PDA

View Full Version : Hopelijk ooit in Belcar; Spyker C8 Double12


AuForm
20-09-2001, 06:23
http://spyker.concepts.nl/images/pics/double12.jpg


http://spyker.concepts.nl/images/pics/d12_iaa_2.jpg

AuForm
20-09-2001, 06:28
Ik heb net gemerkt dat de wagen min of meer het 'Gulf' kleurenschema heeft. Toeval, maar toch opvallend.

Bart.Vandecavey
20-09-2001, 09:57
Het heeft misschien meer te maken met de Hup Holland kleuren.

Sennake
20-09-2001, 16:39
Gulf-kleuren zijn lichtblauw en oranje, dit hier is aluminiumkleur met "Holland" oranje. Er is mijns inziens volstrekt geen verband hoor.

AuForm
20-09-2001, 18:15
Min of meer dus.

Gulf rijdt voor de volgende twee jaar met de Audi R8 (slecht resultaat dit jaar), dus denk ik niet dat ze een tweede wagen zullen inzetten.

Mark
20-09-2001, 22:17
wat is mooier die belgische Gillet of die Hollands Spyker?

Maar Cavalino Engineering (doet in het DTCC mee met die Lexus) is bezig met een programma voor Le Mans 2002...........:D

Le Mans 2002...........brought to you by the Paddock

Pascal
20-09-2001, 23:43
Een SPYKER zou inderdaad niet slecht staan in de BELCAR.

Ik vind de voorzijde van de SPYKER mooier dan die van de GILLET maar vind de achterzijde van de GILLET dan weer mooier dan die van de SPYKER.


C U

AuForm
21-09-2001, 00:18
Moeilijk te zeggen. Maar die nieuwste Gillet (te zien geweest op 24h Francorchamps) is volgens mij een heel stuk aantrekkelijker dan de vorige.

-PJ

Werner333
21-09-2001, 17:27
Wel dit weekend in Francorchamps kunnen we de vergelijking maken.

Mark
21-09-2001, 22:25
kunnen we tenminste horen welke gillet het slechtse geluid maakt!

Werner333
21-09-2001, 22:30
LOL Marshal.:D :D :D

AuForm
22-09-2001, 19:16
Zover ik weet gebruiken ze dezelfde Alfa 3.6l V6.

-PJ

Werner333
22-09-2001, 21:20
Wel, de nieuwe Gillet ziet er inderdaad beter uit.
Nu nog zien wie er als eerste over de streep komt.

Mark
25-09-2001, 22:58
Le Mans schijnt toch aardig serieus te zijn voor de mannen van den Spyker. Gister was de directeur van dat fabriekje op een vaag en schimmig nederlands kanaal.

Hij vertelde het volgende:
Deelname aan Le Mans 2002 met twee wagens......en finishen.

Zaten 200 kg onder het klassegewicht van 1100 kg...........m.a.w. die wegligging zal dan ook wel goed zijn.

De mannen van de ACO waren langsgeweest............en vonden hem binnen de regels vallen.......

Ambitieus.....es kijken hoever die hollandse Armada komt..........hopelijk verder dan de Bitter GT1. Wie kent die nog?:)

Werner333
25-09-2001, 23:03
Bitter GT?
Ge bedoeld de Lotus Elise GT1.;)
En die Lotus zou ook terug op weg zijn naar Le Mans.

Mark
26-09-2001, 21:17
Yep, die Bitter GT 1 was gebaseerd op die Lotus Elise GT 1. Naar het schijnt zijn er eentje (de elise dus) aan het ombouwen naar een streetlegal versie..........voor een of ander sjeik............:D

AuForm
26-09-2001, 22:04
Kweetnie of da't voor ne sjeik is, maar hier zijn de prentjes:
Er zijn er trouwens twee van.

http://www.pistonheads.com/news/images/2915-5.jpg


http://www.pistonheads.com/news/images/2915-7.jpg



Only one road car was build by Lotus and it wasn't
this one. The Lotus Elise GT1 shown in Paris was a race car in Frank Muller
livery - yellow over black. We were told that the car is not one of those which
raced in the FIA series. The car is said to be chassis number eleven complete
with carbon body, carbon brakes, 6 speed seqential Hewland and a Lotus V8 twin
turbo with nearly 600hp.



Imagine driving a race GT1 on open road! Unlike some of the other cars which
were trailered around, this car was driven - even around Paris with the door
open to get fresh air. Not surprisingly it's not the ideal city car with the
engine not liking lows revs and the race clutch not ideal for stop-start
traffic! This
Race Elise GT1 body differs from the original one off road car with
different
nose, rear deflector, fuel cap, no open windows, carbon brakes, mirrors (those
on this car had been replaced by electric ones), wing pillars, lights (the race
car had two pairs of optional headlamps) and the side exhaust.