View Full Version : Leinders test Jordan ?
Volgende week gaat Bas Leinders testen met de F1-wagen van Jordan. De krant het laatste nieuws zou namelijk uit goede bron vernomen hebben dat de limburger vandaag naar Silverstone zou reizen om een zitje te passen. Er zou sprake zijn van één, mischien twee testedagen. Het soort vingeroefeningen waarvoor Jordan doorgaans 300.000 euro vraagt.
iets verderop staat''Dat Jos waarschijnlijk deze week het contract tekent bij Eddie Jordan.
Bron:Het Laatste Nieuws, 14 jan 2004
(heb ik zelf van het Verstappenforum....)
En ik combineerde dat met die thread in het community-forum waar Leinders voor een verrassing zou zorgen ? :D
achja, wishful thinking, zeker ? (Heeft iemand HLN om te checken of dit geen flauwekul is ?)
Sway Bar
14-01-2004, 13:04
man man, als kranten al zo schrijven en als bron erbij zeggen " uit goede bron" waar gaan we naartoe :D :D :D
FastFons
14-01-2004, 13:24
Het laatste nieuws... da zegt al genoeg denk ik
FF (sorry voor de mensen die die krant lezen :))
Bas Leinders, het is een tijdje stil rond hem geweest met betrekking tot de Formule 1. Nu staat hij echter weer plots in de belangstelling. Onze landgenoot zou volgende week testen te Barcelona voor het Jordanteam. De test zou één of twee dagen duren en zou met de wagen van vorig seizoen plaatsvinden. Zo valt te lezen in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.
De wagen van vorig jaar maar met enkele aanpassingen die in de wagen van dit jaar verwerkt zullen zitten. Eddie Jordan zou wel eens willen weten wat de Belg echt in zijn mars heeft. Leinders zou echter niet meteen een zitje moeten verwachten indien hij goed presteerd tijdens het testen maar zou misschien wel kans kunnen maken op een testzitje bij Jordan. Dankzij deze test die normaal gezien toch een goede 300 000 euro kost indien je eens wil testen voor Jordan, zou het misschien zelfs mogelijk zijn dat Bas Leinders tijdens de GP van België aan de start komt. Herinner u de Grote Prijs van Hongarije waarin er ook een thuisrijder aan de start kwam in een Jordan.
Bas Leinders stond trouwens al eens dicht bij een GP-start voor eigen publiek en dit met het Arrowsteam. Helaas besliste het team uiteindelijk niet te starten tijdens de GP van België.
Een definitief zitje bij Jordan naast mogelijk Verstappen lijkt niet meteen haalbaar aangezien je daarvoor toch wel een slordige 3 miljoen dollar sponsorgeld moet hebben en dat heeft de Limburger niet.
3 miljoen dollar voor een zitje is toch wat weinig denk ik :) Het is natuurlijk een hoop geld maar toch niet onhaalbaar om dat bijeen te krijgen voor een F1 project.
da de RACB ma es wakker schiet en Bas sponsort. Ze wouden al zolang ne belg trug in de F1, nu hebbe ze de kans.
gwyllion
14-01-2004, 14:55
Volgens pitstop.tv geeft Leinders morgen een persconferentie in Brussel.
Een vaste zit lijkt niet realistisch wegens het nodige sponsorgeld. Hij zou het vooral doen om testrijder te worden.
Zou wel gieren zijn: Leinders die een deal met Trust aankondigd morgen :D Nationale rouwdag in Nederland morgen dan :D
Originally posted by FastFons
Het laatste nieuws... da zegt al genoeg denk ik
FF (sorry voor de mensen die die krant lezen :))
Het Laatste Nieuws als betrouwbare bron ? :confused:
:D :D :D :D :D
The Interceptor
14-01-2004, 16:07
Originally posted by ICEMAN
da de RACB ma es wakker schiet en Bas sponsort. Ze wouden al zolang ne belg trug in de F1, nu hebbe ze de kans.
't wordt inderdaad tijd dat er nog eens een Belg in de F1 rijdt, maar Leinders?? :confused: Dat de RACB zich maar achter Verdonck en 'd Ambrosio zet !!!!!
Werner333
14-01-2004, 21:11
Juist Interceptor.
En als het toch Bas wordt dat iemand hem dan maar vertelt dat het stuur in het midden van de wagen staat he :D :D :D
Originally posted by Werner333
Juist Interceptor.
En als het toch Bas wordt dat iemand hem dan maar vertelt dat het stuur in het midden van de wagen staat he :D :D :D
Zoiets moet je de beste piloot van de wereld en omstreken toch niet meer vertellen zeker :D :D :D
jan
Originally posted by stijnconinx
3 miljoen dollar voor een zitje is toch wat weinig denk ik :)
Als ik dat uitreken tegen de oude Belgische frank moet dat zo'n 120 miljoen frank zijn. Als je dan weet dat Bas 3 jaar geleden 300 miljoen nodig had om bij Minardi te mogen rijden klopt er volgens mij iets niet in die berekening...
Of wordt er tegenwoordig betaald per GP misschien?
Vertigo Streiff
15-01-2004, 13:39
inderdaad ze willen toch een belg in F1?! :D
gwyllion
15-01-2004, 14:27
Leinders lines up Jordan test
Dallara-Nissan racer joins list of hopefuls angling for race seat
Belgium's Bas Leinders will test for Jordan-Ford in the team's first outing of 2004 at Barcelona in Spain next week.
The 28-year-old will get his first taste of an F1 car on January 21, the second day of Jordan's four-day test session.
"I'm very happy that Jordan have given me the opportunity to do my first Formula 1 test," said Leinders. "I, along with all Belgians, am looking forward to this. Hopefully we can do a good job and see what the future brings."
Team principal Eddie Jordan said: "I'm pleased to give Bas Leinders this opportunity in F1. He has proved himself to be a talented and persistent driver in the junior categories and this chance is well deserved. I'm delighted to see the Belgian Grand Prix return to the calendar – we have great memories associated with the track at Spa-Francorchamps, where we scored our historic one-two maiden victory – and it would be great if there was a Belgian driver participating as well."
Leinders possesses a CV bristling with titles in the junior formulae, including British and European Formula Ford title in 1995, the Formula Opel EuroSeries in 1996 and the German Formula 3 Championship in 1998. He finished third in the highly-competitive Dallara-Nissan World Series in 2002 and '03.
bron: www.autosport.com (http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=25756&s=5)
JPMontoya
15-01-2004, 15:08
Als autosport.com het zegt geloof ik het nu ook !
Hopen dat hij veel kilometertjes kan maken en meteen een goede indruk nalaten en wie weet dan misschien een testzitje...
The Interceptor
15-01-2004, 18:27
het is nu officieel ook, foto's van het passen van het stoeltje staan al op f1world.be (http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=4334_0_2_0_C)
zelfs de ticketsverkoop van spa steunt bas, je kan een weekend ticket bas leinders kopen, zo betaal je 25 euro meer, de organisatie legt daar nog eens 25 euro bij, dit om bas aan een eventueel stoeltje te helpen tijdens de Belgische GP ...
Eddie Jordan zelf noemde deze test meer dan verdiend wegens Basjes palmares in de junior klassen, mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D
maar nu gaan we eindelijk weten wat de Snelste man ter wereld in zen mars heeft :confused: :D :D :D
... mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D
Toch een beetje objectief blijven graag! :no:
De prestaties van Marc Goossens mogen er best zijn, maar qua palmares is er in België op dit moment toch niemand die aan Bas Leinders kan tippen.
Belgisch, Brits en Europees Formule Ford kampioen
Duits Formule 3 kampioen
2 x 3e in de Nissan World Series
Die cijfers spreken voor zich. Bas heeft deze test dubbel en dik verdiend!
Nog een titel van Bas Leinders vergeten :
Europees Opel Lotus kampioen
The Interceptor
15-01-2004, 19:07
Originally posted by Baron
Toch een beetje objectief blijven graag! :no:
De prestaties van Marc Goossens mogen er best zijn, maar qua palmares is er in België op dit moment toch niemand die aan Bas Leinders kan tippen.
Ik zeg niet dat Bas de test niet verdiend he!!!
En Marc zijn palmares mag er ook wel wezen hoor!!
1989: europees karting kampioen, en 3e in't WK
1991: Brits FFord kampioen met maar liefst 11 zeges en ook winnaar van het prestigieuze Formule Ford Festival!!!
3e in Britse F3 in 1993
in de F3000 2 keer 3e overal en 3 zeges!!
24u van Zolder 2 keer gewonnen en in 1997 4e algemeen in Le Mans, 2e in de klasse!
Maar met zijn 34 zal F1 rijden wel niet meer makkelijk zijn natuurlijk :(
JPMontoya
15-01-2004, 19:15
Toch raar dat je M. Goossens daar vermeld als rijder die F1 verdiend, wanneer heeft ie voor het laatste met een monocoque van enige betekenis gereden - ik bedoel dan een volledig seizoen, oké, misschien die eenmalige test voor SWS, maar ik denk toch dat Bas degene is die het meest aanspraak er op maakt, hij heeft tenslotte, veel ervaring in eenzitterij, terwijl dat de ervaring van 1-zitters van Marc toch enigsinds in het verleden is terug te vinden. De laatste maal was dat het die paar races voor Astromega in F3000 ?
Anyhow, dat is niet echt zo belangrijk, wat meer belangrijk is, is dat sedert P. Adams nog eens echt een Belg volwaardig een F1 aan de tand mag voelen, oké, je kan zeggen Saelens, maar dat waren maar een paar rondjes op een promotiedag bij Minardi.
Bas, laten rijden in Spa, daar zou ik echt niet op hopen hoor, voor een race, zonder ernstige reden, laat je niet zomaar een van de vaste rijders aan de kant, volgens mij.
The Interceptor
15-01-2004, 19:25
Het is inderdaad van 2001 geleden dat Marc nog in een eenzitter geracet heeft, met Coloni racing toen, waar hij net als het jaar ervoor bij Astromega het team nog aan de nodige puntjes wist te helpen!! En vorig jaar heeft hij 2 keer getest met de SWS, waar hij goed werk leverde!!
Ik denk ook niet dat bas verder zal komen dan een test, en moest hij het nodige geld bijeenkrijgen testpiloot, wat zeker al niet slecht is, en zo komt ons België landje idd eindelijk nog eens wat meer in beeld in het F1 wereldje !!! En hopelijk krijgen zo enkele Belgische bedrijven meer interesse in deze sport om mannen als een Verdonck of d' Ambrosio hogerop de helpen!!!
Leinders verdient deze test zeker en vast. Hopelijk kan hij iets laten zien (natuurlijk wel niet teveel verwachten) en wie weet wat komt er dan uit de bus... Er zijn natuurlijk nog andere Belgen die het verdienen maar daar koop je in de autosport en zeker in F1 niet veel mee. d'Ambrosio en Heylen zullen hun kans nog wel krijgen als ze zo blijven voortdoen: Heylen via Mercedes en d'Ambrosio via Renault. Verdonck heeft zeker het talent dat zou er nog wat meer moeten uitkomen vind ik.
Bart.Vandecavey
15-01-2004, 22:34
Ik denk dat het verschil is dat Marc Jordan verder zou kunnen helpen met het afstellen (en ontwikkelen) van de wagen.
The Interceptor
15-01-2004, 23:37
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat het verschil is dat Marc Jordan verder zou kunnen helpen met het afstellen (en ontwikkelen) van de wagen.
Zo denk ik er ook over!!! Marc zou een perfecte testpiloot zijn om te zoeken naar de afstellingen!! Dat heeft hij al meermaals bewezen: vorig jaar heeft hij bij de wagen van Géné (zelf Willials testpiloot) een probleempje opgelost bij zijn F Nissan, en met zijn wederoptredens in de F3000 (Astromega in 2000 en Coloni in 2001) heeft hij telkens het team er weer wat bovenop geholpen wat vooral bij Astromega uitstekend gelukt is, zonder Marc had Alonso absoluut niet gewonnen in Spa, en die zege heeft Alonso wel aan een Minardi zitje geholpen het jaar erop!!
Wees bovendien maar gerust, dat àlle teambazen wel eens meekijken naar wie er allemaal rijdt. 't kan nooit geen kwaad om rondjes te draaien in een F1, op voorwaarde dat je het goed doet natuurlijk.
JPMontoya
15-01-2004, 23:57
en de website van pas is wat aangepast nav de test
-> www.basleinders.be
FormulaV-JH495
16-01-2004, 00:39
Way the Go BAS ....
vanavond zal ik naar de nieuwjaarsreceptie gaan van bas leinders waar hij ook zal aanwezig zijn en hij over zijn plannen
van 2004 zal praten das hou jullie zeker op de hoogte
Vertigo Streiff
18-01-2004, 15:51
het feestje van bas was goed vond ik
ps goeie spaghetti!!!!!:)
Originally posted by moore
vanavond zal ik naar de nieuwjaarsreceptie gaan van bas leinders waar hij ook zal aanwezig zijn en hij over zijn plannen
van 2004 zal praten das hou jullie zeker op de hoogte
en en ? ;)
bas heeft goede vooruitzicht voor de formule 1, het geld is er voor bij jordan te kunnen rijden maar de beslissing zal zijn na de testen in barcelona en het zal ook aan eddy jordan liggen wie hij aan de start wil maar bas is ook wel tevreden voor te testen met jordan das toch al een goede vooruitzicht in de formule 1, en als het niet moest lukken in de formule 1 zal hij terug bij de nissan world series gaan rijden waar hij een aanbod heeft gekregen van 3 teams om te rijden maar de namen van de teams mochten nog niet bekend worden gemaakt.
ik zou zeggen allemaal duimen voor bas :)
yep, duimen dat er eindelijk nog eens een belg in de formule1 zit :)
wanneer is die test van Bas nu juist?
aha, dat ik dan de testresultaten kan bekijken hé :)
kunnen we ineens zien wat zijn tijden zijn in vergelijking met andere piloten. En aangezien ik wel van die statistiekjes houdt, kijk ik er al naar uit :)
Zodadelijk komt in sportweekend Bas Leinders over z'n F1-test praten :)
The Interceptor
19-01-2004, 01:23
Originally posted by moore
bas heeft goede vooruitzicht voor de formule 1, het geld is er voor bij jordan te kunnen rijden maar de beslissing zal zijn na de testen in barcelona en het zal ook aan eddy jordan liggen wie hij aan de start wil maar bas is ook wel tevreden voor te testen met jordan das toch al een goede vooruitzicht in de formule 1
Heeft bas het geld voor een racestoeltje?? of een teststoeltje??
ja het geld is bij elkaar voor bij jordan te kunnen starten het hangt nu af wie dat eddy jordan zal kiezen, moest hij niet kunnen starten in het begin van het seizoen dan zal hij er normaal gezien bij zijn in francorchamps.
