View Full Version : verstappen naar Jordan?
Eddie Jordan op bezoek bij Trust
Eddie Jordan bezocht vandaag het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht om met Trust-directeur Michel Perridon te onderhandelen over een plek bij Jordan voor Jos Verstappen. :)
hehe, dat hoorde ik vorige week ookal
het zal wel weer niets worden voor Jos... :)
uiteindelijk gaat minardi hem ook niet meer moeten, wacht maar af :)
't Ziet er sterk naar uit dat de grid bekend is; Verstappen naar Jordan, Baumgartner (tsss) en Bruni voor Minardi.
Grote verliezer: Justin Wilson.
yep
spijtig voor justin
of hij zou naar jordan moeten gaan :)
Bart.Vandecavey
17-12-2003, 20:58
Mja Justin was wel trager dan Verstappen en bracht minder sponsoring mee...
effekes iets over het 2de Minardi zitje, een press release van Minardi. Dus eigenlijk is er nog maar 1 zitje over voor Jos, als je deze press release bekijkt. Hem rest volgens mij enkel nog Jordan, maar het valt af te wachten wat Firman ertegenin weet te brengen.
EUROPEAN MINARDI IN SERIOUS TALKS WITH BAUMGARTNER
FAENZA, ITALY, December 17, 2003 - European Minardi Cosworth is pleased to announce that it has today made an offer to Hungarian driver, Zsolt Baumgartner, to join the team as a race driver in 2004. As the Faenza squad wishes to finalise its driver line-up before the Christmas break, the offer is conditional on the early completion of the necessary commercial arrangements. It is hoped that the matter will be resolved this week.
"I have watched Zsolt's racing career since his F3000 days," comments European Minardi Team Principal, Paul Stoddart. "I was hugely impressed by the way in which he conducted himself when thrust into the spotlight at his home Grand Prix, in Hungary, this year, stepping in for the injured Ralph
Firman at very short notice. I'm sure he will be a real asset to European Minardi, and as he is fluent in five languages, including Italian, I am sure he will fit like a glove when it comes to working with the team. We look forward to a great season with Zsolt in 2004."
- Ends -
Mijn versie van het verhaal:
Eddie Jordan was de verhaaltjes van de helpdesk van Trust kotsbeu. Eddie, die altijd waar wil voor zijn geld, was dermate ontevreden over de Trust produkten dat ie in hoogst eigen persoon verhaal kwam halen in Dordrecht. Meer moeten we daar niet achter zoeken ;) :D :D
Raymond Vermeulen: “Eddie wilde graag wat meer weten over de mens Perridon en zijn bedrijf. Ik denk dat hij een prima indruk gekregen heeft van Michel. Het zijn van die gesprekken waarbij beide partijen elkaar aftasten. Want niet alleen wil Eddie Jordan alles van Michel Perridon weten, maar andersom ook. Michel heeft vorig jaar alleen maar met Paul Stoddart zaken gedaan. Eddie Jordan is een ander mens en heeft een ander team. Het gesprek is in goede harmonie verlopen en zowel Michel als Eddie hebben een prima indruk van elkaar gekregen.”
Bart.Vandecavey
18-12-2003, 21:53
Never trust Trust!
ik heb eigenlijk nooit wat gezien in die Verstappen...
Ik zou het dus niet erg vinden moest hij niet aan de bak kunnen bij Jordan. Hij heeft zijn kansen gehad, laat nu de wat jongere garde proberen zich te bewijzen!
Bart.Vandecavey
19-12-2003, 21:47
We kunnen er wel mee lachen omdat het een hollander is maar zo slecht vond ik hem toch niet hoor...
Originally posted by Bart.Vandecavey
We kunnen er wel mee lachen omdat het een hollander is maar zo slecht vond ik hem toch niet hoor...
Kdenk er wel ook eerder aan dat die mens zijnen tijd een beetje gepasseerd is... Hij heeft zijn kansen gehad en toen niet ten volle benut...
Op dit ogenblik stel ik me de vraag welk team in 2004 het best uit de verf zal komen: Jordan of Minardi?
Ik zie er al een aantal de wenkbrauwen fronsen, omdat dit vergelijk niet echt gemaakt zou mogen worden. En toch. Wat heeft Jordan de voorbije jaren nog laten zien? Wat mij betreft niet veel. Het is zelfs zo erg dat piloten die door velen de hemel worden ingeprezen, in de gele bolide niet eens tot aan de finish kwamen.
Volgens mij is het voor Jordan beginnen misgaan op 30/08/1998, de dag dat ze op Spa als eerste en tweede over de streep kwamen. Die dag was voor velen dan ook de doorbraak van Jordan in de Formule 1. Volgens mij was dit echter het begin van het verval van Jordan. De mensen die toen instonden voor de ontwikkeling van de gele wagen hebben toen de kans gegrepen om andere oorden op te zoeken. Hoewel Jordan in '99 kapitaal krachtiger was dan ooit, was de ruggegraat van het team volledig verdwenen. Jordan had nu voor eerst de ademruimte om te ontwikkelen, maar niet meer de mensen om dit mogelijk te maken. Toen dit ook voor de sponsors en de piloten duidelijk werd hebben ook deze het zinkende schip verlaten.
Het feit dat Verstappen in 2004 z'n kans wil wagen in een Jordan is voor mij een bevestiging van de slechte staat waarin het team verkeert. Zou Verstappen een kans gemaakt hebben op een Jordan-stoeltje anno 1998/1999? Ik denk het niet!
Verstappen-Sponsor erwartet Jordan-Deal diese Woche
Jos Verstappens Sponsor Muermans hat gegenüber der niederländischen Presse gesagt, dass diese Woche ein Deal mit Jordan unterzeichnet werden könnte.
Nimmt Eddie Jordan das Angebot von Roman Abramovich an oder nicht? Der millionenschwere Russe unterbreitete dem irischen Teamchef ein Übernahmeangebot in Höhe von 210 Millionen Euro, aber Jordan möchte zunächst noch abwarten – schließlich haben auch einige Fahrer mit vielen Sponsorengeldern an seine Tür geklopft, die für ihn fahren möchten.
An allererster Stelle wäre da Jos Verstappen, der möglicherweise schon diese Woche als erster Fahrer bekannt gegeben werden könnte. „Jordan möchte wirklich Verstappen haben und hätte damit viel Geld“, sagte Harry Muermans, einer der beiden großen Sponsoren von Verstappen, der niederländischen Presse. „Aber Jordan wartet die Umstände ab – Umstände, die wir nicht beeinflussen können.“
Während die beiden Verstappen-Sponsoren Trust und Muermans nun offenbar bereit sind 10 Millionen Euro für das Jordan-Cockpit zu zahlen, wurde dem Deutschen Nick Heidfeld eine Deadline gesetzt. Hintergrund ist, dass Heidfeld während der dreitägigen Tests in Jerez zwar sehr schnell für Jordan unterwegs war, aber keine Sponsoren auf seiner Seite hat.
Sollte Heidfeld die nötigen Finanzen nicht aufbringen können, erwartet Muermans, dass der Schotte Allan McNish als Teamkollege von Jos Verstappen und Schützling des Tabakriesen Benson & Hedges bekannt gegeben wird.
Dennoch gibt es weiterhin die große Unbekannte, ob Jordan nicht doch seinen Rennstall an Abramovich verkauft. „Wir erwarten nicht, dass Abramovich Jordan aufkaufen wird, schließlich stehe ich jeden Tag mit Jordan in Kontakt“, sagte Verstappen. „Eddie Jordan wird sein Team niemals für nichts verkaufen.“
Daniel Grosvarlet - bron: f1welt.de
vertaald: Nu dat die deal met Abramovich maar lucht blijkt te zijn, verwacht Muermans dat Verstappen al deze week in het geel kan kruipen.
En om eerlijk te zijn: ze zijn beter af met Verstappen dan met rookie #2154. Deze brengt naast de nodige bagage geld, nog ervaring mee. En als we écht heel eerlijk zijn: vorig jaar was Verstappen de betere van Wilson, niwaar ? :D
jah, hij brengt ervaring mee qua gras afrijden... :s
dat die man nu eens eindelijk beseft dat hij kan ophoepelen uit de f1
wat kan die man nu nog bewijzen?
