PDA

View Full Version : In progress : Ferrari 512 S - Le Mans 1970 - Fischer 1/24


Sennake
11-01-2004, 15:54
En we zijn weeral vertrokken zie!

De verf van mijn Focus is nog maar pas droog of er staat alweer een nieuw project op stapel. Deze keer switch ik weer naar Le Mans, meer bepaald 1970 toen Jacky Ickx met Ferrari nr 5 weerstand moest bieden tegen de meute fabrieksPorsches, wat vrij aardig lukte tot hij in Arnage uit de bocht ging en een hierbij baancommissaris omkwam. Niet dat Ickx er kon aan doen, maar dat heeft hem toch lang parten gespeeld.

Ik heb jaren gezocht naar een kit van deze wagen in deze schaal en eindelijk heb ik hem gevonden. Deze kit bestaat alleen van "Fischer models" en bestaat uit resin en een foto-ets-raampje. Zelfs de banden zijn gegoten in resin. Eens benieuwd wat dat gaat geven.

Ook wat referentiefoto's betreft is het aanbod zeer karig. 1 foto in het boek "Cavalleria : Ferrari 512 S&M" (€ 66,80 voor 1 foto!) is zowat het beste wat ik heb. Dus als je toevallig nog wat fotomateriaal liggen hebt van de nr 5, laat maar komen!

Zo ziet de kit er NU uit :

schumivill
11-01-2004, 16:32
Weet niet of je er iets mee kan aanvangen,maar ze posten kan geen kwaad zeker :)

http://www.racebaan.com/lm1970/ferrari_cl_5_01.jpg
http://www.racebaan.com/lm1970/ferrari_cl_5_02.jpg
http://www.racebaan.com/lm1970/ferrari_cl_5_04.jpg

Werner333
11-01-2004, 17:12
Het gaat hier over chassis 1038.

http://www.barchetta.cc/Common/Images/Scans.Eventi/Schlegelmilch/XLarge/b_52.jpg
Foto: Barchetta.cc (http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/1038.512S.htm)
Ik denk deze auto ook regelmatig te zien is de film Le Mans van Steve McQueen.

AlainH
11-01-2004, 17:53
http://www.michaelp.org/photos/cars/limerock2002/racing/1969_ferrari_512_s_engine_side.jpg

airco
11-01-2004, 18:08
http://www.geocities.com/fgto512s/

Aerogi
11-01-2004, 21:29
Hoi!

Ik hoor regelmatig over "resin" kits. (bvb Studio 27). Wat is het verschil met gewone kits? Is resin een soort metaal? En is dat dan makkelijk te schilderen/bewerken?

Aerogi

Sennake
11-01-2004, 22:41
Originally posted by Aerogi
Hoi!

Ik hoor regelmatig over "resin" kits. (bvb Studio 27). Wat is het verschil met gewone kits? Is resin een soort metaal? En is dat dan makkelijk te schilderen/bewerken?

Aerogi

Neen, het is een soort kunsthars. Vrij gemakkelijk te bewerken, schuren, snijden, enz. Maar je kan het alleen lijmen met secondenlijm. Spuiten en verven zoals plastic, maar extra zorg dragen voor het ontvetten.

Guido
12-01-2004, 00:50
Da's weeral een project om naar uit te kijken! ;)

Sennake
12-01-2004, 22:00
Na wat studie van racefoto's kom ik tot de vaststelling dat wagen nr 5 voorzien was van koelribben boven de voorwielen, iets wat geen enkele andere 512S had (ook de ganse neus was anders dan alle andere Ferrari's - de piloten mochten zelf het model voorkant kiezen en Ickx was de enige die dit model koos). Aangezien mijn model geen koelribben heeft ben ik dus aan het boren, schrapen en snijden geslagen. Nu ben ik halfweg en ik heb al de kramp in mijn hand dus ik zal maar eens even iets anders doen, zoals dit posten bijvoobeeld :)

Supra
12-01-2004, 22:26
de sennakes style:
het moet identiek zijn en niet anders, en als het niet identiek is maken we het zelf. en met deze instelling bekom je prachtige modellen :D:D

]as]e
13-01-2004, 00:02
clevere jongen :)

Guido
13-01-2004, 10:28
handige jongen :)

Supra
18-01-2004, 22:24
zijn er nog vorderingen ??
wat is da blauw in die koelribben wat nig ni af zijn ?

