Log in

View Full Version : Minardi, het lelijke eendje uit de F1

Gilles
18-12-2003, 11:10
Sauber krijgt Ferrari motoren, dewelke is nog niet duidelijk. Het kan zijn dat ze de eerste race met gelijke motor rijden maar daarna enkel nog betrouwbaarheidsupdates krijgen. Andere mogelijkheid is het aanpassen van de motor die Ferrari in 2003 gebruikte, maar dat zal ook veel ontwikkeling vragen.

Voor Jordan ziet het er anders uit: "Jaguar Racing en Jordan Ford zullen gebruik maken van de Cosworth TJ -ook wel bekend als de CR5- in 2004, en deze motor is een 90 graden V10", aldus Graham Jones van Minardi deze morgen...

Minardi: "We gaan een verderontwikkeling van de 72 graden Cosworth CR3 V10 motor gebruiken die we vorig jaar gebruikt hebben en die een wonderbaarlijke betrouwbaarheid voortbracht. Jullie zullen wel gezien hebben in de press release die het team uitbracht na de recente werken in Vallelunga dat de ontwikkeling van de motor een deel heeft uitgemaakt van ons technisch programma. Veel van het werk werd verricht aan het controleren van de betrouwbaarheid van de mechaniek over verschillende soorten afstanden die vereist zijn door de nieuwe reglementen. De European Minardi teamleden en de technische staf van Cosworth was tevreden met het resultaat"

Eindconclusie volgens mij: Jordan neemt nog meer voorsprong op Minardi, dat volgend jaar in haar eigen klasse zal rijden ...

Bart.Vandecavey
18-12-2003, 21:54
Ik vind dat wel jammer dat Minardi altijd met die oude kraken van motoren moet rijden...

yvdp
18-12-2003, 23:32
geen geld --> geen goed materiaal...
is wel begrijpelijk hé

Bart.Vandecavey
19-12-2003, 21:46
Ja maar vroeger hadden ze nog Bruner die een goede auto kon maken... Nu hebben ze slechte motoren en een boot van een auto...

A.J.
21-12-2003, 03:22
Ja, die Paul Stoddart moet wel een soort moderne Don Quichote zijn! Toch wel respect voor deze Australier!

Twisted
21-12-2003, 13:38
Ik vind Minardi toch een sympathiek teamke ze... Ze halen weinig of geen goeie resultaten maar ze slagen er toch in om al zovele jaren mee te draaien aan toch wel de hoogste tak van de autosport !! Kijk naar bv. Prost en Stewart.. Zij hebben het niet zolang vol gehouden ze ;)

redje
21-12-2003, 13:40
Originally posted by Twisted
Ik vind Minardi toch een sympathiek teamke ze... Ze halen weinig of geen goeie resultaten maar ze slagen er toch in om al zovele jaren mee te draaien aan toch wel de hoogste tak van de autosport !! Kijk naar bv. Prost en Stewart.. Zij hebben het niet zolang vol gehouden ze ;)
Vind ik ook. Ze behalen eigenlijk slechte resultaten, maar ze blijven maar meedoen. Chapeau.

Maarten
21-12-2003, 14:02
tja, ik weet niet wat er allemaal van aan is, maar ik heb eens in autosport magazine (hollands boekje) gelezen dat die stoddart zijn team eigenlijk gewoon wil verkopen voor zo veel mogelijk geld en dat het hem nu niets mag kosten maar hem zo veel mogelijk moet opbrengen ...of het nu met het geld is dat verstappen en kiesa meebrengen of van iemand anders ...
de enige evolutie die er is gekomen is door de Arrows van het failliete TRW imperium te kopen en that's it.

Er stond ook iets in van dat ze hun sympathie wel eens dreigen te verliezen omdat ze er gewoon bij zijn, maar ze evolueren niet, ze blijven stilstaan en zo wordt het verschil met de rest groter en groter.

Er zit wel een grond van waarheid in, naar mijn gevoel ...

yvdp
21-12-2003, 14:06
Originally posted by Twisted
is Jaguar niet het vervolg van Steward? Allé, ik dacht dat toch dat Jacky Steward mee in Jaguar zat. En daarom ook dat Herbert een aantal jaren geleden ook bij Jaguar aan de bak kwam.

redje
21-12-2003, 14:50
Originally posted by yvdp
is Jaguar niet het vervolg van Steward? Allé, ik dacht dat toch dat Jacky Steward mee in Jaguar zat. En daarom ook dat Herbert een aantal jaren geleden ook bij Jaguar aan de bak kwam.
Jaguar heeft Stewart overgekocht en Jacky Stewart zat mee in de leiding.

yvdp
21-12-2003, 18:14
ziedet sé :)
ik wist dat het zoiets in de aard was