PDA

View Full Version : Updates BTCC & ETCC


Scapa
13-01-2004, 20:30
Een kleine update :)

BTCC : Vanaf dit jaar ook ETCC spec auto's toegelaten

- Vauxhall: blijven in 2004 met de Astra (volgens BTCC reglement) rijden, tegen het eind van het jaar misschien met een ETCC spec Vectra (is volgens de manager van 888, dat de Astra's runt, in ontwikkeling in Duitsland en zal ingezet worden aldaar). Rijders: Thompson-Müller-Hines.

- Honda: schroeven hun budget terug en geven volgend jaar twee teams 'support': Arena (vorig jaar fabrieksteam) waar Tom Chilton vaststaat als rijder (voor het tweede zitje heeft Alan Morrison het meeste kans) . Het tweede team is Team Dynamics. Na een jaar bij het officiële team vind Matt Neal onderdak bij het familie team. Voor de tweede wagen wordt momenteel budget gezocht, als alles rond is wordt Garreth Howell zo goed als zeker de rijder. Daarnaast mogen we nog zeker 1 (waarschijnlijk 2) Civic aan de start verwachten van Synchro.

- Seat: Ray Mallock Limited runt de twee Toledo's. De auto wordt dezelfde als de fabrieks Toledo's in ETCC en misschien met een diesel-motor. Rijders: Jason Plato en Robert Huff.

- MG: tot op heden nog geen zekerheid over de plannen van eht officiële team. Een privé team zou 1 of 2 MG's inzetten.


ETCC :

- Alfa Romeo: Nicolas Larini heeft Alfa verlaten en zou richting Seat kunnen trekken. Fabrizio Giovanardi keert na een jaar BMW terug naar Alfa en zal in het officiële Autodelta team team vormen met Tarquini en Euro 3000 kampioen Farfus. Daarnaast gaat Alfa ook nog een Junior team oprichten. André Couto en Alessandro Tavano zijn de grootste kanshebbers op een zitje. Bij de privé Alfa teams is het nog wat koffiedik kijken.

- BMW: de 2004 320i loopt vertraging op en zal maar net voor de start van het seizoen klaar zijn dus maar weinig tests voor de eerste race. Bij Schnitzer blijven de Müllers de piloten. Bij RBM blijft Priaulx en bij Ravaglia is Zanardi zeker van een zitje (tweede piloot wordt waarschijnlijk García) Het is niet onwaarschijnlijk dat sommige teams beslissen met de 2003 auto het seizoen aan te vatten (als die nog niet verkocht is tenminste). Van de privé teams is nog niets geweten.

- Seat: Zoals hiervoor al gemeld zou Seat met een diesel willen rijden in 2004. Seat Italië zou een auto inzetten voor Larini.

- Peugeot: het team dat dit jaar in Denemarken kampioen geworden is wil de overstap maken naar ETCC. Jan Magnussen heeft in verschillende interviews al duidelijk gemaakt dat hij een 307 gaat besturen.



Dit zijn de merken en teams waar er iets van geweten is op dit moment...

gwyllion
13-01-2004, 20:52
Originally posted by stijnconinx
Een kleine update :)

ETCC :

- Seat: Zoals hiervoor al gemeld zou Seat met een diesel willen rijden in 2004. Seat Italië zou een auto inzetten voor Larini.

Ik denk dat ze bij ETCC wel met een benzine motor zullen deelnemen. Enkel voor BTCC zou er sprake zijn van een mogelijke diesel.

De motor van vorig seizoen was tamelijk underpowered t.o.v. Alfa en BMW. Dus daar is nog wel wat werk aan voor 2004.

Scapa
13-01-2004, 21:16
BMW en Alfa hebben dan ook al jaren ervaring met sprintrace 2L motoren. Dat haal je niet op 1,2,3 in. De BMW teams konden bijvoorbeeld vorig jaar een nieuwe airbox kopen, prijs iets van een 15.000 euro. Vermogenwinst: ongeveer 2 pk... In van die kleine dingen zit het hem dikwijls. Bij Seat zitten toch vooral op gebied van ophaning achteraan in de problemen. Dit in combinatie met het tekort aan vermogen zorgt ervoor dat zij voor de 6de plaats strijden. Hopelijk is er dit jaar beterschap, kan de spanning alleen ten goede komen.

gwyllion
13-01-2004, 21:55
Originally posted by stijnconinx
BMW en Alfa hebben dan ook al jaren ervaring met sprintrace 2L motoren. Dat haal je niet op 1,2,3 in. De BMW teams konden bijvoorbeeld vorig jaar een nieuwe airbox kopen, prijs iets van een 15.000 euro. Vermogenwinst: ongeveer 2 pk... In van die kleine dingen zit het hem dikwijls.
En dan nog moesten de BMWs elkaar duwen om de Alfas bij te houden ;)
Bij Seat zitten toch vooral op gebied van ophaning achteraan in de problemen.
Dit was op einde van het seizoen toch opgelost toen ze de toestemming kregen (van Alfa en BMW) om hun nieuwe achteras in gebruik te nemen. Ze zijn met die nieuwe achteras erin geslaagd om 1 keer op het podium te rijden.
[quote]Dit in combinatie met het tekort aan vermogen zorgt ervoor dat zij voor de 6de plaats strijden.
Ze kunnen altijd naar Cosworth stappen met hun opgeboorde 1.8 20V. Cosworth Engineering heeft een groot aandeel in de succesvolle 1.8 20VT van VAG.

Scapa
13-01-2004, 22:42
Originally posted by gwyllion
En dan nog moesten de BMWs elkaar duwen om de Alfas bij te houden ;)


En de Alfa's BMW's rammen in Monza om kampioen te kunnen worden bij de rijders ;)

ETCC zou in ieder geval een paar extra constructeurs kunnen gebruiken. De kosten liggen toch een stuk lager als ten tijde van de Super Tourings en de media aandacht is dankzij Eurosport zeer uitgebreid. Opel, Renault of Nissan, Honda, Volvo/ Mazda of Ford, Audi, MG, Saab: waar blijven jullie?

gwyllion
05-02-2004, 15:32
Originally posted by stijnconinx
Een kleine update :)

ETCC :

- Peugeot: het team dat dit jaar in Denemarken kampioen geworden is wil de overstap maken naar ETCC. Jan Magnussen heeft in verschillende interviews al duidelijk gemaakt dat hij een 307 gaat besturen.


