Log in

View Full Version : Kleine discussie die ik met Hakki had ;)

Finish
16-09-2001, 16:01
Schumacher liep er dit weekend duidelijk ongemotiveerd bij en leek wel een dégoût te hebben van F1 na de gebeurtenissen de laatste dagen.
Zijn seizoen is dan ook al binnen en Ferrari heeft beide wereldtitels al een tijdje te pakken.

Hoewel ik het niet gepast zou vinden, zou Schumacher in feite voor de 2 (?) laatste races zijn helm even aan de haak kunnen hangen en vervroegd verlof nemen.

Daar zit de discussie: Volgens Hakki zou dit niet toegelaten zijn en zou Schumacher hiervoor een soort 'boete' moeten krijgen.
Volgens mij zou dit perfect mogelijk kunnen zijn, hoewel het natuurlijk maar boertig zou overkomen voor de duizenden fans die speciaal naar een gp komen kijken om hem te zien rijden.
Let dus wel: we praten hier enkel in termen van 'ALS Schumacher niet zou meerijden' ---> Geen enkele geruchten ofzo rondom dit, het kwam gewoon in onze gedachten op.

Maw: Als Ferrari akkoord zou gaan dat Schumi verlof pakt, zou de fia dan iets kunnen zeggen ?

(en Hakki, leg uw mening ook es uit ;) )

RoBByNiO
16-09-2001, 16:05
totaal crazy: Wa heeft de FIA MS te zeggen? Hiuj kan toch ni verplicht worden te racen? Ferrari kan ook hetvolgende doen: door de zwakke prestatie van MS in Monza (wat zo was) laten we hem vervroegd verlof nemen en kan Luca badoer zich in de kijker rijden.

Dat mag toch?

hij kan ook een doktersbriefke vragen =)

Hakki
16-09-2001, 16:17
ik kom mij vanavond wel es verdedigen, alst de meoite geworden is
want nu bennik beetje druk
kmoe nog mijn wiskunde lere, mee bepaalde mensjes een chatteken doen, ...
beke druk weekend voor mij ...

TiBo
16-09-2001, 17:17
- De FIA gaat het niet toelaten. Ecclestone heeft reeds gezegd dat Schumacher nog geen kampioen is en alles nog kan gebeuren. Hij verwees zelfs naar het afnemen van punten.
- Ik zou het niet goedkeuren. Mensen geven vaak veel geld uit om hun idool te zien rijden. Wie is Schumacher dan om niet op te dagen.

Schumacher heeft toch wel een zeer zware slag gekregen door het voorval. Ik geloof nooit dat in de VS rijden dat gaat verbeteren.

RoBByNiO
16-09-2001, 17:22
Schumacher heeft toch wel een zeer zware slag gekregen door het voorval. Ik geloof nooit dat in de VS rijden dat gaat verbeteren.

>>>

hij WIL niet daar rijden!!!!! Dat zou het hem nog erger maken en daarvoor pleit hij voor afschaffing van de race in Indianapolis!!!!

tsjolder
16-09-2001, 18:03
Als ge er met uw gedachten niet bij zijt en niet gemotiveerd bent, is het misschien beter om niet te rijden, denk ik. Tegenover de fans is dit natuurlijk wel moeilijker te verantwoorden.

Savi
16-09-2001, 21:05
Ik zou het toch kunnen begrijpen en het zou ook fijn zijn voor Luca.

Sennake
16-09-2001, 21:13
Ik weet niet of de discussie begonnen is VOOR dit bekend werd, maar de FIA heeft beslist dat als Schumacher niet in USA komt rijden, hij GEEN wereldkampioen zal zijn!
Nu ben ik geen MS-fan, maar DIT vind ik toch wel ongehoord!
Er staat NERGENS in het reglement dat je aan alle GP's MOET deelnemen, en wat als MS ziek wordt of een sterfgeval in de familie heeft of zelfs zelf een ongeval krijgt? Geen WK dan???
Waarom is Jochen Rindt dan posthuum uitgeroepen tot WK in 1970????
Dit is werkelijk te gek voor woorden!
Anderzijds zou ik het ook een totaal gebrek aan respect voor zijn fans vinden als hij niet zou opdagen. Ik begrijp natuurlijk wel dat hij in het licht van de recente gebeurtenissen niet staat te springen van enthousiasme, en misschien zelfs een aanslag vreest, maar hij heeft uiteindelijk toch ook plichten tegenover zijn fans en zijn sponsors...

RoBByNiO
16-09-2001, 21:18
het is gewoon een ronduit belachelijk idee uit het kleine kopje van Bernie. ALS ze dat doen en schumacher zijn punten afpakken dan denk ik dat er een bom gaat ontploffen bij de miljoenen fans en zelfs bij enkele coureurs. Dit gaat gewoon te ver. Weet ge waarom het gaat? Geld: als schumi ni rijdt in VS komen er minder fans. Bernie kennende blijt van het verlies en wijst schumi als schuldige aan en pakt zen punten af. Zo simpel ist: Money Money en nig is Money

aja Sennake dat van Jochen Rindt weet ik niet was nog ni geboren kunde da verhaal is uitleggen?

Lambo
17-09-2001, 00:28
Het is wel zo dat de FIA nog niets beslist heeft. De uitspraken zouden van Bernie komen, en die heeft in principe niets te zeggen als het op afnemen of sanctionneren van een rijder aankomt. Daar beslist enkel en alleen de FIA over. Ook nog eventjes zeggen dat de "The Sun" de krant is waar die zogenaamde uitspraken van Bernie in verschenen. Dat dit niet meteen een kwaliteitskrant is, moet er niet bijverteld worden zeker...

En Robbynio, wat Jochen Rindt betreft: die verongelukte in de voorlaatste race (was geloof ik ook in Monza trouwens). Jacky Ickx had nog een kans om Wereldkampioen te worden, maar scoorde niet genoeg in de laatste race van het seizoen, zodat Jochen Rindt posthuum wereldkampioen werd (de enige in de geschiedenis overigens).

Mario
17-09-2001, 08:41
Dat was niet de voorlaatste race hoor Lambo. Als ik me niet vergis waren er na Monza nog 3 waarvan Ickx er 2 won, maar hij moest ze alle drie winnen om nog wk te worden.

De GP van de VS werd uiteindelijk gewonnen door de piepjonge Fittipaldi, als ik me (alweer) niet vergis, de jongste winnaar en wereldkampioen uit de geschiedenis. Ickx vond naar verluidt trouwens dat Rindt de titel verdiende en dat hij hem gestolen zou hebben indien hij er alsnog voorbij was geraakt.

RoBByNiO
17-09-2001, 17:41
amai straf verhaal

Lambo
18-09-2001, 14:42
Inderdaad Mario, dat wat je zegt klopt perfect. My mistake.