The Interceptor
19-01-2004, 12:12
amai, waar heeft hem als Belgske da geld bijeen gevonde ???
Mmm, blijkbaar is er vanalles aan het gebeuren. Gisteren liet Bas in Sportweekend (waar hij trouwens heel spontaan en vlot voor de dag kwam) al één en ander uitschijnen. Het kan blijkbaar snel gaan... Zou Alfonso de Orléans er voor iets tussen zitten?
FormulaV-JH495
19-01-2004, 13:32
als hij tenminste maar een goeie EJ13 krijgt en niet eentje die bijna uit elkaar valt :)
Originally posted by FormulaV-JH495
als hij tenminste maar een goeie EJ13 krijgt en niet eentje die bijna uit elkaar valt :)
het zou de jordan van vorig seizoen zijn
Leinders verdient deze test zeker en vast. Hopelijk kan hij iets laten zien (natuurlijk wel niet teveel verwachten) en wie weet wat komt er dan uit de bus... Er zijn natuurlijk nog andere Belgen die het verdienen maar daar koop je in de autosport en zeker in F1 niet veel mee. d'Ambrosio en Heylen zullen hun kans nog wel krijgen als ze zo blijven voortdoen: Heylen via Mercedes en d'Ambrosio via Renault. Verdonck heeft zeker het talent dat zou er nog wat meer moeten uitkomen vind ik.
Vergeet David Saelens ook nie hé . Die is ook nog altijd goe bezig.
Originally posted by Béné
Vergeet David Saelens ook nie hé . Die is ook nog altijd goe bezig.
Daar heb ik het niet voor :)
Allé jong, heeft dieje tegen uw kar gereden? ;)
Originally posted by ROEL
Allé jong, heeft dieje tegen uw kar gereden? ;)
Niet alleen die van mij ;)
The Interceptor
19-01-2004, 15:59
en ik heb het zo persoonlijk niet 100 % voor bas :)
maar als Belg zou ik wel blij zijn moest er eindelijk nog eens eentje in de F1 zitten; natuurlijk vooral met het ook op de jonge belgische talenten ... (but Jenson will still get my full support :p :cool: )
hij mag stukken van de EJ 14 testen
Oneliner
19-01-2004, 22:56
Liefst allemaal, me nen halven auto gaat em ni ver komen ;)
Timo Glock gaat ook testen bij Jordan.
Volgens Eddie Jordan is deze test heel belangrijk voor de Duitse autosport. Hij schat Glock heel hoog in.
Volgens mij is Jordan gewoon bezig om jonge piloten te gebruiken om voor veel geld te testen met zijn wagens om zo ne goeie cent te verdienen. De uitleg ivm Bas als Belg en Glock als Duitser is bijna identiek. Gewoon marketing en business voor snellen Eddie denk ik.
gwyllion
20-01-2004, 12:18
Yep, 300000 dollar per test is snel verdiend.
Ik vrees voor de test van Leinders morgen:
Timo Glock is zojuist hard gecrasht in de bandenstapels voor start-finish. Rond 14.30 gleed Glock achteruit de bandenstapels in waarbij de gehele achterkant van de Jordan is afgeschreven. Voor Glock betekent dit het einde van zijn dag en voor Jordan een drama.
Jordan is slechts met een wagen aanwezig en men zal hard moeten werken om de wagen in orde te maken voor morgen als Bas Leinders gaat testen, als de wagen nog wel te repareren is vanwege de vele schade en het geldgebrek als dit nog een rol speelt bij Jordan. De wagen stond ook even in de brand.
Sommige Britse journalisten maakte direct opmerkingen als 'The time has stopped for Glock' of 'He's the hero today, I was waiting for this moment'. Het zal duidelijk zijn dat de Britse journalisten hier ook kansen zien liggen voor coureurs die dezelfde nationaliteit dragen als zij. We hopen later met foto's te kunnen komen van de crash!
Voor de aparte pagina van tijden en foto's kun je hier terecht: Klik hier
bron:f1today.nl
Glock knalt van de baan, vernielt wagen en vernielt de testrit van Bas...van pech gesproken.
http://www.f1today.nl/photo/special/barcelona/20012004/leinders1.jpg
:mad: :fight: :mad: :fight:
Glock, leer eerst fietsen alvorens ne F1 te testen!
The Interceptor
20-01-2004, 17:34
Daar is wel fameus veel werk aan de winkel ja!!
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests04/diapo_170.jpg
Originally posted by Oneliner
Liefst allemaal, me nen halven auto gaat em ni ver komen ;)
we zullen zien het chris, we zullen zien ;)
roadrunner
20-01-2004, 17:53
Originally posted by Finish
Glock knalt van de baan, vernielt wagen en vernielt de testrit van Bas...van pech gesproken.
De test gaat zeker door!!!
bron:F1racing.nl
The Interceptor
20-01-2004, 18:07
zelf glock komt misschien nog ff in actie vandaag:
De eerste F1-test van Timo Glock is geen onverdeeld succes geworden. De jonge Duitser ging bij zijn F1-debuut de muur in met zijn Jordan EJ13. Daarbij liep de achterkant van de wagen veel schade op, maar de test van Bas Leinders morgen zou niet in het gedrang komen.
Het Jordan-team heeft namelijk de hele namiddag hard gewerkt aan de EJ13 van Glock om de wagen vandaag nog opnieuw rijklaar te krijgen. De achterkant van de wagen moest volledig vervangen worden, maar volgens Bas Leinders, die we zopas nog even aan de telefoon hadden, zou Glock zo meteen toch nog even in actie kunnen komen.
Positief nieuws voor het team en de Belg die morgen zelf zijn F1-debuut mag maken. Vandaag verkende de Limburger die de voorbije twee jaar in het Formule Nissan-kampioenschap kwam alvast nog even het circuit. Straks start hij ook met het team de voorbereidingen voor zijn test morgen.
Intussen hoopt hij stiekem dat hij ook later deze week nog even mag testen, maar dat zal afhangen van de besprekingen tussen Jordan en Verstappen. Als die vandaag of morgen een contract tekenen zal de Nederlander waarschijnlijk de twee laatste testdagen voor zijn rekening nemen. Is er geen contract dan komen mogelijk Leinders en Heidfeld nog even aan de beurt op donderdag of vrijdag.
amai, nog extra testen dan? zou wel mooi zijn. En nog een reden te meer dus om te hopen dat verstappen niet bij jordan komt ;)
interceptor, wat is uw bron? ge hebt me curieus gekregen?
The Interceptor
20-01-2004, 18:58
Originally posted by Maarten
interceptor, wat is uw bron? ge hebt me curieus gekregen?
f1racing.nl (http://www.f1racing.nl/news.php?ID=67590)
met de Jordan-scooter heeft Bas al kunne rijden se :D
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/QNmfMjoBFQwGb.jpg
Originally posted by The Interceptor
Ze konden toch op z'n minst de naam van Firman er af krabben eh ! :D
http://www.f1welt.com/bilder/galerie/2004/testfahrten/barcelona/190104/20040119_079_450.jpg
houding van Glock zegt wel genoeg, moet ik zeggen. Krijg je eens een test, rij je de wagen naar de prak :D
Aan wat is Bas op dat moment aan het denken? Laten we er er een wedstrijd van maken. De meest originele krijgt van mij een fles Champagne op de opening van het Whees café. LOOOL :D :D :D
is op zoek naar nieuwe dollars :D :D
Ik denk eerder iets als
'GLOCKVERDOMME!' ;)
Mr.Dallara
20-01-2004, 22:19
Ik denk dat hij eerder aan iets aan het denken (en hopen) was zoals: "please laat de wagen niet te hard beschadigd zijn, want anders zou mijn F1 avontuur wel eens van héél korte duur kunnen zijn"
Ik hoop écht dat die manne v Jordan de mecanic goe gecontroleerd en gerepareerd hebben, want de achter kant zach er écht niet goe uit hé... (de foto spreekt voor zich!)
Ik denk eerder iets als
'GLOCKVERDOMME!' ;)
:D :D :D
http://www.f1welt.com/bilder/galerie/2004/testfahrten/barcelona/190104/20040119_079_450.jpg
houding van Glock zegt wel genoeg, moet ik zeggen. Krijg je eens een test, rij je de wagen naar de prak :D
Die foto spreekt boekdelen ..... Als je binnen enkele maanden die foto toont kan iemand zo vertellen wat er gebeurd is .... De lichaamstaal vertelt alles ;)
The Interceptor
21-01-2004, 00:47
ondanks die crash heeft hij wel geen slechte tijd gerealiseerd voor een eerste F1 test hoor, of is die Jordan ineens zogoed :p
hij was sneller als klien en webber, en 3.9 trager dan Ralf Schumacher
Originally posted by FormulaV-JH495
Profetische woorden die mede met een beetje hulp van Glock bewaarheid geworden zijn...
Maar ja, wat wil je ook met zo'n typenummer : EJ13 :D
roadrunner
21-01-2004, 11:36
Originally posted by Sennake
Maar ja, wat wil je ook met zo'n typenummer : EJ13 :D
Awel ja, zeg dat maar tegen Leinders, volgens F1racing.nl heeft hij al de Jordan beschadigd :(
Tja, te overhaast eh maar ik denk dat het niet gemakkelijk is als je eindelijk de kans krijgt om met een F1 te rijden (en er dik voor moet betalen) om u dan in te houden. Wie weet is het een gevolg van de crash van gisteren van Glock en geen fout van Leinders (aangezien het al heel snel gebeurt is zou dit wel eens kunnen): niet te snel conclusies trekken... Niet vergeten dat het bericht afkomstig is van een Nederlandse site die heel graag Jos in de Jordan zien ;)
The Interceptor
21-01-2004, 12:30
Toch wel voldoende schade precies:
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests05/diapo_106.jpg
Maar de mecano's kunnen er nog om lachen :D
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests05/diapo_107.jpg
Awch, pretty heavy :eek:
De mannen van Jordan kunnen er precies nog mee lachen. Die hebben al werk gehad!
The Interceptor
21-01-2004, 12:35
Die sponsor op de zijkant plakte er gisteren nog niet op, is dat Bas zijn geldschieter?
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests05/diapo_105.jpg
Bericht of f1today.nl:
Bas Leinders rijdt Jordan in de prak! 21/01/2004 - 9:25
Bas Leinders heeft nog geen rondje gereden of hij heeft de linkerkant en de voorkant frontaal afgeschreven. De monteurs van Jordan moeten vandaag opnieuw hard aan de bak. Eddie Jordan zal ongetwijfelt niet blij zijn met de acties van deze 'rookies'.
Jordan is toe aan ervaren coureurs die een wagen op de baan kunnen houden en niet op hun eerste Formule 1 testdag de wagen al frontaal in de prak rijden. Leinders zal volgens ons niet meer voor de middag de baan oprijden. De oorzaak kan onder andere koude remmen en banden geweest zijn.
:no: Even tussen de regels lezen en je komt bij... :rolleyes: Van enige objectiviteit is er weinig sprake me dunkt. De oorzaken die ze opgeven zijn gewoon uit hun duim gezogen. Ik wacht de versie van Bas toch af. Het zou mij sterk verbazen moest hij in de eerste ronde door zijn fout er zo hard afgaan. Het verschil met een F Nissan is toch niet zo heel groot. Volgens mij is het zelf moeilijker om met die F Nissan op de baan te blijven als een F1: geen elektronische rommel zoals TC op een Nissan.
Die sponsor op de zijkant plakte er gisteren nog niet op, is dat Bas zijn geldschieter?
Yep ;)
The Interceptor
21-01-2004, 12:48
:no: Even tussen de regels lezen en je komt bij... :rolleyes: Van enige objectiviteit is er weinig sprake me dunkt. De oorzaken die ze opgeven zijn gewoon uit hun duim gezogen. Ik wacht de versie van Bas toch af. Het zou mij sterk verbazen moest hij in de eerste ronde door zijn fout er zo hard afgaan. Het verschil met een F Nissan is toch niet zo heel groot. Volgens mij is het zelf moeilijker om met die F Nissan op de baan te blijven als een F1: geen elektronische rommel zoals TC op een Nissan.
da weet ik toch niet hoor, remember het Lister verhaal in Spa, daar ging hij ook al direct vollenbak en wat waren de gevolgen .. :confused: En zoals ge zelf al gezegd hebt, kan ik ook geloven dat het moeilijk is om u in te houden als ge in een F1 zit :)
Maar we zullen Bas zijn versie wel snel vernemen zeker ...