Meer informatie over de ETCC Peugeot 307 op http://www.eurostc.com

ETCC PEUGEOT 307 READY FOR TESTING

http://www.eurostc.com/demo/foto/photo%20009.jpg

The Peugeot 307 for the 2004 FIA European Touring Car Championship will start testing next week, on 10th and 11th February on the French racetrack of Nogaro. The first car fully complying with the Super 2000 technical specifications – although still a 3-door model – has been nearly finished in the Peugeot Sport Engineering workshop in Slangerup, Denmark. Meanwhile, the team have already started working on the new 5-door shells, for which Peugeot Automobiles applied to the FIA for the S2000 homologation. The Peugeot Sport Engineering team have a great experience in Touring Car competition, having won the Danish Championship in the five latest seasons with 306 and 307 cars. According to the team’s managing director Jřren Agergaard, the new Peugeot 307 is due to make its ETCC debut on the season’s opening round in Monza, with the reigning Danish Touring Car champion and former-F1 star Jan Magnussen at the wheel. A second car, for 2002 Danish Touring Car champion Jason Watt, will be entered from the fourth or fifth meeting (Hockenheim and Brno respectively). Due to some dates clashing with the Danish Championship, the team have not finalized yet the number of ETCC events in which taking part, however they are increasing the personnel, in order to run parallel programmes in the Danish and the European championships. (Picture: managing director Jřren Agergaard – left – and sales manager Thomas Bach, with the S2000 Peugeot 307).

Guido
05-02-2004, 23:38
Originally posted by gwyllion
Meer informatie over de ETCC Peugeot 307 op http://www.eurostc.com

Die mannen, zal ik met een iets grotere aandacht dan normaal eens gaan volgen dit jaar. :D

gwyllion
06-02-2004, 15:06
Seat zal dit jaar waarschijnlijk een stuk competitiever zijn. Ze rijden nu rondetijden die in de buurt van BMW en Alfa komen. We kunnen dit allemaal toejuichen.

VALENCIA: SEAT IS CLOSER TO ALFA AND BMW

http://www.eurostc.com/demo/foto/photo%20010.jpg


The SEAT Sport team impressed during the two days of ETCC testing in Valencia, yesterday and today. The two Toledo Cupra cars of Frank Diefenbacher and Jordi Gené lapped consistently in good times, which were only a few tenths slower than those set by Alfa Romeo and BMW. On the first day, Gabriele Tarquini was clocked at 1:42.2 in his Autodelta Alfa Romeo 156 Gta, which remained the fastest time, although it was equalled by Alfa new-boy Augusto Farfus. Diefenbacher and BMW Team Great Britain’s Andy Priaulx were three tenths slower, setting their best times at 1:42.5, while Gené was just one further tenth behind. “We were very pleased with these tests. Our car was very good with the new aerodynamics package and some small improvements in the suspension. We are now looking forward to receive the new engine step. So far the new season looks very promising for us. Our car is improving, and hopefully we will to improve more than Alfa Romeo and BMW can do, managing to close the gap,” said Frank Diefenbacher. The Oregon Team took also part in the test, with Luca Rangoni, Salvatore Tavano and Michele Bartyan taking stints at the wheel of the team’s only Alfa Romeo 156 Gta. They were all impressive, as their best lap times were close to the works drivers’: 1:42.7 for Rangoni and Bartyan, 1:42.9 for Tavano. As for the third Autodelta man, Fabrizio Giovanardi, he did not test on new tyres, and his times remained higher: 1:43.4 was his best lap. All the teams left Valencia this evening but BMW Team Great Britain. “We will have one more day. We have some work to do and we haven’t found the right set up for this circuit yet,” Priaulx explained. (Picture: same time in Valencia for Diefenbacher’s SEAT and Priaulx’s BMW).
bron: http://www.eurostc.com

TYRI F1
06-02-2004, 18:19
en ook jas komt terug met een accord!!!
http://www.qiche.com.cn/series/7accord/images/pic/acex10.jpg gewoon n straat versie

Scapa
08-02-2004, 15:30
Voorlopige inschrijvingslijst ETCC:

# TEAM DRIVER CAR
1 Alfa Romeo Autodelta Gabriele Tarquini (ITA) Alfa Romeo 156 Gta
2 Alfa Romeo Autodelta Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo 156 Gta
3 Alfa Romeo Autodelta Augusto Farfus jr. (BRA) Alfa Romeo 156 Gta
4 BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi (ITA) BMW 320i
5 BMW Team Italy-Spain Antonio García (ESP) BMW 320i
9 SEAT Sport Jordi Gené (ESP) SEAT Toledo Cupra
10 SEAT Sport Frank Diefenbacher (GER) SEAT Toledo Cupra
11 BMW Team Great Britain Andy Priaulx (GBR) BMW 320i
14 JAS Motorsport Alessandro Balzan (ITA) * Honda Accord 2.0i
16 GR Asia Simon Harrison (GBR) * Honda Civic Type-R
20 Carly Motors TBA BMW 320i
21 Carly Motors Duncan Huisman (NED) * BMW 320i
23 Peugeot Sport Engineering Jan Magnussen (DEN) Peugeot 307 Gti
24 Peugeot Sport Engineering Jason Watt (DEN) Peugeot 307 Gti
25 Proteam Motorsport Stefano D´Aste (ITA) * BMW 320i
27 Oregon Team Luca Rangoni (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta
28 Oregon Team Michele Bartyan (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta
29 Oregon Team Salvatore Tavano (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta
42 BMW Team Deutschland Jörg Müller (GER) BMW 320i
43 BMW Team Deutschland Dirk Müller (GER) BMW 320i

gwyllion
08-02-2004, 20:24
Originally posted by TYRI F1
en ook jas komt terug met een accord!!!
http://www.qiche.com.cn/series/7accord/images/pic/acex10.jpg gewoon n straat versie
ETCC versie.
http://www.eurostc.com/demo/foto/photo%20011.jpg

Scapa
08-02-2004, 22:02
Dat is de versie van in 2001 en dat is nog een auto gebouwd volgens de oude Super Touring regels en niet volgens de Super 2000 regels die sinds 2002 in voegen zijn. De nieuwe zal er heel wat anders uitzien en is gebaseerd op het nieuw model.

