PDA

View Full Version : Mistery Bokken Cup - Manche 6 & Manche 7 - raceverslagen!!


Mistery
15-12-2003, 00:24
Het zijn vandaag twee toffe wedstrijden geworden.En ... onze kampioenen zijn bekend ! Morgen hoor je hier via de deelnemers of via mij wel meer over...

Speesman
15-12-2003, 02:30
Het was idd heel leuk, heb me ook goed geamuseerd!!

1ste race wel laatst geworden (hoofdzakelijk door mindere kart), maar de 2de race toch mooi 4de geworden. Ikke dus tevreden :)

boosterke
15-12-2003, 03:15
ik toch 1ne keer opt podium... kevin was vandaag (eigl al gisteren) echt te sterk, DOEME ;)
wij gaan volgend jaar ook het ganse jaar meerijden

Raceboy
15-12-2003, 14:26
Originally posted by boosterke
ik toch 1ne keer opt podium... kevin was vandaag (eigl al gisteren) echt te sterk, DOEME ;)
wij gaan volgend jaar ook het ganse jaar meerijden
jama die eerste kart van ons was ni goed he. Tlag natuurlijk daar aan. :D :+

Sennake
15-12-2003, 20:18
Hoog tijd voor een verslagje dus.

Ik was zinnens van na de eerste race de tussenstand van het kampioenschap te bekijken en op basis daarvan te beslissen of ik al dan niet forfait zou geven voor de 2e wedstrijd.

De lottrekking was me meteen gunstig gezind : mijn maat werd Kevin, tot gisteren een onbekende voor mij maar zeker niet voor Action Kart! Die gast woont daar praktisch! Boosterke (die zelf ook al genen trage is) wist me te vertellen dat Kevin supersnel is en dus mocht ik podium-aspiraties gaan koesteren...

Wie me het dichtst op de hielen zat in het kampioenschap, R@ce@holic, moest forfait geven wegens ziekte zodat Gikke mijn naaste belager werd, op 8,5 punten afstand van mij. Die moest ik dus in het oog houden.

Er werd beslist dat de "tragere" deelnemers (waaronder ondergetekende) de start zouden nemen. Kevin bewees meteen Boosterke's stelling door de pole te pakken zodat ik vanop de eerste startpositie mocht vertrekken. Gezien het feit dat Kevin een goede seconde sneller is dan ik (gisteren 25.08 tegenover 26.05 van mij) besloten we dat ik zou binnenkomen van zodra we het minimum gereden hadden.

Na een matige start waarbij ik toch de koppositie wist te behouden begon ik vrij goed (dacht ik toch). Ik zag in de bochten dat mijn achtervolgers (met Sonja op kop - DACHT IK) stilaan terrein verloren en ik voelde me vrij safe. Tot ik ineens een duwtje in de rug kreeg van iemand die ik helemaal niet gezien had (en die naderhand Gikke bleek te zijn maar dat wist ik toen niet). We bleken ongeveer even snel te zijn want de blauwe vlaggen bleven uit. Ik was sowieso van plan om vanaf de 1e blauwe vlag open te doen maar ze bleef uit. En idd merkte ik direct of ik een goede ronde gereden had of niet : bij een goede ronde volgde er nergens een tikje, bij een mindere ronde was het tikje er altijd op dezelfde plaats...

In deze posities gaven Gikke en ikzelf onze karts over aan onze teammaats. Kevin ging er als een pijl uit een boog vandoor en gaf Kristof, de teammaat van Gikke, het nakijken. Ik was natuurlijk al aan het tellen : 10 punten voor een overwinning + 1,5 voor de pole + 1,5 voor de snelste ronde levert 13 punten op...

Kevin won idd de koers en we pakten de volle 13 punten... Sjieke koers! Maar Gikke reed 2e en nam hierdoor nog genoeg punten om me minstens tot een laatste race te dwingen... Tedju, ik moet nog eens rijden!

Zelfs toen Bruno op het einde van de race Gikke en Kristof naar een 3e plaats verdrongen kwam ik nog 1,5 punten tekort om zeker te zijn van de titel.

Nu kon ik natuurlijk gokken : alleen als Gikke meer dan 11 punten haalde en ik forfait gaf kon hij me nog inhalen. Zou ik meedoen? Ik vond het risico om alles te verliezen te groot en besloot om toch mee te doen. En maar goed ook want de loting leek wel een scenario uit een Hitchcock-thriller : Gikke trok als teammaat ... Kevin! Maar ons team was ook niet kansloos want ik werd uitgeloot met Boosterke! En bovendien was er nog een 3e team aan ons gewaagd, nl. "Mora" JFL en Bruno (de kampioen in klasse 1 trouwens). Het zou erom spannen! Nu ja, voor de race dan, want ik had ondertussen uitgerekend dat ik als 5e nog altijd voldoende punten had om kampioen klasse 2 te worden.