The Interceptor
21-01-2004, 12:49
Originally posted by gwyllion
Yep, 300000 dollar per test is snel verdiend.
en als ze den auto direct ineen rijde, is da ook weer rap uitgegeven :(
Bericht of f1today.nl:
[I]Bas Leinders rijdt Jordan in de prak! 21/01/2004 - 9:25
En dat voor de "beste piloot ter wereld", zoals Bassie uit Bree vorig jaar nog over zichzelf wist te vertellen... :no: :no: :no:
Enfin, 'k had persoonlijk liever een piloot uit Geel achter het Jordan stuur gezien... :D
Dat Lister verhaal was wel gieren. :D Beste piloot ter wereld? Ik ken er toch ene die sneller is dan hem in de Z3 van Beliën, was hij niet echt "happy" mee. ;)
Oei, ik wist niet dat de muren in Barcelona ook contra-Bas waren :D
Toch wel jammer. Hopelijk krijgt hij nog een kans
The Interceptor
21-01-2004, 13:22
Originally posted by Mistery
Enfin, 'k had persoonlijk liever een piloot uit Geel achter het Jordan stuur gezien... :D
Ik ook ;) :D
Awel, Goossens en Heylen bij Jordan, beiden uit Geel in een Gele wagen.
wel bedenkelijk dat 2 rookies zich zo in de luren laten leggen ..... Tenzij natuurlijk de oorzaak in een technisch defect ligt ......
betreft f1today.nl ...... de naam nieuwssite onwaardig .... noem het eerder een propagandamachine van Jos ;)
't is misschien wel door de aanwezigheid van die electronische "bazar" dat veel rookies zich in een F1 verslikken in het begin. Hebben er nog nooit mee gereden, proberen onder prestatiedruk er meteen het maximum uit te halen en zijn dan verrast door de "gestuurde" reacties van de wagen.
Ik verwacht ook niet dat Bas openlijk zal toegeven dat hij 'compleet verrast' was door de reacties van de wagen - als dit al het geval ZOU zijn.
Wel super jammer natuurlijk.
Misschien toch maar beter eerst een paar "acclimatisatie-rondjes" gedraaid ipv onmiddellijk voluit te willen gaan, om daarna op te bouwen. Da's natuurlijk wel onmiddellijk: "Welcome to the world".
Originally posted by airco
betreft f1today.nl ...... de naam nieuwssite onwaardig .... noem het eerder een propagandamachine van Jos ;)
reden waarom ik deze site ook nog nooit bezocht heb :rolleyes:
Barcelona. Worst case scenario vanmorgen voor Bas Leinders. Wat het moment supreme in zijn carriere had moeten worden eindigde dramatisch. Amper enkele honderden meters nadat hij de Jordan-pits had verlaten verloor de Belg de kontrole over het stuur van de Jordan EJ13 en kwam in de muur terecht.
Volgens de eerste berichten zou Bas door het team zijn gevraagd de traction control uit te schakelen en op het rechte eind vol gas te geven. Met het gekende gevolg.
Even leek het erop dat Bas langverwachte F1-test al meteen afgelopen was. Volgens de laatste berichten zou evenwel een tweede chassis voor Leinders worden klaargemaakt en zou onze landgenoot binnen enkele uren dan toch de baan op kunnen.
http://www.autosport.be
Originally posted by A.J.
Awel, Goossens en Heylen bij Jordan, beiden uit Geel in een Gele wagen.
Oh, ik dacht dat het hier over mij ging :D
Autosport.be
21-01-2004, 13:56
http://www.autosport.nl
autosport.nl ?? Ik denk het niet.
Dit bericht staat op www.autosport.be, en we hebben het verhaal hier ter plaatse vernomen van het team.
Jordan heeft al de hele voormiddag niet gereden (wegens herstellingswerken...)
Philippe
(live vanuit Barcelona)
Ah, eindelijk een betrouwbare bron :) Ik vermoedde al wel dat het om autosport.be ging aangezien het ging over "onze landgenoot"... ;)
de beste rijder van de wereld is er opnieuw in geslaagd een Britse wagen af te schrijven ... wraak voor Lister? :)
Toch een raar verhaal: een rijder die voor de eerste keer met een F1 rijdt vragen om met koude banden op een koud wegdek in z'n eerste ronde de traction control af te zetten en door te trekken :confused:
Nico Leinders wist te melden dat het team gevraagd had aan Bas om zonder tractie-controle te rijden en hard op te trekken tot het einde van de vierde versnelling. Op het nieuwe gedeelde in Barcelona deed Bas wat het team hem vroeg en ging hij van de baan. Blijkbaar had Bas niet alle achthonderd paarden achter zich onder controle.
Toch een raar verhaal: een rijder die voor de eerste keer met een F1 rijdt vragen om met koude banden op een koud wegdek in z'n eerste ronde de traction control af te zetten en door te trekken :confused:
'k snap het ook niet goed. :confused: Enfin, hij heeft nog een kans, he. ;)
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests05/diapo_132.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests05/diapo_139.jpg
blijkbaar zit hij terug op de baan :)
er werd verwacht dat hij rond 15.00 de baan opkon.
Yep ;)
Over welke firma gaat het? Herkent er iemand het logo?
Op die manier worden de plannen van Eddie Jordan om een leuk zakcentje over te houden aan die tests wel serieus gedwarsboomd natuurlijk...
FastFons
21-01-2004, 15:36
Zou het daar ook niet potje-breek-potje-betalen zijn?
Of anders eventueel verzekering (alhoewel ik mij afvraag welke premies dat moeten zijn)?
FF
Originally posted by Autosport.be
autosport.nl ?? Ik denk het niet.
Dit bericht staat op www.autosport.be, en we hebben het verhaal hier ter plaatse vernomen van het team.
Jordan heeft al de hele voormiddag niet gereden (wegens herstellingswerken...)
Philippe
(live vanuit Barcelona)
Sorry, ik had mij vergist met typen, moest inderdaad .be zijn. :o
FastFons
21-01-2004, 15:41
Maar we zullen Bas zijn versie wel snel vernemen zeker ...
Pfff het zal toch weer niet zijn fout zijn, dat is het nooit volgens hem, maar hij rijdt wel veel brokken (voorbeelden genoeg van bv zijn clio cup avontuur met da gemaskerd gedoe :))
FF
Originally posted by FastFons
Pfff het zal toch weer niet zijn fout zijn, dat is het nooit volgens hem, maar hij rijdt wel veel brokken (voorbeelden genoeg van bv zijn clio cup avontuur met da gemaskerd gedoe :))
FF
Ahum, daar werd hij wel SERIEUS aangetikt door ene zekere Bastiaans die het niet kon hebbe dat de gemaskerde sneller was als hem.
The Interceptor
21-01-2004, 15:49
Originally posted by yvdp
blijkbaar zit hij terug op de baan :)
deze foto's stond al om 11.30 op f1-live.com dus dat zullen nog foto's van voor de crash zijn, wel al veel dan voor maar één rondje gereden te hebben als ge het mij vraagt
Mr.Dallara
21-01-2004, 15:53
" Over welke firma gaat het? Herkent er iemand het logo? "
Die firma is "MULTI SERVICE"!
Zij hebben Bas in 2002 in de World Series ook gesponsord, al was het toen maar voor een 4-tal racen. Want toen de Anderlecht kleuren er op kwamen, is de naam MULTI SERVICE vd wagen verdwenen.
Maar blijkbaar heeft Bas een goei praatje met die mannen gedaan, en ze kunne overtuigen om...
Blijkbaar heeft hij de ganse som (300 000€) kunnen loskrijgen van één sponsor, aangezien er maar één sticker op den oto hing!?!
Ik moet zeggen, dat die dan wel veel vertrouwen hebben in Bas!
hier een foto vd World Series in 2002, waar ook de naar MULTI SERVICE pronkte op de wagen v Bas. (op de zijkanten vd sidepolts)
http://www.ktr.be/images/pictures/FOTO71.jpg
deze foto's stond al om 11.30 op f1-live.com dus dat zullen nog foto's van voor de crash zijn, wel al veel dan voor maar één rondje gereden te hebben als ge het mij vraagt
mjah, inderdaad... Zeker als ge al na enkele meter de baan afgaat... Dan hebt ge in Barcelona nog niet veel bochten genomen denk ik hoor!
Mr.Dallara
21-01-2004, 16:13
De foto's van op f1-live.com zijn dus idd allemaal genomen in het ééne rondje dat hij gereden heeft.
Want op www.pitstop.tv , meld men juist dat Bas om 15.30u terug op de baan zal komen!
En dat hij pas omstreeks 17uur zijn eerste contact zal hebben met de pers.
Als ik dan snel effe reken betekend het dat Bas max. 1uur zal kunnen rijden! (want je staat uiteraard ook nog wat in de box om settings te veranderen...)
Hopelijk gaat hij zichzelf dan niet al te veel druk op de schouders nemen (en een crash maken), omdat hij dan maar weinig tijd heeft om zich te bewijzen...
Weet er al iemand dat Bas nog donderdag of vrijdag in actie komt?? (er was toch sprake van hé??)
Pitpass.com heeft nieuwe bijnaam voor Bassie:
Oh dear, it's Bash Leinders!
21-01-2004
Bas Leinders has made an inauspicious start to his F1 career.
A few corners into his maiden F1 lap the Belgian lost control of his Jordan-Ford EJ13 and hit the barriers ripping off a wheel. It's understood that the accident happened because he pushed too hard without having worked some heat into his tyres.
Red-faced, the twenty-eight-year-old returned to the Jordan garage to face the music.
It's not understood how much damage was done and whether Leinders will be able to continue this afternoon.
On Tuesday, Jordan's other F1 test debutante Timo Glock had an off, though thankfully little damage was incurred.
Mr.Dallara
21-01-2004, 16:29
hé, maar die uitsprak van "Bas in na enkele honderden meters vd baan gegaan" is wel héél hard opgeklop hé!
Want hij zou zijn gecrasht op het rechte stuk achter de paddock, en als je dan effe gaat kijken op een plan van het circuit v Barca, dan heb ik het niet over enkele honderden meters meer hoor, maar al gauw over 2-3km hé!
En ik veronderstel dat de mensen van www.f1-live.com wel gemakkelijk een 10 tal fotograven op het circuit hebben...
Vandaar dat er "veel" foto’s te vinden zijn van Bas zen kort rondje.
Voor de mensen die niet geloven dat bas meer dan enkele honderden meters heeft gereden, moet hier maar eens kijken http://www.circuitcat.com/ingles/circuit/imagenes/mapag.jpg
Vertigo Streiff
21-01-2004, 16:42
ja er zij ontzettend "veel foto's" te vinden
ja dat recht stuk is ferm lang
The Interceptor
21-01-2004, 16:55
Originally posted by Mr.Dallara
Weet er al iemand dat Bas nog donderdag of vrijdag in actie komt?? (er was toch sprake van hé??)
er is nog niets over bekend, al las ik net wel op f1racing.nl dat de kans heel klein is dat Verstappen deze week nog voor het team zal testen, Bas hoopt zo nog een dag in actie te mogen komen al is da kans het grootst dat Heidfeld het testwerk zal verrichten. Straks wete we ongetwijfeld meer ...
in dit geval maken 100den meters of 3 kilometer nu eens niets uit hoor ... althans, in mijn ogen toch niet. het was in zijn 1ste rondje en dat is allesbehalve positief ...
hé, maar die uitsprak van "Bas in na enkele honderden meters vd baan gegaan" is wel héél hard opgeklop hé!
Want hij zou zijn gecrasht op het rechte stuk achter de paddock, en als je dan effe gaat kijken op een plan van het circuit v Barca, dan heb ik het niet over enkele honderden meters meer hoor, maar al gauw over 2-3km hé!
So what ..... Ga je dan goedpraten dat hij na 3 km in de vangrail lag .....
Sry zene ... maar de schande is en blijft even groot. Punt is dat hij zelfs zijn out-lap niet heeft kunnen afmaken. De verklaring van hard pushen op koude banden lijkt mij de enige die we momenteel kunnen geven. Indien dit zo is, :no: :no: voor Bas
JPMontoya
21-01-2004, 17:19
De Vlaamse topzenders liggen niet wakker van het F1-debuut van Bas Leinders, de eerste Belg in een F1 in 10 jaar. Noch VRT, noch VTM zijn in Barcelona aanwezig. De regionale zender TV Limburg is wel op de historische afspraak.
TVL brengt vanavond in het nieuws van 18u30 een reportage over de test van Leinders, die voorlopig wel niet veel om het lijf heeft.
Vooral de afwezigheid van VRT is opmerkelijk. De VRT is ook dit jaar nog de rechtenhouder voor de F1 in Vlaanderen. Als de Vlaamse elektronische media geen interesse hebben voor Leinders zijn debuut, dan wordt de terugkeer van een Belg in de F1 een mission impossible.
Pitstop.tv
Ik hoop dat de limburgers onder ons, dit misschien kunnen tapen, en dan streamen, zodat wij als nt limburgers ook zouden er iets van kunnen opvangen...
Originally posted by JPMontoya
De Vlaamse topzenders liggen niet wakker van het F1-debuut van Bas Leinders, de eerste Belg in een F1 in 10 jaar. Noch VRT, noch VTM zijn in Barcelona aanwezig. De regionale zender TV Limburg is wel op de historische afspraak.
TVL brengt vanavond in het nieuws van 18u30 een reportage over de test van Leinders, die voorlopig wel niet veel om het lijf heeft.
Vooral de afwezigheid van VRT is opmerkelijk. De VRT is ook dit jaar nog de rechtenhouder voor de F1 in Vlaanderen. Als de Vlaamse elektronische media geen interesse hebben voor Leinders zijn debuut, dan wordt de terugkeer van een Belg in de F1 een mission impossible.
Pitstop.tv
Ik hoop dat de limburgers onder ons, dit misschien kunnen tapen, en dan streamen, zodat wij als nt limburgers ook zouden er iets van kunnen opvangen...
