Log in

View Full Version : Internet thuis

Rallyloverke
18-12-2003, 16:52
Jawel! Binnenkort gaan we thuis een internet-aansluiting hebben!

We pakken Belgacom ADSL , maar weten nog niet goed of we nu draadloos gaan nemen of niet? Iemand suggesties en, indien we draadloos nemen, wat heeft m'n Pentiummeke II 300 mhz speciaal nodig. Nu is er bij mijn weten nog absoluut niks voorzien voor internet en niet allemaal beginnen lachen omdat ik nog steeds een Pentium II heb aub. :)

airco
18-12-2003, 18:37
hmmmzzzzz gezien de ouderdom van je pc is het misschien het veiligste om te opteren voor een bekabeld netwerk ipv draadloos.

Een oude Pentium 2 draait fikwijls nog op windows 95/98 ... en dat is nu niet echt geweldig voorzien van support voor die dingen

Bart.Vandecavey
18-12-2003, 21:58
Originally posted by airco
hmmmzzzzz gezien de ouderdom van je pc is het misschien het veiligste om te opteren voor een bekabeld netwerk ipv draadloos.

Een oude Pentium 2 draait fikwijls nog op windows 95/98 ... en dat is nu niet echt geweldig voorzien van support voor die dingen

Die windows 98 second edition heeft die support toch wel?

Snelle Japie
19-12-2003, 02:43
Gaat er dan niet veel snelheid (niet de internetsnelheid) verloren als je een P2 gaat nemen met draadloos internet of ben ik hierin fout?

airco
19-12-2003, 03:07
draadloos internet gaat tot 54 Mbit

snelste (betaalbare) internetoplossing in België is telenet met 10 Mbit maximum ..... Draadloos voldoet dus ruimschoots.

en inderdaad ... win98SE heeft inderdaad support voor wireless networking ..... Maar ik zou de kans niet willen lopen op de mogelijke driverproblemen ....

Win XP is gewoon veel beter voorzien om support te bieden aan wireless-apparaten

boosterke
19-12-2003, 13:51
en euh... draadloos werkt niet altijd eh mensen
ik heb mee geholpen aan de test bij telenet voor draadloos systemen, en dit werkt in 75% van de gevallen... dus heb je nog 25% waar het niet lukt
en als ik eerlijk moet zijn, is met een kabel al altijd veiliger. Ik ken genoeg bedrijven waar je gewoon buiten met je laptop kan gaan zitten internetten zonder dat je in dat bedrijf werkt.. kwestie van alles goed beveiligen als je draadloos pakt

FastFons
19-12-2003, 14:34
In netwerk heeft daarover eens een test gestaan ja, zelfs op de luchthaven van zaventem konden ze zo de files van de server deleten :)

Ik zou ook voor kabel gaan als het niet te onoverkomelijk is om ze te leggen. bovendien kun je dan intern verkeer (als je dat hebt natuurlijk) laten verlopen tegen 100 mbit.

Op een pentium 2 draait toch probleemloos windows 2000 (indien genoeg ram natuurlijk), ik had zelfs al windows 2000 draaien op mijn pentium 200 mmx, wel met het maximale hoeveelheid geheugen en 3D kaart om de processor te ontlasten. Tot ongeveer een jaar geleden draaide dat nog relatief vlot maar ik heb toen besloten alles lager dan pentium 2 buiten te smijten, nu is het traagste wat ik heb draaien een pentium 2 350 ECC, draait probleemloos en meer dan vlot genoeg windows 2000 om vlot te kunnen internetten/emailen en dergerlijke (spelletjes zijn natuurlijk uit den boze). De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat daar ook wel 756 mb ram inzit.
Ik zou dus zowiezo voor windows 2000 gaan en indien nodig eventueel wat geheugen bijsteken, dit is zowiezo al veiliger en kan veel meer recente dingen aan dan de hopeloos verouderde win95/98 toestanden. Je kan dan zelfs probleemloos voor draadloos gaan indien je dat zou willen...

FF

Rallyloverke
22-12-2003, 16:06
Dank voor jullie info ...

En als ik het zo lees denk ik van in januari een nieuw PC-bakske aan te schaffen met bv 80GB harde schijf. Dit moet toch ergens beginnen vanaf een 550 EURO of niet? Scherm, toetsenbord, muis, scanner en printer zijn nog goed dus ...

SAM
23-12-2003, 12:07
Hé Jongens,

Draadloos is alleen interessant als je met laptops werkt, of als je geen bekabeling hebt (of kan bijleggen).
Waarom veel betalen voor draadloze technologie, als je pc altijd op dezelfde plaats blijft staan. Er zijn andere hebbedingetjes die je dan kan kopen met het uitgespaarde geld.
En laat je vooral niet leiden door marketing trucjes van Belgacom en consoorten. Die mannen willen alleen maar winst maken, het kan hen niet schelen dat je dan veel geld betaald voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt.

ALs je natuurlijk 's zomers in de tuin wil zitten met een laptop bijvoorbeeld, dan is wireless een geschenk uit den hemel...

FastFons
23-12-2003, 12:23
Originally posted by SAM
Hé Jongens,

En laat je vooral niet leiden door marketing trucjes van Belgacom en consoorten. Die mannen willen alleen maar winst maken, het kan hen niet schelen dat je dan veel geld betaald voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt.

Hehe Belgacom, wij irriteren je elke dag :)

FF, ex-skynet werknemer :D

Guido
23-12-2003, 13:36
Laat je maar niet ontgoochelen op voorhand Johan. 'k werk al sinds jaar en dag met Skynet/Belgacom en buiten het feit dat mijn website eens 2 dagen out was, nooit problemen gehad. Na dat akkefietje heb ik trouwens een maand niet moeten betalen.

Een tevreden skynet klant :p

'k zou ook voor de vaste bekabeling gaan - indien het qua infrastructuur mogelijk is tenminste. ;)

Scapa
23-12-2003, 14:27
Als je echt niet kan kiezen doe dan zoals bij ons thuis: beide :D Draadloos voor de laptop en gewoon met kabel voor de vaste pc ;)

Bart.Vandecavey
23-12-2003, 14:37
In mijn stamcafé staan er 2 pc's met telenet en is er een ADSL hotspot... Er is er nog niemand in geslaagd om op die ADSL hotspot te raken...

Guido
23-12-2003, 14:42
Originally posted by Bart.Vandecavey
In mijn stamcafé staan er 2 pc's met telenet en is er een ADSL hotspot... Er is er nog niemand in geslaagd om op die ADSL hotspot te raken...

Wegens te veel gedronken of wat? :+