Sennake
18-01-2004, 23:52
Ik heb nog verdergewerkt aan de koelsleuven die nu af zijn aan beide kanten. Het blauw dat je op de foto ziet zijn de lijnen in alcoholstift die ik getrokken heb als leidraad om de sleuven uit te frezen.

Verder heb ik alle naden en paneellijnen "uitgekrast" (dieper gemaakt dus) en alle "flash" en ander overtollig materiaal weggeschuurd/gevijld/gesneden/gekrast.

Nu ben ik bezig met alle kleine onderdelen uit te snijden uit de hoofdmal. Daarbij heb ik al gemerkt dat de uitlaten hopeloos zijn en heb ik dus nieuwe gemaakt van messing pijp. Ook stelde ik vast dat het stuur gewoonweg ontbreekt. Op dit moment ben ik bezig met een stuur te maken van overschotjes. Zal wel lukken.

Morgen post ik van dit alles foto's. Vandaag zie ik dat niet meer zitten.

Mario
19-01-2004, 10:33
Ge kunt misschien eens overwegen om een echte wagen te maken, Sennake, in plaats van al die modellen. Als ge dat hier zo leest, moet dat precies mogelijk zijn :D.

In ieder geval chapeau voor uw kunde :).

Rallyloverke
19-01-2004, 12:38
Mario,

Da's nog eens een gedacht! Als al die goei modelbouwers hier eens de handen in elkaar slaan en aan een levensgroot model beginnen in de kleuren van De Paddock!

AlainH
19-01-2004, 23:10
Met echte wagens heb ik ervaring :) ma da's toch iets heeeel anders dan modelbouwen zenne...

Guido
19-01-2004, 23:58
Originally posted by AlainH
Met echte wagens heb ik ervaring :) ma da's toch iets heeeel anders dan modelbouwen zenne...

mijn gedacht. Plastiek lijmen en plaatslagen hetzelfde? :no:

Maar we zijn hier serieus :Offtopic: aan't gaan dunkt me zo ;)

Sennake
20-01-2004, 00:23
Ik zal ons dan maar weer op het rechte pad brengen door jullie de foto's te tonen die ik je nog verschuldigd was.

Eerst een foto van de afgewerkte koelsleuven en de uitgekraste naden. Daarbij direct een vraag van mij : als je zo naar die uitgefreesde sleuven kijkt, zou ik ze dan niet beter helemaal wegfrezen en vervangen door metalen lamellen? Wat denken jullie?

Dan een foto van de armzalige uitlaten die ik alrap vervangen heb door messing buisjes.

En dan het stuurwiel-probleem : er zit er dus geen in de kit. Maar ik heb wel een oud stuurtje gevonden van een Bburago-kit en ik ben ook in het bezit van een stuur van een Ferrari 512 M uit een andere (Protar) kit. Als ik de 2 naast elkaar leg zie ik dat ik het wiel zelf wel kan gebruiken, maar de naaf trekt er langs geen kanten op. Dan maar een kopie gemaakt van de naaf uit metaalplaat, gaatje erin geboord, op maat geschuurd en aan het stuurwiel gekleefd (nadat ik de verkeerde naaf weggesneden had natuurlijk). Tenslotte nog wat ijzerdraad in minuscule topjes gesneden die de 4 boutjes moeten voorstellen rond de stuurstang. En een stuurstang heb ik meteen ook maar gemaakt, dan past het geheel beter in het dashboard.

Je ziet, eigenlijk is dat allemaal zo moeilijk niet hoor...

The Interceptor
20-01-2004, 02:05
Originally posted by Sennake
Je ziet, eigenlijk is dat allemaal zo moeilijk niet hoor...

