PDA

View Full Version : de weg naar ==> Vbulletin 3.0


airco
15-01-2004, 17:14
Omdat sommigen ( Huudo :D ) stilaan nerveus aant worden zijn ivm met de nieuwe versie van de forumsoftware (vBulletin 3.0) zal ik jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen.

Vbulletin is ondertussen ontwikkeld tot versie 3.0 RC2 (Release Candidate 2). We mogen dus aannemen dat de verschillen tussen deze versie en de final versie 3.0 eerder cosmetisch zullen zijn. Met andere woorden hoog tijd om eens te overlopen hoe de conversie van versie 2.3.4 verloopt met de database van Depaddock:

- 15/01/2004 ==> Backup gemaakt van de huidige database en geimporteerd op andere server. Eerste testrun waarbij de volledige database overgezet werdt naar de nieuwe structuur vertoond op database-niveau geen enkel probleem :) :) :) .
De omzetting van de "depaddock"-style naar de nieuwe templates verliep 100% volgens de verwachting ==> HOPELOOS :D :D
De komende dagen zal er dus een nieuwe style ontwikkeld worden (volgens vb3 normen) die echter nog steeds de gekende kenmerken van depaddock zal behouden (wit met grijstinten en af en toe een streepje geel ;) )

checklist:
-----------

conversietest ===> 100%
style ==> 5%
omzetten van de links-mod naar het geintegreerde link-systeem in vB3 ==> 0%
Acceptatietest door mods en admins ==> 0%

Guido
15-01-2004, 17:29
:worship:


:D :D

Superdiesel
16-01-2004, 23:27
Mag ik een kleine suggestie doen?

Is het niet mogelijk om wat meer te vertalen in het nederlands (of vlaams :D )?
Bv de knoppen bovenaan "Links", Stats", "User CP" enz. Of de faq, de searchpagina.
Of zelfs de mails die je krijgt als je op een bepaalde thread 'gesubscribed' bent. Dat is toch maar 1 keertje vertalen, veronderstel ik.

Gewoon een beetje meer in het Nederlands dus, als het kan. Niet dat ik bepaalde dingen niet versta, maar ik mag toch aannemen dat niet iedereen zijn engels even goed is. Ook al omdat iedereen die hier komt nederlandsstalig is. Mocht hier nu nog een engelstalig gedeelte zijn.

Opbouwend bedoelt he?


;)

airco
16-01-2004, 23:51
Dat is inderdaad ook de bedoeling bij Versie 3.0

de start van deze reeks van updates voor vbulletin dateert nog vanuit de tijd dat De Paddock nog het forumpje was voor 30 leden. Toen wou ik de moeite niet doen om dit allemaal te vertalen naar het nederlands (titanenwerk).

Omdat depaddock nu al wat gegroeid is zal er keuze zijn uit zowel het nederlands als het Engels.

airco
25-01-2004, 01:49
test-board geupgrade naar vBulletin 3.0 Release Candidate 3

Voor het overige is er de voorbije dagen relatief weinig doorgewerkt aan de resterende items .... Dit door een nogal zware agenda voor mij :)

Het valt te verwachten dat hier eerstdaags verandering in komt zodat de nieuwe versie de komende week toch weer een stap dichterbij komt.

airco
20-03-2004, 10:30
vannnacht Heeft Vbulletin 3.0 "Gold" het levenslicht gezien ....

Dit betekent dat we nu wel dicht bij de conversie van het forum komen ......
:)

Bart.Vandecavey
20-03-2004, 11:36
Originally posted by airco
vannnacht Heeft Vbulletin 3.0 "Gold" het levenslicht gezien ....

Dit betekent dat we nu wel dicht bij de conversie van het forum komen ......
:)

Airco dat begint meer te lijken op een 25-jarenplan... :p

airco
20-03-2004, 13:14
Mja hoelang de developers van Vbulletin erover doen ligt volledig buiten mijn macht he .....
Vanaf nu is eventuele vertraging enkel aan mij toe te schrijven :)

Verder is er een gouden informatica-regel die zegt om nooit beta's en RC's te gebruiken in productieomgevingen :)

Bart.Vandecavey
18-05-2005, 10:25
Airco als je op een naam van een gebruiker klikt, krijg je nu een menutje, als je dan op homepage klikt opent deze webpagina niet in een nieuwe browser.

2. als je new posts klikt kon je vroeger door gewoon te refreshen een nieuwe search uitvoeren. Nu moet je terug op new posts klikken. Niet dat het heel erg is maar is toch iets minder functioneel vind ik...

airco
18-05-2005, 10:48
Airco als je op een naam van een gebruiker klikt, krijg je nu een menutje, als je dan op homepage klikt opent deze webpagina niet in een nieuwe browser.

dit kan aangepast worden. Ik bekijk het morgen ff

2. als je new posts klikt kon je vroeger door gewoon te refreshen een nieuwe search uitvoeren. Nu moet je terug op new posts klikken. Niet dat het heel erg is maar is toch iets minder functioneel vind ik...

Dit is expres zo ontworpen. Door de resultaten van een bepaalde search in de sessie op te slagen vermijden we dat het opnieuw opvragen van de pagina (dmv een refresh/"back button in je browser"/...) ervoor zorgt dat de de hele search query opnieuw moet uitgevoerd worden. Dit is op vlak van performantie heel wat voordeliger.
Helaas zitten er ook nadelen aan ... zoals dit :)
won't fix