Scapa
09-02-2004, 16:45
Misschien een terugkeer van Nissan in BTCC:

Stalwart Nissan team RJN Motorsport is planning an entry into the Green Flag MSA British Touring Car Championship in 2004. If the squad's plans reach fruition, it will race a new shape Nissan Primera (pictured), built to European Touring Car specification by the works Nissan Motorsport Europe organisation in 2002.

RJN contested the European Touring Car Championship with its P11 model Primeras in 2001 and won two races, at the Nurburgring and Jarama with Tommy Rustad.

"Of course, we would need to find sponsors as this is an Independent programme, but the BTCC is a fantastic opportunity with its TV package".


http://www.btcctimes.com/tct/images/primerabtcc.jpg

bron: touringcartimes.com

Scapa
12-02-2004, 13:49
De 2004 ETCC Alfa. Wat een agressieve duivel seg! Prachtig!

http://www.eurostc.com/press/pictures/01.pre-season%20testing/low/05%20Imola-Alfa%202.jpg

http://www.eurostc.com/press/pictures/01.pre-season%20testing/low/05%20Imola-Alfa%203.jpg

RX-7 freakske
12-02-2004, 15:31
knappe alfa!!!!

Bart.Vandecavey
12-02-2004, 20:32
Prachtig!

R@ce@holiC
12-02-2004, 20:42
Amai... echt prachtig !

Eygmar
12-02-2004, 20:45
prachtig,ziet er nu al een winnaar uit

The Interceptor
12-02-2004, 21:27
Die ziet er prachtig uit ja!!!

The Leader
12-02-2004, 21:29
Heel schoon, mooier dan vorig jaar. Hoewel ik ze ook a schoon vond.

Mr.Dallara
15-02-2004, 01:18
In het bericht dat op 14/2 verschenen is op pistop.tv i.v.m. dat Didier André heeft getekent bij KTR, staat onderaan het volgende vermeld:


Mollekens zelf hoopt zijn functie als teammanager te kunnen combineren met een officieel stuur (BMW?).



Zou dit er op kunnen wijzen dat Kurt Mollekens in 2004 gaat rijden in de ETCC met een BMW????

Ik zou denken van wel, aangezien dit het enige (toerisme wagens) kamioenschap is waar BMW in actief is als fabrieks team.

Is mijn denkwijze korect??? of slaag ik de bal kompleet mis??? maar als je het mij vraagt, is het iets in die richting...

Scapa
15-02-2004, 01:20
ETCC is volzet bij BMW (echt officiële zitjes kan je dat ook niet noemen: het zijn de invoerders). Volgens mij heeft het meer met Endurance te maken...

Mr.Dallara
15-02-2004, 01:30
Bedoel je dan in de 1000Km races of zo???

Of zij er nog andere kampioenschappen waarin BMW als fabrieksteam actief is??

Scapa
15-02-2004, 01:42
Originally posted by Mr.Dallara
Bedoel je dan in de 1000Km races of zo???

Of zij er nog andere kampioenschappen waarin BMW als fabrieksteam actief is??

De 24u van de Ring en van Spa bedoel ik ;) ETCC lijkt me niet echt een optie tenzij BMW Team Belgium terug zou worden opgestart maar daar heb ik nog niet veel van gehoord. Iemand anders wel?

gwyllion
20-02-2004, 01:29
Toch niet zo mooi als je hem uit deze hoek ziet.
http://www.eurostc.com/demo/foto/photo%20022.jpg

Dragonfly
20-02-2004, 02:46
om de hoek of ni kvin het toch ne schone oto. Als hij eve rap is als hij schoon is gatem winne van't jaar denk ik ;)

Mr.Dallara
24-02-2004, 18:39
Bij deze kan je een knaller van een deelnemer bij de deelnemerslijst vd ETCC 2004 toevoegen, nl Kurt Mollekens!!!

Hij gaat een half seizoen met een BMW rijden. Het is een Engelse auto, met Engelse sponsors, en een Engelsman die de tweede auto zal besturen en dit alles met steun van BMW België en Bart Mampay!!!

Compact
24-02-2004, 19:32
Kurt is nu donderdag met de RBM BMW in Zolder

Mr.Dallara
24-02-2004, 19:53
Oooooooooohw :) :crazy: , en wat is daar de bron van ???

Dit zou écht wel prachtig zijn!


Ik heb vandaag Kurt gesproken, en heeft er niets van gezegd... :confused:

Compact
24-02-2004, 19:58
kurt rijdt met een Belgische auto, met sponsors die zeker niet van engeland zijn en ja met een RBM auto van Bart Mampaey en ik zou zeggen ga donderdag eens kijken he

Mr.Dallara
24-02-2004, 20:04
Een kijkje nemen op Zolder, dat ga ik zeker doen !!! ;)

Mr.Dallara
25-02-2004, 00:17
Er is net op pitstop.tv een bericht verschenen over de ETCC en Mollekens:


ETCC - Mollekens bijna rond met BMW Belgium

Kurt Mollekens en BMW Belgium zijn bijna rond voor een campagne in het European Touring Car Championship ETCC met een 320i van Bart Mampaey. De deal zou nog voor het einde van de week een feit moeten zijn.

Mollekens bevestigt dat het niet om een volledig ETCC-seizoen gaat.

Mollekens: "Het gaat inderdaad niet om een volledige campagne. Er is op dit moment budget voor 5 races. Mocht er nog een partner opduiken, dan kan er gewerkt worden aan extra races."
"Daarnaast probeer ik met de steun van BMW Belgium een stuur te versieren op de M3 GTR voor de 24 Uren van Francorchamps."