Voor wat het waard is... zondagavond is hij in sportweekend geweest op de VRT...
Is natuurlijk niet hetzelfde dan gaan filmen in Barcelona maar ja :)
The Interceptor
21-01-2004, 17:56
om 16.25 is Bas terug uit de pitlane gereden in de Jordan, dus veel tijd heeft hij niet om te rijden, slechts een half uurtje ...
bron: pitstop.tv
dan is die wagen toch serieus beschadigd geweest hoor! :eek:
Bas zou door het team zijn gevraagd de traction control uit te schakelen en op het rechte eind vol gas te geven. Met het gekende gevolg.
Wa wil dit dan zegge?
Wa wil dit dan zegge?
Dat de wielen grip verliezen, en dat den achterkant een eigen leven gaat lijden... met gevolg dat die dan wel ne keer onbestuurbaar kan worden zeker met koude banden ;)
Vertigo Streiff
21-01-2004, 18:08
ge moet niet de schuld op Bas steken
zoals ICEMAN zegt zijn dat teamorders
volgens mij ligt dat niet aan Bas maar aan de koude banden en koude remmen
het zal wel een technisch defect geweest zijn :s
Da bedoel ik ni flugeltje. Welke stommerik vraagt ook om da af te zette?
Originally posted by Vertigo Streiff
ge moet niet de schuld op Bas steken
zoals ICEMAN zegt zijn dat teamorders
volgens mij ligt dat niet aan Bas maar aan de koude banden en koude remmen
het zal wel een technisch defect geweest zijn :s
Teamorders of niet... 'k denk niet dat er één team gaat bevelen om zijn wagen in de muur te plaatsen eh...
't blijft ergens afgang voor Bas vind ik...
Oneliner
21-01-2004, 18:35
Het zal wel dit, het zal wel dat...
Niemand weet het zeker, behalve bas en of het Jordan team.
Even afwachten dus nog...
Vertigo Streiff
21-01-2004, 18:40
dat betwist ik niet dat het niet aan bas ligt maar
wie beslist er inderdaad om die TC af te zetten
bas en jordan moeten trouwens ook weten met kou banden volle gas geven als uw TC af staat ... sjah
trouwens hoe denk je dat de toppiloten van nu zijn begonnen?
hoe hebben zij het er van af gebracht toen ze de 1e keer die f1 onder handen kregen ???? :confused: :confused: :confused:
The Interceptor
21-01-2004, 18:52
Ze zullen bij Jordan de bandenverwarmers al niet meer kunnen betalen, en dan rijden ze maar zonder TC om zo de banden sneller op temperatuur te krijgen .. :confused: :D
gwyllion
21-01-2004, 19:03
Leinders heeft 14 rondjes kunnen rijden.
De tijden van vandaag:
1. R. Schumacher Williams 1:15.620 64 ronden
2. Montoya Williams 1:15.659 45 ronden
3. Alonso Renault 1:15.718 101 ronden
4. Barrichello Ferrari 1:16.026 67 ronden
5. Button BAR 1:16.621 87 ronden
6. Badoer Ferrari 1:16.951 77 ronden
7. Rosberg Williams 1:17.469 79 ronden
8. Massa Sauber 1:17.539 89 ronden
9. daMatta Toyota 1:17.696 79 ronden
10. Trulli Renault 1:17.785 69 ronden
11. Zonta Toyota 1:17.895 55 ronden
12. Klien Jaguar 1:18.087 55 ronden
13. Sato BAR 1:18.507 79 ronden
14. Leinders Jordan 1:21.631 17 ronden
Ik dacht dat Glock iets van 1:18:... heeft kunnen rijden. Bas zit daar zeer ver af.
gwyllion
21-01-2004, 19:06
Leinders heeft 14 rondjes kunnen rijden.
De tijden van vandaag:
1. R. Schumacher Williams 1:15.620 64 ronden
2. Montoya Williams 1:15.659 45 ronden
3. Alonso Renault 1:15.718 101 ronden
4. Barrichello Ferrari 1:16.026 67 ronden
5. Button BAR 1:16.621 87 ronden
6. Badoer Ferrari 1:16.951 77 ronden
7. Rosberg Williams 1:17.469 79 ronden
8. Massa Sauber 1:17.539 89 ronden
9. daMatta Toyota 1:17.696 79 ronden
10. Trulli Renault 1:17.785 69 ronden
11. Zonta Toyota 1:17.895 55 ronden
12. Klien Jaguar 1:18.087 55 ronden
13. Sato BAR 1:18.507 79 ronden
14. Leinders Jordan 1:21.631 17 ronden
Ik dacht dat Glock iets van 1:18:... heeft kunnen rijden. Bas zit daar zeer ver af.
Ik zat er helemaal naast. Dit zijn de tijden van gisteren:
1. R.Schumacher - Williams - 1:15.710 / 33 ronden
2. Alonso - Renault - 1:16.549 / 41 ronden
3. Montoya - Williams - 1:16.587 / 34 ronden
4. Sato - BAR - 1:17.210 / 42 ronden
5. Badoer - Ferrari - 1:17.490 / 24 ronden
6. Trulli - Renault - 1:17.754 / 13 ronden
7. Barrichello - Ferrari - 1:17.933 / 12 ronden
8. Davidson - BAR - 1:17.988 / 44 ronden
9. daMatta - Toyota - 1:18.101 / 12 ronden
10. Massa - Ferrari - 1:18.332 / 22 ronden
11. Zonta - Toyota - 1:19.682 / 18 ronden
12. Klien - Jaguar - 1:20.061 / 18 ronden
13. Webber - Jaguar - 1:20.384 / 10 ronden
14. Glock - Jordan - 1:20.456 / 28 ronden
Wel misschien "een stommerik" die wel eens wil zien of diegene aan het stuur nog "stommer" is dan de opdrachtgever zelf door klakkeloos deze orders over te nemen...
Wie is dan de "stommerik"... ?
Maar ja, 't zal wel Bassie zijn fout niet zijn zenne, dat is het trouwens nooit :rolleyes:
GP2003.com bericht:
La mauvaise blague belge de Bas Leinders
The Interceptor
21-01-2004, 19:22
Ik zat er helemaal naast. Dit zijn de tijden van gisteren:
14. Glock - Jordan - 1:20.456 / 28 ronden
zowel f1racing.nl als circuitcat.com zeggen dat Glock gisteren een tijd had van 1.19.625
Bwa, volgens Leinders zelf zal dat nog wel meevallen zenne : em was trouwens MAAR 2 seconden trager dan de testpiloot van gisteren. En vooral, het heeft MAAR 53 ronden minder lang geduurd alvorens hij de wagen om zeep hielp... :D :D :D
The Interceptor
21-01-2004, 19:26
Bwa, volgens Leinders zelf zal dat nog wel meevallen zenne : em was trouwens MAAR 2 seconden trager dan de testpiloot van gisteren. En vooral, het heeft MAAR 53 ronden minder lang geduurd alvorens hij de wagen om zeep hielp... :D :D :D
lol :D
gwyllion
21-01-2004, 19:26
zowel f1racing.nl als circuitcat.com zeggen dat Glock gisteren een tijd had van 1.19.625
Inderdaad. Sorry, dit waren de tijden in de voormiddag.
Op pitstop.tv staat:
F1 - De 17 ronden van Bas Leinders
Datum 21/01/2004
Bas Leinders heeft tijdens zijn allereerste F1-test tenslotte 17 ronden gereden op het circuit van Barcelona. Slechts 17, nadat hij vanmorgen tijdens zijn eerste rondje al met de Jordan van de baan was gegaan. Daarmee voldoet Leinders nog niet aan het aantal kilometers om de F1-superlicentie te behalen.
De beste chrono van Bas was 1.21.631 tegenover 1.19.625 van Timo Glock gisteren. Leinders klokte die tijd in zijn voorlaatste van 8 snelle ronden.
De rondetijden van Leinders:
1. 0.08.369
2. 10.44.261
3. 1.34.030
4. 16.23.251
5. 1.24.784
6. 1.25.484
7. 1.23.757
8. 1.23.363
9. 1.23.154
10. 1.28.705
11. 7.43.928
12. 1.21.841
13. 1.26.654
14. 10.41.771
15. 1.21.631*
16. 1.22.429
17. 1.28.380
Voor de superlicentie moet een rijder 250 kilometer afleggen. Leinders werkte slechts 17 ronden af op het Circuit van Catalunya, dat een kleine 5 km. lang is. De Limburger schiet dus ruim te kort voor de felbegeerde licentie.
12. Glock Jordan 1:19.622 53 ronden
volgens de press release van RenaultF1
haha, Jordan maakt wel reclame op dit moment ;)
niet echt goede reclame, maar ze komen wel in beeld.
En dat gaat Ford graag hebben hoor :)
Bash (Crash) Leinders was zopas te "bewonderen" op TV Limburg.
Natuurlijk was het geen fout van hem! Er lag olie op de baan... en daardoor is hij in bocht zeven van het toneel verdwenen...
Maar...hij heeft één groot voordeel, volgens hemzelf dan toch :
"Het komt er niet meer op aan de mensen hier in de F1 te overtuigen van mijn kunnen, maar wel de mensen in België waar ik budgetten zoek. In de F1 kennen ze mijn palmares..."
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Mijn "standaard" TV had echt wel een breedbeeldmodus nodig toen Bassie dit vertelde : zijn bovenlijf en hoofd konden nog op het scherm, van het stuk tussen bovenlijf en hoofd kon slechts 10% op het scherm... :D :p :D
Lijkt hier wel een Verstappen-toestand : net zo'n pathologische voor- als tegenstanders.
Bwa, Verstappen heeft toch al meer dan 6 bochten gereden in een F1-wagen ;)
Hoeveel heeft dat geintje nou per gereden Kilometer gekost?
FastFons
21-01-2004, 19:47
Tja, uwe TV zal toch nooit groot genoeg zijn daarvoor, ik vraag mij af waar hij passende kledij vindt trouwens.
En ge hebt gelijk het is nooit zijn fout, als er geen olie op de baan lag dan was er wel ne vogel die op zijn helm had gescheten ofzo...
In ieder geval, zo ga je volgens mij geen sponsors vinden...
FF
Originally posted by Mario
Lijkt hier wel een Verstappen-toestand : net zo'n pathologische voor- als tegenstanders.
Wel één fundamenteel verschil... Verstappen rijdt met een F1... Leinders...
FastFons
21-01-2004, 19:48
Originally posted by flugel
Wel één fundamenteel verschil... Verstappen rijdt met een F1... Leinders...
...is ne grote sukkelaar als ge het mij vraagt...
FF
Originally posted by Marshal
Hoeveel heeft dat geintje nou per gereden Kilometer gekost?
rekensommetje, beetje afronden ...
17 keer 5 kilometer ... ongeveer 85 kilometer ...
we nemen aan dat Basje 300.000 euro betaalde voor zijn test dus ... 300.000 euro / 85 km = 3530 euro / km
ik doe wat anders met mijn spaarcentjes :rolleyes:
man man, wa heeft iedereen hier opeens tegen bas leinders? zelfs als hij zegt dat er olie op het wegdek, gelooft niemand hem blijkbaar, omdat hij toch zo'n grote sukkelaar is...
zelfs zonta zou bevestigen dat er olie lag, afkomstig van een renault dan nog...
maar ja, Bas is een sukkelaar, en dus zou hij ook zonder spoor in de eerste bocht gecrasht zijn, zeker :mad: .
voor hetzelfde geld loopt de test vlekkeloos, en zet hij wel een goede tijd neer. dan zou je waarschijnlijk dingen horen als: "hij zal wel met heel weinig benzine gereden hebben", of "de condities waren tijdens die ronde juist heel voordelig", of nog van die zever. waarom kunnen Belgen alleen (gemakkelijke) kritiek geven?
Vertigo Streiff
21-01-2004, 20:07
hij heeft er tenminste mee kunnen rijden
De beste stuurlui staan aan wal.
FastFons
21-01-2004, 20:12
Volgens mij is het alleen maar logisch als ge uzelf omschrijft als de beste piloot ter wereld en altijd de fout op iets of iemand anders schuift dat de mensen u op den duur niet meer geloven. Das zo gelijk op een indoorwedstrijd de mannen die altijd een slechte kart hebben gekregen/getrokken.
Verder kan het best zijn dat er olie lag, maar Zonta is er niet afgegaan en Bas wel. Nu ben ik op mijn eerste rondje in Zolder er ook al afgegaan, maar ik beweer niet dat ik de beste piloot ter wereld ben en geef ook toe dat het volledig mijn fout was...
Misschien moeten ze hem eerst eens met z'n voeten op de grond zetten en dan nog eens laten rijden. Volgens mij zal het dan veel beter gaan...
FF
Eric Dupain
21-01-2004, 20:23
In het 19 u journaal van VRT zit ook een kort stukje over Bas Leinders. Ik had eerder op dit forum en ook nog elders iets anders gelezen.
Nooit te vroeg oordelen, tenzij je een glazen bol hebt en weet wat een ander gaat doen ...
voor diegenen die snel zijn. NU ongeveer ;)
merci eric voor de tip!
Ik ga hier geen mening vertileren of Bas nu goed is of niet, als piloot neem ik zeker aan van wel. Wat betreft zijn attitude zou ik, ( maar ik ben Bas niet ) eerder in de hoek van de underdog kruipen. Als Belgje, uit dat piepkleine landje gewoon even komen testen en het onderste uit de kan halen. Hij heeft pech gehad tijdens de test, maar stel je even voor dat ze hem toch selecteren. Waar gaat hij in godsnaam de centen vinden om te kunnen rijden ?
