View Full Version : Ferrari - 26 januari
Misschien ben ik er wat vroeg mee, maar dit intigreert mij wel:
Het neusje van de.....Ferrari
De revolutionaire neus van Williams heeft Ferrari aan het denken gezet. Het ontwikkelteam van het Italiaanse team is hard aan de slag gegaan om te kijken of zo'n neus nu daadwerkelijk ook winst gaat opleveren.
Het ziet er naar uit dat Ferrari toch wel iets gevonden heeft in hett ontwerp, en naar alle waarschijnlijkheid gaat de Ferrari toch ook met een andere neus rijden dan de rest van het veld. Jean Todt liet vanaf zijn skilatten weten: "Vooral onze nieuwe voorvleugel zou wel eens voor een verrassing kunnen zorgen."
Daarmee laat hij het in het midden hangen of het ook daadwerkelijk revolutionair zal zijn, maar het heeft er alles weg van dat komende maandag de Ferrari 655, zoals de wagen dit jaar zal gaan heten, toch voor verassingen gaat zorgen. bron: - f1crew.nl
Ferrari 655 dus, met een nieuwe verrassende voorvleugel.
Maandag weten we meer :)
Originally posted by Finish
Misschien ben ik er wat vroeg mee, maar dit intigreert mij wel:
Ferrari 655 dus, met een nieuwe verrassende voorvleugel.
Maandag weten we meer :)
seffes zetten ze hem boven de neus... t zal wa zijn :+
F655? Vreemde naam voor de nieuwe Ferrari, toch?
Het feit dat Schumacher z'n 6e titel haalde en Ferrari voor de 5e keer op rij de titel bij de constructeurs pakte, ... zou dat er iets met te maken kunnen hebben?
Om eerlijk te zijn verontrust de snelheid van de BMW me momenteel een beetje. De McLaren doet het ook niet slecht, al klaagt men daar blijkbaar al over de te kleine monocoque.
De ietwat trage ontwikkeling van Bridgestone steekt me momenteel ook wat tegen.
Ik heb ontzettend veel vertrouwen in het Ferrari team, maar de zeer sterke concurentie en de trage vooruitgang van de Bridgestones baren me zorgen.
hij noemt niet 655
is gewoon een interne code van het team ... het blijft F2004 hoor :)
Nummer1 - 2000:
http://f1.racing-live.com/photos/2000/sepang/diapo_332.jpg
Nummer2 - 2001:
http://f1.racing-live.com/photos/2001/hungaroring/diapo_348.jpg
Nummer3 - 2002:
http://f1.racing-live.com/photos/2002/magny-cours/diapo_349.jpg
Nummer4 - 2003:
http://f1.racing-live.com/photos/2003/suzuka/diapoa_324.jpg
Nummer5: - Morgen ! :D
Hier is een foto van f1racing.net. Tis misschien pure misleiding, maar het stuk boven de voorwielen intrigeert me wel, precies grote "uitsteeksels"??? Misschien iets te maken met hun speciale voorvleugel die ze al aangekondigd hebben?
Van F1racing.net:
http://www.f1racing.net/photo/upload2/sUIxsDEehgoHb.jpg
da zijn gewoon al hun antennekes , die op elke F1 staan...
ondertussen is den doek er al af.
http://f1.racing-live.com/photos/2004/team-ferrari/diapo_110.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2004/team-ferrari/diapo_122.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/2004/team-ferrari/diapo_123.jpg
kan er iemand mij zeggen wat er zo speciaal is aan hun voorvleugel?
Foto's :
http://www.ferrariworld.com/special_events/newf1/tecnica.asp
http://www.drivingitalia.net/img_resize.php?orig=rossa1--310x210.jpg&val=800&dir=/news/img/
kan er iemand mij zeggen wat er zo speciaal is aan hun voorvleugel?
niks ? :D
Voor de rest toch ook enkele vreemde constructies.
We krijgen zwaar verschillende wagens op het veld; McLaren, Williams, Renault, Ferrari. Niet toevallig 4 teams die aanspraak kunnen maken op de wereldtitel.
Dit belooft echt wel een fijn seizoen te worden.
FormulaV-JH495
26-01-2004, 14:30
Die kleine Fransoos heeft ons wel bij ons pietje hé ...
speciale voorvleugel ???
Volgens mij is het een Sauber .. maar dan in het rood :D
The Interceptor
26-01-2004, 14:39
Originally posted by Finish
Dit belooft echt wel een fijn seizoen te worden.
dat had ik al langer door ;)
ik ben ook wel beetje teleurgesteld in de nieuwe ferrari, niet meteen grootse veranderingen, zeker niet aan die voorvleugel :mad: maar wederom achteraan de motorkap dat het zo wat rapper stopt, niet meer in een punt, hebbe we ook al gezien bij de toyota oa
gwyllion
26-01-2004, 14:47
Deze voorvleugel is blijkbaar maar tijdelijk. Volgens Ferrari zullen er grote aerodynamische veranderingen gebeuren aan de voorkant.