Ook in zijn eigen team KTR hoopt Mollekens de komende dagen een definitief akkoord te kunnen sluiten voor een nieuw seizoen in de World Series. Didier André ligt al vast.

Mollekens: "We proberen Bruce Jouanny als tweede man aan te trekken. Het is een kwestie van centen en het zijn onderhandelingen die al maanden aanslepen. Maar over anderhalve week heeft de eerste test plaats, er is dus stilaan haast bij."
"En ja, Bas Leinders kan een kandidaat zijn. Maar ik heb de indruk dat Bas de hoop op een F1-project nog niet heeft opgegeven. Ik vermoed dat hij in de coulissen nog aan F1 aan het werken is."

TYRI F1
25-02-2004, 21:37
Nog meer nieuws op http://www.fiatouringcars.com/

overzichtje van de afgelopen test.
crawford en roseblad in ETCC (komt van DTC)
de nieuwe 307 is snel!

(ik kan alles wel gaan kwooten, maar ff klikken op de url en voila, je bent klaar ;) )

FIRE
25-02-2004, 23:04
Ik begrijp dat deze 3-deurs 307 nog maar een testversie is, in het ETCC wordt met een 5-deurs gereden.

TYRI F1
25-02-2004, 23:47
serieus joh? waar heb je dat gelezen? lijkt me vreemd om dan eerst met n 3 deurs versie te gaan testen... achja, dat team zal het wel beter weten dan ik....

Scapa
26-02-2004, 02:45
Originally posted by TYRI F1
serieus joh? waar heb je dat gelezen?

Volgens mij op het Touring Car forum van 10/10, wie heeft dat daar gepost... ;)

Compact
26-02-2004, 09:51
Peugeot heeft toelating gekregen van de FIA om met een driedeur te rijden

FIRE
26-02-2004, 19:49
Van www.eurostc.com:

....The first car fully complying with the Super 2000 technical specifications – although still a 3-door model – has been nearly finished in the Peugeot Sport Engineering workshop in Slangerup, Denmark. Meanwhile, the team have already started working on the new 5-door shells, for which Peugeot Automobiles applied to the FIA for the S2000 homologation.....

Volledig artikel (http://www.eurostc.com/Default.asp?callPage=contentreadnews.asp&id=643) .

Dus uit dit artikel begrijp ik dat ze een 5-deurs model in gaan zetten.

Mark
26-02-2004, 20:09
Neerlands lekkerste race-trees maakt haar opwachting in het ETCC :D Paulientje gaat samen met Tom Coronel aan de slag voor Carly. Meer info hier (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4967_0_2_0_C)

FIRE
26-02-2004, 20:11
Originally posted by Marshal
Neerlands lekkerste race-trees maakt haar opwachting in het ETCC :D Paulientje gaat samen met Tom Coronel aan de slag voor Carly. Meer info hier (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4967_0_2_0_C)

:confused:

Of dit nou zo'n goede stap is?

TYRI F1
26-02-2004, 20:54
Originally posted by Marshal
Neerlands lekkerste race-trees maakt haar opwachting in het ETCC :D Paulientje gaat samen met Tom Coronel aan de slag voor Carly. Meer info hier (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4967_0_2_0_C)

tja, als er nix beters te halen valt in NL.... :fight:

en lekkerste race-trees? heb je wel us n foto van dr gezien?
http://www.paulienzwart.com/trophy1.jpg

tlijkt meer op de kleine zus van ankie van grunsven :+

Scapa
26-02-2004, 20:59
In Nederland lopen inderdaad wel mooie vrouwen rond maar ze tot ze hun mond open doen... :D



Ondertussen weer een pak ETCC nieuws bijgekomen.

Gianni Morbidelli zal een derde Seat bemannen ingezet door Seat Italia. Larini zou door de promotor van de serie, KSO, aan een zitje worden geholpen bij JAS in een tweede Honda Accord. Carl Rosenblad rijdt dit jaar ETCC ipv STCC. Een zeer mooie deelnemerslijst!

FIRE
26-02-2004, 22:29
Inderdaad 24 a 25 auto's is een mooi aantal. Goed dat Morbidelli terug is in ETCC en hoop dat Larini de 2e JAS Honda gaat besturen (al hoewel hij nam toch afscheid van Alfa omdat hij geen 2e coureur meer wilde zijn? ;))

Mark
26-02-2004, 23:04
Originally posted by TYRI F1
en lekkerste race-trees? heb je wel us n foto van dr gezien?


Yeps :D

http://www.paulienzwart.com/Lemans1.JPG

http://www.paulienzwart.com/test10.JPG

Trouwens de beurs van Pa Zwart maakt veel goed ;) Wat ik wel weet is dat ons treeske meer F1 kilometers heeft gemaakt als dat vriendje van haar :D

Overigens ben ik het met je eens dat deze stap richting ETCC er eentje teveel is op dit moment. Maar we hebben ook mensen voor plaats 23 nodig ;)

FIRE
26-02-2004, 23:11
Ik wist eerlijk gezegd niet dat ze dochter was van Klaas Zwart. Heeft ze ook geraced in EuroBoss?

Met zo'n pa moet het toch mogelijk zijn om veel testkilometers in de BMW te maken.

Wat gaat Duncan Huisman doen? LMES en LM rijden in de Dallara LMP van Rollcentre?

FIRE
27-02-2004, 19:47
:confused: :confused: :confused:....Ik kan op de websites van Paulien Zwart, Tom Coronel en pittalk.nl niets meer vinden over het avontuur van Tom en Paulien in het ETCC.... :confused:

Iemand meer info?

Mark
27-02-2004, 20:27
Originally posted by FIRE
Iemand meer info?

Nee, helaas niet..........erg vreemde gang van zaken.................

TYRI F1
27-02-2004, 20:52
hahahahaahaaa, ze hebben het eraf gehaald! hahahaahahaa
misschien was ut n grapje ofzow.... wie weet.....
ik denk dat NL wel ervarener rijders te bieden dan Paulien. Phil Bastiaans bijvoorbeeld, nie zomaar iemand... Sandor van Es.

