PDA

View Full Version : BMW FW24 - enkele fotookes

kevjef
15-01-2004, 21:32
Waar modelbouwbeurzen goed voor zijn ... je kunt eens een hele dag verderwerken !!! De motor is af, enkel nog 2 hittesensoren op de uitlaten, heel 't boelk (body) vernissen en dan nog afwerken ...
To be continued ...
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/motor1.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/motor2.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/motor3.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/bmw1.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/bmw3.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/bmw4.jpg
http://users.compaqnet.be/modelbouw.eeklo/bmw/bmw9.jpg

HHugo
15-01-2004, 21:38
Ziet er goed uit, welke carbon decals heb je gebruikt?

kevjef
15-01-2004, 23:20
Originally posted by HHugo
Ziet er goed uit, welke carbon decals heb je gebruikt?

Het gaat over de carbon decals van Studio 27 metallic gray.
1 stuk 1/24 - ST27-FP002 carbon decal A (S = small)
1 stuk 1/20 - ST27-FP002 carbon decal A (M = medium)
Velletjes van 13 x 18

En alles is opgebruikt, er kruipt enorm veel werk in ...

Guido
15-01-2004, 23:55
Wat ik van hier kan zien is zeker niet verkeerd! Maar kan het dat de luchtinlaat, niet helemaal 'perfect' uitgelijnd staat, of is't een krak in de foto - moeilijk te zien van hier ;)

Dragonfly
16-01-2004, 00:21
ziet er al goed uit;)

Maarten
16-01-2004, 02:50
ziet er goed uit, op die neus na :D

HHugo
16-01-2004, 18:38
Originally posted by Huudo
Wat ik van hier kan zien is zeker niet verkeerd! Maar kan het dat de luchtinlaat, niet helemaal 'perfect' uitgelijnd staat, of is't een krak in de foto - moeilijk te zien van hier ;)

Niets ontgaat het alziende oog van de pro's... ;)

kevjef
16-01-2004, 19:40

Euch, van daar weet ik het nie maar van hier bij mijn bouwdoos en aan mijn werkplan te zien ben ik tot nu toe goe bezig. Er moet nog het een en ander aan gebeuren dus 't zal daar wel aan liggen zeker. Ge doe mij nu wel serieus twijfelen ... nog een keer goe kijken. Als je wil zeggen dat deze meer naar voor moet dan moet ik u teleurstellen want het is wel degelijk goed. Denk ik toch ...

kevjef
16-01-2004, 19:44
Originally posted by Maarten
ziet er goed uit, op die neus na :D
Ach, jij wil zo'n neus van een nieuwe bolide zekerst ? !!!

HHugo
16-01-2004, 19:47
Huudo bedoelt de 2 helften (linker en rechter) van de cockpit die niet precies passen tegen elkaar, omdat er precies een kleine verschuiving zit ter hoogte van de luchthapper (boven de piloot op foto 6). .

kevjef
16-01-2004, 23:26
Huudo bedoelt de 2 helften (linker en rechter) van de cockpit die niet precies passen tegen elkaar, omdat er precies een kleine verschuiving zit ter hoogte van de luchthapper (boven de piloot op foto 6). .

Aha, right. Ja, jullie hebben gelijk. 't Is miniem, zal waarschijnlijk wel niet opvallen eens dat het allemaal ineensteekt. 'k Zou niet graag jurering krijgen van één van jullie op een wedstrijd, ik zou herexamens moeten doen denk ik. Heb vanavond nog eens goed verdergewerkt en gezien dat er nog wel wat kleine haperingskes inzitten maar ik doe mijn best.

Guido
17-01-2004, 19:16
Originally posted by kevjef
Aha, right. Ja, jullie hebben gelijk. 't Is miniem, zal waarschijnlijk wel niet opvallen eens dat het allemaal ineensteekt. 'k Zou niet graag jurering krijgen van één van jullie op een wedstrijd, ik zou herexamens moeten doen denk ik. Heb vanavond nog eens goed verdergewerkt en gezien dat er nog wel wat kleine haperingskes inzitten maar ik doe mijn best.

Je moet daar niet te zwaar aan tillen hoor. Modelbouw is en blijft een hobby natuurlijk met als voornaamste punt: u amuseren! ;) En ik mag me hier dus niet als een jury-lid gedragen ik weet het. Maar als ik gevraagd wordt om te jureren, wat wel eens durft voorvallen, dan ben ik wel onverbiddelijk. :D
Immers, uit de modellen in wedstrijd moet de beste gekozen worden, en dat is altijd die met de minste fouten. Het perfecte model moet ik toch nog voor de eerste keer tegenkomen hoor. ;) ;)

Aerogi
18-01-2004, 15:16
Amaai dat ziet er al heel mooi uit! Die "kevlar" decals zien er heel sjiek uit. Misschien dat ik me dat ook eens moet aanschaffen. Ik ben iemand die bouwt "straight out the box", maar als ik dat zo zie, dan begint het toch een beetje te kriebelen om ook es zoiets te proberen. Gewoon uit 'kurieuzeneuzigheid', hoeveel kosten ongeveer ruwweg die kevlar decals?

Aerogi

Sennake
18-01-2004, 18:27
Originally posted by Aerogi
Gewoon uit 'kurieuzeneuzigheid', hoeveel kosten ongeveer ruwweg die kevlar decals?