Zoals verwacht pakte Kevin (en Gikke dus ook) de pole. Boosterke was 2e en Bruno 3e. En deze keer moesten de snelle jongens de start nemen. Al snel werd duidelijk dat er deze keer geen maat stond op Kevin. Hij reed zo weg van Boosterke die op zijn beurt Bruno achterliet. Als er nog posities gewisseld zouden worden zou het op Gikke, mezelf en JFL aankomen!

Deze keer werd er natuurlijk gewacht tot het LAATSTE nippertje om van piloot te wisselen, en ik heb Boosterke dan ook meermaals het teken gegeven van "de volgende ronde binnenkomen" waarna ik de volgende ronde het teken gaf van "doe nog maar een ronde". Uiteraard hield ik permanent de klok in de gaten.

Op het laatste nippertje nam ik over van Boosterke. Hij had een 2-tal ronden kunnen blijven rijden terwijl Gikke al overgenomen had zodat we een stuk van onze achterstand afgeknabbeld hadden. Toen ik op de baan kwam zat ik vlak achter Monique die zelf vlak achter Gikke zat. Ik wou zo snel mogelijk Monique voorbij wat ook zonder problemen lukte (dankjewel Monique, was zeer sportief) en de jacht op Gikke was open... Mis poes! Het gat naar Gikke toe werd steeds groter i.p.v. kleiner. Nochtans gaf ik alles wat erin zat. Na een tijdje werd me duidelijk dat de overwinning er niet in zat en begon ik wat "kalmer" te rijden. Foute boel!!! Ineens kreeg ik in het oog dat JFL met rasse schreden naderde en hij begon me het vuur aan de schenen te leggen! Nu moest ik toch nog uit mijn pijp komen en ze was bijna uit! Gelukkig was de finishvlag nabij en werd ik 2e met een neuslengte voorsprong! Sjieke koers!!

En dus werd ik kampioen in klasse 2... Dank zij Kevin die ik zowel als teammaat dan als concurrent gehad heb. Achteraf bekeken had ik mijn kampioenschap dus wel verloren als ik forfait zou gegeven hebben! Want om mij te kloppen moest Gikke in de laatste race ALLES winnen en dat deed hij dan ook!

Ik wens de organisatie van de Mistery Bokken Cup te bedanken voor alle moeite en inspanningen die ze geleverd hebben en die een prachtig karting-kampioenschap opgeleverd heeft. Dries, Edwin, bedankt, het was zeer tof, goed en voor herhaling vatbaar! Op mij kan je rekenen voor volgend jaar.

En tenslotte wil ik al mijn mede-Bokken bedanken voor de sportiviteit en de toffe race-momenten die ze het ganse seizoen lang mogelijk gemaakt hebben. Het was een tof kampioenschap!

Tot volgend jaar!!

Pascal
15-12-2003, 21:45
De kampioen in klasse 2 maakt natuurlijk promotie naar klasse 1. Een hele uitdaging zou ik zo zeggen :D :D :D

C U

Bart.Vandecavey
15-12-2003, 21:47
Dus eigenlijk was het beter geweest dat Guy tweede werd...

Sennake
15-12-2003, 22:07
Euh... Guy IS tweede eh :D

JFL
15-12-2003, 22:57
Oeps, mijn wedstrijdcommentaar staat dus al in de verkeerde thread. Bij deze nog eens dunnetje overdoen. ;)

Eerste race: zou ik liever over zwijgen. Rotkart (zei ook Spees) en niet vooruit te krijgen (26.70s best). :(
Resultaat, oververdiend laatst.

Tweede: samen met Bruno, leek mooie uitgangspositie. Toch een stevig gat dicht te rijden op Sennake (bijna een ronde) en Gikke (meer dan een ronde). Sennake had op mij het effect van een rode lap op een stier... In dit geval eerder groene lap. :D:D:D

Resultaat: Sennake ingehaald onder de finishvlag. Of net niet.
Ondanks een 25.39s op de klok toch een halve kartlengte te kort...

Kortom, een beestig spannend seizoenseinde. Ik heb me weer eens beestig kunnen uitleven. Aan de organisatie een dikke pluim, en op naar een tweede jaar...

Mistery
16-12-2003, 13:21
De wedstrijdfiches van de laatste twee wedstrijden staan online op www.misteryracing.com , ook te bereiken via www.bokkenrijders.be . En natuurlijk staat de einduitslag er ook ... !