Leute zat!

Stranger
01-03-2004, 22:20
Inmiddels is ook Duncan Huisman verdwenen van de officiele FIA ETCC entry list.

Of Carly trekt zich alsnog terug of er gaat in de onderhandelingen iets niet helemaal lekker daar.

gwyllion
02-03-2004, 00:25
Er zou wel eens een 3de Seat Toledo Cupra kunnen deelnemen, ingezet door Seat Zweden en met Rickard Rydell als piloot.

FIRE
03-03-2004, 19:45
Hier is de nieuwe BTCC Toledo (en dus ook ETCC):

http://www.seatcupra.net/images/BTCC_arrivalheader.jpg

http://www.seatcupra.net/%7Eandyb/BTCC_arrival1.jpg

http://www.seatcupra.net/%7Eandyb/BTCC_arrival2.jpg

Ziet er naar mijn mening goed uit.

TYRI F1
04-03-2004, 00:03
de voorkant in iedergeval wel. ik vind die doorlopende rode streep nie echt super...

R@ce@holiC
04-03-2004, 14:59
The new Ford Focus by team RS-Line with german touring car legend Roland Asch and Sebastian Grunert had it's first test-run today at Hockenheim:

http://www.racing1.de/web/_img//tw_em/2004/diverse/focus_action_o.jpg

The weather was too cold to post competitive lap times, but this seems to be another nice looking car for the 2004 ETCC season.

http://www.racing1.de/web/_img//tw_em/2004/diverse/focus_stehend_o.jpg

Additional Info:
http://www.racing1.de/web/tw_em/artikel.php?newsID=6316 (german)Ford in de ETCC ?

FIRE
04-03-2004, 21:30
Die Ford is volgens mij een een prive inschrijving met wat technische hulp van Ford Motorsport Duitsland. Er schijnt sprake van te zijn dat er volgend jaar wel een officiele Ford komt in het ETCC....

Steve
04-03-2004, 21:39
Na een eerdere beslissing om alle BTCC-races live uit te zenden zullen nu ook alle DTM-races live uitgezonden worden inclusief qualificatie en dit op MOTORS TV!!!

Bron: www.motorstv.com

Scapa
04-03-2004, 23:02
Paulien heeft vandaag met de meeste deelnemers van het 2004 ETCC seizoen getest bij Carly dus...

gwyllion
04-03-2004, 23:07
Originally posted by gwyllion
Er zou wel eens een 3de Seat Toledo Cupra kunnen deelnemen, ingezet door Seat Zweden en met Rickard Rydell als piloot.
Jaja, het officieel: Rydell is de 3de Seat piloot volgend jaar in de ETCC.

Three cars in the ETCC for SEAT: Rickard Rydell to race with SEAT

http://www.eurostc.com/demo/foto/Rydell.jpg

SEAT will enter a third car in this season's European Touring Car Championship (ETCC). It will be driven by the Swede Rickard Rydell, one the most successful drivers in touring car racing. "I am looking forward to our future cooperation", says Rickard Rydell. "This year will be a big challenge and I am absolutely convinced that SEAT can be very competitive".

Rickard, who raced for Volvo last year, will drive one of the three cars entered by SEAT. The car he will race is a SEAT Toledo Cupra prepared by the competent staff at SEAT Sport in Spain. His teammates will be Jordi Gene and Frank Diefenbacher, who raced last season in the ETCC with SEAT.

The participation of Rickard Rydell in the SEAT team has been made possible through the support by SEAT Sweden.

"The professionalism in motorsport, the match to the SEAT brand and the possibilities it gives us to get our customers closer to the sporty side of SEAT, convinced us to support Rickard Rydell in ETCC", comments Vratislav Strasil, the managing director of SEAT Sweden.

FIRE
04-03-2004, 23:16
Testing Monza, day 1:
1. Tarquini (Alfa Romeo 156TS) 2:00.249
2. D. Müller (BMW 320i) 2:00.294
3. J. Müller (BMW 320i) 2:00.396
4. Priaulx (BMW 320i) 2:00.524
5. Zanardi (BMW 320i) 2:00.537
6. Rangoni (Alfa Romeo 156 Gta) 2:00.916
7. Diefenbacher (SEAT Toledo Cupra) 2:00.971
8. Giovanardi (Alfa Romeo 156 TS) 2:01.131
9. Tavano (Alfa Romeo 156 Gta) 2:01.688
10. D’Aste (BMW 320i) 2:01.970
11. Bartyan (Alfa Romeo 156 Gta) 2:02.105
12. Gené (SEAT Toledo Cupra) 2:02.365
13. Rydell (SEAT Toledo Cupra) 2:03.776
14. Zwart (BMW 320i) 2:03.546
15. Balzan (Honda Civic Type-R) 2:03.932
16. Asch (Ford Focus ST170) 2:05.821
17. Harrison (Honda Civic Type-R) 2:06.957.
source: www.eurostc.com

Volgens deze BMW Motorsport website (http://www.bmw-motorsport.com/04-0A30E313B93C5CC5491ED3272381D71E/ms/en/1_news/13_etcc/index.html) rijdt ook Tom Coronel voor Carly motors:
Furthermore, Carly Motorsport will also be on the ETCC grid once again. Team Principal Carly Pellinkhof has entered two 320i for the 2004 season: one for Tom Coronel who came 10th last year and one for the Dutchman’s girlfriend, Paulien Zwart.

Echter volgens de website (http://www.listercars.co.uk) van Lister rijdt hij Fia GT.