Vandaag iets te horen gekregen van Trust ... ik citeer: "De kans dat we wél meedoen met de F1 is even groot als de kans dat we niet meedoen."
Lijkt me dat ze zichzelf een 50/50 kans op het zitje geven ... blijkbaar geen goede vooruitzichten lijkt me! Ik denk dat men daar bij Jordan gaat kiezen voor de jeugd met ervaring bij subtopper (Heidfeld) en oude rot met ervaring bij Renault als testrijder (McNish) en diens steun van B&H!
Verstappen sponsors bieden geloof ik ongeveer evenveel als B&H ... B&H is echter wel al X aantal jaren hoofdsponsor en wilt een Britse rijder bij het Britse team ... dusja ... Jos is de klos als je't mij vraagt.
zo, lijkt dat ik even op mijn 'Jos de klos' stelling moet terugkomen! *shame*
Vandaag bleek een persbericht uitgelekt te zijn met een uitnodiging voor de internationale pers op de voorstelling van de nieuwe rijders van Jordan. De race-rijders voor Jordan in 2004 zijn volgens dat persbericht Jos Verstappen en Allan McNish, zo bericht InsideF1.nl. Nick Heidfeld zou volgens diezelfde site de rol van testrijder krijgen toegeschoven. Quick Nick kreeg zijn budget blijkbaar niet rond en zal genoegen moeten nemen met het derde zitje
InsideF1 wist ook te melden dat een officieel statement van het team maandag tussen 11 en 14 uur naar buiten gebracht zal worden. Hoofdsponsor van het Britse team wordt vanaf nu ook de persoonlijke sponsor van Jos Verstappen, namelijk Trust. De keuze om af te stappen van een tabakssponsor is ergens logisch aangezien het vanaf einde 2006 verboden is om met tabaksreclame rond te rijden.
Op de officiele homepage van Verstappen staat te lezen dat er nog niets getekend is. "Het zou zomaar nog een paar weken kunnen duren. Eind januari? Misschien zelfs wel februari, maar alles zou ook wel eens in een stroomversnelling kunnen geraken waardoor we er eerder uit zijn", aldus Vermeulen.
Insiders menen al langer dat er al een rijder is met een contract maar volgens Vermeulen is dat vast en zeker niet Jos. "Dat is absolute onzin. Er is contact maar géén contract. De media schrijven maar wat ze willen over getekende contracten, maar het is gewoon niet waar", ging Vermeulen verder op Verstappen.nl.
"De sponsors moeten eerst overeenstemming hebben met Eddie Jordan. Het team wil een goede coureur, in combinatie met een zo aantrekkelijk mogelijke financiële deal en de sponsors willen daar zoveel mogelijk exposure voor terugkrijgen. Dan gaat het niet alleen over de bestickering van de auto maar ook over andere faciliteiten zoals hospitality, entreekaarten voor relaties, enzovoorts." Momenteel zit Trust directeur Michel Perridon voor zaken in Amerika en komt pas op dinsdag 20 januari weer terug. "Dat hoeft geen belemmering te zijn voor de onderhandelingen", bezweert Vermeulen. "We hebben dagelijks contact en Michel weet precies wat er gebeurt en wat er besproken wordt."
Op het einde van het artikel laat Vermeulen zich niet verleiden tot het noemen van een datum waarop een contract met Jordan getekend kan worden: "Geduld, geduld. Ik ga hier niets over zeggen, het blijft Formule 1. Morgen kan het er weer heel anders uitzien. We zijn positief over de ontwikkelingen, de gesprekken duren voort. Daar moeten we het voorlopig op houden", was het slotwoord van Vermeulen.
topnieuws, Gilles ! ;)
Ben benieuwd naar maandag :D
(voor de nieuwe Sauber natuurlijk...;D )
Originally posted by yvdp
jah, hij brengt ervaring mee qua gras afrijden... :s
dat die man nu eens eindelijk beseft dat hij kan ophoepelen uit de f1
wat kan die man nu nog bewijzen?
Misschien moeten ze eens bij BAR met hem proberen, aan de Honda zitmaaier race. :+
hehe, wie weet :)
wedde dat hij hem vast rijdt ;)
Tijd voor de updates!
[update] 10/01/04 12:33
Ondertussen heeft de website van RTL Duitsland ook al gemeld, dat zij uit betrouwbare bron deze fax hebben gekregen. Bij de rijders van 2004 staat Verstappen vermeld als rijder voor 2004, met startnummer 19.
[update] 10/01/04 13:44
“Maandag zal er door Trust geen persconferentie worden gegeven. Ook zal er door Trust die dag niets bekend gemaakt worden. Zodra er meer nieuws is horen jullie dat, maar dat is dus niet komende maandag. Vooralsnog is er geen contract getekend", vertelde Muriel Wolda.
Dit wist Formule1nieuws.nl te melden nadat ze Trust aangeschreven hadden.
lijkt me logisch dat ze bij Trust zeggen maandag geen persconferenties te geven .....
Zeggen dat ze dat wel doen is hetzelfde als zeggen ... Jos rijdt bij Jordan ;)
Inderdaad
Helen Temple van Jordan wist me ook te zeggen dat er maandag niets zal aankondigen.
Het Duitse RTL zegt echter dat ze dezelfde fax ook van Jordan hebben gehad omtrent de rijders-line up voorstelling ...
dusja, afwachten weer :-)
Originally posted by Gilles
Inderdaad
Helen Temple van Jordan wist me ook te zeggen dat er maandag niets zal aankondigen.
Het Duitse RTL zegt echter dat ze dezelfde fax ook van Jordan hebben gehad omtrent de rijders-line up voorstelling ...
dusja, afwachten weer :-)
Dit gaat nog alemaal heel lang duren....pffffff
Bart.Vandecavey
11-01-2004, 03:20
Ik vind Jos zeker geen beroerd rijder maar hij zit terug in een team dat op de terugweg is; jammer...
ennuh..........wat denken we hiervan?
http://www.trust.com/_images/f1/home/flash/f3-8.swf
Dit staat dus op de site van Trust, nog een jaar Jos Verstappen :rolleyes: ?
http://www.trust.com/_images/f1/home/flash/f3-1.swf
:p ;)
erm... kan ff niet volgen :s
op die bovenste zie ik fisichella met thrust (photoshop dus)
en vanonder gewoon verstappen in z'n wagen van vorig jaar?
iemand die me even het een en het ander wil verduidelijken? :)
Originally posted by airco
dat is dus uitgelekt :p
kan evengoed de webmaster van trust zijn, die even voor de grap experimenteert, hé...;) Hoe komt men trouwens aan zo'n link ?
Morgen weten we misschien meer :)
Wel vreemd als er morgen iets gebeurt:
Jordan zit naar 't schijnt in Bahrein, Perridon van Trust zit in Amerika, en de verzamelde F1-pers zit bij de Sauber-presentatie.
:rolleyes:
11 januari 2004) Jos Verstappen is door Eddie Jordan, teambaas van het Jordan F1 team, hoogstpersoonlijk uitgenodigd voor een bezoekje aan de fabriek van het team. Zondagavond vliegt Jos, in gezelschap van Raymond Vermeulen, naar Engeland. “Zoek hier nog niet teveel achter”, waarschuwt Jos. “Het bezoekje van morgen heeft meer een vriendschappelijk karakter. Eddie belde me om naar de fabriek te komen, zodat ik vast kennis kan maken met de progressie van de nieuwe auto voor komend seizoen (de EJ14). Uiteraard heb ik zijn uitnodiging graag aanvaard.”
Jos Verstappen ontkent ten stelligste dat er morgen contracten getekend worden. “Dat is absoluut niet waar.” Navraag bij het management van Jos leert dat er nog nadere gesprekken volgen tussen Jordan en de sponsors van Jos. Daar komt bij dat Michel Perridon van Trust nog tot en met volgende week dinsdag in Amerika verblijft. Met het bezoek van Jos aan de Jordan fabriek lijkt het alleszins de goede kant op de gaan, maar tot een getekend contract leidt het nog niet. In elk geval zeker niet morgen, zoals hier en daar in de media gesuggereerd wordt. Blijf dus deze nieuwspagina volgen voor de feiten rondom Jos Verstappen.
bron: verstappen.nl
Het zit er aan te komen, het zit er aan te komen...
