View Full Version : Rally Monte Carlo 2004 - vrijdag 23/1
Hier posten we alles wat op vrijdag gebeurt...
De 10 fabriekpiloten hebben een tijd gezet....op stage 2 (eerste stage gecancelled)
1 Gronholm
2 Martin +9.9
3 Loeb +11.2
4 Duval +19.5
5 Solberg +36.0
6 Sainz +38.7
7 Galli +44.8
8 Loix +58.5
9 Panizzi +1:17.7
10 Hirvonen +1:21.9
Rallyloverke
23-01-2004, 10:23
Loix lijkt me héél voorzichtig gestart. Want ondertussen staat onder andere Roman Kresta voor hem met een ... Hyundai WRC
Originally posted by Johan
Loix lijkt me héél voorzichtig gestart. Want ondertussen staat onder andere Roman Kresta voor hem met een ... Hyundai WRC
Idd, heel voorzichtig gestart...maar das mss maar goed ook ;) En Kresta zal nu nog ff lachen zeker...maar da zal ni lang meer duren hoop ik :D
Blijkbaar niet alleen op De Paddock veel interesse voor de Monte, ook ter plaatse te veel volk op SS1 en dus afgelast. Juiste beslissing lijkt me.
Iedereen wil er bij zijn voor de eerste meters van het nieuwe seizoen hé...
Iets te voorzichtig gestart toch van Loix maar liever dat als in het decor vliegen in de eerste SS, ik denk dat hij rond is gegaan ofzo. Ook Sainz en Hirvonen doen het rustig aan. In de Monte is dat dikwijls geen slechte tactiek. Cols is nog steeds niet binnen.
Cols zette net een 31 tijd neer...11e tijd in JWRC
De Suzuki's gaan hard, goeie benzine van Shell denk :)
..... Want ondertussen staat onder andere Roman Kresta voor hem met een ... Hyundai WRC
Kan moeilijk anders, met zo'n startnummer :p
Aan de tussentijden te zien, gaat Duval voor de beste tijd op stage 3 ;) Hij heeft samen met Sainz na drie intermediates 12" voorsprong op Solberg. Gronholm is daar 10" sneller dan de Noor. Loix startte net...
Waar volgen jullie de rally? Ik op rally-live.com
Originally posted by stijnconinx
www.wrc.com
Loix eummm, nog steeds voorzichtig...
De nieuwe Pug is 'quick out of the box'. Als de betrouwbaarheid er is, ziet het er goed uit voor de rest van het seizoen.
'k denk dat Loix eerder super-gestresseerd is en benauwd is om toch maar geen fouten te maken. Of misschien dat de settings niet goed zijn van zijn 307. Na de eerste grote service zullen we meer weten.
Duval (voorlopig) 4e na Martin, Gronholm en Sainz op SS3. Goe bezig de Swa :)
De nieuwe Mitsu met Panizzi krijgt 43 seconden aan de broek op SS3 :eek: Ziet er niet goed uit, zelfs na een sabbatsjaar. Moeten eens bij Peugeot wa les gaan volgen die jongens denk ik. :rolleyes:
Loix nu toch ruim 10 seconden sneller dan Solberg. 20 seconden opnieuw toegegeven op Martin en Gronholm
wowwwwwwww die Galli :eek: 4e tijd op 2 sec van Martin :eek:
galli is ook een speer op kp 3
wrc.com rally radio... prachtig gewoon!
Rallyloverke
23-01-2004, 12:00
Dan eens rall-live, dan eens op wrc.com.
Duval 5e op stage 4. Loix voorlopig 7e. Loix was daarstrax 58" trager dan Gronholm op deze stage...nu nog 18" trager...
roadrunner
23-01-2004, 12:39
Originally posted by Wimanna
Loix voorlopig 7e. Loix was daarstrax 58" trager dan Gronholm op deze stage...nu nog 18" trager...
Ja Liox zei gisteren na de shake-down dat de wagen steeds sneller en sneller werd, maar kvind toch wat jammer dat hij al zo veel achter is op zijn teamgenoot die dan nog aan de leiding rijd ook :(
Eerste problemen voor Gronholm op SS4. Heeft de laatste kilometers in 3de versnelling moeten afleggen. Volgens wrc.com probeert ie zo hard dan de voorruit het begeven heeft.
3 stages gereden en al 3 keer een verschillende winnaar. Spannender dan dat kan niet. :D
SS3 was voor Galli en de Mitsu blijkbaar een uitzondering. Op SS4 krijgen zowel Panizzi en Galli een pandoering, 1:24 en 0:59 respectievelijk aan de broek gesmeerd door Loeb.
Loix doet het meer dan behoorlijk vind ik, alles in acht genomen: nieuwe wagen, nieuw team en een rally waarvan hij zegt dat het niet zijn lievelings is, dus, komt wel goed. ;)
Wat die versnellingsbak betreft : Peugeot rijdt slecht met 4 versnellingen. Toch wel raar omdat de laatste jaren een 5 bak standaard geworden was en veel teams zelfs een 6-bak hebben.
Originally posted by A.J.
Wat die versnellingsbak betreft : Peugeot rijdt slecht met 4 versnellingen. Toch wel raar omdat de laatste jaren een 5 bak standaard geworden was en veel teams zelfs een 6-bak hebben.