FIRE
05-03-2004, 20:27
Testing Monza, Day 2
1. J. Müller (BMW 320i) 1:59.565
2. Priaulx (BMW 320i) 2:00.082
3. D. Müller (BMW 320i) 2:00.122
4. Tarquini (Alfa Romeo 156 TS) 2:00.132
5. Giovanardi (Alfa Romeo 156 TS) 2:00.536
6. Zanardi (BMW 320i) 2:00.537
7. Diefenbacher (SEAT Toledo Cupra) 2:00.738
8. Rangoni (Alfa Romeo 156 Gta) 2:00.916
9. Tavano (Alfa Romeo 156 Gta) 2:01.287
10. Coronel (BMW 320i) 2:01.684
11. Bartyan (Alfa Romeo 156 Gta) 2:01.810
12. D’Aste (BMW 320i) 2:01.856
13. Gené (SEAT Toledo Cupra) 2:01.871
14. Rydell (SEAT Toledo Cupra) 2:01.883
15. Balzan (Honda Civic Type-R) 2:02.235
16. Morbidelli (SEAT Toledo Cupra) 2:02.834
17. Harrison (Honda Civic Type-R) 2:04.067
18. Zwart (BMW 320i) 2:05.667
19. Asch (Ford Focus ST170) 2:05.821
20. Grunert (Ford Focus ST170) 2:06.160
source: www.eurostc.com

Guido
05-03-2004, 22:56
Ik mis de tijden van Peugeot in dat lijstje. Is de auto nog niet klaar, of ligt Denemarken te ver van Italië... :confused:

R@ce@holiC
05-03-2004, 23:24
Originally posted by Huudo
Ik mis de tijden van Peugeot in dat lijstje. Is de auto nog niet klaar, of ligt Denemarken te ver van Italië... :confused: Ik dacht dat peugeot pas in de loop van het seizoen ging deelnemen...?

Guido
05-03-2004, 23:53
Originally posted by R@ce@holiC
Ik dacht dat peugeot pas in de loop van het seizoen ging deelnemen...?

ah ok, mijn fout dan. 'k kan natuurlijk niet meer wachten om de 307 aan het werk te zien he ;) :D

FIRE
06-03-2004, 15:00
Originally posted by R@ce@holiC
Ik dacht dat peugeot pas in de loop van het seizoen ging deelnemen...?

In eerste instantie wordt een Peugeot ingezet voor Magnussen, later in een seizoen wordt er een 2e ingezet voor Watt.

Jomaki
08-03-2004, 14:19
Helaas is het nu toch echt over voor Duncan Huisman v.w.b. de ETCC. Ben benieuwd wat hij het komend seizoen gaat doen.

# TEAM DRIVER CAR
1 Alfa Romeo Autodelta Gabriele Tarquini (ITA) Alfa Romeo 156 TS
2 Alfa Romeo Autodelta Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo 156 TS
3 Alfa Romeo Autodelta Augusto Farfus jr. (BRA) Alfa Romeo 156 TS
4 BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi (ITA) BMW 320i
5 BMW Team Italy-Spain Antonio García (ESP) BMW 320i
7 SEAT Sport Italia Gianni Morbidelli (ITA) SEAT Toledo Cupra
8 SEAT Sport Rickard Rydell (SWE) SEAT Toledo Cupra
9 SEAT Sport Jordi Gené (ESP) SEAT Toledo Cupra
10 SEAT Sport Frank Diefenbacher (GER) SEAT Toledo Cupra
11 BMW Team Great Britain Andy Priaulx (GBR) BMW 320i
12 BMW Team Belgium Kurt Mollekens (BEL) BMW 320i
14 JAS Motorsport Alessandro Balzan (ITA) * Honda Civic Type-R
16 GR Asia Simon Harrison (GBR) * Honda Civic Type-R
17 GR Asia TBA Honda Civic Type-R
18 RS-Line Sport Team Sebastian Grunert (GER) * Ford Focus ST170
19 RS-Line Sport Team Roland Asch (GER) * Ford Focus ST170
20 Carly Motors Tom Coronel (NED) * BMW 320i
21 Carly Motors Paulien Zwart (NED) * BMW 320i
23 Peugeot Sport Engineering Jan Magnussen (DEN) Peugeot 307 Gti
24 Peugeot Sport Engineering Jason Watt (DEN) Peugeot 307 Gti
25 Proteam Motorsport Stefano D´Aste (ITA) * BMW 320i
27 Crawford Racing Carl Rosenblad (SWE) * BMW 320i
42 BMW Team Deutschland Jörg Müller (GER) BMW 320i
43 BMW Team Deutschland Dirk Müller (GER) BMW 320i
44 Oregon Team Salvatore Tavano (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta
45 Oregon Team Michele Bartyan (AUT) * Alfa Romeo 156 Gta
46 Oregon Team Luca Rangoni (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta

Scapa
08-03-2004, 14:49
Zéér mooi en gevarieerd veld als je het mij vraagt!

Met betrekking tot Peugeot: de drie deur wordt na 3 races vervangen door twee 5 deurs. Met het oog op 2005 wordt de nieuwe 407 overwogen...

Guido
08-03-2004, 17:02
Originally posted by stijnconinx
Met het oog op 2005 wordt de nieuwe 407 overwogen...

Nu nog voorgesteld als 407 Silhouette op het Salon van Genéve.

Woest 'masjien' als je het mij vraagt. :D :D

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_1.jpg

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_2.jpg

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_3.jpg

FIRE
08-03-2004, 18:36
Het is inderdaad een mooi veld.
- Mollekens (heeft hij een deal kunnen sluiten met BMW Belgie?) en Watt rijden niet het gehele seizoen.
- Duncan Huisman gaat waarschijnlijk LMES (en Fia GT?) rijden.

BTW Jomaki: Welkom op het forum.

gwyllion
09-03-2004, 01:13
Originally posted by Huudo
Nu nog voorgesteld als 407 Silhouette op het Salon van Genéve.

Woest 'masjien' als je het mij vraagt. :D :D

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_1.jpg

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_2.jpg

http://www.peugeot-avenue.com/geneve_2004/images/galerie_407s/407s_3.jpg
Lijkt mij wel niet bruikbaar voor ETCC. Die silhouette heeft een V6 middenmotor.

Guido
09-03-2004, 01:23
Originally posted by gwyllion
Lijkt mij wel niet bruikbaar voor ETCC. Die silhouette heeft een V6 middenmotor.

:o Ge ziet dat ik er natuurlijk niet zo veel van ken, van die touring cars bedoel ik dan he. ;)

Scapa
09-03-2004, 02:34
Alleen al door die achtervleugel is die Silhouette (bah, I hate those "cars") niet toegelaten in ETCC.