Als iemand me daar een zinnig antwoord kan op geven + namen van bedrijven die dat zouden willen doen dan hoor ik het graag. Niemand staat te springen voor een Belg in de F1, Renault misschien wel, die werken er zeer hard aan, maar het is nu net dat andere merk waar Bas gaat testen.
Ik hoop voor Bas het beste, maar ik vrees voor de centen. Qua uitstraling, vriendelijkheid en stuurmanskunsten zou ik nogal wat liever Marc Goossens, Jan Heylen of Olivier Muytjens in de F1 zien.
Maar een mening van een onervaren autosportliefhebberken hé mannen.
The Interceptor
21-01-2004, 20:39
Maar...hij heeft één groot voordeel, volgens hemzelf dan toch :
"Het komt er niet meer op aan de mensen hier in de F1 te overtuigen van mijn kunnen, maar wel de mensen in België waar ik budgetten zoek. In de F1 kennen ze mijn palmares..."
Eddie Jordan is dan precies toch niet zo overtuigd:
Timo Glock zal morgenvroeg verdertesten voor Jordan terwijl Nick Heidfeld in de namiddag het stuur overneemt en ook vrijdag de testwerkzaamheden afwerkt.
bron: www.f1-world.be
hij heeft er tenminste mee kunnen rijden
yup idd !
klein detail dan, hij heeft er wel moeten voor betalen ;)
Niet zoveel hé Flugel, voor dienen prijs kun je het niet laten.
Ik keer tevreden terug...... Vandenborre u heeft goed gekozen :)
3500 €ongeveer de km, hopelijk was de BIV - banden - benzine en remblokken inbegrepen, anders komt da nie goed zulle.
Ga hier om 20.00 nog n'een sponsors voor zijnen neus proberen wegkapen, misschien kan ik vrijdag dan ook een toerken of 17 gaan rijden. You never know, misschien maken ze wel een prijsken als ge 2de Belg zijt op 1 weekend :):)
Ik ben persoonlijk toch aangenaam verrast door de hoeveelheid media aandacht die deze test krijgt (óók in de niet gespecialiseerde media). Bas zelf gebuisd... en helaas géén 2de zit, management grote onderscheiding???
Originally posted by Driesco
IkWaar gaat hij in godsnaam de centen vinden om te kunnen rijden ?
Als iemand me daar een zinnig antwoord kan op geven + namen van bedrijven die dat zouden willen doen dan hoor ik het graag.
Driesco, nog budget aan het zoeken? ;) :D
In Nederland is er op dit moment één gek die er 10 miljoen euro tegenaan wil gooien om een voor de camera scheldende malloot in de F1 te houden. Of het nu een belg of een nederlander is, de kans dat we ooit nog eens F1 coureur van eigen bodem kunnen verwachten wordt steeds kleiner. F1 en bedrijfsleven zijn een twee-eenheid, daar sta je dan met je afzetgebiedje van maximaal 26 miljoen klanten.
Het wordt voor ons europeanen sowieso steeds moeilijker om de F1 voor ons eigen gebied te behouden. In Europa wonen we met 0.35 miljard afnemers, Azie heeft maar liefst 3.5 miljard afnemers tot zijn beschikking. Over 10 jaar gaat de pole voor de GP van China tussen Kim Il Bami en Yap il Nasi ;)
awel, nu moogt er allemaal tegen zijn, ik vind dit heel spijtig voor Bas seh! Ok, zijn houding kan beter, maar waarom moet em daar zonodig mee crashen! Ipv rustig wat beginnen te bollen, gewoon worden, ge hebt ne gansen dag hé
en na zo een crash, dezelfde dag nog een dikke tijd gaan zetten, forget it, dat zit mentaal niet goed.
Echt heel spijtig wat vandaag is gebeurd, en of dat nu door bas zijn schuld is of door de mechaniek, dat kan mij niet schelen.
Maar ge moet hem nu ook niet afbreken hé, misschien zien sommige mensen wel wat in zijn houding, geen loser, zegt hoe hij het denkt ... ik vind dat persoonlijk niet, maar een topmanager is meestal ook maar iets raars hé!
Stoem stoem stoem dat deze test mislukt is!
Jongens, jongens, wat is dat hier allemaal.
Dit is toch weer typisch Belgisch. Na zoveel jaren mag een Belg weer eens met een Formule 1 rijden en dan wordt hij onmiddellijk door iedereen de grond in geboord.
Die crash is natuurlijk ontzettend jammer en komt op het allerslechtste moment. Maar er is daar blijkbaar het een en ander gebeurd dat toch tot nadenken stemt (teamorders op het slechte moment : traction-control afzetten, koude banden, olie op de baan). Wat er exact gebeurd is, zullen alleen maar enkele insiders binnen het Jordan-team weten.
Wat me echter heel triest stemt is die typisch Belgische reactie om Leinders nu direct helemaal af te schrijven.
Stel even dat dit een Nederlandse piloot was geweest, die juist
hetzelfde was overkomen, dan ben ik er van overtuigd dat gans Nederland zich nu in allerlei bochten aan het wringen was om toch maar met excuses af te komen om hun Formule 1-piloot te verdedigen. Wij Belgen daarentegen geven ons over aan een spelletje "Basje-treiteren".
Leinders heeft vanmorgen waarschijnlijk zelf ook wel een fout gemaakt. Toch blijf ik in zijn talent geloven.
Voor alle kritikasters : bekijk het palmares van Leinders nog eens even. dat spreekt voor zich. De laatste tien jaar is er geen enkele Belgische piloot die dat bij elkaar gereden heeft, ook niet Saelens, Goossens, Eyckmans, Van Hooydonk, Olivier, Van Hool of Mollekens. Dat zijn allemaal uitstekende piloten, maar Leinders is dat ook. Leinders heeft deze Formule 1-test wel terecht verdiend.
Hou toch eens op met dat negatieve gedoe en wees godverd.... eens blij dat er eindelijk nog een Belg een Formule 1-kans krijgt!
Eddie Jordan is dan precies toch niet zo overtuigd:
mijn bron was trouwens de press release van Jordan, het laatste regeltje ;)
Ik ben ook eens naar die fameuze f1today.nl site gaan kijken. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal wel OK uit. Totdat je begint te lezen. De berichtgeving is inderdaad behoorlijk tendentieus en subjectief. Neen, echt geen aanrader deze site!
Originally posted by Baron
Hou toch eens op met dat negatieve gedoe en wees godverd.... eens blij dat er eindelijk nog een Belg een Formule 1-kans krijgt!
krijgen of kopen ...
in dat opzicht kan evengoed monsieur tout le monde 300.000 euro neertellen en enkele ronden rijden ... ik had liever bijvoorbeeld een Heylen die test zien doen. Goossens zou het, volgens mijn bescheiden mening, ook beter gedaan hebben denk ik ... Die opmerking in Spa wat hij dan maakte bij de 24 Uren speelt nu ook niet in zijn voordeel en zal dan ook deels aan de basis liggen van die reacties hier.
Originally posted by Gilles
krijgen of kopen ...
in dat opzicht kan evengoed monsieur tout le monde 300.000 euro neertellen en enkele ronden rijden ... ik had liever bijvoorbeeld een Heylen die test zien doen. Goossens zou het, volgens mijn bescheiden mening, ook beter gedaan hebben denk ik ...
misschien zou Heylen het wel beter doen, en in het geval van Goossens zou dat zelfs meer dan waarschijnlijk zijn. maar ook zij zouden 300.000 euro moeten neergelegd hebben voor het zitje. en idd, iedereen kan dat doen, maar ik denk wel dat Eddie Jordan toch nog het verstand heeft van alleen mensen met enige ervaring in zijn wagen te laten plaatsnemen. 't is te zeggen, ik hoop het voor hem :+
*edit: trouwens, er waren 4 rode vlaggen in de periode dat Bas Leinders zijn 17 ronden heeft afgelegd, dus werd zijn tijd nog meer beperkt.
drie rode vlaggen volgens press release van Jordan...
Ik citeer James Robinson van Jordan: "Bas Leinders was aan het stuur voor onze tweede testdag en opnieuw was het de eerste test voor de rijder, ondanks dat Bas al eerder op Barcelona had gereden. Jammer genoeg had hij een ongeval in de outlap en moesten we het tweede chassis opbouwen."
"Ondanks dat konden we toch nog terugkeren op het circuit maar toch duurde het vele uren om slechts één uur baantijd te bereiken. Drie rode vlaggen in de laatste periode hebben de baantijd van Leinders ook nog eens ingekort."
en het ging nog even door :)
Volgens mij is Jordan gewoon bezig om jonge piloten te gebruiken om voor veel geld te testen met zijn wagens om zo ne goeie cent te verdienen. De uitleg ivm Bas als Belg en Glock als Duitser is bijna identiek. Gewoon marketing en business voor snellen Eddie denk ik.
Zonet op Pitstop.TV gelezen dat Leinders morgen niet meer mag rijden bij Jordan.
Wat A.J. hier zegt zou dus wel eens de moraal kunnen zijn die we uit het hele Leinders-Jordan verhaal mogen onthouden.
Als je echt geïnteresseerd bent in een piloot, geef je hem een tweede kans, zelfs na een heel zware fout.
Glock mag morgen nog eens opnieuw proberen. Die zal waarschijnlijk nog wat meer centjes kunnen neerleggen dan Leinders.
Volgens mij maakt ook Glock geen kans op een vast zitje. De pilotenkeuze van Jordan is waarschijnlijk al lang gemaakt. Nu vlug nog wat centjes bijverdienen voor die keuze bekend gemaakt wordt. :(
Inderdaad Baron, zoals The Intercepter al postte rijdt Bas niet meer. Glock test morgenvoormiddag en Heidfeld in de namiddag. Vrijdag zal Heidfeld verdergaan.
Snelle Japie
21-01-2004, 22:22
Originally posted by Driesco
3500 €ongeveer de km, hopelijk was de BIV - banden - benzine en remblokken inbegrepen, anders komt da nie goed zulle.
In de prijs waren twee nieuwe voorbanden inbegrepen, nieuwe ophanging voor (of althans vernieuwde :D )
Ik vind dat zijn ego wel e beetje te groot is. De persaandacht de laatste dagen heeft niet veel goeds gedaan denk ik aan zijn nekske, ik kan er langs zijn maar dit is mijn mening hierover.
toch zijn mijn ervaringen met Bas allemaal zeer positief en kan ik alleen maar zeggen dat Bas op persoonlijk vlak een erg sympathieke kerel is. Voor mij is hij dat ook op het circuit!
Maar zoals bij de 24 Uren van Spa en vandaag, dat zijn zo zijn mindere momenten.
Eric Dupain
21-01-2004, 23:01
Als ik heel even mijn mening mag zeggen ... Baron heeft het ook al gedeeltelijk gezegd ... dit is weer eens typisch Belgisch. We hebben iemand die een bepaald niveau bereikt, en het gaat minder goed ... dus effe , de meesten onder een schuilnaam dan nog , de persoon in kwestie afkraken. Makkelijk.
Kijk, ik spreek me niet uit of hij nu goed of slecht gereden heeft, ik spreek me niet uit hoe hij zich gedraagt, hoe hij omgaat met personen, enz ...
Feit is dat we 10 jaar hebben uitgekeken naar een moment als dit en dat Bas er vandaag niet zo goed uitkwam. Maar, ... was die dag vandaag nu zo belangrijk ? Ook al had hij 50 ronden kunnen rijden ? Neen, volgens mij niet ... De F1 is één grote zakenwereld waar je natuurlijk wel aan een stuur moet kunnen draaien maar waar je ook het geluk moet hebben om met een bepaald budget ergens iets te presteren.
Bas heeft de afgelopen week zoveel pers gehaald en dat is belangrijk. Gespecialiseerde pers, tv journaals, tv programma's, radio, internet, kranten, ... het komt er nu op aan zoveel mogelijk enthousiasme los te weken en proberen een budget bij elkaar te krijgen. Dat is zo voor Leinders en ook voor anderen.
En laat ons aub ophouden in dit forum om het proces te maken over iemand, die we al dan niet goed of minder goed kennen. Ik was niet in Barcelona en de meesten die hier vandaag op het forum er hebben op los geschreven waarschijnlijk ook niet. Dan is het stop , andere lijn en zijn we meer dan "off topic". Iets wat hier al lang had moeten staan, en meer dan eens " off topic ".
We zouden podverdorie wat meer objectiever moeten zijn. We hebben zoveel goede rijders, in zoveel verschillende klasses van de autosport. Maar ja, het gelijk is zeker aan de pessimisten ???
Als Loix overmorgen crasht in de Monte Carlo zie ik iedereen zijn potlood al slijpen, ... het zijn net die personen die Loix zouden kussen mocht hij een podiumplaats behalen.
Voor zo'n vooringenomenheid heb ik maar één woord : walgelijk.
En ja, ook ik ben nu "off topic" !!!
Eric, ik kan je melden dat ik deze thread met argusogen gevolgd heb en dat mijn vinger meermaals boven de "off-topic" knop hing (als die al bestond) maar dat ik me toch ingehouden heb omdat onze posters net op het moment dat het "erover" was weer on-topic begonnen. Vergeet ook niet dat zulke materie erg subjectief is en dat de "grijze" tolerantiezone erg moeilijk te definiëren en soms erg breed is. Maar wees ervan overtuigd dat deze thread dus niet aan zijn lot overgelaten is of onbemoeid gelaten werd door de admins...
Dit geheel ter zijde en eveneens off-topic natuurlijk.
Eric Dupain
21-01-2004, 23:09
Sennake, ik begrijp volkomen wat je bedoelt maar ik hoop, en ik denk ook wel, dat jij weet waar ik het over heb.
Eric Dupain
21-01-2004, 23:10
En nu terug "on topic" ... één ronde, een ganse dag niets, en dan nog 16 ronden. We zullen zien wat het zo worden.