:rolleyes: amai, ik sta toch altijd versteld als ik deze verhalen lees hoor ;) , kzou het allemaal zelf ook wel eens willen proberen, maar daar heb ik nu niet echt de tijd voor, en kzou veel rapper content zijn, da weet ik al wel :D

Jan
20-01-2004, 10:16
Handen wassen vóór je aan tafel gaat :no:

Prachtig foefelwerk heb je daar weer afgeleverd Sennake.
Wat die sleuven betreft, die zien er prima uit, ik denk niet dat de vervanging door metalen lamellen enige toegevoegde waarde heeft, tenzij ze op het origineel ook in metaal waren uitgevoerd natuurlijk.

jan

Supra
20-01-2004, 18:16
prachtig hoe je dat doet...
en die vingers, zo levensecht na gemaakt.
hoe heb je dat gedaan ??? :D

Dragonfly
20-01-2004, 18:44
als je zo naar die uitgefreesde sleuven kijkt, zou ik ze dan niet beter helemaal wegfrezen en vervangen door metalen lamellen?
Naar mijn mening zou ik het zo laten. Ziet er perfect uit zo :D

HHugo
20-01-2004, 20:04
Originally posted by Sennake
Eerst een foto van de afgewerkte koelsleuven en de uitgekraste naden. Daarbij direct een vraag van mij : als je zo naar die uitgefreesde sleuven kijkt, zou ik ze dan niet beter helemaal wegfrezen en vervangen door metalen lamellen? Wat denken jullie?


Dat was eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik de vorige in-progress foto's van die sleuven zag.
Maar met het resultaat dat je nu behaald hebt en het werk dat er in gekropen is, zou ik ze zeker niet meer vervangen hoor. Het ziet er zeer goed uit :cool:

Gilles
20-01-2004, 20:09
Sennake, al ooit aan job als karrosier gedacht? :D

Guido
20-01-2004, 23:09
ahum, 'k ga nog eens tegen de stroom inzwemmen. :D :D
Allereest dient ik te vermelden dat zoiets uitzagen/snijden/slijpen een zeer moeilijke job is, zeker in resin. Resin heeft de flauwe plezante eigenschap om zich niet al te mooi recht te laten bewerken. 't is dus verdorie heel goed oppassen gelazen of je zit over een afstand van enkele centimeterszo krom als een lap. De foto's tonen het niet echt, maar als ze onder een hoek van 90° zouden genomen zijn, dus recht erop, dan zal iedereen zien dat de sleufjes zig zaggend lopen.

Als je heel goed kijkt, dan zie je op de derde sleuf van achteraan te beginnen op de rechtervookant wat ik bedoel. Op de foto mag het dan goed zijn, in het echt ziet het er niet uit, zelfs amateuristisch. Nu ik kan dit schrijven omdat ik 1. het er met Sennake vandaag nog over gehad heb en 2. omdat ik weet dat hij de perfectie wil benaderen en hier gewoon even bevestiging komt vragen van wat ie eigenlijk wil doen. ;)

Mijn idee zou ik de sleuven verwijderen, een rechthoek in plastic-card maken die er dan inpast en daar de zelf gemaakte sleuven inpassen. Of die sluefjes in metaal al dan niet in plastiek dienen vervaardigd te worden laat ik in het midden. Beide zijn goed. De evt. gaten die er dan nog zijn aan de randen kunnen opgevuld worden met putty.

Voglende even als achtergrond info:
Mannen, werken in resin is moeilijk en dat weet iedere bouwer die eraan begint. Even zagen, snijden, schuren en klaar is er meestal niet bij. 't zijn dan ook typische projecten die iets meer tijd in beslag nemen dan een gewone standaard plastic kit, omdat er zo veel extra meer werk aan is. Hoe komt dat dan vragen jullie?

Wel, resin kits worden altijd op een artisanale (bijna ambachtelijke manier) vervaardigd en zijn dus nooit zo fijn en precies als een plastiek exemplaar. Als voorbeeld, de lui die deze kit op de markt gebracht hebben, zijn er al in 1995 mee opgehouden.