Begin van het einde als ze zoiets toelaten, in ieder geval het einde van mijn interesse in die serie ;)

Guido
09-03-2004, 12:17
Originally posted by stijnconinx
Alleen al door die achtervleugel is die Silhouette (bah, I hate those "cars") niet toegelaten in ETCC.

Begin van het einde als ze zoiets toelaten, in ieder geval het einde van mijn interesse in die serie ;)

Het spijt me verschikkelijk, ik zal deze fout nooit meer maken. ;)
Had ik het geweten, dan had ik een aparte thread geopend. Nu heb ik stijnconinx tegen me in het harnas gejaagd. :D :D

srry voor de :Offtopic:

Jomaki
09-03-2004, 12:56
Fire dank je wel voor je welkom.

Lezen deed ik dit forum al erg veel, maar als het lukt dan zal ik ook wellicht eens wat vaker reageren.

Waar ik zo van sta te kijken is dat ze op de diverse sites van de mensen die bij de autosport betrokken zijn, teams, coureurs e.d. zo ontzettend laconiek omspringen met het nieuws. Kijk voor hen is alles duidelijk, maar voor diegene die straks de kaartjes moeten gaan kopen omdat ze naar een race willen kijken die blijven in het duister tasten. Zoals bijvoorbeeld bij de ETCC. Gaan Tom Coronel en Pauline Zwart rijden lijkt me dat toch dat je dat met je fans wilt delen. Echter er is gewoon helemaal niets over te lezen. Ook op de site van Carly is er niets te lezen. Maar goed dat er forums bestaan zodat fans toch af en toe eens iets nieuws kunnen lezen. Dank jullie wel.

FIRE
09-03-2004, 17:56
Nou op de websites van Coronel en Zwart was afgelopen week al het nieuws te lezen dat ze voor Carly zouden gaan rijden, echter de volgende dag was dit al verwijderd, waarschijnlijk omdat het pas officieel vandaag bekend zou worden gemaakt. Dus ze willen het nieuws wel delen...

Ik ben het met je eens dat die website van Carly Motors niks voorstelt. Overigens is de officiele ETCC website (www.eurostc.com) best goed.

Compact
13-03-2004, 14:13
nu dinsdag, woensdag en donderdag is RBM te zien in Francorchamps met Priaulx en Mollekens

FIRE
13-03-2004, 15:11
Is Mollekens nu officieel bevestigd om een aantal ETCC te racen?

Ik vind het overigens wel een rare strategie van BMW Belgie om niet het gehele seizoen te doen.

Scapa
13-03-2004, 15:31
Originally posted by FIRE
Is Mollekens nu officieel bevestigd om een aantal ETCC te racen?

Ik vind het overigens wel een rare strategie van BMW Belgie om niet het gehele seizoen te doen.

Dat heeft niets met strategie te maken maar met centen ;)

Mark
15-03-2004, 20:38
Originally posted by stijnconinx
Dat heeft niets met strategie te maken maar met centen ;)

Hmmm, is er een kink in de kabel? Ik zie Mollekens niet voorbij komen op de deelnemerslijst (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=5256_0_2_0_C) die de FIA vandaag heeft vrijgegeven.

Alle Honda Accord fans zijn ook weer tevreden ;)

Scapa
15-03-2004, 20:42
:D Benieuwd wie de tweede rijder wordt! Ik gok op Colciago.

FIRE
15-03-2004, 20:56
Originally posted by Marshal
Hmmm, is er een kink in de kabel? Ik zie Mollekens niet voorbij komen op de deelnemerslijst (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=5256_0_2_0_C) die de FIA vandaag heeft vrijgegeven.

Alle Honda Accord fans zijn ook weer tevreden ;)

Is inderdaad wel vreemd dat Mollekens er niet bij staat, dit terwijl parttimer Watt er wel bij staat.

gwyllion
17-03-2004, 16:14
Bij de BTCC zijn ze zeer gelukkig: voor 2004 hebben ze 24 inschrijvingen.

Er zal een Honda Civic op LPG rondrijden ;)

Weet iemand of Seat UK nu met een diesel of benzine motor zal rijden?

gwyllion
17-03-2004, 16:22
Ik ben trouwens benieuwd of Seat dit jaar al iets kan laten zien in ETCC.

Ik denk/hoop dat ze veel vooruitgang geboekt hebben en dus het verschil met Alfa en BMW kunnen verkleinen.

SEAT is happy with the test in Barcelona

With only one week to go before the 2004 FIA ETCC gets underway in Monza, SEAT Sport spent two days (Monday and Tuesday) testing in Barcelona. The three drivers, Jordi Gené, Frank Diefenbacher and newcomer Rickard Rydell, took stints at the wheel of the two Toledo Cupra cars the team was running at the Catalunya circuit.

"It was a very good test, which helped me to learn more on the car. I'm a lot more confident with it now, and the lap times we set were very competitive compared to last year's. They were a big improvement for SEAT," Rydell revealed. " We will shake down our 2004 cars only in Monza on Saturday morning, but I feel SEAT is ready to make a big step forward in the ETCC's hierarchy. I would like to have ten more days of testing before the championship begins, but I feel confident. I'm getting into the team very quickly.

They are so nice, and the atmosphere is absolutely fantastic. I'm sure I will enjoy racing for SEAT." The Spanish Manufacturers has considerably stepped up its programme since it joined the ETCC last year. In Monza it will be represented by four Toledo Cupras, with Gianni Morbidelli's SEAT Sport Italia car alongside the three works cars. So far the Italian had only driven the car for a few laps during the official tests in Monza: "I regret there was no time to test again. We have to look at this first event as an adventure, and try to do our best. However, for the team and myself, the fact of being in Monza is already a success, and we are looking forward to build something on it."

Raceboy
18-03-2004, 17:12
The Green Flag MSA British Touring Car Championship has unveiled its official 2004 entry list which gives the series its biggest opening round grid since the heyday of the mid 1990s.