Morgen stoeltje passen, dus. Noteer Jos maar al als Jordancoureur. Neem 70% kans ofzo.
insidef1.nl weet vanmorgen het volgende te melden
Op 20 januari zal Jordan met Verstappen testen in de EJ-13 op het circuit van Barcelona. Begin februari wordt de EJ-14 gepresenteerd
als joske in melbourne niet in die Jordan zit, dan wordt hij neergekogeld, denk ik :D
dat is dus uitgelekt :p
Wees er maar zeker van dat we warm zitten, als je vandaag 12-01 de bewuste url intikt krijg je een zwarte F1 wagen te zien met een vraagteken. Gisteravond was dat nog een Jordan ;)
Originally posted by Finish
als joske in melbourne niet in die Jordan zit, dan wordt hij neergekogeld, denk ik :D
Kun je me dat schriftelijk garanderen? :D :D
Pffffff, straffe taal:
Jos Verstappen, diens management alsmede zijn geldschieters willen uiterlijk vandaag weten of teambaas Eddie Jordan de Limburgse coureur voor komend seizoen wil vastleggen. Indien de Ierse teambaas niet ingaat op het per e-mail verstuurde ultimatum, wil de routinier niet langer kandidaat zijn voor een van de twee laatste rijdersposities in de Formule 1 voor komend seizoen. http://www.pittalk.nl
Kan iemand de mailserver van Jordan platleggen? ;) :D :D
Originally posted by Marshal
Pffffff, straffe taal:
Kan iemand de mailserver van Jordan platleggen? ;) :D :D
Als we nu ff met heel depaddock beginnen te DDos'en (denail of service attack) moet er toch wel iets mogelijk zijn .... niet ?
Als we nu ff met heel depaddock beginnen te DDos'en (denail of service attack) moet er toch wel iets mogelijk zijn .... niet ?
Helaas mag ik volgens de paddock huisregels niet naar vragen hoe zo iets in zijn werk gaat :D :D :D :D :D
Ondertussen is die 'druk' al euhm...opgeblazen, en ontmoeten Jordan en Verstappen elkaar weer komende dinsdag in Silverstone.
roadrunner
19-01-2004, 14:21
Volgens F1racing.nl zou Verstappen woensdag officieel als rijder aangekondigt worden!
... van de truck die de wagens naar het circuit brengt... :D
Voor 17u vandaag weten we (misschien) of Joske nu bij Jordan rijdt of niet.
Maar die opdringerigheid legt hem toch geen windeieren, vind ik.
FastFons
23-01-2004, 17:40
Ze beginnen misschien al schrik te krijgen van een pak slaag van Jos :D:D:D
FF
gwyllion
23-01-2004, 18:39
In Spanje en Nederland is het ultimatum momenteel afgelopen. In Engeland hebben ze nog 20 minuten.
Het is officieel. Jos Verstappen komt in 2004 voor het Jordan-team uit. Dat vernam F1Racing.nl zopas. Meer informatie komt er zo meteen aan.
bron: f1racing.nl
't is EINDELIJK zover ;)
Weer eens een jaartje Jos. Best grappig.
The Interceptor
23-01-2004, 19:05
HIJ RIJDT BIJ JORDAN!!!
f1racing.nl meld dat net, meer nieuws zodadelijk
allee, dat er nu nog Bas Leinders als testpiloot bij komt en dan zijn de nederlandssprekende contrijen weer content ;)
The Interceptor
23-01-2004, 19:27
het contract is nog NIET getekend, blijkbaar was er wel een positief telefoontje van Eddie naar Jos:
Jos Verstappen heeft nog geen contract op zak met Jordan, maar de Ierse teambaas bevestigde vandaag wel telefonisch met de Nederlander te willen samenwerken in 2004. De komende dagen wordt er een definitief contract opgesteld. Dat liet Trust weten.
‘’Jordan heeft telefonisch zijn woord gegeven" aldus Trust-baas Perridon. Hierbij is besloten dat gedurende de komende dagen het akkoord tussen beide partijen definitief afgerond zal worden. Dit betekent dat zodra de contracten uitgewerkt en getekend zijn, Jos Verstappen komend seizoen in de EJ14 op de grid zal verschijnen!
"We zijn blij dat we weer een stap verder zijn. Jos is een uitstekende rijder met een enorme staat van dienst die absoluut een stoel in de Formule 1 verdient.’’ aldus Perridon.
telefonisch betekent nog niks !
Er is nog hoop :D
haha, is heidfeld nu eigenlijk al officieel rijder van Jordan?
JPMontoya
23-01-2004, 22:20
Bij al dat gebeuren rond jos, leinders, jordan is me toch opgevallen hoe laag Jordan wel niet gevallen is de laatste jaren.
Het team maakte steil opgang naar het einde van de jaren '90 en zit nu in een diep dal. Toch raar als je de parallel trekt met vb Sauber, ongeveer evenlang in F1, Sauber wint niets, en Jordan wel, kijken we nu waar we staan anno 2004. Sauber mooie windtunnel én al jaren zeker van goede sponsers, kortom de toekomst ziet er goed uit voor Sauber.
Maar wat dan gezegd van Jordan, nog GP's winnende in 98 99, bijna nog voor de wereldtitel strijdende met Frentzen, is nu zowat het meest zielige team van de grid volgens mij, vraag me toch af wat voor wanbeleid ze daar gevoerd hebben sedert de succesjaren, dat Eddie zelf dat niet ziet en een stap opzij wil zetten, is voor mij dan ook een raadsel. Al een paar jaar moeten ze krabben voor sponsers, en is hun jong fris imago toch wel verdwenen. Het is nu echt zover gekomen dat ze de jonge rijders, die naief zijn, gewoon het geld uit hun zakken troggelen, én dat Jos zich, echt ZIELIG, vastklampt aan wat waarschijnlijk toch een slechte wagen wordt, spreekt niet voor Jos en ook niet voor Jordan.
Dat Jos niet een beetje meer eer heeft, tja, daar kan je alleen maar antwoorden met . . .
Eddie is gewoon een grijze oude geldwolf geworden die in mijn ogen beter een stap achteruit zou zetten voor het eigen goed van z'n team.
akkoord.
Om trouwens aan te vullen met een vet cliché: aan de top komen is 1, aan de top blijven, da's wat anders. '98-'99 waren echt succesjaren voor Jordan, maar deze eeuw heeft hen nog geen geluk gebracht (hetzij die grap in Brazilië vorig jaar).
Ik hoop voor hen dat ze Heidfeld tekenen, die kerel brengt nog wat talent mee naar het team. Maar het is overduidelijk dat Jordan in geldnood raakt, en daardoor hier en daar onder het mom van 'getalenteerde rijders testen' gewoon wat probeert bij te verdienen. Da's natuurlijk ook een manier, hé. Hoe overleeft Minardi bijvoorbeeld nog ? Die wagen is gewoon een reclamebord dat voor 'formule 1-bolide' moet doorgaan. Op sportief vlak kunnen we er gewoon niks meer van verwachten.
En dat gaat dit jaar evengoed voor Jordan gelden, tenzij ze met een revolutionair (eenvoudig) ontwerp komen. Als Jordan dit jaar nog een stap achterwaarts zet, dan zit Eddie ferm in de problemen.
Het verschil tussen Sauber en Jordan, ligt toch overduidelijk in het feit dat Sauber eigenlijk Ferrari² is geworden, en dan zeker dit jaar. Jordan heeft enkel steun van Jordan, net zoals Minardi enkel steun heeft van Minardi. Dat zijn de enige 2 teams die nog volledig op hun eigen zijn aangewezen. Zelfs BAR heeft de steun van Honda. In 98 en 99 waren alleen Ferrari en Mclaren constructeurs-teams, en dus was het voor andere teams gemakkelijker om ook eens te winnen.
de vraag is dan wel wie de slimste is .... Sauber of Jordan .....
Ferrari 2 met een goede toekomst, of stilletjesaan doodgaan .... geef mij maar het eerste
Ferrari 2 met een goede toekomst, of stilletjesaan doodgaan .... geef mij maar het eerste
ge moet ook wel het geluk hebben dat ferrari met u wilt samenwerken he.
