianca’s fatal testing accident there in 1961, his Cooper-Maserati went through the gates, and finished up in the morning rush-hour traffic, miraculously without serious injury to anyone else.
Back to the Starfighter, and its intrepid pilot. Once the decision had been taken to fly it out, a certain amount of planning seemed like a good idea. The place may have been christened an ‘aeroautodromo’, but it’s
unlikely anyone had foreseen the arrival – scheduled or otherwise – of a jet fighter.
According to what Villeneuve had been told, calculations were soon dispensed with, and it was decided simply to ‘wing it’. Thus, the pilot tooled down the pit straight, building up a little speed, wisely by-passed the S-bend, then went through the first and second turns as quickly as he dared.
“Then,” said Gilles, “apparently he just floored it – and I guess he was praying at the same time. They told me he just got it off the ground in time, j-u-s-t scraped over the wall.”
When was it done? I asked. “Oh,” said Gilles. “Very early in the morning. I mean, they didn’t want to try it when there was traffic around…”
bron: Autosport issue 18/25 december, fifth column Nigel Roebuck
Kijk dat zijn de verhalen die we graag lezen :cool:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.