View Full Version : USB or USB2.0 - Is er een verschil?
Even een vraagje over de USB poort. Wat is het verschil tussen een USB en USB2.0 - Is er überhaupt een verschil? Kan ik een USB2.0 apparaat op mijn gewone USB poort aansluiten?
Ik overweeg om een HP Scanjet 3970 te kopen, maar die heeft een USB2.0. Levert dit een probleem op met mijn gewone USB poort of moet ik een extra USB2.0 installeren? En zo ja wat kost dan zo'n extra poort?
Heb even in het forum gesnuffeld, maar hieromtrent niets gevonden.
Alvast bedankt op voorhand. ;)
FleaBite
28-12-2003, 00:41
Meestal vormt het geen problemen om een USB2.0 apparaat op een pc aan te sluiten die enkel USB1.1 ondersteunt. Je verliest heel wat snelheid (als ik mij niet vergis is USB1.1 12Mbps terwijl USB2.0 meer dan 400Mbps is, zoiets), maar het zal wel werken. Ook voor deze scanner zou dit geen probleem mogen zijn. Ik heb even de minimum vereisten bekeken, en er wordt enkel gesproken over een USB-compatibele pc, niet een usb2.0-compatibele pc.
Originally posted by FleaBite
Meestal vormt het geen problemen om een USB2.0 apparaat op een pc aan te sluiten die enkel USB1.1 ondersteunt. Je verliest heel wat snelheid (als ik mij niet vergis is USB1.1 12Mbps terwijl USB2.0 meer dan 400Mbps is, zoiets), maar het zal wel werken. Ook voor deze scanner zou dit geen probleem mogen zijn. Ik heb even de minimum vereisten bekeken, en er wordt enkel gesproken over een USB-compatibele pc, niet een usb2.0-compatibele pc.
ah ok, dank je wel.
Op de HP site wordt er wel volgende melding gemaakt:
"Standaard interfacemogelijkheden: Hi-Speed USB – compatibel met de USB 2.0-specificatie"
Maakt verder niet uit. Als snelheid het enige is momenteel, daar kan ik dan tot de volgende PC wel mee leven.
;)
snelheid is ook het enige wat ik er op kan aanmerken :)
hetgene fleabite daar zei over de snelheden was bijna juist :)
usb 1.1 is idd 12mbps, maar usb2.0 haalt 480mbps ;) dit is toch zo volgens mijn cursus informatica hé :)
buiten dit snelheidsverlies zal alles werken hoor :)
ook het aantal aansluitbare apparaten ligt hetzelfde en de lengte van de kabels is even lang :)
om even alles te benoemen
hou er wel rekening mee dat die getallen theorethische waarden zijn die nagenoeg nooit kunnen gehaald worden in de praktijk.
Vooral USB 2 blijft ver van zijn theorethisch maximum af ......
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.