View Full Version : Winamp 5
Winamp 5 is uit, en de eerste impressie's zijn goed.
Ik gebruik het nog maar enkele uren, dus veel kan er nog niet van zeggen, maar ik zal de opmerkelijkste veranderingen (voor mij) eens opnoemen.
Voordelen:
*Winamp 5 is sneller dan Winamp 3, spellen spelen met Winamp open is zelfs weer mogelijk :D
*De standaardskin ziet er heel gemakkelijk uit, de kleine versie is zelf compacter dan de MM3D skin (je hebt wel geen tekstvak)
* De playlist opties zijn enorm uitgebereid, er worden nu statistieken bijgehouden e.d
* speelt WMA files af.
* cd's rippen en kopieren mogelijk (in de pro versie in elk geval, En aangezien ik geen brander heb, kan ik ook niet proberen in de free versie.
Nadelen:
*Niet compatibel met playlists van Winamp 3. Je mag dus elke playlist opnieuw aanmaken
* Het winamp logo is niet uit de balk onderaan te verwijderen op het eerste zicht. Winamp staat hier constant op, en dan is die balk daar heel irritant.
* Shuffle mode is verbeterd, liedjes worden nu wel random gekozen
hoe marcheert die crossover fading toestand?
ik heb het hier ook een uurtje geleden op de pc gezet
ik wil liedjes in mekaar laten overlopen, dat moet toch lukken niet?
ik gebruik hem nu al iets meer dan een maand, de beta-versie dan toch.
Het enige dat hij bij mij moet doen is muziek spelen, meer niet eigelijk :)
Hier ook enkel voor muziek, daarmee hou ik het zelfs op WinAMP 2.91... Ik ben niet zo voor die niet-rechthoekige skins...
ben ik de enige die zich afvraagt waar winamp 4 naartoe is?
nee hoor, heb daar ooit zelfs een verklaring voor gekregen, maar ik ben ze kwijt :)
Originally posted by marcel
ben ik de enige die zich afvraagt waar winamp 4 naartoe is? Dat kom je op ieder computerforum tegen. Iemand die niet weet waar Winamp 4 naartoe is. :) Die hebben ze overgeslagen. Ze hebben het beste van de 2 en de 3 genomen en daar dan de 5 (=2+3) van gemaakt. Ik zweer overigens bij Winamp 2.81 :D
Bart.Vandecavey
16-12-2003, 21:55
Ofwel natuurlijk een heruitgave van de eerste versie net zoals Leisure Suite Larry... :D
Originally posted by Ottooke
Dat kom je op ieder computerforum tegen. Iemand die niet weet waar Winamp 4 naartoe is. :) Die hebben ze overgeslagen. Ze hebben het beste van de 2 en de 3 genomen en daar dan de 5 (=2+3) van gemaakt. Ik zweer overigens bij Winamp 2.81 :D
juuuuuuuuust, dat was het :)
thx ottooke om men memorie op te frissen :)
Is nikske yvdp, met al die leerstof te blokken zit er natuurlijk veel stof in je hoofd. En iets wat onder het stof ligt is niet altijd gemakkelijk te vinden ;)
hehe, ondertussen al 2dage int café gezete en dan hebt ge nog den alcohol ook hé :)
ne mens wordt toch rap oud hé :D
Originally posted by Maarten
hoe marcheert die crossover fading toestand?
ik heb het hier ook een uurtje geleden op de pc gezet
ik wil liedjes in mekaar laten overlopen, dat moet toch lukken niet?
Voor de standaard-skin:
- Links onderaan vind je een knopje config. Laat dit menu uitschuiven.
- In het equalizer menu vind je links de fade-setting.
sledge dat had ik al gevonden, maar hoe doe je het precies en wat is dat met dat cijfertje daarnaast?
ik heb er al een paar keer op gedrukt maar lukt niet
very strange
moet je een liedje selecteren of loopt het zo over in hetvolgende in de lijst?
Dat cijfertje ernaast is het aantal seconden dat de fade duurt. Als het dus op 1 staat, zul je er niet veel van horen. Ik heb hem op 17 gezet. Mischien ligt het daaraan?
Ligt het hier misschien aan ;)
"crossfader is only supported by direct sound output
would you like to change your output plugin now?"
ik moet dus externe boxen aansluiten op mijn pc, niet?
Originally posted by Maarten
Ligt het hier misschien aan ;)
"crossfader is only supported by direct sound output
would you like to change your output plugin now?"
ik moet dus externe boxen aansluiten op mijn pc, niet?
Ik zou het niet weten, lijkt me sterk dat het aan uw boxen ligt.
Zet hem bij plugins eens op direct output. :confused:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.