PDA

View Full Version : slot racing


Supra
14-01-2004, 16:07
zijn er hier ook mensen die doen aan slot racing ???
ik doe het een beetje als hobby.
ik heb een scalxtric baan. heef er niemand tips om men autotjes te tunen

Guido
15-01-2004, 23:58
alhoewel ik al bij herhaling heb gedacht om een groot deel van mijn nog te bouwen modelbouwdozen van de hand te doen en mij een Scalextric (?) baan aan te schaffen en me daar in te verdiepen, komt het er maar niet van. Wellicht ook nooit, mijn liefde voor mijn dozen plastiek is te groot denk ik :D

Sorry, maar 'k kan je niet helpen ;)

Supra
16-01-2004, 17:47
scalectrix is een merk ;-)

Maarten
16-01-2004, 17:57
wat is slot racing? sorry, maar die naam zegt me niet veel, misschien ken ik het onder een andere naam of geef eens een definitie en fotoke, want nu ben ik echt niet mee zenne!

Guido
16-01-2004, 19:37
Originally posted by Supra
scalectrix is een merk ;-)

duh, weet ik ook wel. :D
Vraagteken was alleen maar bedoeld omdat ik niet zeker was van de schrijfwijze. ;)

marcel
16-01-2004, 19:56
Originally posted by Maarten
wat is slot racing? sorry, maar die naam zegt me niet veel, misschien ken ik het onder een andere naam of geef eens een definitie en fotoke, want nu ben ik echt niet mee zenne!

kijk hier eens: http://www.bscra.fsnet.co.uk/

Pascal
16-01-2004, 20:18
In één van de mezzanines op het circuit Zolder heeft men ooit eens een 24 uurs slotrace georganiseerd. Er werden gedurende 24 uur verschillende manches gereden. Het team dat na 24 uur het meeste afstand had afgelegd was de winnaar. Een vrij ingewikkelde formule maar toch leuk, ook om naar te kijken.

Misschien weer een idee om nog eens op poten te zetten...

C U

Maarten
16-01-2004, 21:22
ahaaa
nu is me al veel duidelijk

ik heb ook nog zo een circuitjes thuis liggen
ik vermoed dat dit daar de uitbreiding op hoger niveau van is

ik heb er nog zo ééntje liggen denk ik met een stuurtje, rechtshendeltje omhoog is gas geven, links is de rem
en de andere die ik heb liggen is met een looping in en een springbrug, best wel spektaculair, maar de keren dat ik erin geslaagd ben om erover te springen en verder te rijden, kan ik op één hand tellen denk ik :D

ik ben ook maar een amateur, HÉ WERNER !!!

:D :D :D

The Interceptor
16-01-2004, 22:58
Ik vind da allemaal wel keisjik, maar 't is ook weer vrij kostelijk he :(

amai, heb die site eens bekeken, achterbanden kunne niet breed genoeg zijn precies :D en met de voorbanden net het omgekeerde

Sennake
16-01-2004, 23:20
Originally posted by Huudo
duh, weet ik ook wel. :D
Vraagteken was alleen maar bedoeld omdat ik niet zeker was van de schrijfwijze. ;)

Huudo, wees gerust, het wordt door velen verkeerd uitgesproken en/of geschreven maar het is wel degelijk SCALEXTRIC. Ten bewijze deze (http://www.scalextric.co.uk/pages/home.aspx) site van het merk zelf :)

FormulaV-JH495
17-01-2004, 01:08
Ik heb thuis een Carrera baan staan .. de AVUS editie
maar ik heb hem uitgebreid en ik rij enkel met slot cars van het merk FLY ... die zijn gemakkellijk te tunen en zien er qua detail verschrikkellijk mooi uit

PorscheGT
17-01-2004, 10:34
ik had ook het gedacht om zo een baan onder de boom te leggen maar ..tis ongelooflijk duur en je word het rap beu... maar als ik ooit weer eens geld vrij heb,gene modelbouw meer meot kopen:D dan kan er wel zoiets inzitten... kijk ook eens op www.slot32.de

Supra
17-01-2004, 22:35
ik vind het gewoon fijn om zelf een baan te maken en van alles uit te vinden om de autotjes sneller te maken