Sennake, als je een toppie model wil, moeten ze eruit. Hoe langer ik er naar kijk, hoe zekerder ik ervan ben. Je zal het je later beklagen als je het niet doet. ;)

Werner333
20-01-2004, 23:29
Persoonlijk vind ik de sleuven te groot ten opzichte van het materiaal dat er tussen de sleuven overblijft.

Guido
20-01-2004, 23:32
Originally posted by Werner333
Persoonlijk vind ik de sleuven te groot ten opzichte van het materiaal dat er tussen de sleuven overblijft.

Inderdaad, goed research werk is hier echt onontbeerlijk.

Sennake
20-01-2004, 23:42
Originally posted by Werner333
Persoonlijk vind ik de sleuven te groot ten opzichte van het materiaal dat er tussen de sleuven overblijft.

Dat klopt eigenlijk ook wel : in werkelijkheid staan de koelvinnen schuin naar achteren zodat de sleuven kleiner worden (of lijken van bovenaf gezien) omdat de vinnen elkaar meer overlappen. Verder zijn de echte vinnen ook veel dunner dan dat ik ze in resin ooit kan maken. Als ik ze nog dunner vijl gaan ze doorbreken en worden de sleuven tussen de vinnen nóg breder...

@Huudo : als je zegt een rechthoek in plasticard bedoel je in feite toch een kader eh? En daarin de vinnen kleven, en dan het geheel in de opengesneden gaten kleven? Maar waarom zou ik de vinnen dan niet rechtstreeks in het opengesneden gat kleven?

Guido
20-01-2004, 23:56
Originally posted by Sennake


@Huudo : als je zegt een rechthoek in plasticard bedoel je in feite toch een kader eh? En daarin de vinnen kleven, en dan het geheel in de opengesneden gaten kleven? Maar waarom zou ik de vinnen dan niet rechtstreeks in het opengesneden gat kleven?

yep, dat bedoel ik. Als je er echter 100% zeker van bent dat je in de resin uitsparing de juiste rechte hoeken (met afgeronding) kan verwezenlijken, dan hoef je dat natuurlijk niet te doen. Ik persoonlijk zou dat kadertje maken. 't lijkt me ook veiliger om te lijmen langs onder enz. 't is meer werk, I know, maar zo zou ik het doen. Je kan natuurlijk de sleufjes rechtstreeks er direkt in zetten.

Sennake
22-01-2004, 00:23
De gefundeerde meningen van Werner en Huudo hebben de doorslag gegeven : ik heb het "point of no return" bereikt. De koelvinnen zijn eruit gezaagd.

Nadat ik de gaten mooi recht gevijld had, was het tijd om een beslissing te nemen i.v.m. de vinnen. Kader of geen kader, metaal of plasticard. Als goede Belg ga ik voor het compromis : geen kader maar wel plasticard.

En ik bedank Huudo en Werner voor hun morele steun, want ik denk dat het resultaat toch nog beter is dan voorheen. Eén kant is al af, morgen de andere kant (is dus wel veel werk eh...)

Guido
22-01-2004, 00:47
hier heb ik maar 1 woord voor: perfect!

Het valt me ook pas op, hoe mooi de panelen extra uitgediept zijn.

Werner333
22-01-2004, 18:15
Dat ziet er stukken beter uit. Knap werk Guy.

HHugo
22-01-2004, 18:43
Zet uw referentiefoto nog eens onder die 2 foto's: ziet er perfect uit en idd veel beter dan de 1ste poging...

The Interceptor
22-01-2004, 18:53
idd zeeer schoon!!

Sennake
22-01-2004, 19:19
Originally posted by HHugo
Zet uw referentiefoto nog eens onder die 2 foto's: ziet er perfect uit en idd veel beter dan de 1ste poging...

U vraagt, wij draaien :)

Sennake
22-01-2004, 23:29
Ziezo, de andere kant is ook gedaan en de scherpe randjes zijn gladgeschuurd...

Nu kunnen we het volgende "probleem" gaan aanpakken zie... het inpassen van de "vacform" ruitpartijen... Geen simpele opdracht, maar het moet gebeuren vooraleer de body gespoten wordt want erna kan je best niet meer teveel snijden en schuren om één en ander aan te passen...

Guido
22-01-2004, 23:43
'k zou daar nog even mee wachten, en de carosserie eerst in grondlaag zetten. Kwestie dat, in 't geval dat je nog wat moet bijschuren en plamuren hier en daar, er niet te veel meer moet gemanipuleerd worden, eens de 'canopy' erop staat, of vergis ik mij?

Sennake
22-01-2004, 23:48
Originally posted by Huudo
'k zou daar nog even mee wachten, en de carosserie eerst in grondlaag zetten. Kwestie dat, in 't geval dat je nog wat moet bijschuren en plamuren hier en daar, er niet te veel meer moet gemanipuleerd worden, eens de 'canopy' erop staat, of vergis ik mij?

Nu vergis je je toch hoor :)

De ruitpartijen moeten zelf eerst op maat gesneden worden en pas als ik zeker ben dat ze allemaal passen kan ik ze er met een gerust hart terug uithalen en kan het spuiten beginnen...

En als ik de body nu al in grondlaag spuit, is de kans groot dat ik een deel van het spuitwerk nog moet wegschuren in geval de ruitpartij niet past en er niets anders op zit dan de body aan te passen... M.a.w. de body is nog niet in haar definitieve vorm, alhoewel dat de eventuele aanpassingen op de foto's niet zichtbaar zullen zijn...

Dragonfly
23-01-2004, 00:04
die nieuwe lipjes zien der chique uit. ;) geef mij toch voorlopig nog maar een tamiya kitje hoor :)

Guido
23-01-2004, 00:09
Originally posted by Sennake


De ruitpartijen moeten zelf eerst op maat gesneden worden en pas als ik zeker ben dat ze allemaal passen kan ik ze er met een gerust hart terug uithalen en kan het spuiten beginnen...



'k vergis mij niet, 'k had u verkeerd begrepen. :rolleyes: Ik dacht dat je die onmiddellijk al ging bevestigen, lees passen en plekken. 'k heb niks gezegd. ;)

Sennake
23-01-2004, 08:25
Originally posted by Huudo
'k vergis mij niet, 'k had u verkeerd begrepen.

't Is u vergeven, mijn zoon :D

Werner333
23-01-2004, 21:06
Originally posted by Sennake
het inpassen van de "vacform" ruitpartijen... Geen simpele opdracht
Voor jouw waarschijnlijk geen probleem.
Voor de anderen kijk hier (http://www.amazing43.com/a43_2001/english/VacForms_Eng.htm) eens.
Van de hand van Peter Radcliffe.

Sennake
24-01-2004, 19:27
Ik heb tijdens het beluisteren van de rally natuurlijk niet stilgezeten :)

Ondertussen werd de body al in grondlaag gespoten en nu juist heb ik de eerste laag "Rosso Corsa" erop gezet. Alhoewel het er al niet slecht uitziet (de foto is wel slecht van kleur omdat het binnen en met flash getrokken is) ga ik er nog zeker 1 extra, misschien 2 lagen bijzetten. En daarna 1 of 2 lagen vernis natuurlijk...

Ik hou jullie op de hoogte.

Guido
24-01-2004, 20:01
Dat ziet er al zeer goed uit he. Niet te veel laagjes he, dat ge de paneel-lijntjes niet dichtspuit. ;)
Als't fijne laagjes zijn, heb ik wederom niets gezegd. :D

Eygmar
24-01-2004, 23:02
sennake je bent een krak
maar ja uw roepnaam zegt al veel die was ook een krak
succes verder

Sennake
25-01-2004, 00:56
Originally posted by Eygmar
sennake je bent een krak
maar ja uw roepnaam zegt al veel die was ook een krak
succes verder

Teveel eer, maar ik doe mijn best :) En toch bedankt voor het compliment :)

Dragonfly
25-01-2004, 01:02
Ziet er al wreed goed uit alleen in de "paneel lijnen" ziet het er iets raar uit maar dat zal wel verdwijnen als je er nog een laag over zet of het kan natuurlijk ook aan de foto liegen (waarschijnlijk :). ik zou zegge keep on the good work ;)

Sennake
03-02-2004, 00:33
De 3 lagen rood staan erop. Nu is het stilaan tijd om de lak te polieren tot hij echt mooi blinkt. Als die fase achter de rug is kan je weer nieuwe foto's verwachten...

]as]e
03-02-2004, 00:38
prachtig gedaan. Welk rood is dat?

Sennake
03-02-2004, 00:39
Originally posted by ]as]e
prachtig gedaan. Welk rood is dat?

Motip acryl autolack (nr 41530)

Guido
03-02-2004, 00:43
Originally posted by Sennake
[B]De 3 lagen rood staan erop. Nu is het stilaan tijd om de lak te polieren tot hij echt mooi blinkt. Als die fase achter de rug is kan je weer nieuwe foto's verwachten...



:applaus: da's al 1 horde die genomen is zie, sjiek!

Dragonfly
04-02-2004, 01:21
Ziet er goed uit moet ik zeggen. :applaus:
maar ik miszie er iets aan maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liege :confused:

Eygmar
07-02-2004, 22:18
is dat het originele rood
dat appelsieneffekt gaat dat er uit met polieren of is het een schijn op de foto
weer knap werk

Sennake
07-02-2004, 23:33
Er zijn waarschijnlijk meer boeken geschreven over het originele Ferrari-rood dan over gelijk welk ander onderwerp. Feit is dat er niet zoiets bestaat als het "originele rood". In de jaren 60 en 70 nam men het niet zo nauw met de juiste kleurstelling of -mengeling en werd er (zeker voor racewagens) het eerste het beste rood genomen dat voor handen was. Het ging dan wel altijd om een schakering van het "Corso Rossa" rood, wat een scharlaken rood was. Het is dus schier onmogelijk om met zekerheid te zeggen welk rood nu exact op de 512 S van 1970 stond. Maar als ik de foto's van de echte wagen vergelijk met die van mijn model kom ik aardig in de buurt. Een vergelijking met de echte 512 S van Ickx in Le Mans 1970 zal ik nooit kunnen doen omdat de wagen halfweg koers gecrasht is en nooit weer opgebouwd werd...

Wat het "appelsien-effect" betreft : met het blote oog kan je het niet zien, het is enkel met een flash erop en uitvergroot dat het op foto zichtbaar is. Maar het is wel de bedoeling dat ik het er toch ga uitpolieren. Hiervoor heb ik speciaal een Micromesh restauration set gekocht waarin schuurpapier vanaf 2400 tot 8000 zit, en polierpasta. Het eindresultaat van deze operatie zal ik je niet onthouden en hier posten van zodra ik klaar ben...

Guido
08-02-2004, 01:26
Micromesh restoral kit met schuurpapier 2400 tot 8000... met pasta... hmm, waar heb ik die nog gezien :D :D

Bovendien dient er aan toegevoegd dat "de juiste kleur" in schaal per definitie niet bestaat, enkel het juiste effect. 'k weet uit ervaring dat wanneer je een originele kleur gebruikt, voor een auto 1/1 dus, deze altijd een andere tint zal geven indien deze toegepast wordt op een schaalmodel. De ondergrond, het materiaal enz. zijn allemaal anders.

Kunst is dus om 'het juiste effekt' te creeëren op schaal. ;)

ps. voorzichtigskes met het schuren en de randen he ;)

Sennake
09-02-2004, 17:51
Voila, nu ga ik er (voorlopig) afblijven. Tijd om de rest van het model eens aan te pakken. Later wordt de carosserie nog eens afgeplakt om de zijkanten onderaan in alu-kleur te spuiten...

@Huudo : waarvoor het glazen dak van een SW zoal niet goed kan zijn eh? :D

Guido
09-02-2004, 19:21
Content van de restoral kit? ziet er echt goed uit!
En die ondergrond is idd. heeel cool!