FastFons
24-01-2004, 02:00
Objectief gezien heb je gelijk, maar als toeschouwer zie ik het toch minder graag, bovendien is volgens mij de kans op belangenvermenging op deze manier groot. Misschien moet mclaren dan maar samenwerken met Jordan en Williams met minardi? Zo hebben de grote teams op den duur 4 auto's in koers en alle andere teams zijn verdwenen...
FF
Originally posted by FastFons
Zo hebben de grote teams op den duur 4 auto's in koers en alle andere teams zijn verdwenen...
FF
mja, maar anders kun je ook zeggen: beter de grote teams 4 auto's, dan maar 16 wagens op de grid...
on-topic: Volgens insidef1.nl (en het algemeen nederlands dagblad) tekent Verstappen dinsdag zijn contractje en test hij in februari op Silverstone....
gwyllion
27-01-2004, 14:51
on-topic: Volgens insidef1.nl (en het algemeen nederlands dagblad) tekent Verstappen dinsdag zijn contractje en test hij in februari op Silverstone....
Dat is dus vandaag en blijkt dus niet te kloppen: de onderhandelingen tussen Verstappen en Jordan zijn afgesprongen.
Op http://www.verstappen.nl staat het volgende:
Onderhandelingen Verstappen-Jordan afgebroken
(27 januari 2004) Na uitvoerige bestudering van alle betrokken contracten is er vanuit de sponsors en het management van Jos Verstappen hedenochtend besloten om de gaande onderhandelingen met het Jordan team af te breken. De contractpunten zoals gepresenteerd door Jordan geven te weinig vertrouwen voor een succesvolle samenwerking in het komend seizoen, aldus de verklaring.
Jos Verstappen reageert als volgt op de ontwikkelingen tot dusver: "we hebben allemaal ons uiterste best gedaan om tot overeenstemming te komen. Echter op dit moment heeft dooronderhandelen geen zin. Nogmaals wil ik benadrukken dat we een fantastische groep van mensen om ons heen hebben. Zeker Michel Perridon van Trust heeft zich volledig en vol overgave ingezet voor een positieve uitkomst. We hebben de onderhandelingen stopgezet in goed onderling overleg en met support van alle betrokken sponsors."
De reactie van Michel Perridon: "wij, als sponsor van Jos, hebben volledige steun aan Jos gegeven en blijven dit doen. Het is duidelijk dat alle partijen in deze een goede basis moeten hebben voor een sportief succesvol seizoen, dit was in deze niet het geval."
Geen Verstappen in de F1 volgend jaar. Ik gok op Heidfeld en McNish; ik vraag me wel af waar die zoveel geld als Jos gaan vinden.
Originally posted by Gilles
Vandaag iets te horen gekregen van Trust ... ik citeer: "De kans dat we wél meedoen met de F1 is even groot als de kans dat we niet meedoen."
Lijkt me dat ze zichzelf een 50/50 kans op het zitje geven ... blijkbaar geen goede vooruitzichten lijkt me! Ik denk dat men daar bij Jordan gaat kiezen voor de jeugd met ervaring bij subtopper (Heidfeld) en oude rot met ervaring bij Renault als testrijder (McNish) en diens steun van B&H!
Verstappen sponsors bieden geloof ik ongeveer evenveel als B&H ... B&H is echter wel al X aantal jaren hoofdsponsor en wilt een Britse rijder bij het Britse team ... dusja ... Jos is de klos als je't mij vraagt.
Bij deze had ik toch goed gedacht een tweetal weken geleden :D. Natuurlijk is het wel spijtig voor Jos!
Benieuwd wat er op het Verstappenforum allemaal zal verschijnen :D
Maar geen Verstappen in 2004 = Nooit meer Verstappen in F1.
Lijkt me duidelijk :)
gwyllion
27-01-2004, 15:14
Benieuwd wat er op het Verstappenforum allemaal zal verschijnen :D
Inderdaad. De volgende Nederlander in de F1 is dan waarschijnlijk Christijan Albers met Trust als sponsor; althans dat hopen de Nederlanders toch :D
Nu wachten op de eerste Belgische krant die Leinders nu als topkandidaat naar voor schuift :p:p
wie belt naar het laatste nieuws?
Exit in mineur!
Jos the Boss wordt dus idd. Jos de Klos.
De Man die door onze noorderburen indertijd al werd uitgeroepen tot "Eerste Nederlandse Wereldkampioen" heeft er, op een paar ereplaatsen bij Benetton na, nooit iets van gebakken in de Formule 1. Verstappen zat in een vicieuze cirkel van mislukkingen en comebacks.
Een verknoeid supertalent. Heeft waarschijnlijk ook wel iets met zijn karakter te maken.
http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif
The Interceptor
27-01-2004, 17:05
ik verschoot ook wel aardig toen ik dat net las, en vooral Trust had er wel een smak geld voor over om hem bij Jordan te laten rijden anders!!
Dat is idd einde van Verstappen in de F1, niet dat ik daar zo rouwig om ben, maar de sfeer in Francorchamps zal gans anders zijn nu denk ik :confused:
Ik denk wel dat Albers veel kans maakt om volgend jaar een F1-zitje te bemachtigen, vorig jaar knap 2e in DTM, en er gaan geruchten dat Trust Albers wil sponsoren (al is vandaag gebleken dat het bedrag net niet genoeg is :))
Dan zal Jordan wel met Heidfeld in McNish rijden, wie de derde rijder wordt, is nog groot vraagteken natuurlijk, misschien Glock, we'll see ...
Positief punt nummer 1: 50 Italianen uit Maasmechelen kunnen al geen ruzie meer krijgen met 15 Nederlanders die het beste plekje van 'onze tribune' willen innemen :D. F1 wordt er dus veiliger op.
hehe, ik ben er niet rouwig om dat jos niet meer terug komt...
Hij had in de f1 toch niet veel meer te zoeken.
Originally posted by stijnconinx
http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/html//emoticons/rotfl.gif
Coninx, als ik aan je kan komen dan zwaait er wat.... :D :D ;)
Toch wel benieuwd wat nu verstappen.nl gaat doen..............was toch wel een monument.
hihi op het verstappen forum is er een massa-hysterie uitgebroken :D:D
wordt nog leuk komende dagen.
hihi op het verstappen forum is er een massa-hysterie uitgebroken :D:D
wordt nog leuk komende dagen.
Juist even gaan kijken daar: ik kom gewoon niet meer bij :D Wat voor een bende naïeve nozems is me dat daar? :D Die geloven ook nog allemaal in de Sint denk...
lol, ben juist ook eens gaan kijken, krijg ik dit voorgeschoteld:
In verband met overbelasting van de server tref je hieronder alleen het meest recente nieuwsbericht aan. Alleen op deze manier kunnen we zoveel mogelijk bezoekers informeren over de stand van zaken rondom Jos Verstappen.
Precies echt een massahysterie :)
edit: was verstappen.nl
Heb al enkele leuke reacties gelezen zoals 'ik geloof er niks van, dit is weer zo'n tactische zet om Jordan op z'n knietjes te krijgen en z'n contractuele eisen te verminderen' :D
die geloven nog in spoken ook wss? :s
Ik ben ook eens op dat fameuze forum gaan kijken.
Zo een bende zielenpoten bij elkaar.
Dat is dus echt om je een breuk te lachen. :D
Het nieuws alhier schrijft dat Jos en partners de onderhandelingen hebben afgebroken. Er staat zelfs in waarom! Dit zal ongetwijfeld zakelijk een goede en overwogen keus zijn. Nu is dus Jordan aan zet! F1 is F1 en Jordan bluft maar al te graag. Wie een beetje zakelijk inzicht heeft begrijpt het: afwachten, Jordan is aan zet (de koek aan het touw is 10.000.000 euro's)
ngehehehe...
voor de mensen die er niet op geraken:
http://forum.verstappen.nl/
Natuurlijk, als ik eerlijk ben, begrijp ik niet wat Eddie bezielt:
Joske brengt geld mee, redelijk wat ervaring (van de laatste startgrid dan) en een hoop Hup Holland-fans die genoeg schaalmodelletjes zullen kopen.
Heidfeld brengt geen geld mee, en qua rijgedrag zal het wel niet zo veel verschillen van Jos. Om dan nog maar niet te spreken over iemand als Glock. Zelfde bij McNish.
Mét Jos zou Jordan het ook niet zo ver schoppen, maar met andere coureurs (en zonder geld), zie ik de ondergang van het team in een stroomversnelling raken.
deze is trouwens té goed :D
De Echte Verstappen Fan, kunt u herkennen aan zijn langgerekte lokroep (krie-u-ooo krie-u-ooo) of aan zijn licht kwetterende nestroep (trie trie trie). In de winter zijn in het verenkleed van De Echte Verstappen Fan het witte befje en de rode vleugelpennen duidelijk aanwezig, terwijl in de zomer een soberder bruin patroon met witte vlekken overheerst.
De Echte Verstappen Fan nestelt vooral in hoge bomen, en bouwt zijn nest van kleine takjes en dor gras. In de winter emigreert De Echte Verstappen Fan naar verscheidene gebieden in Noord Afrika. Het biotoop van De Echte Verstappen Fan bestaat vooral uit bosrijke omgeving, en moeraslandschap, afgewisseld met grasland en wei.
In 2003 waren er zo'n 20000 Echte Verstappen Fans in Nederland volgens een nauwkeurige schatting.
Jullie mogen allemaal hard lachen met Verstappen, maar ik denk dat ze de enige juiste beslissing genomen hebben door niet met Jordan in zee te gaan. Dat zou pas je reinste prostitutie zijn. Jordan is alleen uit op geld om zijn team draaiende te houden 'on a day-to-day basis'. Heeft geen lange termijnsplan, laat staan -visie. Hij mag flamboyant zijn, maar een team succesvol runnen kan ie niet.
Het gevolg had wellicht geweest dat indien Jos met Jordan in zee was gegaan, deze laatste hem er in het midden van het seizoen gewoon uitgetrapt had, omdat Jos, net zoals HHF Jordan op de tekort komingen in het team zou wijzen. Zowel JV als HHF zijn in mijn ogen nog altijd solide racers die op termijn voorruit willen. En da's iets waar EJ geen enkele inspraak duld, of oren naar heeft.
Ben absoluut geen Verstappen fan, zeker niet, maar om een Hollander in't zak te zetten moet ge vroeg uit de veren en ik denk dat Eddieke pas tegen den 10nen uit zijn beddeke komt.
Arme Heidfeld, want nu is die de klos.
[B]voor de mensen die er niet op geraken:
http://forum.verstappen.nl/
Nog eens gaan kijken.
Ze weten van geen ophouden!
De sfeer is wel omgeslagen. Het begint er nu stilaan op een begrafenis te lijken. :D
Originally posted by Baron
Nog eens gaan kijken.
Ze weten van geen ophouden!
De sfeer is wel omgeslagen. Het begint er nu stilaan op een begrafenis te lijken. :D
alhoewel ik deze echt wel hilarisch vind, kan alleen een Nederlander zo zeggen:
Jos heeft gewoon tegen EJ gezegd "steek dat contract maar in je darmen".
:D :D :D
gwyllion
28-01-2004, 13:32
Op pitstop.tv staat meer info.
F1 - De clausules van Verstappen
Datum 28/01/2004
De onderhandelingen tussen Jos Verstappen en Eddie Jordan zijn afgesprongen op clausules in het voorgestelde contract. Dat blijkt uit verklaringen van Michel Perridon, de baas van Trust, dat het grootste deel van de miljoenen zou ophoesten om Verstappen in de F1 te houden.
Ook al is er (voorlopig) geen deal tussen Jordan en Verstappen, dan nog mag Perridon niet klagen over de massale publiciteit die zijn bedrijf de afgelopen weken heeft gekregen. De jongste dagen was Perridon de enige spreekbuis geworden in de soap.
In de Nederlandse kranten vanmorgen noemt Perridon het voorstel van Jordan "onaardig en eenzijdig". Perridon vindt ook dat "er zoveel clausules in zaten dat het Verstappen-kamp en zijn advocaten geen zin hebben in weer een Arrows-effect."
Het voorstel bevatte naar verluidt een prestatieclausule: wie niet presteert, gaat eruit. Met zo'n clausule haal je natuurlijk het paard van Troje binnen. En dan worden onderhandelingen aartsmoeilijk.
Welk scenario had Jordan in zijn hoofd voor Verstappen? Jos er na een race of 3 uitgooien wegens onvoldoende en dan met de Nederlandse centen Heidfeld binnenhalen? Wordt Timo Glock nu de melkkoe? De jonge Duitser zou 15 miljoen euro zwaar zijn ...
gwyllion
28-01-2004, 13:53
Originally posted by gwyllion
Dat is dus vandaag en blijkt dus niet te kloppen: de onderhandelingen tussen Verstappen en Jordan zijn afgesprongen.
Geen Verstappen in de F1 volgend jaar. Ik gok op Heidfeld en McNish; ik vraag me wel af waar die zoveel geld als Jos gaan vinden.
Schrap McNish maar als kandidaat. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk voor Audi Sport Team Veloqx rijden, samen met de 3 piloten die al bevestigd zijn (Jamie Davies, Guy Smith, Pierre Kaffer; Frank Biela en waarschijnlijk Johnny Herbert komen helpen in Le Mans en Sebring). We zullen hem dus in actie zien tijdens 12 uur van Sebring, 24 uur van Le Mans en de vier races van de LMES.
Heidfeld en Glock dus :)
which means: alle wegen liggen open voor Bas als testrijder ! jeeeeee ;)
McNish nog niet te vroeg afschrijven. McNish houdt die plek achter de hand moest Jordan hem niet willen.
Timo Glock ook nog niet téveel hoop geven. Er is nog ene Ralph Firman en er MOET sowieso een Britse rijder komen ...
Bas als testrijder ... hmmm ... Glock eerder.
ik denk ook Glock als testrijder. volgens pitstop.tv heeft die jongen 15 miljoen € in zijne portemonne steken...
Heidfeld is al zeker van een zitje:
Jordan bevestigt publiek geheim: Heidfeld voor 2004
Het zat eraan te komen, natuurlijk, maar wat iedereen al vermoedde, is vandaag bevestigd: Nick Heidfeld is komend seizoen één van de coureurs van Jordan Ford. De Duitser tekende eind vorig jaar al een voorlopig contract, nadat zijn deal met Sauber niet verlengd werd. Afgelopen winter testte Heidfeld al veelvuldig voor Jordan en nu maakt hij officieel deel uit van het Ierse team. “Nick is een heel snelle coureur,” zei eigenaar en Directeur Eddie Jordan, “met het talent en de ervaring die we nodig hebben om dit seizoen elke kans te pakken.”
Tweede stoeltje waarschijnlijk voor Britse coureur
Zo blijft nog slechts één stoeltje over op de grid voor 2004. Iedereen dacht dat die zou worden ingenomen door Jos Verstappen, maar hij en zijn management verbraken de onderhandelingen met Jordan. Zij konden het uiteindelijk niet eens worden over de voorwaarden van het contract. Het is heel waarschijnlijk dat de tweede Jordan komend seizoen wordt bestuurd door een Brit. Dat is althans de wens van sponsor Benson & Hedges. Op het verlanglijstje van Jordan staan dan ook Allan McNish, Ralph Firman en ook Justin Wilson zou in aanmerking komen. “Ik ben voorzichtig bezig een sterk paar coureurs bij elkaar te krijgen om ons pakket voor 2004 compleet te maken,” aldus Eddie Jordan.
bron: autosport.nl
F1world:
Trust sponsor van Jordan, launch nu woensdag
De eerste foto is opgedoken van de nieuwe jordan EJ14 met een Trust-logo erop. Nick Heidfeld deed een succesvolle shake-down van de EJ-14 die naar alle verwachtingen aanstaande woensdag 4 februari in alle soberheid zal worden voorgesteld te Silverstone.