Originally posted by Eric Dupain
Sennake, ik begrijp volkomen wat je bedoelt maar ik hoop, en ik denk ook wel, dat jij weet waar ik het over heb.
Dat in elk geval ;)
En nu terug "on topic" ...
Met plezier :)
Eric,
Tuurlijk heb je gelijk, toch deels... Voor het andere deel heeft Leinders namelijk zelf gezorgd. Dit door zijn "bovenaardse" mentaliteit en vrij arrogante uitlatingen. Die worden gewoon niet gewaardeerd door de modale autosportliefhebber, tenzij de betrokken persoon op het betrokken niveau al één en ander bewezen heeft.
Een Belg in de F1? Graag, echt waar...en liefst zelfs voor meer dan 17 ronden...
Eric Dupain
21-01-2004, 23:22
Dries,
Ik zeg niet dat we er een "goed weer show" moeten van maken, maar we moeten ook niet het tegenovergestelde doen ...
De feiten vandaag weergegeven in het verslag waren zoals ze waren. Er is getest, na 6 ronden van de baan, namiddag een nieuwe kans. Dat is het nieuws, objectief gebracht denk ik... ben ik vrij zeker van.
En al de rest, de vooringenomenheid , over welke persoon dan ook , ... gooi het overboord.
hola di ladio! :D
't gaat hier verdorie snel zeg, effe niet gekeken en alweer enkele pagina's verder.
Arrogant of niet, bovenaardse capaciteiten of niet. Bas heeft een F1 testrit 'versiert' en het is mis gelopen. Tja da's erg, da's jammer voor de meer neutralere Belg.
Ik moet echter melden, als complete leek, amateur en hobbyist, dat er in F1 'no points for second best' zijn. Dat kunnen we heel erg vinden, erg verdrietig om zijn, maar het is business, big business.
Steengoede piloten (waarvan hun managers de teambazen kunnen overtuigen dat ze dat zijn, met of zonder impressionant palmares - denk eens aan Kimi ) worden gevraagd, andere betalen. Als er bij de betalers dan niets misgaat en ze slaan een goed figuur hebben ze een kans om verder te gaan. Anders niet. Simpel, toch?
Je gaat naar een klant ofwel verkoop je, ofwel sta je weer zonder order op straat. 't is net hetzelfde hoor.
Dus als er met deze test van Bas bij Jordan dan al een kansje geweest was om opnieuw een Belg in de F1 te hebben, dan is dat kansje nu wel superklein geworden. En 'regardless' wat er allemaal foutgelopen is. Bij sommige mensen gaat er niets fout en die maken het, bij andere gaat het regelmatg mis. Waarom? I call that destiny ;) ;)
Vanaf hier gaat het :Offtopic: ;)
'k ben niet echt vooringenomen. 'k ken Bas niet en zijn palmares nog veel minder. 'k kan alleen maar weergeven wat ik denk adhv wat ik zie, lees en hoor. 't forum is trouwens een plaats waar iedereen op een fatsoenlijke manier zijn menig mag en moet ventileren. Of dit nu objectief is of niet doet eigenlijk niet ter zake. WIJ doen hier niet aan nieuwsgaring en verkondigen ook de boodschap niet. Daarvoor bestaan er andere websites. Een forum is per definitie een plaats om te discusieëren, het heet daarom ook discussieforum. Allez, dat denk ik, nietwaar. ;) ;)
Eric Dupain
21-01-2004, 23:46
Klopt Huudo , maar ik blijf het goedkoop vinden om onder schuilnaam goedkope praat te verkopen die volledig naast de kwestie zijn.
Ik heb toch ook het recht om dat te verkondigen , of niet ?
Klopt Huudo , maar ik blijf het goedkoop vinden om onder schuilnaam goedkope praat te verkopen die volledig naast de kwestie zijn.
Ik heb toch ook het recht om dat te verkondigen , of niet ?
ah ja, maar natuurlijk heb je dat. ;)
'k zou hier nog iets op willen en kunnen zeggen, maar ga dat laten. Het moet 'on-topic' blijven en dat zou het niet zijn, indien we hier en nu een boompje gaan over opzetten. ;)
FastFons
22-01-2004, 00:04
Ik moet toegeven dat ik mij misschien wat laten gaan heb (misschien is het examenstress wie weet). Ik moet zeggen dat ik pakweg 2 jaar geleden nog een grote fan was van Leinders, maar alles wat ik van hem gezien of gehoord heb sindsdien heeft mijn aanzien ten opzichte van hem compleet veranderd. Hij is zeker snel en heeft een mooi palmares maar het is zoals een bloedmooie vrouw die van zichzelf weet dat ze zo knap is, dan vind ik ze persoonlijk al veel minder mooi.
Verder had ik echt gehoopt dat hij vandaag iets moois kon laten zien en wie weet zelfs een plaatsje had kunnen versieren. Ik was dan ook enorm ontgoocheld toen ik las dat hij er zo snel was afgegaan. Het lijkt een beetje op een gebrek aan gezond verstand in zo'n once in a lifetime opportunity.
Ik vrees in ieder geval dat het nu weer enkele jaren zal duren eer we nog een belg terugzien in een F1
FF
PS: @Eric: ik durf hier gerust mijn echte naam onderzetten en het zelfs persoonlijk mijn mening tegen de betrokkene verkondigen (al heeft hij daar waarschijnlijk geen boodschap aan).
Op het Verstappenforum konde ze hun lol niet op, natuurlijk; een belg in de bandenstapels!
Maar toen kwam er eentje met volgende argumenten af
Ik heb nog nooit een Nederlander F1- GP's zien winnen;wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlander Le Mans 6 keer zien winnen; wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlander GP's zien winnen met Ferrari resp. Williams; wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlander de Dakar zien winnen bij de auto's(niet de trucks!); wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlander bezig gezien met een fabrieksteam in het WK-Rally: wel een Belg!
en het bleef héél stil :D (buiten reacties als: nou, wij voetballen beter :D )
Wat Leinders betreft: Wet van Murphy. Als er iets mis kan gaan, gaat het ook mis. En hij heeft dan toch een keertje van de F1 kunnen proeven, en daar was het hem dan ook om te doen.
Wat heeft die Glock trouwens meer laten zien ? Bij hem stond de wagen zelfs in de fik ! :D
en het bleef héél stil :D (buiten reacties als: nou, wij voetballen beter :D )
Hoe vaak heb ik dat nou gezegd dat daar alleen onze sociaal en geestelijk zwakkeren rond vertoeven :D :D
Maaruh, er zijn wel paar te bedenken hoor ;)
Ik heb nog nooit een Belg de Indy 500 zien winnen;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg de meeste kilometers zien rijden op Le Mans ;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg de TT zien winnen ;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg in de Fomule 1 Zand & Grindhandel zien werken ;wel een Nederlander! :D
Ach, dat gehele gedoe om Leinders doet me erg sterk terug denken aan de stituatie rondom Tom Coronel enkele jaren terug (dacht eind 1999) toen Coronel mocht testen voor Arrows. Een hoop blabla in de pers, uiteindelijk niets meer dan een leuk zakcentje voor de team eigenaar ;) Als Eddie deze zomer kijkt naar de gouden kranen in zijn nieuwe jacht voor de kust van Monte Carlo denkt hij heel stilletjes: Dankjewel Bas ;)
FastFons
22-01-2004, 02:22
Ik heb hier geen tv dus ik kan ook niet kijken. Het vtm nieuws kan je echter ook online bekijken en ook daarin zat een stukje van Bas Leinders. Daar zeiden ze evenwel dat hij 5 miljoen euro (omgerekend een kleine 59000 euro per km) zou betaald hebben voor z'n test (tzal wel weer overdreven zijn zeker?)
FF
Heeft Gijs van Lennep de Le Mans niet gewonnen ?
Bas was zojuist live aan de telefoon op Q-Music en zoals hij zelf vertelde is het maar een kwestie van tijd (snel of iets langer, dat kon hij niet zeggen) dat hij tekent als derde rijder bij Jordan. Ze vroegen wat dat dan inhoud 3de rijder zijn, hij zei dat hij dan elke vrijdag testen doet om de wagen verder af te stellen en standby staat om bij bv een "griepje" van 1 vande rijders het stuur over te nemen. Hij ziet het toch wel zitten dus, we will see
Ja, 2 keer zelfs : in 1971 en 1976. En Jan Lammers won ook in 1988.
Maar dat verbleekt toch wel bij de Belgische prestaties :
Jacky Ickx : 6 keer : 1969 - 1975 - 1976 - 1977 - 1981 - 1982
Olivier Gendebien : 4 keer : 1958 - 1960 - 1961 - 1962
Paul Frère : 1960
Lucien Bianchi : 1968
Bertrand Gachot : 1991
Dus wat België-Nederland betreft een klinkende overwinning voor de Belgen! :D
Maar dit is wel behoorlijk off-topic. Sorry.
jawel. maar als je desbetreffende post goed leest, gaat het over 6 keer le mans winnen, en dat heeft hij niet gedaan. :)
Originally posted by Laskaat
Bas was zojuist live aan de telefoon op Q-Music en zoals hij zelf vertelde is het maar een kwestie van tijd (snel of iets langer, dat kon hij niet zeggen) dat hij tekent als derde rijder bij Jordan. Ze vroegen wat dat dan inhoud 3de rijder zijn, hij zei dat hij dan elke vrijdag testen doet om de wagen verder af te stellen en standby staat om bij bv een "griepje" van 1 vande rijders het stuur over te nemen. Hij ziet het toch wel zitten dus, we will see
mja, als hij nog vertrouwen heeft,...
ik stel mij toch vragen of hij wel nog met EJ heeft gesproken dan, want het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat die eerlijk onder de indruk was. Bewijze het feit dat hij Glock heeft aangeduid als tester voor vandaag.
Hoewel, terwijl ik dit typ, bedenk ik dat het evengoed kan dat dat zowiezo al de afspraak kan geweest zijn. Nu ja, als EJ nog hetzelfde vertrouwen heeft in Leinders, en erkend dat het gewoon pech was, én Bas heeft écht goeie opties om het budget bijeen te krijgen, lijkt niets mij onmogelijk. we zullen met de toekomst het enige doen wat we ermee kunnen doen, en dat is afwachten.
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]Ik heb nog nooit een Belg de Indy 500 zien winnen;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg de meeste kilometers zien rijden op Le Mans ;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg de TT zien winnen ;wel een Nederlander!
Ik heb nog nooit een Belg in de Fomule 1 Zand & Grindhandel zien werken ;wel een Nederlander! :D
Marshal, zo kan ik er ook nog enkele bedenken :
Ik heb nog nooit een Nederlander Parijs-Dakar zien winnen bij de motoren; wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlandse Formule 1-starter gezien; wel een Belg!
Ik heb nog nooit een Nederlandse Formule 1-piloot in de gevangenis gezien; wel een Belg! :D
Volgens mij is het tijd voor een "ik heb nog nooit.." duelletje België-Nederland in het community forum :D
terug on-topic:
Ik hoop voor Bas dat hij het contract voor derde rijder kan binnenhalen. Dan heeft hij meer als één kans om te tonen wat hij waard is en kan hij veel ervaring opdoen. Dit kan de media-aandacht voor F1 in België alleen maar ten goede komen. Goede vrijdagtesten samen met de media-aandacht kunnen er wel voor zorgen dat de bal aan het rollen gaat... In 2005 staan er bij de rijdersformaties, en bij de testrijders waarschijnlijk ook, heel wat veranderingen te gebeuren en hierdoor stijgen zijn kansen toch wel. Op dit moment staat er geen enkele Belg dichter bij F1 als hem.
Ik zou ook graag (en liever) Heylen, Verdonck of D'Ambrosio in die positie zien maar dat zal nog wel een paar jaar duren vrees ik. Heylen is dan wel een protégé van Mercedes maar hij is niet de enige. Mclaren werkt alleen met ervaren testrijders bijna dus daar is ook al weinig kans. D'Ambrosio geef ik persoonlijk nog het meeste kans. Qua talent op dezelfde hoogte als Heylen maar hij heeft iets wat Jan niet heeft: de volledige steun en hulp van Thierry Boutsen en hij zit in het Renault driver development programma.
Voor de niet-limburgers en de Nederlanders: <a href="http://users.pandora.be/pvrancken/Untitled.WMV">Bas Leinders op TV Limburg (3.81 MB)</a>
En dat Bas 5 miljoen euro zou hebben betaald kan ook wel kloppen. Ik heb gehoord dat hij zelfs 6 miljoen euro zou betaald hebben!
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm Woensdag 21/01 - 19u - vanaf 30:02 ( 5 miljoen Euro :confused: )
D'Ambrosio geef ik persoonlijk nog het meeste kans. Qua talent op dezelfde hoogte als Heylen maar hij heeft iets wat Jan niet heeft: de volledige steun en hulp van Thierry Boutsen en hij zit in het Renault driver development programma.
heel eventjes off topic (hoewel)
Als d'Ambrosio ook nog zijn rijke Italiaanse naamgenoot voor zich weet te winnen kunnen ze gelijk de Shadow DN5B (1977) van onder de motteballen halen, dan hebben we meteen een Belg in de F1 met z'n eigen naam op z'n bolide. Dromen is toegelaten, niet?
jan
Volgens VTM betaalde hij 5 miljoen € om te testen.
Volgens TV Limburg vond de test plaats op het circuit van Jordan in Barcelona
Goe bezig !!!
pompierke
22-01-2004, 13:06
Goe bezig !!!
In de Formule 1 bolide van het CATALUNYA team !!!!! :D :D :D :D
ge moet die mensen dan ook verontschuldigen he, ze zullen waarschijnlijk zenuwachtig geworden zijn van heel het F1-circus, waar zij dan zomaar mochten tussenlopen. Ze zullen ook wel weten dat het het Jordan-team betreft, en het circuit van Catalunya, Barcelona.
