PDA

View Full Version : Waarom doet Tamiya soms zo'n stomme stoten???


Sennake
06-01-2004, 20:34
Ik heb me juist een half uurke "geamuseerd" met het zwart spuiten van onderdeeltjes in witte plastic en met het wit spuiten van onderdeeltjes in zwarte plastic. En dat bij een bouwdoos van Tamiya, en nog een recente ook :rolleyes:

Dat getuigt volgens mij toch van weinig inzicht in de materie, ofwel trekken ze er zich geen bal van aan. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat het ONMOGELIJK was om de zwart te schilderen onderdelen aan de zwarte gietboom te voorzien en vice versa.

Waarom doen ze nu zoiets? Willen ze hiermee misschien de verkoop van witte grondverf stimuleren? 3 lagen witte grondverf met telkens minstens 24 uur droogtijd tussen zitten er nu al op die zwarte stukjes en nog komt het zwart er hier en daar door... Om je de haren uit te rukken!

Enfin, ik moest dit even kwijt. Dat kalmeert een beetje. Nu kan ik rustig verderdoen :)

jos
06-01-2004, 20:58
niet teveel aan je haar trekken sennake straks heb je geen meer en beklaag je dat
:p :p :p :D :D :D :D
ik snap dit ook totaal niet
welk model is het juist ??

Guido
06-01-2004, 21:02
Zijn we een beetje gefrustreerd? :frusty:

lol, ik heb het gisteren ook nog zitten denken. Hebben ze bij de Subaru 2002 WRC een zwart gietraampje zitten en een grijs. Nu moet het radiotorgedeelte in het zwart en dat zit op het grijze raampje, en de 'kuip' waar de piloot zijn voeten heeft moet alu 'grijze tint dus' en waar zat die? precies op het zwarte raampje. Ik dacht toen ook, "maar enfin, se kwieten, dat hadde nu toch wel anders kunne doen". Niet dus.

Maar ik begrijp de frustratie dus echt wel, zeker als wit op een zwarte ondergrond moet. Da's echt een flink aantal laagjes vooraleer je een goede dekking hebt. Sorry makker, kan er ook niets aan doen. ;)

Ottooke
06-01-2004, 21:08
Schrijf ze er eens over aan. Daar kunnen ze in de toekomst toch rekening mee houden. Je kan altijd proberen, baat het niet dan schaadt het niet.

Sennake
06-01-2004, 21:16
Dat heb ik al dikwijls willen doen i.v.m. verschillende ideeën en dingetjes, maar het probleem is dat er op de site van Tamiya nergens een direct email-adres naar Tamiya Japan staat, enkel de adressen van de invoerders en die hebben daar geen boodschap aan. Ik moet meneer Tamiya zelf kunnen aanschrijven :frusty:

Als er iemand soms het enige echte email-adres van Tamiya Japan heeft, please post het hier effe...

Sennake
06-01-2004, 21:17
Originally posted by jos
welk model is het juist ??

Nog steeds de goeie ouwe Ford Focus WRC van Duval. We naderen wel het einde...

Guido
06-01-2004, 21:33
Originally posted by Sennake

Als er iemand soms het enige echte email-adres van Tamiya Japan heeft, please post het hier effe...

mr.tamiya ad tamiya.com :+

Probeer hier maar eens:

Inquiries about Tamiya Products: (http://www.tamiya.com/english/mail/qe_form.htm)

Wie zoekt die vindt, en 't was nochtans simpel. ;)

Bart.Vandecavey
06-01-2004, 22:53
Is goed om je spuittechniek een beetje bij te schaven hé Sennake... (al dat die waarschijnlijk al van uitmuntende kwaliteit is)

Mario
07-01-2004, 09:49
Originally posted by Bart.Vandecavey
Is goed om je spuittechniek een beetje bij te schaven hé Sennake... (al dat die waarschijnlijk al van uitmuntende kwaliteit is)

Lol, maar dat ligt eerder aan mijn pervers brein :D . Ik werk tenslotte bij de pompiers :D.

jos
07-01-2004, 11:20
Originally posted by Mario
. Ik werk tenslotte bij de pompiers :D.
waar ???
ik ben ook vrijwillig brandweerman in Ieper

Mario
07-01-2004, 11:43
Originally posted by jos
waar ???
ik ben ook vrijwillig brandweerman in Ieper

Brussel, maar bij de administratie. Een van de weinige volledig professionele korpsen spuitgasten in België :D.

Misschien doe ik nog eens mee aan een aanwervingsexamen voor brandweerman. Als ge weet hoeveel die hier verdienen en wat hun dienstregeling is...
Officier is nog beter natuurlijk, maar ja, ge moest vroeger ingenieur zijn om daaraan mee te doen. Nu niet meer, maar ge moet wel dezelfde kennis hebben en wiskunde, natuurkunde e.d. zijn niet bepaald mijn sterke kant.

Jan
07-01-2004, 12:51
Brussel, maar bij de administratie. Een van de weinige volledig professionele korpsen spuitgasten in België .


Zorg maar dat uw papieren niet nat worden :+

jan

airco
07-01-2004, 13:06
:Offtopic: