PDA

View Full Version : help mij want ik word gek

Ferrari Forever
19-09-2001, 19:16
Het is lang geleden dat jullie nog iets van mij gehoord hebben en de reden ligt enkel en alleen bij mijn computer die totaal, maar dan ook totaal niet werkt. Ik heb tot nu toe (op twee maand tijd) al drie moederborden geprobeerd, al twintig keer bij de leverancier teruggegaan, en nog steeds is mijn probleem niet opgelost. Wat is nu mijn probleem ? Indien ik een game (bv f12000) wil spelen, werkt alles prima, tot na een minuut of 5. Dan begint mijn beeld plots te stotteren en te haperen gedurende zowat een halve minuut. Het is net alsof er een of ander programma in actie schiet waardoor alles vertraagd is (en het is dus geen schermbeveiliging of zo, zo dom ben ik nu ook niet) Daarna gaat het opnieuw goed voor een minuut of 5, daarna opnieuw hetzelfde.
De dingen die ik al geprobeerd heb :
TV tuner kaart eruit gehaald, alles gedeinstalleerd.
Eerste moederbord: Aopen met een AMD AThlon 1,33 GHZ
Tweede moederbord : ASUS A7m met diezelfde AMD athlon
Derde moederbord (wat ik nu gebruik) ASUS P4B met een intel P4 1,7 GHZ. Omdat ik dacht dat het probleem bij AMD lag, ben ik overgeschakeld op Intel -- geen enkele verbetering.
Alle nieuwe drivers zijn geinstalleerd zowel van bios als van 3d kaart.
Het enige wat ik tot nu toe op het internet heb kunnen vinden is dat Asus moederborden en Geforce kaarten wel meer voor problemen kunnen zorgen. Ik ben echt aan het eind van mijn latijn, want ik zit hier met een computer van 70000 fr die ik niet kan gebruiken

Mijn systeem
INTEL P4 1,7 GHZ
MOBO ASUS P4B
Geforce 2 gts 64m van hercules
maxtor 40gb 7200 rpm
256 mb rambus
dvd liteon en cdrw sony
tv tuner kaart van hauppauge (die ik er nu dus heb uit gehaald, maar die geen enkele oplossing geeft)

please help want ik ben redelijk wanhopig

Werner333
19-09-2001, 19:33
Hmmmm.
Probeer eens een Valiumke.:D :D :D

RoBByNiO
19-09-2001, 19:44
gaade em verkope???

Finish
19-09-2001, 20:01
ik denk dat ik u nie kan helpen, maar probeer zeker es nekeer op http://gathering.tweakers.net/

Superforum met echte pc-freaks ;)

En als ze daar geen antwoord vinden kunde beter ne nieuwe pc kopen ;)

Oneliner
19-09-2001, 20:43
Goh,
misschien is binnendoen in ne winkel.
Welk operating sys hebt ge?
want met win ME had ik ook probs met het geheugen.
maar als ge em binnendoet, ent ligt aan het geheugen bijvoorbeeld, dan komt ge ervanaf me een simpel latteke geheugen......

airco
19-09-2001, 20:58
mja, mor vermits em nu ne P4 mee rambus heeft, dan heeft em al nieuw geheugen!! Dus daar kanet nie aan liggen!! moederbord is ook onwaarschijnlijk, vermits da ook verwisseld is!!

Blijven er een paar dingen over!!

CDRW en DVD kunnen onmogelijk zulke probs veroorzaken!! Harde schijf is ook vrijwel onmogelijk!!!

Volgende mogelijkheid!!! is uwen geforce 2 GTS, en uw soundcard!!! Soundcard kunde der ook is uitpleuren, en zien wat dat geeft!!

voor de rest, zie advise van de finish!! http://gathering.tweakers.net

airco

airco
19-09-2001, 21:31
kheb al ff een topic geopend daar!!

http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/232482/1/25

take a look!!

airco

Ferrari Forever
19-09-2001, 21:43
Ik kan gewoon niet aannemen dat hieraan niets te doen zou zijn. Mijn hele systeem bestaat uit merkproducten (Hercules video, creative live sound, asus p4mobo, P4 processor, maxtor hdd) dus het komt echt niet door één of ander obscuur onderdeeltje dat de hele boel in de war stuurt. Voor een computerwhizkid is het misschien een kwartier werk om alles te doen werken zoals het moet, dus daarom is het des te frustrerender dat ik al 3 maand loop te sukkelen en al ik weet niet hoeveel keer terug naar de winkel ben gegaan.
Ik zou al gewoon tevreden zijn als iemand mij zou kunnen zeggen welk merk van moederbord gegarandeerd met die configuratie werkt. Er is hier toch wel iemand met een Pentium 4 ?
En is er iemand die weet of het klopt dat ASUS moederborden inderdaad problemen geven met Geforce kaarten ?
Op http://www.asusnetq.com.tw/english/forum/forums.html zijn er blijkbaar in ieder geval nog mensen met mijn probleem, zowel met een AMD als een Pentium systeem

Oneliner
19-09-2001, 22:46
Originally posted by airco
mja, mor vermits em nu ne P4 mee rambus heeft, dan heeft em al nieuw geheugen!! Dus daar kanet nie aan liggen!!

Geheugen = nieuw duis da kannet ni zijn is dus dikken ******* hé.

zelfs geheugen van een degelijk merk kan fouten hebben.
de kans is klein i know, mor om te zeggen dat et onmogelijk is.....

airco
19-09-2001, 23:35
mja, zo kunde alles gaan overhouden he!!!

da zou dus willen zeggen dat em op een totaal van 4 latjes, 2 slechte zou hebben ofzo!! Klinkt me ewa ongeloofwaardig zene!! Btw Rambus heeft zelden tot nooit slechte latjes!!

Probleem zouek eerder gaan zoeken bij videokaart zene!!

airco

airco
19-09-2001, 23:43
kan je ook de temp van je systeem een checken!!!

Ok, het is misschien vergezocht, maar ...

als je games begint te spelen, draait je systeem op full-load!! Onder deze belasting moet je koeling voldoende zijn, of je kunt door hitte-problemen vanalle rare problemen krijgen!!

Ok, het is misschien vergezocht, maar maybe wel iets waar je eens naar kunt kijken!!! waar woon je btw, indien niet te ver wil ik wel ff ter plaatse komen helpen!!

airco

Bart.Vandecavey
20-09-2001, 09:50
Het kan misschien aan je "Powersaving" liggen een keer kijken in je Bios naar je instellingen.

krikke
21-09-2001, 21:56
had soortgelijke probs onlangs, en het duurde een tijdje voor ok doorhad dat de cooler van de GeForce af en toe stopte met draaien, een vervormde beelden gevolgt door een crash veroorzaakte. Hou de cooler eens goed in het oog!