Volgens VTM betaalde hij 5 miljoen € om te testen.
Goe bezig !!!
Zondag vroeg Frank Raes in sportweekend of het waar was of hij 300.000€ betaald had om te mogen testen, en hij antwoorde alleen dat hij het juiste bedrag nog niet gehoord had... dus ik veronderstel dat het allezins meer zal zijn dan 300.000€... 5 miljoen daarentegen lijkt mij toch overdreven :)
Dan even terug komen op wat Eric zei, op een forum ben je nog altijd vrij om te zeggen wat je wil (fatsoenlijk wel) doe je dit onder eigen naam of onder een schuilnaam maakt totaal geen verschil...
En kritiek geven op zoiets is niet enkel simpel maar niet meer dan normaal... een goede sportieve prestatie kan je dit bezwaarlijk noemen...
Er is blijkbaar nogal veel verwarring omtrent het bedrag nodig voor deze test en de som die de testrijder op tafel moet leggen. Het bedrag voor de test zal rond de 300.000 euro liggen en dat voor het zitje als derde rijder rond de 5 miljoen euro denk ik ;)
Dat lijkt me ook veel beter kunnen. Volgens Bas op Q Music vanmorgen had hij een snelle tijd kunnen rijden. Heeft er iemand die tijd? En welke tijden reed Glock?
Originally posted by Ottooke
Dat lijkt me ook veel beter kunnen. Volgens Bas op Q Music vanmorgen had hij een snelle tijd kunnen rijden. Heeft er iemand die tijd? En welke tijden reed Glock?
ik heb op autosport.be een quote van Bas gelezen dat iedereen in de namiddag +/- 3 seconden trager reed dan smorgens. zijn tijd was 1.21 en een bekke, dus hij zou normaal gezien een tijd van rond de 1.19 / 1.18 kunnen gereden hebben. nu ja, da zijn zijn woorden, en ik kan alleen de besttijden van heel de dag vinden, dus tkan ook allemaal goedpraterij zijn, alhoewel die 1.21 mij toch tegenvalt van iemand die het circuit zou moeten kennen...
Tussentijden van gister:
1. Ralf Schumacher Williams BMW 1:15.620
2. Juan Pablo Montoya Williams BMW 1:15.659
3. Fernando Alonso Renault F1 1:15.991
4. Rubens Barrichello Ferrari 1:16.026
5. Luca Badoer Ferrari 1:17.040
6. Jenson Button BAR Honda 1:17.040
7. Felipe Massa Sauber Petronas 1:17.739
8. Jarno Trulli Renault F1 1:17.785
9. Ricardo Zonta Toyota 1:17.895
10. Cristiano da Matta Toyota 1:18.426
11. Takuma Sato BAR Honda 1:18.507
12. Nico Rosberg Williams BMW 1:18.603
13. Christian Klien Jaguar Cosworth 1:19.578
einduitslag ...
1 Ralf Schumacher BMW-Williams (FW26) 1:15,620 70 ronden
2 Juan Pablo Montoya BMW-Williams (FW26) 1:15,659 52 ronden
3 Fernando Alonso Renault 1:15,719 103 ronden
4 Rubens Barrichello Scuderia Ferrari 1:16,027 74 ronden
5 Jenson Button B·A·R Honda 1:16,568 87 ronden
6 Luca Badoer Scuderia Ferrari 1:16,672 77 ronden
7 Nico Rosberg BMW-Williams 1:17,468 84 ronden
8 Felipe Massa Sauber Petronas (C23) 1:17,532 89 ronden
9 Cristiano da Matta Toyota (TF104) 1:17,695 64 ronden
10 Jarno Trulli Renault (TF104) 1:17,787 70 ronden
11 Ricardo Zonta Toyota 1:17,903 69 ronden
12 Christian Klien Jaguar (R5) 1:18,075 55 ronden
13 Takuma Sato B·A·R Honda 1:18,510 85 ronden
14 Bas Leinders Jordan Ford 1:21,836 16 ronden
FormulaV-JH495
22-01-2004, 19:47
Kijk de algemen tijden van de dagen eens ... gisteren lagen de tijden wat hoger dan de dag ervoor .. ongeveer 2 sec.
maar ja ... hoe kan je nu zo'n kans verkloten ... jammer
We zouden podverdorie wat meer objectiever moeten zijn. We hebben zoveel goede rijders, in zoveel verschillende klasses van de autosport. Maar ja, het gelijk is zeker aan de pessimisten ???
Als Loix overmorgen crasht in de Monte Carlo zie ik iedereen zijn potlood al slijpen, ... het zijn net die personen die Loix zouden kussen mocht hij een podiumplaats behalen.
Voor zo'n vooringenomenheid heb ik maar één woord : walgelijk.
En ja, ook ik ben nu "off topic" !!!
Ik weet dat het off-topic is, maar net zoals Eric Dupain blijft die stroom negatieve kritiek op mijn lever liggen.
Zoals Eric zegt hebben wij Belgen steeds meer dan behoorlijk ons mannetje gestaan in zowat alle vormen van gemotoriseerde sporten. Dat heeft ons verschillende wereld- en Europese kampioenen en recordhouders opgeleverd. We zouden verdomme fier moeten zijn op wat wij Belgen gepresteerd hebben. Een beetje meer zelfverzekerdheid zoals de Duitsers of Nederlanders dat hebben, zou geen kwaad kunnen.
Dat "petit Belge"-minderwaardigheidscomplex is op niets gebaseerd en is iets dat wij ons grotendeels zelf aanpraten.
Leinders heeft zijn kans, letterlijk, verknald. Spijtig, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Er zijn nog talentrijke Belgen, Heylen en d'Ambrosio om er maar een paar te noemen, die er aankomen en die hun kans ook nog wel zullen krijgen.
Autosport.be
22-01-2004, 22:10
Amai Amai....
Een aantal feiten op een rijtje zetten:
De eerste ronde dat een F1-wagen uit de pits rijdt dient hij een aantal "checks" uit te voeren. Eén daarvan is het voluit accelereren van 3e naar 6e versnelling, in veel gevallen zonder tractie-controle. Dit om te cartografie van de motor op punt te stellen. Leinders, als F1-rookie, zal zich dan ook geen vragen gesteld hebben bij deze procedure. Als er dan op die plaats olie op de baan ligt, dan zullen weinigen op de baan blijven. Of er nu effectief olie lag of niet, dat weten weinigen, maar het voordeel van de twijfel is toch niet teveel gevraagd, of wel.
Daarna heeft men 7 uren nodig gehad om de auto weer rijklaar te krijgen. Een aantal electronische onderdelen die beschadigd waren dienden opnieuw geassembleerd te worden.
Bas is dan stipt om 16u buiten gereden voor zijn installatieronde. Om 16u10 kwam hij opnieuw buiten, en heeft nooit meer dan 4 ronden na elkaar kunnen rijden door 3 rode-vlag situaties. Ik weet niet wat jullie hadden verwacht, maar onder de 1.20 duiken in 8 snelle rondes tijd, en dit met 0 km F1-ervaring... hmmm...
We hebben ter plaatse geen enkele negatieve commentaar gehoord, wel integendeel. Hij heeft enorme pech gehad, punt.
En voor de liefhebbers, Bas zijn eerste rode vlag werd door deze rookie veroorzaakt (een zekere RB):
http://images.autosport.be/image.asp?id=3362&size=3&style=3
Ik kwam het volgende tegen daarnet....
Geen al te goed begin voor onze Belgische hoop gisteren. Bas Leinders spinde van de baan in zijn eerste ronde en kon dus amper 17 testrondjes afleggen. Niet goed voor een vast zitje bij het team van Jordan, maar...
"Het was niet mijn schuld," verklaard Leinders, "ik deed alles precies zoals ze mij gezegd hadden en dat lukte vrij goed. Tot ik in de zesde bocht plotseling van de baan schoof en in de bandenmuur terechtkwam."
Op het einde van de dag was er voor het plotselinge schuiven een verklaring: Jordan bekende dat het niet Bas Leinders zijn fout was, maar het was het circuit zelf. Een van de wagens voor de Belg was aan het lekken geslagen en liet een oliespoor achter precies op de plek waar de man van Bree eraf schoof.
Goed nieuws dus voor de Belgische hoop. Bas Leinders krijgt morgen een tweede kans om zich te bewijzen in de Jordan, en als die lukt hangt er een Formule 1-debuut in de lucht. Dan wordt hij de eerste Belg in de Formule 1 sinds september 1994, toen de Waalse coureur Philippe Adams zonder veel succes in een Lotus op het circuit van Estoril in Portugal racete.
Klopt dit? Ik vind nergens anders zulke info (www.f1pits.net)
In HbvL stond dat hij gisteren reeds terug naar België keerde. Moet hij nog snel een last-minute ticket nemen om er tijdig te zijn ?????
C U
Autosport.be
23-01-2004, 00:46
Hij ZOU tot zaterdag blijven, en er was inderdaad een kansJE dat hij vrijdag nog kon testen.
Kortom: geen kat die het eigenlijk goed weet :)
The Interceptor
23-01-2004, 15:26
Deze foto staat sinds daarnet op www.f1-live.com
Heeft Bas dan toch nog een tweede kans gekregen?
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests06/diapo_140.jpg
Deze voormiddag heeft Heidfeld in ieder geval test. Zou kunnen dat Bas deze namiddag heeft overgenomen maar toch nog nergens iets van gelezen.
The Interceptor
23-01-2004, 17:32
Het lijkt me toch te zijn dat enkel Heidfeld aan het testen is ja, op recentere foto's zit hij terug in de wagen! en op autosport.be staat ook dat Bas niet meer zou rijden en terug thuis is!
misschien is Bas zijn helm vergeten, en heeft Heidfeld hem gewoon effe gepast?
schumivill
25-01-2004, 00:37
Ik heb een 2464x1648 wallpaper van Bas in de Jordan op mijn pc staan,wie interesse heeft erin kan ik hem gerust doormailen,stuur een pm :)
Hier is ook een hele discussie aan de gang over het uit de lucht halen van die roddel ... http://www.f1pits.net/forum/viewtopic.php?t=5012
Het kan wel dat er misschien wel hoop was, maar als je de laatste zinnen van de press-release had gelezen zag je duidelijk dat het Glock en Heidfeld waren die mochten testen ...
In de Autosport van 29-01-04 krijgt Leinders nog een flinke veeg mee van het Jordan F1 Team
Despite there being the possibility of oil on the track, Jordan head of racing and engineering James Robinson believed that Leinders was entirely at fault.
Bas put too much pressure on the throttle, pushed the revs too high and was too aggressive for the situation, said Robinson. It was his mistake, it was not a problem with the car or the system.
Vertigo Streiff
28-01-2004, 18:53
Originally posted by Marshal
In de Autosport van 29-01-04 krijgt Leinders nog een flinke veeg mee van het Jordan F1 Team
ofwel is dit waar
...
ofwel zegt het jordan team dat alleen maar om henzelf goed te praten
...
dat zal wel waar zijn
maar ze hadden bas niet direct moeten zeggen om de gas open te trekken om hun bazaar te testen hé, die jongen reed in zijn eerste toer met een F1, laat die dan toch rustig bollen tot hij het een beetje gewoon is, niet?
Vertigo Streiff
28-01-2004, 20:27
dat vind ik ook ... dachtten ze dat hij SUPERMAN was of zo?????
Bas zelf had dat eigenlijk ook wel moeten beseffen maar ja het is gebeurd en we kunnen spijtig genoeg de klok niet terugzetten
Originally posted by Maarten
dat zal wel waar zijn
maar ze hadden bas niet direct moeten zeggen om de gas open te trekken om hun bazaar te testen hé, die jongen reed in zijn eerste toer met een F1, laat die dan toch rustig bollen tot hij het een beetje gewoon is, niet?
Das nu eens je reinste zever he ....
Als piloot ben je verantwoordelijk om je wagen heel te houden ..... Al zeggen ze bij Jordan, dat hij de rem niet mag gebruiken... Gaat hij dat dan ook doen ? .... Dan moet je als piloot duidelijk stellen dat je dat niet kan, of minder risico's nemen
Das nu eens je reinste zever he ....
Als piloot ben je verantwoordelijk om je wagen heel te houden ..... Al zeggen ze bij Jordan, dat hij de rem niet mag gebruiken... Gaat hij dat dan ook doen ? .... Dan moet je als piloot duidelijk stellen dat je dat niet kan, of minder risico's nemen
tja en toch hé
ge gaat mij toch niet vertellen dat Bas niet met een éénzitter kan rijden, daarvoor heeft hij al ervaring genoeg! Ok een F1 zal wel iets speciaals zijn, maar wie zegt dat de mannen van Jordan Bas zo niet wilden testen en dat het nu verkeerd is afgelopen?
Dat zullen we wel nooit weten, maar soit ..;
ofwel is dit waar
...
ofwel zegt het jordan team dat alleen maar om henzelf goed te praten
...
het tweede. eerst geven ze toe dat het Bas zen fout ni was (Zonta zei ook da der een oliespoor lag) en daarna doen ze dit!
Op de site van Pitstop staat de tekst nu ook in het Nederlands
Pitstop.tv
James Robinson, topingenieur bij Jordan, is staalhard in zijn analyse. Dat Leinders een week geleden bij het insturen van de zevende bocht in zijn eerste ronde crashte, had niks met olie te maken, beweert Robinson in Autosport.
Robinson: "Bas trapte te hard op het gaspedaal, ging veel te hoog in de toeren en was veel te agressief op dat moment. Het was zijn fout, niet een probleem met de auto of het systeem."