Eygmar
09-02-2004, 20:44
dat weten we weeral
resultaat is verbluffend
toch weer knap gedaan :)

Dragonfly
10-02-2004, 01:26
Ziet er veeeeeeel te goe uit. Ge moet toch is goe uitlegge hoe ge da doe zene ;)

Supra
19-02-2004, 20:12
nog vorderingen ???

Sennake
19-02-2004, 20:26
Originally posted by Supra
nog vorderingen ???

Neen, de werkzaamheden liggen stil door werken aan mijn website en af en toe wat gaan helpen bij A.J.

Maar volgende week heb ik enkele dagen verlof en gaan we er nog eens invliegen.

Supra
19-02-2004, 23:31
iets om naar uit te kijken

Sennake
21-04-2004, 20:40
Nu mijn homepage (http://users.pandora.be/sennake) zowat op zijn poten staat, ben ik terug hervallen in mijn "oude" liefde : modelbouw. En aangezien ik nog steeds bezig was aan de Ferrari 512S ben ik er weer aan begonnen. Nog niet echt veel te zien, maar het vordert; langzaam maar zeker.

Enkele fotootjes om te laten zien wat ik uitgespookt heb:

Sennake
22-04-2004, 21:48
Weer wat verder gedaan, enkele fotootjes om te laten zien hoe ver ik nu sta :

HHugo
22-04-2004, 21:56
Blijkbaar alles vlekkeloos verlopen met die vacform ruiten... Is die chroomstrip onderaan BMF?

Sennake
22-04-2004, 22:06
De ruiten werden "geplakt" met vernis die al wat ouder is (dan wordt die wat dikker, verliest zijn eigenschappen als zuivere vernis maar wordt een ideaal kleefmiddel als de hechting niet TE sterk moet zijn).

De onderzijde aan de zijkanten is idd BMF (matt aluminium).

Integra
22-04-2004, 22:22
Originally posted by Sennake
Neen, de werkzaamheden liggen stil door werken aan mijn website en af en toe wat gaan helpen bij A.J.

Maar volgende week heb ik enkele dagen verlof en gaan we er nog eens invliegen.
A.J. = Alex Job? :p

Sennake
22-04-2004, 22:25
Originally posted by Integra
A.J. = Alex Job? :p

A.J. = Andy Jaenen = Wheels Themacafé...

Guido
23-04-2004, 22:47
mooie koplampen en ditto motorcompartiment, ten minste hetgeen zichtbaar is. Ook de vacuform lijkt zeer goed mee gevallen te zijn. ;)

Sennake
02-05-2004, 20:31
Ik heb dit weekend nog eens wat verder gedaan :)

Nog lang niet af (interieur zit er nog niet in en langs buiten moeten er ook nog wat extra details + decals op) maar je begint al te zien hoe hij er gaat uitzien. De zijruiten werden opengesneden en de schuifraampjes zijn scratch-built.
De resin wielen en ditto banden vallen goed mee vind ik.

Guido
02-05-2004, 20:45
1 woord: bangelijk! :D

Bengelijke auto, bangelijke plekker! ;)

Werner333
03-05-2004, 12:15
Die raampjes: Knap.

peterjordan
04-05-2004, 19:07
Da's wel nie normaal. En zeggen dat ik hier blijf klxxxn aan mijn Mattel Jordan om er een Leinders-versie van te maken.

Sennake
04-05-2004, 20:53
Ik vond dat het tijd werd om het interieur eens af te werken. Dat heb ik vanavond dus gedaan.

Alvorens de boel dicht te plakken heb ik nog rap wat interieur-foto's genomen, want eigenlijk is het spijtig dat het meeste hiervan verborgen blijft eens het model ineen staat...

Maar goed, ik heb nog altijd de foto's om te bekijken eh :)

Werner333
04-05-2004, 20:59
Lap. Weeral eens de kwijl uit mijn toetsenbord mogen verwijderen. :D :D :D

Bart.Vandecavey
04-05-2004, 21:16
Zo te zien lijkt uw benzinetank leeg Guy...