Grote speculaties kunnen weer beginnen met betrekking tot het tweede Jordanzitje, is de knoop nu langzaam aan definitief doorgehakt of is het nog steeds in het ongewisse blijven bij de launch? Eerst stopte men bij Verstappen de onderhandelingen, nu zou er toch weer gepraat worden. Trust dat Jordan sponsort, is dit een voorbode voor wat komen moet? Of heeft Trust het positieve effect van in de Formule 1 aanwezig te zijn gemerkt en wil het al dan niet met of zonder Verstappen toch doorgaan in de Formule1?
Afwachten wat het wordt, u kan alvast de foto bekijken die op itv staat.
http://itv-f1.fp.sandpiper.net/media/imagelibrary/19652_2.jpg
dan toch GEEN Britse rijder? ???
Mhhh, prestatieclausule ... Josje buiten na 3 races :D
Glock zou derde rijder worden en 8 miljoen dollar meebrengen.
Ik zag Bas Leinders nochtans gisteren op een franstalige zender beweren dat hij met 2 miljoen euro derde rijder zou worden, en dat hij al 1 miljoen bij elkaar heeft...!?!
Is dit weer een photoshop bewerkte foto van op het verstappen-forum? ;)
bon, woensdag zullen we het weten. hopelijk
In het kader van een commerciële overeenkomst met Jordan heeft de website itv-F1.com vanavond in wereldpremière de eerste foto mogen publiceren van de nieuwe EJ14. De foto is geen trucage, want is van de hand van het wereldvermaarde agentschap Sutton Images. http://www.pitstoptv.be
Nondeju, ik zit hier al een week het afscheid te vieren van Jos met champagne en Beluga kaviaar :D :D Mocht het nieuws waar zijn dan kondig ik zes weken van algehele rouw af :D
Maar in Francorchamps horen ze de kassa al rinkelen bij dit nieuws ;)
Ja, de actie rond Bas Leinders heeft succes en Bas rijdt in Spa in de Jordan in plaats van Jos. Stel je voor...
Na de voetbaloorlog ..... :fight: :fight: :fight:
C U
'k ben al helemaal 'lazarus' van de Jordan soap :rolleyes:
:D :D
TommySoprano
03-02-2004, 20:20
Het lijkt elk jaar weer hetzelfde met Verstappen.. Een ander team (kan je lekker nieuwe merchandising op de markt brengeuh!!)
Maar vooraleer het tot een akkoord komt... Oh la, la het lijkt wel een puber die flirt. Aan - af, Aan - af...
Voordeel is wel dat Jos (en de sponsoren) gedurende die periode veel extra publiciteit halen in de media. (Leep bekeken)
DJ Scorpio
04-02-2004, 13:00
Verstappen betaalt 9 miljoen voor zitje
F1Tours.cc liet zonet weten dat Jos Verstappen volgend seizoen voor Jordan zal rijden. Dat vernomen ze uit betrouwbare bron. Geldschieters Muermans Vastgoed, Trust en Wilux ( onder voorbehoud) konden daar voor zorgen.
Met het éénjarige contract van de Nederlander is naar verluidt een bedrag gemoeid van meer dan 9 miljoen euro wisten zij ook nog te melden.
Let op, voorlopig is het nog wachten op een officieel persbericht, maar de indicaties zien er goed uit voor Jos. Dit ondanks de inbreng van B&H dat vandaag aankondigde een grote sponsor van het team te worden in 2004.
Bron: F1World.be (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4633_0_2_0_C)
Originally posted by DJ Scorpio
Verstappen betaalt 9 miljoen voor zitje
F1Tours.cc liet zonet weten dat Jos Verstappen volgend seizoen voor Jordan zal rijden. Dat vernomen ze uit betrouwbare bron. Geldschieters Muermans Vastgoed, Trust en Wilux ( onder voorbehoud) konden daar voor zorgen.
Met het éénjarige contract van de Nederlander is naar verluidt een bedrag gemoeid van meer dan 9 miljoen euro wisten zij ook nog te melden.
Let op, voorlopig is het nog wachten op een officieel persbericht, maar de indicaties zien er goed uit voor Jos. Dit ondanks de inbreng van B&H dat vandaag aankondigde een grote sponsor van het team te worden in 2004.
Bron: F1World.be (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4633_0_2_0_C)
dit bericht stond oorspronkelijk op de site van F1tours.nl, een bedrijf dat in Nederland reizen naar F1 GP's organiseert. vandaag staat er dat er nog onderhandeld wordt. waarom zetten ze dan een bericht dat het contract getekend is? het zal wel duidelijk zijn zeker. toch laag gevallen dat je zoiets doet. het is trouwens nog eens illegaal ook.
Officieeeeeeel: Verstappen niet naar Jordan
Jos is de Klos en mijn voorspelling kwam uit!
Nondeju, ik zit hier al een week het afscheid te vieren van Jos met champagne en Beluga kaviaar :D :D Mocht het nieuws waar zijn dan kondig ik zes weken van algehele rouw af :D
Joepieeeeeeeeeee, ik kan aan de champagne blijven lurken :D :D
Arme boekhouder van Spa, die zet nu het volgende regeltje in het kasboek:
-gemiste inkomsten a 30.000 Verstappenfans :D
Jos Verstappen heeft zojuist op zijn fansite bekend gemaakt definitief NIET voor Jordan op de grid te staan.
Na lange weken onderhandelen en vele hindernissen besloot de coureur niet met het team in zee te gaan omdat er op vele punten onenigheid bleef bestaan.
Trust had een sponsordeal gsloten en getekend met Jordan die nu wordt teruggetrokken volgens een clausule binnen het sponsorcontract, die bepaalde dat indien Jos niet bij jordan zou rijden dit seizoen, de sponsordeal nietig zou worden verklaard.
Trust heeft laten weten volledig achter Jos te blijven staan, maar dat zal nu afhangen van het uitvallen van een coureur gedurende het seizoen waardoor een plaatsje vrijkomt.
De fans reageerden geschokt, op de chatbox verstappen bij www.spinchat.com werden enkele niet voor publikatie geschikte krachttermen uitgevonden.
Nederland kan zich wederom opmaken voor een seizoen Formule-1 zonder Nederlandse inbreng! www.auto-sport.nu
Eindelijk eens een F1 weekend zonder Nederlands gekakel dat je van 10km afstand al kan horen :D
Wat een klucht is me dat geweest. Olala :D
inderdaad ... 5 februari wordt nationale rouwdag in nederland ... de dag dat Jos zijn F1 carrière voorbij is gegaan :D
Originally posted by stijnconinx
Eindelijk eens een F1 weekend zonder Nederlands gekakel dat je van 10km afstand al kan horen :D
Wat een klucht is me dat geweest. Olala :D
kga het wel missen :(
geen 50 italianen uit maasmechelen meer die ruzie krijgen met 10 nederlanders met een grote mond :D
bon, dat de verstappensoap nu mag stoppen :)
eindelijk
waren vorige week de gesprekken ook al niet definitief stilgelegd?
dit is weer zo'n episode, imho
maar die soap stopt niet.
Volgende scenario: 2de piloot wordt er na 5 of 6 races uitgetrapt en onmiddellijk zal heel Nederland weer geloven dat Jos hem gaat vervangen. En hop, dan zijn we weer opnieuw vertrokken voor 6 pagina's welles - nietes. :D
hehe, hetzelfde voor het Bas Leinders stuk hier op depaddock ;)
ach, de nederlanders zullen pas geloven dat Jos zijn carriere voorbij is, als hij allang onder de grond ligt ;)
Daar zit het hem precies, ik heb nog maar zelden een racewagen zich letterlijk de grond in zien boren, opstijgen daarentegen..... :D
jan
in de grindbak of onder de grindbak, verstappen does it all :D
in de grindbak of onder de grindbak, verstappen does it all :D
daarom vond-ie spa niet meer zo leuk: de grindbakken zijn weg :D
hehe
monaco zal hij dan ook wel gehaat hebben ;)
Het salarisbod van Jordan aan Jos Verstappen heeft tot een onbespreekbare situatie geleid.
Jos Verstappen was best bereid met minder salaris genoegen te nemen, maar het bod van Jordan vatte hij als een belediging op. Uit het aanbod zou te weinig waardering spreken voor zijn inbrengst van sponsoren en voor zijn rijderskwaliteiten.