Bas is een piloot met heel veel zelfvertrouwen. Een kenmerk dat vaak een heel positief resultaat geeft voor een piloot maar soms is teveel zelfvertrouwen ook een nadeel.....
ze zijn wel duidelijk moet ik zeggen, bas is geen goede piloot in hun ogen :)
JPMontoya
29-01-2004, 23:31
Jordan bevestigd eigenlijk gewoon wat ik al dacht, spijtig voor Bas, maar trop is teveel én teveel is trop gas é...
maar soms is teveel zelfvertrouwen ook een nadeel.....
Alhoewel ik geen fan ben zal je mij niet horen zeggen dat Bas een slechte piloot is met zijn palmares, maar inderdaad te veel zelfvertrouwen begint op de duur hautain over te komen en dat wekt wrevel op bij veel mensen. Zeker in een land van bescheiden Belgen. In Nederland zou het de normaalste zaak van de wereld zijn om zo zeker te zijn van jezelf (en het dan nog te verkondigen ook).
Dat is nu wel 2 keer op korte tijd.
Eerst een Lister en onmiddelijk vertrekken, en nu een Jordan. :no:
Begint zijn palmares een beetje anders te kleuren. Dit jaar had men ook meer verwacht in de Nissan denk ik, heb hem vorig jaar ergens horen zeggen dat 2003 hij de kampioen zou worden. :frusty: :frusty:
Volgens mij kan hij beter ergens een discipline gaan zoeken om wat te verdienen ipv te investeren, leeftijd begint ook mee te tellen.
Wat zijn dat voor **k*ls! Ze beweren dat er geen olie was, Zonta ga da ni uit zenne duim zuige ze.
gwyllion
30-01-2004, 15:19
Wat zijn dat voor **k*ls! Ze beweren dat er geen olie was, Zonta ga da ni uit zenne duim zuige ze.
Ze zeggen toch niet dat er geen olie ligt? Ze zeggen gewoon het de fout van Leinders was. Als er al olie lag, zal dat echt wel niet de moeite geweest zijn: niemand anders is er over uitgeschoven.
En Zonta dan? die ging der bena af MET TC!
kijk als tijdens een GP iedereen crasht die over een olieplek gaat .... dan komen er gewoon geen wagens aan.
kijk als tijdens een GP iedereen crasht die over een olieplek gaat .... dan komen er gewoon geen wagens aan.
:D :D :D
:gas: :frusty: :applaus:
der is toch recent een GP op de nurburgring geweest waar er olie aan de pit-entry lag. iedereen ging daar rond...
Mr.Dallara
04-02-2004, 16:38
Ik heb net gezien dat er op www.basleinders.be (http://www.basleinders.be) een 10tal fotos staan van Bas z'n test met de Jordan.
Schoone fotokes!
Met 300.000 Euro had Bas zich verschillende seizoenen in de kijker kunnen rijden in in andere boeiende kampioenschappen, met veel meer feed-back voor zijn sporsor op lange termijn.
Mr.Dallara
04-02-2004, 22:28
Ja, dat kan wel kloppen.
Maaaaaaaaar als bas op z'n bewuste test de panne van het dak had gereden, dan was hij "binnen". (Want een goede indruk had hem sowiezo geholpen aan een F1 (test) zitje)
En dan, ... had 300.000 € eigenlijk een peulschil geweest.
Maar ja, nu terug naar de realiteit: dan kan je idd (achteraf) zeggen dat Bas idd met 300.000 heel wat meer had kunnen doen dan 1 dagje "rond te toeren" op Barcelona...
Maar ja, als je alles weet voor je aan iets begingt... ... dan hadden we al lang een belg in de F1 denk ik!
Ja, dat kan wel kloppen.
Maaaaaaaaar als bas op z'n bewuste test de panne van het dak had gereden, dan was hij "binnen". (Want een goede indruk had hem sowiezo geholpen aan een F1 (test) zitje)
En dan, ... had 300.000 € eigenlijk een peulschil geweest.
Maar ja, nu terug naar de realiteit: dan kan je idd (achteraf) zeggen dat Bas idd met 300.000 heel wat meer had kunnen doen dan 1 dagje "rond te toeren" op Barcelona...
Maar ja, als je alles weet voor je aan iets begingt... ... dan hadden we al lang een belg in de F1 denk ik!
Denk je ?
Persoonlijk ben ik van mening dat testresultaten er vrij weinig toe doen ....
enerzijds heb je de topteams (fabrieksteams) die enkel toptalenten recruteren .... Aan zo een carriere hoef je op je 29 niet meer te beginnen zonder F1-ervaring
Anderzijds heb je de teams die het moeilijk hebben (Minardi, Jordan, ....)
Daar tellen de rijderskunsten niet ... enkel de hoeveelheid cash die je meebrengt. Zie maar naar wat er de voorbije jaren allemaal gepasseerd is bij die teams.
Ik denk dat op dit ogenblik de rijderskwaliteiten (tijden) nog slechts voor een 10% meetellen in de beslissing of je al dan niet een zitje krijgt.
Ja, dat kan wel kloppen.
Ik denk dat dat toch wel een heel optimistische visie is. En zeker bij iemand als Jordan. Als de deal met Trust daar doorgaat dan heb je "Trust Jordan" en dat is nou net iets wat nog niemand ooit goed bekomen is ;)
Als Bas daar iets getoond had, dan zou hij het bij volgende onderhandelingen inderdaad waarschijnlijk iets gemakkelijker gehad hebben, maar je moet nog altijd dat koffertje met geld meebrengen en ze zullen er dan misschien zelfs 1 miljoen € afdoen als je echt schitterend presteert. Maar het feit blijft dat je dan nog altijd 3 à 4 miljoen € moet meebrengen om te mogen rijden, wat voor een land als België niet simpel is om ergens los te krijgen.
Dat eerste miljoen € dat lukt nog om te vinden, maar om daar voorbij te geraken, dat wordt knap lastig. Marc Goossens had in 1996 hetzelfde probleem (had ook een toezegging voor 1 miljoen €) plus het feit dat Diniz toen ook nog eens lastig deed over testkilometers die aan hem beloofd waren. Ik vermoed dat het voor David Saelens niet anders was (om er maar een paar te noemen die het de laatste jaren ook geprobeerd hebben).
Mr.Dallara
08-02-2004, 20:30
Blijkbaar zijn de €300.000 die Bas moest betalen voor z'n F1 test toch nuttig geweest:
Dit lijd ik af uit het volgende bericht dat zonet verchenen is op www.autosport.be (http://www.autosport.be)
F1 - Bas Leinders: Alles blijft mogelijk !
Sinds die fameuze woensdag 21 januari, de dag waarop Bas Leinders de kans kreeg het stuur te nemen van een Formule 1 op het circuit van Barcelona, werd in de coulissen druk onderhandeld om onze landgenoot te lanceren in de functie van testpiloot bij Jordan Grand Prix. Op dat vlak blijft alles mogelijk.
Na de testgalop op Catalaanse bodem, had het management van Leinders het vereiste budget geraamd op 2 miljoen euro om verder te kunnen discussiëren met Eddie Jordan om die fel begeerde job als 3de piloot in de wacht te slepen. Goed nieuws: die som werd verzameld door het team rond de Belgische piloot.
"We kunnen stellen dat er, na de test, een tweede doel bereikt is," vertelt Bas. "Het team Jordan-Ford werd onmiddellijk op de hoogte gebracht. De bal ligt nu in hun kamp. We weten dat er nog andere piloten in de running zijn en de inzet stijgt van dag tot dag. Maar, in de Formule 1 is alles mogelijk, zeker vandaag de dag."
Om dit te illustreren kunnen we de toestand van het Jordan team begin februari even bekijken. De nieuwe eenzitter, gedoopt EJ14, werd recent voorgesteld en de eerste rondjes toonden aan dat de wagen potentieel heeft. De Duitser Nick Heidfeld, bevestigd als eerste piloot, had het privilege de wagen zijn vuurdoop te geven. Ook het partnership met Benson & Hedges werd reeds bevestigd. Een situatie die in het voordeel speelt van een Britse piloot voor het zitje als tweede piloot. Allan McNish en Ralph Firman azen op een kans. Dat geldt niet meer voor de Nederlander Jos Verstappen, ondanks de aanwezigheid van het logo van zijn hoofdsponsor op de flanken van de wagen tijdens de eerste rondjes.
Maar, in voorbije uren is de situatie weer veranderd. Dat vertelt Bas. "Tegen alle verwachtingen in, lijkt Giorgio Pantano momenteel de beste papieren te hebben om tweede piloot te worden van Jordan-Ford. Hij heeft in elk geval de steun van een grote Monegaskische sponsor die doorslaggevende argumenten op tafel zou kunnen leggen." We herhalen het nog eens: alles blijft mogelijk!
Dat geldt voor het tweede zitje. Blijft het derde stuur, waar Leinders zijn zinnen op heeft gezet. "Het is belangrijk te preciseren dat de testpiloot die vrijdagochtend de vrije trainingen rijdt, in de voorbije twee seizoenen niet meer dan 6 Grote Prijzen gereden mag hebben. Dat beperkt de keuze van de teammanagers. Dat betekent, bij voorbeeld, dat McNish en Firman niet in aanmerking komen voor die functie."
In de onmiddellijke entourage rond Bas Leinders wordt alles in het werk gesteld om het beslissingsproces te versnellen. Het begin van het "F1" avontuur dateert van iets meer dan twee maanden geleden. Ondertussen is al een hele weg afgelegd. Heel wat inspanningen. De werkers achter de schermen laten de armen zeker niet hangen, zoals Bas bevestigt. "Indien we er nu niet in zouden slagen de rol van derde piloot te bemachtigen, dan zullen we ons concentreren op een deelname aan de Grote Prijs van België. Het is ook nog mogelijk om in de loop van het seizoen opgenomen te worden in een testteam."
Leinders wil bovendien ook wedstrijdritme opdoen, indien de onderhandelingen langer mochten aanslepen. "Er zijn mogelijkheden in de World Series of andere evenwaardige kampioenschappen. Indien er de komende twee weken geen oplossing wordt gevonden in de Formule 1, zal alles in het werk gesteld worden om me zoveel mogelijk te laten rijden in de best mogelijke omstandigheden."
Om dit overzicht van de huidige situatie af te sluiten, onderlijnen we nog eens hoe enthousiast het brede publiek reageerde op de projecten van Bas de voorbije weken. "Na de test kreeg ik ontelbare sympathiebetuigingen. Ik moet toegeven dat ik zelf verrast ben. Mensen die ik absoluut niet ken spreken me op straat aan om te vragen hoe het met de onderhandelingen staat. Dat bewijst dat de Formule 1 enorm veel mensen bezighoudt, zeker niet alleen de autosportliefhebbers. Dat enthousiasme werkt extra motiverend voor de mensen rondom mij. Ik voel me gesteund en dat is fantastisch."
Mr.Dallara
08-02-2004, 20:42
Wel goed nieuws dus:
- Bas heeft op minder dan 3 weken tijd zomaar effe 2 miljoen € (80 miljoen ouwe franken hé!!!) gevonden bij de sponsors!
- Benson & Hedges gaat het komende jaar Jordan blijven sponsoren, positief! Want op die manier is er dus meer geld in het laadje bij Jorden, en wil dit misschien zeggen dat een 3de piloot minder geld moet meebrengen...
- Het is voor 90% zeker dat de tweede piloot bij Jordan Giorgio Pantano wordt! Op die manier dus geen McNish of Firman als derde piloot, en dus ook weer twee concurenten minder voor Bas! (aangezien zij dus al meer dan 6GP hebben gereden en dan dus geen testpiloot mogen zijn)
- En Bas lijkt ook zeer positief over de toekomst moest het “F1 avontuur” aanslepen… …dan spreekt hij (natuurlijk!) over de World Series.
Dus: nu maar met z’n allen hopen dat Giorgio Pantano gaat tekenen bij Jordan! En dat zo op die manier de kans wat groter word dat we een Belg in de F1 gaan hebben…
Geen plaats voor Bas bij Sauber, werd me bevestigd ... :D
bij Sauber? :s
weer iets nieuws ofzo?
Zijn manager liet weten dat Sauber nog geen derde rijder had (wat het eigenlijk wel heeft, met Neel Jani) ...
Zijn manager wilde dan graag dat vrijdagzitje bij Sauber. Voorlopig heeft Sauber trouwens geen intentie voor met die derde wagen te rijden ... Waarschijnlijk door geldgebrek ...
Maar ik heb wel opgevangen dat Badoer misschien mag rijden. Voor Sauber, en dat die tests betaald worden door Ferrari ...
Het is maar een gerucht, maar het kan wel mogelijk zijn.
ah, thx for letting me now :)
Ik denk dat ook Bas zich er maar moet bij neerleggen dat er voor geen plaats is in F1, zeker dit jaar niet.
Vertigo Streiff
24-02-2004, 13:51
mss bij Minardi laat ons hopen :p
mjah, keep on dreaming zou ik zeggen :)
die hebben geen geld voor derde wagen in te zetten ...
Originally posted by Gilles
die hebben geen geld voor derde wagen in te zetten ...
En bas niet het budget om die derde rijder 'rendabel' te maken, zeg nu zelf 2 miljoen versus 10 miljoen :o
Oneliner
24-02-2004, 15:19
Coronel is derde rijder bij minardi...
Vertigo Streiff
24-02-2004, 15:28
Originally posted by Oneliner
Coronel is derde rijder bij minardi...
ja en ik ben de paashaas :confused:
heeft die eigelijk al ooit met ne formule wagen gereden
ja en ik ben de paashaas :confused:
heeft die eigelijk al ooit met ne formule wagen gereden
Hij was zelf uitstekend in het Japans Formule 3000 kampioenschap.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.