1. Yvan Muller VX Racing* Vauxhall Astra Coupe
2. James Thompson VX Racing* Vauxhall Astra Coupe
3. Matt Neal Team Dynamics/Computeach Racing Honda Civic Type-R
4. Gareth Howell Team Dynamics/Computeach Racing Honda Civic Type-R
5. TBA Arena * Honda Civic Type-R
8. Colin Turkington WSR * MG ZS
9. Tom Chilton Arena * Honda Civic Type-R
10. Robert Collard Collard Racing Vauxhall Astra Coupe
11. Jason Plato SEAT Sport UK* SEAT Toledo Cupra
12. Robert Huff SEAT Sport UK* SEAT Toledo Cupra
14. Michael Bentwood VXR Junior Tech-Speed Motorsport Vauxhall Astra Coupe
15. Farique Hairuman Team Petronas Syntium Proton* Proton Impian
16. James Kaye Synchro Motorsport Honda Civic Type-R
17. John George Mardi Gras Motorsport Honda Civic Type-R
20. Shaun Watson-Smith Team Petronas Syntium Proton* Proton Impian
21. Paul Wallace Team Sureterm Vauxhall Astra Coupe
22. Charlie Butler-Henderson Team Sureterm Vauxhall Astra Coupe
23. Carl Breeze Team Sureterm Alfa Romeo 156 GTA
46. TBA Edenbridge Racing BMW 320
57. Luke Hines VX Racing* Vauxhall Astra Coupe
59. TBA Arena * Honda Civic Type-R
77. Jason Hughes Kartworld Racing MG ZS
?? TBA WSR * MG ZS
?? TBA WSR * MG ZS

* Entered into the 2004 Green Flag MSA BTCC Manufacturers Championship

FIRE
18-03-2004, 18:52
Originally posted by gwyllion
Weet iemand of Seat UK nu met een diesel of benzine motor zal rijden?
benzine

Steve
18-03-2004, 23:25
BTCC testdag, Muller en Plato, zonder woorden.....


http://www.toca-tour.net/gallery/2004_Photos/01_Media_Day_Donington/Muller_and_Plato_Touch.jpg

Foto http://btccpages.motorsportforum.com

Mark
21-04-2004, 19:03
Originally posted by Marshal
Hmmm, is er een kink in de kabel? Ik zie Mollekens niet voorbij komen op de deelnemerslijst (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=5256_0_2_0_C) die de FIA vandaag heeft vrijgegeven.

Geduld is een schone zaak, Mollekens rijdt (http://www.racingworld.be/nieuws.php?id=488) in Magny-Cours...........

Compact
22-04-2004, 11:23
en morgen al in Zandvoort

Compact
12-05-2004, 18:09
morgen gaat RBM roderen in Zolder met de twee wagens.

smiley
02-06-2004, 21:40
euhm ik heb een vraagje... heeft er al iemand fotos van de btcc vectra?? ik heb al redelijk wat gezocht maar nog nix gevonde ...

FIRE
03-06-2004, 17:37
Originally posted by smiley
euhm ik heb een vraagje... heeft er al iemand fotos van de btcc vectra?? ik heb al redelijk wat gezocht maar nog nix gevonde ...
Toch nog niet genoeg, zie dit Paddock topic (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=101941&highlight=Vectra#post101941) voor een link naar de foto's (maar deze heb je al gezien, gezien je reactie in dat topic ;)).

smiley
03-06-2004, 18:38
Originally posted by FIRE
Toch nog niet genoeg, zie dit Paddock topic (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=101941&highlight=Vectra#post101941) voor een link naar de foto's (maar deze heb je al gezien, gezien je reactie in dat topic ;)). jah maar bij deze krijg ik nix alleen zo een ding om te downloade en als ik der op duw moet ik me inlogge :confused: ...

FIRE
03-06-2004, 21:19
Sorry.
Kun je deze (http://www.ten-tenths.com/forum/attachment.php?s=&postid=983547) en deze (http://www.ten-tenths.com/forum/attachment.php?s=&postid=983550) wel zien?

smiley
04-06-2004, 07:50
Originally posted by FIRE
Sorry.
Kun je deze (http://www.ten-tenths.com/forum/attachment.php?s=&postid=983547) en deze (http://www.ten-tenths.com/forum/attachment.php?s=&postid=983550) wel zien? nee er komt telkens dat ik me moet inloggen... :confused: maarja dan w8 ik nog wel even... hij zal toch binenkort wel op 888 staan ofzo c-ya :bye:

FIRE
10-09-2004, 18:54
Daewoo gaat waarschijnlijk meedoen met het WTCC:

Daewoo poised for WTCC

Daewoo is set to launch its first major motorsport programme by becoming the next car manufacturer to sign up to compete in the all-new World Touring Car Championship (WTCC) in 2005.

http://www.autosport.com/images/cms/NA_Image1_Image_39619.JPG

The South Korean company is believed to be the sixth carmaker series boss Marcello Lotti stated was set to join the other five manufacturers – SEAT, Alfa Romeo, BMW, Peugeot and Ford – in the new series that has grown out of the European Touring Car Championship.
bron: autosport.com

Scapa
01-10-2004, 23:30
Seat is bezig aan een Leon gebouwd volgens S2000 regels. Ze starten normaal de eerste races met de Toledo om dan over te schakelen op de Leon.

Raceboy
05-10-2004, 21:06
Volgend jaar mss terug een lexus:

The rear wheel driver Lexus IS200, which last raced in the BTCC back in 2001, could be set for a return to the championship next season.

The cars, one of which was run by ABG Motorsport in the first season under the new regulations, are available for sale from Trackcar Design and Development, with former owner Tim Blake confirming to Crash.net that a number of teams are interested in using the cars in the 2005 BTCC

bron: crash.net

FIRE
06-10-2004, 18:15
Originally posted by raceboy
Volgend jaar mss terug een lexus:
Ik heb mijn twijfels. Aan het begin van elk nieuw seizoen doen deze plannen weer de ronde.

Precies 1 jaar geleden verscheen dit artikel (http://www.totalmotorsport.co.uk/News/story.asp?ID=1926&Typ=).