"In order to continue making steps forward, every area effecting aerodynamics has been further developed and many new components will be introduced during our test programme in February," said Byrne. "The car we'll race in Melbourne will look different in many areas to the one that you see here."
1. De airbox staat VER achteruit. Vroeger begon deze ter hoogte van de hoofdsteun. Op zich wat dat al een stuk achter de helm van de piloot. Nu gaat men nog een stuk verder.
2. De airbox is redelijk laag, misschien niet spectaculair, maar als je hem afmeet tegenover de achtervleugel ...
3. De achtervleugel is groter.
4. De piloot zit ver naar achter
5. De bevestiging van de voorvleugel staat verder naar achter dan de voorbije jaren
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/technical/2k4_preseason/F2004/1.jpg
De bevestiging van de spiegel doet lage sidepods en/of een lage zithouding van de piloot vermoeden.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/technical/2k4_preseason/F2004/2.jpg
Deze extra uitsparingen doen een bijkomende koeling van de motor vermoeden.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/technical/2k4_preseason/F2004/3.jpg
De neusbevestiging staat ver naar achter. De afstand tot aan de wielen wordt kleiner.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/technical/2k4_preseason/F2004/4.jpg
Ook de body-cover van de F2004 stopt vroegtijdig.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/technical/2k4_preseason/F2004/5.jpg
Originally posted by gwyllion
Deze voorvleugel is blijkbaar maar tijdelijk. Volgens Ferrari zullen er grote aerodynamische veranderingen gebeuren aan de voorkant.
Het is nog altijd een single keel wagen, in tegenstelling tot de rivalen Mclaren en Williams. Zouden ze alsnog het roer omgooien en een twin keel bouwen in combinatie met zo'n walrusneus als de Williams???...
vergelijken maar:
http://www.m4driving.sm/images/12/20040126-2003-4.jpg
Wij presenteren de Sauberrari 2004 :D
http://www.dutchfightclub.nl/files/misc/sauberrari_morph.gif
Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.
1995
Ligier JS41
http://www.gpracing.net192.com/cars/images/Ligier-JS41.jpg
en de Benetton B195
http://homepage2.nifty.com/masa-k/f-1/95-2.JPG
Idd, en ook de Arrows en Shadow uit 1978.
Een heleboel werknemers van Shadow, trokken naar het nieuwe Arrows in 1978. Enkele onder hen hadden daarbij copieën genomen van de Shadow voor 1978 en die meegenomen naar Arrows. Reultaat was dat er nagenoeg 2 volledig wagens waren in 1978: de Arrows en de Shadow :)
ferrari ziet er in ieder geval goed uit. Toch enkele veranderingen dus zoals al eerder werd aangegeven.
Mooie wagen
Die Ferrari's zien er bij mij allemaal precies hetzelfde uit. Altijd dat rood, waarom is geen gele :D
Weinig over te vertellen over deze Launch .... Wat me het hardste opvalt is dat de piloot precies dieper zit, en verder achteruit .....
Door ook andere elementen als de airbox naar achter de schuiven vind ik hem er wel snel uitzien ....
We zullen in Melbourne wel zien wat het geeft ...... Maar laat het duidelijk zijn dat je niet revolutionair moet zijn om snel te zijn.
Originally posted by stijnconinx
Die Ferrari's zien er bij mij allemaal precies hetzelfde uit. Altijd dat rood, waarom is geen gele :D
ik had juist hetzelfde gedacht :eek:
ne zwarte ja, gelijk de 575's in de FIA GT
dat zou tenminste eens opvallen zijn, ferrari niet in het rood zetten
Een gele Ferrari behoort tot de mogelijkheden volgens mij. Tabaksreclame verdwijnt, dus ook Marlboro. Jordan gaat het misschien ook niet meer heel lang volhouden, dan is geel een beschikbare kleur :) Ik dacht dat geel vroeger eigenlijk de originele kleur was van Ferrari (niet de F1, maar de gewone wagens)?
Originally posted by Ottooke
Een gele Ferrari behoort tot de mogelijkheden volgens mij. Tabaksreclame verdwijnt, dus ook Marlboro.
maar Vodafone blijft waarschijnlijk wel, en die zien het ook allemaal int rood...
