Log in

View Full Version : De jaarlijkse discussie : de nieuwe Aldi-pc's

Ferrari Forever
24-12-2003, 22:10
Na 2 jaar vond ik het stilaan tijd voor een upgrade, en ik ben opnieuw gezwicht voor de nieuwe aldi-pc van een paar weken geleden. Voor de geînteresseerden een paar gegevens :
-Ati Radeon 9800 XL videokaart(die hetzelfde is als de pro,maar een andere typebenaming heeft omdat ze exclusief voor Medion werd gemaakt)
-pioneer DVD rom en DVD-writer
-Pentium 4 3ghz HT
-120 GB Hdd
-512 mb DDR ram
-Tv en FM tunerkaart met afstandbediening
-7 x usb en zowat alle aansluitingen die je maar kan bedenken
-draadloos toetsenbord en muis (die verdacht veel op die van microsoft lijken)
Enig minpunt : er zit geen 3,5" station meer in (al is er wel plaats voorzien om er alsnog één te laten inbouwen)
Ik ben elke dag nog meer verbaasd als ik zie tot wat dit bakje in staat is. Daarnet f1 Racing Challenge zitten spelen op een resolutie van 1600 x 1200 met een framerate die op geen enkel moment haperingen vertoont, zelfs niet bij de start van een gp wanneer er 22 wagens tegelijk vertrekken.
Ik wil maar zeggen dat ik gelukkig ben met mijn bakkie.

X-Treme Racer
25-12-2003, 01:20
en de prijs? :)

fordje
25-12-2003, 13:15
Originally posted by Ferrari Forever
Enig minpunt : er zit geen 3,5" station meer in (al is er wel plaats voorzien om er alsnog één te laten inbouwen)

Ik ben elke dag nog meer verbaasd als ik zie tot wat dit bakje in staat is.

Ik wil maar zeggen dat ik gelukkig ben met mijn bakkie.

Same here, er staat in onze living ook al een paar weken een nieuw bakje te blinken. Ik was eerst op zoek naar een PC om te laten bouwen, maar door omstandigheden lukte dat blijkbaar niet. Dus dan toch maar de Aldi opgezocht voor een kant-en klaar bakske

Nu dus ook eindelijk XP, TV op pc, geen haperende audio meer.... TV- video-player zou wel iets gebruiksvriendelijker kunnen zijn. (De kanaalkiezer is niet fine-tunable en dus zijn nieta lle kanalen perfect). Door het installeren van een andere software kan je echter zeer goede beeldkwaliteit krijgen !

Ferrai : gooi wel die bijgeleverde anti-virus eraf. Dat is rotzooi. Installeer liever Norton of zoiets.
Ook best even een update halen voor de ATI-driver. Beeldkwaliteit van video en TV gaat er merkelijk op vooruit

Trouwens enkele interessante sites:

http://pub.telenet.be/forum/
http://www.gsc.be/index.aspx (doorklikken forum)

en als je beestjes hebt:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=8456
gewoon registeren en vraag stellen. antwoord binnen korste keren gegarandeerd.

Enne diene A-drive...die steekt er al in hoor. Even een ouwe pc geplunderd en klaar. !! Vergeet wel je BIOS niet aan te passen...Was ik vergeten en heeft me toch een halve dag gekost eer ik dat doorhad :+

Ik ben er blij mee !

EN de prijs +/- 1200 €, alles erop en eraan

Ferrari Forever
25-12-2003, 13:51
Die nieuwe ATI drivers had ik inderdaad ook al geïnstalleerd, maar veel verbetering in tv-beeld had ik eigenlijk niet, alhoewel dat niet echt nodig was.
Ik heb op mijn coax-kabel die naar mijn kabelmodem loopt gewoon een splitter met een ingebouwd versterkertje van een paar decibel gezet.
Het ene uiteinde heb ik met mijn kabelmodem en het andere uiteinde met mijn tv-in op de computer verbonden, en dat werkt perfect.

fordje
25-12-2003, 14:23
Heb jij Telenet? Ik heb op de modem een extra kabel aangebracht op de TV uitgang (e staan er bij mij 3 op). Deze uitgang heeft een 4 db versterker, beeldontvangst is ook prima zo.

Ferrari Forever
26-12-2003, 18:44
Je bedoelt waarschijnlijk op het kastje dat telenet geplaatst heeft en waar de kabel binnenkomt, niet op de modem. Dat is ook een manier natuurlijk, maar als je computer boven staat, zoals bij mij, dan moet je weer helemaal een kabel tot boven trekken.