Aerogi

Bij www.scaleracecars.com kosten ze $ 7.50 per blad (is iets kleiner dan een A5 blad)

kevjef
18-01-2004, 20:05
Originally posted by Aerogi
Gewoon uit 'kurieuzeneuzigheid', hoeveel kosten ongeveer ruwweg die kevlar decals?
Aerogi

Ik heb de mijne gekocht bij Domino (http://www.dominomodel.be) -models (trouwens ook een lid van dit forum) voor 11 euro. Dus dat kwam in totaal met portkosten voor 2 vellekes op 23 euro. Ik vind dat een zeer schappelijke prijs maar voor mij was het vooral belangrijk dat ik ze dan niet moest bestellen in Engeland (Grandprix models) waar ik ze vroeger via via bestelde (ik heb geen Visa-kaart, zodoende).

jos
20-01-2004, 15:36
nice knap gedaan

kevjef
26-01-2004, 23:39
't Begint er op te trekken, kijk maar eens naar de laatste foto's.

Guido
27-01-2004, 10:34
't Begint er op te trekken, kijk maar eens naar de laatste foto's.

De'r zit zeker schot in! Als je kan werken op zo'n modelbouwdag, dan krijg je inderdaad veel gedaan. ;) Motor ziet er goed uit.

'k heb echter "1 small request".

Als je de volgende keer nog een update hebt, post de nieuwe foto's dan gewoon onderaan bij in de thread. Da's makkelijker om te volgen. Mensen die regelmatige lezen, gaan sowieso altijd naar de laatste pagina kijken. Bovendien klopt de cronologische conversatie nu niet meer helemaal. Er van ideeën gewisseld over foto's die er niet meer zijn. Als er later nog gasten zijn die deze thread eens willen nalezen om het model zelf te bouwen, mankeren er foto's ;)

HHugo
27-01-2004, 18:36
Waar modelbouwbeurzen goed voor zijn ... je kunt eens een hele dag verderwerken !!!

Ik ben langsgeweest zondag, ik veronderstel dat die half afgewerkte Williams die op de eerste tafel tussen 2 vitrines wat weggedoken lag de uwe was. Wat ik kon zien zag er in elk geval heel goed uit. (uw andere F1's heb ik daarentegen wel goed kunnen bekijken; vooral de lasnaden op de uitlaten van uw MP4/5B zijn fantastisch)

kevjef
27-01-2004, 20:16
Ik ben langsgeweest zondag, ik veronderstel dat die half afgewerkte Williams die op de eerste tafel tussen 2 vitrines wat weggedoken lag de uwe was. Wat ik kon zien zag er in elk geval heel goed uit. (uw andere F1's heb ik daarentegen wel goed kunnen bekijken; vooral de lasnaden op de uitlaten van uw MP4/5B zijn fantastisch)

E verdekke, waarom hebte u dan niet eens bekend gemaakt? Ik heb een groot gedeelte van de dag aan mijne BMW bezig geweest. Bedankt voor 't complimentje over de MP4/5B, fantastisch is een groot woord vind ik, persoonlijk ben ik nu contenter met die van de Williams (zie foto).

kevjef
27-01-2004, 20:19
update foto's ;)

Oei sorry, ik zal het niet meer doen. Ik zal ze er weer opzetten maar dacht dat het duidelijker ging zijn door ze bij dezelfde thread te zetten. Trouwens, vanavond ga ik de body afwerken.

Guido
27-01-2004, 21:23
Oei sorry, ik zal het niet meer doen.

't is u vergeven :D

HHugo
27-01-2004, 21:34
E verdekke, waarom hebte u dan niet eens bekend gemaakt? Ik heb een groot gedeelte van de dag aan mijne BMW bezig geweest.

Sorry, op de moment dat ik daar rondliep (tussen 15 en 16u denk ik) was de BMW in elk geval verlaten. Twas ook wel heel druk op dat moment.

Bedankt voor 't complimentje over de MP4/5B, fantastisch is een groot woord vind ik, persoonlijk ben ik nu contenter met die van de Williams (zie foto).

Dat doet er mij aan denken: waarom zat het figuurtje van Clay Regazzoni in de FW07 van Alan Jones?

kevjef
27-01-2004, 22:46
Sorry, op de moment dat ik daar rondliep (tussen 15 en 16u denk ik) was de BMW in elk geval verlaten.
Dat doet er mij aan denken: waarom zat het figuurtje van Clay Regazzoni in de FW07 van Alan Jones?

BMW verlaten: ja, 'k zal aan de toog gehangen hebben ...
Figuurtje: tsjen, goed opgemerkt, raar geval. Zelf nooit op gelet, zal eens zoeken wat ik er aan kan doen, zoeken achter de goede decals, figuurtje eruithalen en een nieuwke maken. Kan ik mij weer eens bezig houden met één van mijn specialiteiten: benen amputeren, een stuk arm bijzetten, ...

Oneliner
27-01-2004, 22:51
Kan ik mij weer eens bezig houden met één van mijn specialiteiten: benen amputeren, een stuk arm bijzetten, ...
Ahbon, meneer is dokter? :p
Mooie wagen Kev!

Guido
27-01-2004, 22:55
Originally posted by Oneliner
Ahbon, meneer is dokter? :p
Mooie wagen Kev!

euh, als modelbouwer zijt ge wel alles he :D

kevjef
27-01-2004, 23:08
euh, als modelbouwer zijt ge wel alles he :D

Da's goe gezegd. En nog azo iets, een goede modelbouwer kan alles gebruiken. Van de kleinste overschottekes of dommigheden kunnen we iets maken (of toch proberen)