PDA

View Full Version : Ferrari Indy


Aerogi
20-01-2004, 20:56
Ik dacht dat jullie volgende foto's misschien wel interessant zouden vinden? Het zijn een paar foto's van de Ferrari die ontwikkeld werd met het oog op deelname aan de 500 mijl van Indianapolis. Deze werd ontwikkeld door Brunner in 1987. Volgens bepaalde bronnen zou het vooral een soort "dreigement" geweest zijn, omdat de FIA de intentie had om V12-motoren te verbieden. Dan zijn ze bij Ferrari maar begonnen met de ontwikkeling van een Indy wagen. En de geplande dreiging werd opgegeven, V12-motoren mochten nog een tijdje gebruikt worden, en het project werd opgegeven. Best jammer eigenlijk. Nu ja dat laatste is allemaal "niet officieel" natuurlijk.

Enjoy!

http://users.pandora.be/aerogi/Racing/Other%20pictures/Other_pics/Ferrari%20Indy_01.jpg

http://users.pandora.be/aerogi/Racing/Other%20pictures/Other_pics/Ferrari%20Indy_02.jpg

http://users.pandora.be/aerogi/Racing/Other%20pictures/Other_pics/Ferrari%20Indy_03.jpg

Werner333
20-01-2004, 21:58
Ik heb die wagen zelfs al aangeraakt :D :D :D

FastFons
21-01-2004, 01:29
Ik vraag me af welke Ferrari die eer nog niet te beurt is gevallen :D

FF

Sennake
21-01-2004, 08:13
Volgens mij zijn dat toch foto's van 2 verschillende Ferrari's hoor... De onderste hebben we zien staan in het Ferrari-museum in Maranello en is naar verluidt getest geweest door Gilles Villeneuve... Wat betekent dat het voor 1982 moet geweest zijn...

De onderste foto is een ander model (toch zeker het bodywork) en naar de helm te zien is het zeker niet Villeneuve die rijdt (eerder Reutemann percies alhoewel me dat zou verwonderen in 1987)...

A.J.
21-01-2004, 10:17
ik denk eerder dat het Alboreto is

Sennake
21-01-2004, 12:12
Die had ook zo'n helm idd :) En de periode klopt beter met Alboreto...

Aerogi
21-01-2004, 13:19
Originally posted by Sennake
Volgens mij zijn dat toch foto's van 2 verschillende Ferrari's hoor... De onderste hebben we zien staan in het Ferrari-museum in Maranello en is naar verluidt getest geweest door Gilles Villeneuve... Wat betekent dat het voor 1982 moet geweest zijn...

De onderste foto is een ander model (toch zeker het bodywork) en naar de helm te zien is het zeker niet Villeneuve die rijdt (eerder Reutemann percies alhoewel me dat zou verwonderen in 1987)...

Naar verluidt (volgens discussie in een ander forum) zou bovenste foto een March 85c (IndyCart wel te verstaan) zijn met een Ferrari motor! En het is inderdaad Alboreto. Blijkbaar zou ook Rahal de Ferrari Indy getest hebben. En de onderste foto is echt wel de Indy versie van 1987. Het bodywork zelf is afgeleid van de F1 wagen van 1986 of 1987. Er is nergens sprake van testen door Villeneuve. Het is een redelijk groot artikel (in het Frans), vershenen in een grote reeks van Hachette ivm Ferrari. En volgens andere bronnen is er pas nagedacht over een Indy-Ferrari eind 1986.
Ik wil dat artikel wel ne keer inscannen en e-mailsgewijs opsturen?

A.J.
21-01-2004, 13:24
Originally posted by Sennake
Die had ook zo'n helm idd :) En de periode klopt beter met Alboreto...

Krijg ik nu bonus punten voor de quiz?