FastFons
27-01-2004, 00:26
Tegenwoordig rijden ze wel in het lelijke marlboro-rood idd, dit in tegenstelling tot het veel mooiere "Ferrari-rood" (kan nu niet op de naam komen, schiet me eens ter hulp Werner)
FF
Originally posted by FastFons
(kan nu niet op de naam komen, schiet me eens ter hulp Werner)
FF
Scharlaken rood
Originally posted by raceboy
Scharlaken rood
Bedankt Werner :D :D
C U
Snelle Japie
27-01-2004, 01:07
Originally posted by marcel
maar Vodafone blijft waarschijnlijk wel, en die zien het ook allemaal int rood...
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!
Originally posted by Snelle Japie
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!
die van Benfica ook, heb ik vanavond opgemerkt in enkele schokkende beelden. Maar on-topic blijven.
Originally posted by Snelle Japie
De voetbal shirtjes van Manchester United zijn ook gesponsord dacht ik door Vodafone en die zijn er ook in rood en zwart!
Vorig jaar was het blauw en zilver voor Europese uitwedstrijden: 10 keer zo mooi :)
:Offtopic: Gene voetbal mannen, ook niet in een Ferrari thread ;)
Geen revolutie dus bij Ferrari, maar eerder een normale gang van zaken te noemen. Alles nog eens verder doorontwikkeld, fijngeslepen, bijgeschaafd. De vraag is natuurlijk, moet Ferrari wel met een revolutionair gewijzigd uitziende wagen voor de dag komen. 't zijn immers de anderen die de sprong voorbij de Scuderia moeten proberen te maken en niet andersom. Afwachten of de challengers in hun opzet zullen slagen.
Trouwens, dat Ferrari nog maar lang in het rood blijft. Er moeten immers toch nog zekerheden zijn in het leven, niet? :D
boosterke
28-01-2004, 20:50
ferrari heeft nieuw ronderecord op valencia 1:09.432
Originally posted by boosterke
ferrari heeft nieuw ronderecord op valencia 1:09.432
Da's ondertussen al door de Williams aan flarden gereden:
Juan-Pablo Montoya heeft tijdens de tweede dag van tests in Valencia het baanrecord ruimschoots verbroken. De Colombiaan noteerde in zijn Williams FW26 een tijd van 1.09.306 en was hiermee zo'n 0.3 seconde sneller dan het oude record van David Coulthard. Ook Michael Schumacher dook onder het oude baanrecord van de Schot, maar tegen Montoya was geen kruid gewassen.
bron: f1racing.nl
:)
wel ff opmerken dat het ronderecord nog met de oude F2003-GA was ... De williams is al de nieuwe
Originally posted by airco
wel ff opmerken dat het ronderecord nog met de oude F2003-GA was ... De williams is al de nieuwe
een F2003-GA volgeladen met F2004 onderdelen...
Oneliner
28-01-2004, 21:47
Idd, twas een beetje een hybride ferrari...
Originally posted by marcel
een F2003-GA volgeladen met F2004 onderdelen...
geen 2004-motor, geen 2004-versnellingsbak ..... want die passen niet in de F2003-GA ...
Dus er is nog heel wat dan vernieuwd moet worden ;)
Het grootste stuk van Schumi's test was onderdeel van een tyre-evaluation programma .....
Wie weet hebben ze bij Bridgestone het geheim van Michelin ontdekt :p:p
Originally posted by airco
geen 2004-motor, geen 2004-versnellingsbak ..... want die passen niet in de F2003-GA ...
Dat betekent niet noodzakelijk een nadeel hé (tov van de nieuwe Williams), tenslotte moet de 2004 motor een heel weekend meedraaien, dus misschien moeten de 2004 motoren (niet enkel die van Ferrari) wel wat PK's en toeren inleveren ten voordele van betrouwbaarheid...
Bwa .... Vanwaar komt het dan dat de 2004-wagens er overal nog een stuk van de 2003-tijden afdoen ....
Ok, iedere winter worden er ronderecords gebroken ..... Maar het valt me op dat tijden ten opzichte van deze zomer meer dan een seconde gezakt zijn .... Dit terwijl algemeen wordt aangenomen dat warmere temperaturen beter zijn voor de tijden.
- Bovendien zouden motoren dan nog eens PK's hebben moeten inleveren ....
Persoonlijk geloof ik niet dat er veel PK's ingeleverd zijn bij de motoren .... Ok, de winst zal misschien niet zo spectaculair zijn dan vroeger (toen er op een winter 50 PK gevonden werdt .... maar PK,s verliezen twijfel ik aan)
Vergeet ook niet dat veel fabrikanten ook vorig jaar al hard de nadruk legden op betrouwbaarheid (gezien de nieuwe puntentelling).
gwyllion
29-01-2004, 11:48
Ferrari doet zeer geheimzinnig over de nieuwe motor. Ze zouden een aantal "nieuwe metalen" gebruiken: zeer sterk en toch nog zeer licht waarschijnlijk.