De sponsoren waren teleurgesteld, omdat zij er al met Jordan uit waren. Echter, zoals altijd is verklaard, zijn ze achter Verstappen blijven staan. "Ik baal ervan dat er geen overeenstemming is bereikt, maar ik heb de uitkomst te respecteren.", vertelde Michel Perridon aan het Algemeen Dagblad.
De reclame van Trust op de Jordan van afgelopen dagen, brengt geen verplichtingen meer met zich mee. "Dat kost me alleen een glas bier, dat Eddie Jordan en zijn commercieel directeur Ian Phillips een keer bij mij komen opdrinken.", aldus Perridon.
Perridon wil actief blijven in de autosport. Het liefst brengt hij met zijn geld Jos Verstappen dit seizoen nog ergens anders in de F1 binnen. Daarnaast denkt hij na over een andere rol voor zichzelf in de formule 1. In ieder geval niet puur als sponsor, ondanks aanbiedingen van BAR, Jaguar en McLaren.
Perridon wil nog wel in de DTM gaan sponsoren. Volgende week heeft Perridon een gesprek met Norbert Haug, directeur motorsport van Mercedes, over mogelijke sponsoring. Dit staat geheel los van Jos Verstappen en heeft waarschijnlijk meer te maken met de publiciteit die Christijan Albers genereert.
bron: fok! F1manager
Sponsor Trust en Jos Verstappen zijn uit elkaar. Volgens directeur Michel Perridon van het bedrijf is de Limburgse coureur schuld aan de breuk met renstal Jordan door zijn salariseis. Ook de manager van Verstappen, Huub Rothengarter, heeft schuld. "Ik heb geen problemen gehad met Jordan, maar Rothengatter en feitelijk dus Jos Verstappen hebben hun hand overspeeld", aldus Perridon in het AD.
Het verlies van Trust als sponsor zou weleens het einde van de Formule 1 carrière van de Nederlander kunnen betekenen. De Limburger blijft zelf optimistisch om dit jaar ergens in een wagen te stappen. "De Formule 1 wereld moet weten dat we nog geen afscheid hebben genomen. En dat er een coureur beschikbaar is met talent, veel ervaring en een financieel aantrekkelijk pakket", meldt Verstappen op zijn eigen site.
Perridon geeft tevens in het interview aan dat Trust vanaf nu Christian Albers financieel zal gaan steunen. Albers rijdt nu nog in het DTM, maar volgens Perridon wordt Albers een grote voor de toekomst. "Er zal binnen afzienbare tijd echt wel weer een Nederlander in de Formule 1 rijden."
bron: fok.nl
Nu begint die soap helemaal opnieuw dan? maar dan in de vorm van Albers.... tssss
laten we hopen dat deze iets meer in huis heeft dan enkel dat "beetje" geld.
pas op, ik zeg hier niet dat verstappen een slecht rijders is hé, maar een topper is hij nooit geweest.
The Interceptor
15-02-2004, 22:47
ik zie Albers volgend jaar wel onderdak in de F1 vinden, met sponsoring van vooral Trust, en ID&T misschien ook (een nieuwe sponsor van Albers) al weet ik niet hoeveel die willen aanbrengen. Maar ik zal Albers zeker en vast veel liever zien rijden dan de Jos, wat die vorig jaar in DTM heeft laten zien als debutant ... petje af ...
Originally posted by The Interceptor
ik zie Albers volgend jaar wel onderdak in de F1 vinden, met sponsoring van vooral Trust, en ID&T misschien ook (een nieuwe sponsor van Albers) al weet ik niet hoeveel die willen aanbrengen. Maar ik zal Albers zeker en vast veel liever zien rijden dan de Jos, wat die vorig jaar in DTM heeft laten zien als debutant ... petje af ...
Zeker weten!!
Originally posted by The Interceptor
[B Maar ik zal Albers zeker en vast veel liever zien rijden dan de Jos, wat die vorig jaar in DTM heeft laten zien als debutant ... petje af ... [/B]
Hmm, dat was wel Albers zijn derde jaar in de DTM ;) De eerste twee jaar reed hij weliswaar in een "year-old" car.........en dat was ook eigenlijk de bedoeling voor 2003. Echter ene Uwe Alzen had geen zin om de teammaat te zijn van Bernd Schneider, vandaar dus dat Albers een plaatsje vooruit ging.
Wat betreft meneer Trust, volgens mij snapt ie nog niet helemaal hoe het werkt in de autosport...........maar zeker niet op de schreeuwlelijke manier zoals hij nu te werk gaat. Of is dat zijn opzet? Veel lawaai maken en gratis reclame binnen harken ;)
Jos dreigt Trust met rechtzaak
Jos en Trust-baas Perridon in betere tijden
Jos Verstappen en diens manager Huub Rothergatter zijn furieus op Trust. Het concern van Michel Perridon staat op het punt een sponsorcontract te sluiten met het team van Jordan, maar volgens Rothergatter is dat contractueel niet mogelijk.
Rothergatter beroept zich op een overeenkomst tussen Jos en Trust, waarin staat dat Trust alleen zaken kan doen in de Formule 1 als Verstappen daarbij betrokken is. Verstappen kwam echter niet tot een overeenkomst met Jordan, waarna Trust nu op eigen houtje het team van Eddie Jordan zou willen sponsoren.
Volgens het Algemeen Dagblad heeft Eddie Jordan inmiddels al een brief ontvangen van de juridische adviseurs van Verstappen. Daarin zou staan dat Jordan en Trust zondigen tegen eerder gemaakte afspraken. Rothergatter wil niet veel kwijt over de zaak, maar bevestigde wel dat 'er in het begin van het seizoen duidelijke afspraken gemaakt zijn met Trust'.
Trust-directeur Perridon is zich echter van geen kwaad bewust. "Ik heb nooit een contract met Jos afgesloten", zegt hij in het AD. "Ik vraag me af wat hen bezielt. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd om Jos' loopbaan te steunen en nu krijg ik als stank voor dank een rechtzaak
Jos kent de rechtbank al goed. Na Walkinshaw gepluimd te hebben, gaat hij nu z'n eigen rangen aanvallen. Slecht bezig.
Jos kent de rechtbank al goed. Na Walkinshaw gepluimd te hebben, gaat hij nu z'n eigen rangen aanvallen. Slecht bezig.
Wat is pluimen? :confused:
Vlaamse zegswijze, dacht ik ? Betekent : iemand financieel euhm...kortwieken ?
Nou, volgens mij was het bij die zaak dat Walkinshaw een getekend contract aan zijn laars lapte.
Overigens vind ik het ook niet slim om zo'n rechtszaak aan te spannen tegen Perridon, ook al zou er zo'n contract bestaan tussen hem en Verstappen. Ach ja eerst gooien Jordan en Perridon modder naar Rothengatter (en dus indirect naar Verstappen) en nu maakt deze laatste partij het weer lastig voor die eerste partij.
Naar mijn mening is bij die Verstappen/Perridon/Jordan soap de schuld niet bij 1 partij te leggen, ze hebben er allemaal een zooite van gemaakt.
akkoord. Best vreemd hoe het kan gaan, hé. Verstappen had eigenlijk op z'n gemak bij Jordan kunnen zitten, dit jaar. Nu mag hij hopen op falen van Klien of Pantano.
The Interceptor
19-04-2004, 17:57
de Verstappen-soap is weer begonne :frusty:
Trust wil terug samenwerken met Verstappen, en bij Jordan zouden ze Pantano liever kwijt zijn, dus terug hoop in het Verstappen-kamp :fight:
ze moeten wel weten wat ze daar willen hé :)
Gisteren even een gesprek met Olaf Mol gehad, op een vergadering van Veronica (SBS6 en Veronica F1 journalist); er is zeker een kans dat Verstappen terug in de F1 komt, zijn zaken partners zijn er druk mee bezig, aldus Olaf.
Hopla .... Heel nederland weer in blijde verwachting ..... Dat Marshal de stukjes van het verstappen-forum maar laat komen ;)
Het gaat toch weer niet beginnen eh seg :rolleyes:
Originally posted by Huudo on 05-FEB-2004
maar die soap stopt niet.