Sennake
04-05-2004, 21:19
Originally posted by Bart.Vandecavey
Zo te zien lijkt uw benzinetank leeg Guy...

Maar neen gij, het contact staat gewoon af :D

BMW E46 V8
04-05-2004, 22:33
Zijn er nog vorderingen sennake ? :D want kzou die ferrari wel eens willen zien als hij af is

Jan
05-05-2004, 23:17
Originally posted by Werner333
Lap. Weeral eens de kwijl uit mijn toetsenbord mogen verwijderen. :D :D :D

Zeveraar! :+

jan

marcel
05-05-2004, 23:46
Originally posted by BMW E46 V8
Zijn er nog vorderingen sennake ? :D want kzou die ferrari wel eens willen zien als hij af is

hij heeft toch juist gisteren nieuwe foto's geplaatst van het interieur? zo'n dingens vragen tijd ze, zeker als ge de resultaten wilt behalen die Sennake behaalt. geduld is een schone deugd zeggen ze bij ons...

Sennake
06-05-2004, 08:03
Originally posted by marcel
hij heeft toch juist gisteren nieuwe foto's geplaatst van het interieur? zo'n dingens vragen tijd ze, zeker als ge de resultaten wilt behalen die Sennake behaalt. geduld is een schone deugd zeggen ze bij ons...

Zo is het, Marcel ;)

Maar dit weekend kan je nieuwe foto's verwachten. Misschien zelfs al foto's van het afgewerkte model... Ik doe mijn best.

Sennake
06-05-2004, 20:21
Ondertussen staat het interieur erin, en zijn de decals aangebracht, wat de nodige lijmresten op de carosserie achterlaat. Eens ze 24 uur gedroogd zijn kan ik alles mooi polieren en dan zie je er niets meer van.

Dan is het tijd om de laatste details aan te brengen : de ruitenwisser, de achteruitkijkspiegel, 2 aerodynamische flaps en de verlichting van de nummers die OP de nummers moeten staan.

Dat zal iets voor het weekend worden...

smiley
06-05-2004, 20:50
ik vind hem tot nu toe al zeer knap pffff hoe krijgt ge ze toch maar zo gedetaileert... maar voor de rest gewoonweg waaaaauw

Sennake
05-10-2006, 18:50
De WIP-foto's waren een hele tijd weg, maar nu heb ik ze teruggezet. Dus wie de progress nog niet gezien had : feel free!

En de thread met foto's van het afgewerkte model staat hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=8009).

Flame
05-10-2006, 20:23
dat ziet er blits uit :D , het zal weer mooi worden :)

MFahrer
06-10-2006, 08:45
Bedankt Guy voor je snelle reactie op m'n mailtje! Dit topic ga ik echt op mijn gemak eens grondig lezen!

Het afgewerkte model is zo uitzonderlijk mooi, dat ik de bouwstappen eens wou zien. Jammergenoeg ben ik nog niet lang genoeg Paddock member, dus had ik deze thread gemist.

G.

MFahrer
16-12-2006, 20:01
Guy,

Nog een vraagje ivm deze schitterende wagen, het gele boxje dat in het interieur onder het dashboard zit, wat is dat eigenlijk?

Ben ook terug aan mijn slotversie van deze wagen bezig en bij ons moet er volgens het reglement een brandblussertje in de cockpit te vinden zijn! Was dit niet op deze wagens in '70 misschien? De 917 had het nochtans wel denk ik (effe checken).

G.

Sennake
17-12-2006, 00:52
Guy,

Nog een vraagje ivm deze schitterende wagen, het gele boxje dat in het interieur onder het dashboard zit, wat is dat eigenlijk?

Ben ook terug aan mijn slotversie van deze wagen bezig en bij ons moet er volgens het reglement een brandblussertje in de cockpit te vinden zijn! Was dit niet op deze wagens in '70 misschien? De 917 had het nochtans wel denk ik (effe checken).

G.

Ik denk dat dat de batterij is, tenminste de afdekking van de batterij.