Originally posted by airco
Dit terwijl algemeen wordt aangenomen dat warmere temperaturen beter zijn voor de tijden.
warm is beter voor de banden van michelin
maar een motor geeft in principe meer power bij iets koelere temperaturen niet?
het kan natuurlijk dat dat bij F1 anders ligt, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken ;)
gwyllion
29-01-2004, 12:58
Originally posted by Maarten
maar een motor geeft in principe meer power bij iets koelere temperaturen niet?
het kan natuurlijk dat dat bij F1 anders ligt, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken ;)
Intuitief gezien lijkt mij koud weer ook beter voor een motor: beter koeling en meer zuurstof in de lucht (dus betere verbranding).
Waarom zochten ze dan tot vorig jaar bij de quali iedere keer het gaatje zon op ? Toch omdat banden dan softer worden ==> meer grip
niet ?
gwyllion
29-01-2004, 13:10
Originally posted by airco
Waarom zochten ze dan tot vorig jaar bij de quali iedere keer het gaatje zon op ? Toch omdat banden dan softer worden ==> meer grip
niet ?
Okay, zon wordt asfalt op. Vermogen is eigenlijk van secundair belang, grip is veel belangrijker om snel door de bochten te gaan.
Originally posted by airco
Persoonlijk geloof ik niet dat er veel PK's ingeleverd zijn bij de motoren ....
Dit zijn de vermoedelijke cijfers van de BMW-motoren volgens F1-racing:
2000
Type E41 , 72 degrees V10
800 BHP , 17000 RPM
2001
Type P80 , 90 degrees V10
860 BHP , 17800 RPM
2002
Type P82 , 90 degrees V10
900 BHP , 18800 RPM
2003
Type P83 , 90 degrees V10
920 BHP , 19100 RPM
2004
Type P84 , 90 degrees V10
875 BHP , 18600 RPM
Misschien is het verschil tussen 2003 en 2004 niet zo groot als zij beweren, maar dat de nieuwe motoren nog aan Pk's zullen gewonnen hebben tegenover vorig jaar? Ik weet het toch niet hoor.
Hou er wel rekening mee dat de topsnelheid in functie van het aantal pk's een exponentiële kromme is. dit wil zeggen dat 50 pK op het eerste zicht veel lijkt, maar als we al spreken van 900 pK, is dit maar een marginaal verschil.
Vergelijk maar eens met gewone auto's:
de prestaties tussen een 1.4 van 75pK en een 2.0 van 125pK zullen toch aanzienlijk zijn.
Maar tussen bv een Porsche van 360pK en 420pK zullen de onderlinge verschillen weeral een heel stuk kleiner zijn. Andere factoren (zoals gewicht en frontaal oppervlak) zullen dan veel meer de doorslag geven qua prestaties dan die 60 pK verschil.
Daarenboven merk ik op dat de toerentallen teruggeschroeft zijn (om de bertrouwbaarheid wat hoger te krijgen), wat ook een directe invloed op het aantal pk's heeft.
Testing at the Fiorano circuit – 30th January 2004 Fiorano, 30th January Circuit: Fiorano track , 2.976 km – short course 1,413 km Drivers: Michael Schumacher and Luca Badoer Car: F2004 and F2003-GA Weather: air temperature 5 /10/3°C, track temperature 2/14/3 °C; sunny. Fisrt day of testing this year for Scuderia Ferrari Marlboro at the Fiorano circuit. This morningMichael Schumacher gave the F2004 its track debut,while Luca Badoer carried out anelectronics programme at the wheel of an F2003-GA. Schumacher covered a total of 34 laps, with the best time of 56”835. Badoer completed 79laps, the quickest in 57”311. Testing continues at this track tomorrow, again with Schumacher and Badoer driving an F2004and an F2003-GA respectively. Luca Colajanni Motor Sport Press Office
Schumacher heeft gisteren het Track record van Fiorano onder de 56 seconden gebracht ....
55.999 is de nieuwe tijd.
Originally posted by airco
Schumacher heeft gisteren het Track record van Fiorano onder de 56 seconden gebracht ....
55.999 is de nieuwe tijd.
Daarbij is tevens meer dan 700 Km afgelegd zonder enig probleem.
- de motor is OK
- de aero lijkt prima
- het geheel is betrouwbaar
- de wagen is snel
en ... de Bridgestones lijken inderdaad sneller dan eerst verwacht.
Ik zal deze maar hierbij zetten zeker: 2 foto's van de test op Imola vandaag:
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/diapo_124.jpg
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/diapo_132.jpg
aëro misschien toch nog niet zo ok?
En deze is van de test op Mugello van een week of twee geleden, was me nog niet eerder opgevallen: (net boven de uitlaten)
http://users.pandora.be/HHugo/tijdelijk/Ferrari.jpg
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.