Volgende scenario: 2de piloot wordt er na 5 of 6 races uitgetrapt en onmiddellijk zal heel Nederland weer geloven dat Jos hem gaat vervangen. En hop, dan zijn we weer opnieuw vertrokken voor 6 pagina's welles - nietes. :D
Ik had waarzegger moeten worden... :D
Hopla .... Heel nederland weer in blijde verwachting ..... Dat Marshal de stukjes van het verstappen-forum maar laat komen ;)
Hmmmmmmm, hoeveel echte vijanden moet ik nu weer maken? :D Mijn login werkt nog steeds!!
BWa waarom smijten ze Pantano buiten? heeft alle drie races al gefinisht, zou Jos dat kunnen? En gaat de Jordan met Jos niet meer bij de traagste zijn? Wat mij opvalt is dat de Nederlandse pers al heel het seizoen negatief doet over Pantano. Als je de Engelse pers dan leest hebben die toch wel lof voor hem en belichten ze ook de goede dingen die hij doet.
jos zal misschien meer betalen voor een zitje ;)
ik begrijp eigenlijk niet waarom Jos zijn heil niet zoekt in andere raceseries zoals bv de DTM (oa frentzen, alesi, ...) als ex F1-piloten .... Of ergens anders in de GT-racerij .....
Waar hij volgens mij wel competitief kan zijn .....
Nu een half jaartje aanmodderen met de Jordan ..... Enkel om erbij te horen :o
mjah, hij is volgens mij zo'n mediageil figuur. De dtm komt niet zo in beeld als de F1, dus wat zou hij er kunnen doen? ...
mjah, hij is volgens mij zo'n mediageil figuur. De dtm komt niet zo in beeld als de F1, dus wat zou hij er kunnen doen? ...
Is dit een serieuze opmerking?
Bart.Vandecavey
20-04-2004, 19:45
Allé marshal waar blijven die stukjes van het verstappen-forum we willen lachen!
Een soap op ze'n hollands, zou jos the boss er eigenlijk al bij stil gestaan hebbe dat een zitje in b.v. de DTM, ETCC, FIA GT ... hem ook een redelijke media belangstelling zou geven, een hoop ellende en sponsor geld zou besparen ( i.p.v. het naar de F1 te dragen om de gaten te vullen ) als ie daar aan twijfeld dan mot ie ma es vragen of ze "Albers" in Nederland kennen, trouwens ik vang het gerucht op dat DTM een aanpassing in zijn programma wil doorvoeren en :cofused: op het Circuit van Shangia in China een race wil gaan rijden ??
Originally posted by dulu
Een soap op ze'n hollands, zou jos the boss er eigenlijk al bij stil gestaan hebbe dat een zitje in b.v. de DTM, ETCC, FIA GT ... hem ook een redelijke media belangstelling zou geven, een hoop ellende en sponsor geld zou besparen ( i.p.v. het naar de F1 te dragen om de gaten te vullen ) als ie daar aan twijfeld dan mot ie ma es vragen of ze "Albers" in Nederland kennen, trouwens ik vang het gerucht op dat DTM een aanpassing in zijn programma wil doorvoeren en :confused: op het Circuit van Shangia in China een race wil gaan rijden ??
Heb je ivm dat laatste een bron die we kunnen verifiëren dulu ?
Dat van China zou een onbevestigd gerucht zijn maar je kent het ondertussen he "waar rook is, is vuur" heb die info ergens via een link gelezen maar is dat betrouwbaar dus me niet afschieten
okilidoki
DAT GA IK EVEN OPZOEKEN
Gevonden heb een new thread aangemaakt onder DTM
info komt van
www.racing1.de :)
*MOD*
De verdere discussie over DTM in shangai vindt hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=97401) plaats ....
Hier gaat het on-topic verder over de toekomst van Verstappen.
BTW thx dulu ;)
Originally posted by Bart.Vandecavey
Allé marshal waar blijven die stukjes van het verstappen-forum we willen lachen!
Vandecavey, luie hond :D
komt ie........:D
Volgens mij gaat het er dan toch nog van komen.
Double Dutch !!!
Christijan Albers & Jos Verstappen zullen samen in één team rijden, in het jaar 2005 en bij Jordan.
Daarom gaat Jos eerst testen voor Jordan. Was het niet zo dat Perridon gecharmeerd was van Jos Know How? Dus als Jos zegt dat er potentie in de EJ14 zit om door te ontwikkelen, dan stapt Jos nog dit jaar in bij Jordan. In 2005 komt Albers er dan bij met Mercedes motoren onder zijn arm. Albers is immers de protegee van Norbert Haug.
Dus Jos wil dan een contract voor twee jaar.
Trust zit immers tot 2006 aan Jos gebonden weet je nog? Trust heeft dan een grote vinger in de pap en veel exposure op de auto.
Jordan is dan voor 2004 en 2005 verzekerd van een goed sponsorpakket met veel euries.
Trust, Muermans, Willux, Halfords en misschien nog wel meer.
Dus 1+1=3
Echt waar !
Weet je wat triest is? De constatering dat autosport in Nederland gelijk staat aan Verstappen. De Verstappen site die weer tot leven komt, kranten die opeens weer Verstappen items schrijven. Collega's die opeens weer over F1 beginnen te praten................ben van ellende en depressie mijn glaasje karnemelk, boterham met belegen kaas en schuifworst tijdens de pauze buiten gaan opeten. :D
Zwaar neergaan :D
Double Dutch, dat is volgens mij iets anders :D
Lap ... nu is er eens een nederlander die terug een waterkansje heeft op de F1 .... nu beginnen ze al te dromen over 2 mensen in de F1 ..... Binnen hetzelfde team dan nog ....
Als ze binnenkort nog beginnen dat Jordan de huiskleur zou veranderen naar oranje ipv geel is het verhaal helemaal rond
Volgens de recente berichtgeving vanuit het F1 circuit ( tijdens de life qualificatie van de Grand Prix San Marino ) zal Verstappen dit jaar NIET op een zitje moeten rekenen bij Jordan.
mjah, dat hadden de meeste al door toen pantano tekende bij Jordan ;)
Lach mee met Fok! (http://nieuws.fok.nl/nieuws/41013) :D :cool:
ja, dat stond gisteren ook al op pitstoptv.be :D
van mij mag Jos wel eens een vergelijkende test doen met Fisico, dan weet ie meteen dat hij echt geen plaats meer heeft in de F1 :D
Aaarrgggggghhhhhhhhh
Zoals op diverse sites te lezen is gaat Verstappen testen op 1 juni.
Vandaag Eddie Jordan in de Autosport:
Speaking to Sport-Bild magazine, team boss Eddie Jordan said: ™Nick doesn't have to pay for his drive, but, sooner or later, he, too, has to bring some money" bron: Autosport editie 06-05-04
Conclusie: De kaartjesverkoper in Spa heeft weer Dollar tekens in de ogen staan ;)
Aaarrgggggghhhhhhhhh
Zoals op diverse sites te lezen is gaat Verstappen testen op 1 juni.
Vandaag Eddie Jordan in de Autosport:
Conclusie: De kaartjesverkoper in Spa heeft weer Dollar tekens in de ogen staan ;)
Inderdaad :D ............
crazy ernie
07-05-2004, 20:14
Originally posted by JV1
Inderdaad :D ............
de kassa rinkelt weer....ting ting ting :rolleyes
Blijkbaar gaan ze niet echt op zoek naar talent als er maar een
pak $$$$$$$ aan vasthangen op welke manier dan ook
:crazy:
crazy ernie
07-05-2004, 20:22
begrijp me niet verkeerd hé....
ik wil niet zeggen dat Jos geen talent heeft verre van ...
waar zijn de tijden dat hij bij de start zomaar eventjes in 2 ronden naar de 9de plaats reed....en dat gebeurde in meerdere races !!!
Maar nu zitten er daar toch bij ...allez zoals die manne rijden zo gaat mijn ma frieten halen met de fiets.....alleen die mannen hebben koffers met geld en ons ma niet :D:D:D:D
:applaus: voor ons ma
Originally posted by crazy ernie
:applaus: voor ons ma
Laten we ook effe niet vergeten dat buiten F1 racen en heel het gedoe rond "jos the boss" het Zondag
ook Moederkesdag is , sorry kon het niet laten dus voor ons aller moeders :applaus:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.