Ze kunnen kiezen uit een 4- of een 5-bak, al naar gelang de rally.
Dit omdat ze denken het potentieel van de motor beter te kunnen gebruiken op speciales waar er vele korte bochten zijn en waar de topsnelheid - lees 5de versnelling - niet vaak gebruikt wordt. De Monte is zo'n rally, dus het verwonderd me niet. Bijkomend voordeel is dat door de gewichtsbesparing van de 5de, ze de componenten in een 4bak dus sterker kunnen maken zonder zwaarder te worden. Althans, dat is hun uitleg.
Cols reed in SS4 de 7de tijd en staat nu 8ste bij de JWRC's
Subaru is precies op de sukkel? Of zijn het gewoon foute bandenkeuzes geweest?
Originally posted by A.J.
Subaru is precies op de sukkel? Of zijn het gewoon foute bandenkeuzes geweest?
Zou banden kunnen zijn, op SS5 na split 3 heeft Solberg 2sec. voor op Loeb, maar op spilt 4 2sec. achter. Hij kan dus nu precies wel goed mee.
Duval na split3 al 6 seconde sneller dan Loeb! :eek:
Van Märtin en Gronholm komen er momenteel geen tijden door...
*** Edit***
en na split4 al 9 sec!
Volgens mij wordt dit een kanontijd van Duval op SS5
En Freddy dik in de problemen op SS5
Originally posted by Rasse
Volgens mij wordt dit een kanontijd van Duval op SS5
idd. Loix na split 2 al bijna 50sec. aan zijn broek door Duval :eek:
Nog steeds geen nieuws over Gronholm, Märtin en Panizzi. Ze zijn toch niet.....?
en Loix ? meer dan een minuut verloren na sector 4 ???
Märtin is binnen, op 0,2 sec van Loeb's voorlopig beste tijd! Oef. :)
Duval constant een paar seconden sneller. Kan ie het houden tot aan de finish van SS5?
******** Edit *********
Gronholm ook net binnen, met een voorlopig snelste. 1,8 rapper dan Loeb.
Duval ook net binnen - 3,3 seconden achter Gronholm en daarmee voorlpoig 4de besttijd. Goe bezig de Swa!
Ik denk dat Gronholm eens zijne GPS moet laten nakijken
Duval is mega goed bezig. Freddy, mja moet en kan beter.
Pitstop quote:
Loix: "Vanmorgen was ik echt op de dool. Ik zat met onderstuur en raakte de bochten niet om, ik moest mijn handrem gebruiken. Op de proef probeerde ik de afstellingen te veranderen. Volgens mijn ingenieur zat er teveel druk in mijn voorste differentieel. Nu kan ik wel een bocht nemen, maar ik voel me nog niet goed in de auto."
Rallyloverke
23-01-2004, 14:47
Het is momenteel nog niet echt gebeterd. Maar ... er zijn nog 2 dagen he
Hij heeft daar in het begin ergens een fout gemaakt waardoor hij 1 minuut verloren heeft. Daarna zijn z'n tijden bijna identiek als die van Solberg die uitkomt op 27s van Gronholm.
Zal wel vooral een kwestie van vertrouwen zijn. Eens als hij de auto goed kan aanvoelen en meer op zijn gemak is, zal hij wel weer meer naar voren schuiven.
Stand na SS5 (tijd van Galli nóg steeds niet binnen, dus dat zou nog kunnen wijzigen.)
1. M GRÖNHOLM 1:08:13.5
2. S LOEB +10.0
3. M MÄRTIN +13.4
4. F DUVAL +30.8
5. C SAINZ +44.4
6. P SOLBERG +1:41.9
7. R KRESTA +1:58.4
8. M HIRVONEN +2:24.3
9. F LOIX +3:03.9
10. M CAMPOS +3:43.1
SS6 is net begonnen. Gaat lekker vooruit zo. :D
Loix, geef em buzze! Alles juist zetten en gaan! Ik wil tijden zien!
gwyllion
23-01-2004, 15:14
Originally posted by Maarten
Loix, geef em buzze! Alles juist zetten en gaan! Ik wil tijden zien!
Hij heeft u gehoord. Loix rijdt voorlopig maar 4 seconde trager dan Loeb.
Duval daarentegen verliest heel wat tijd.
Galli staat inderdaad bij de categorie "off road"
jan
Hij is goe bezig! Go Freddy
Loeb op kop
Gronholm valt terug !!
gwyllion
23-01-2004, 15:17
Gronholm verliest bij SS6 bijna 30 sec t.o.v. Loeb en verliest hierdoor zijn eerste positie.
gwyllion
23-01-2004, 15:19
Jaja, Fast Freddy op weg naar de tweede tijd op SS6.
Zou goed zijn om de dag te eindigen.
Tweede tijd op 5.9s van Loeb. Goe van de Freddy!
gwyllion
23-01-2004, 15:22
Zou goed zijn om de dag te eindigen.
Jaja, 5.9 sec moeten prijsgeven op Loeb.
Spijtig voor Freddy dat het reeds de laatste KP van de dag was, hij begon juist op dreef te komen.
ik moet van het scherm webblijven, dan vliegt Freddy wel! :D Effe aan de telefoon gezeten en de Stage zit er weer bijna op!
't zullen vooral de wegcondities zijn en de daarbij horende bandenkeuze die de rijders doen. 't kan nog alle kanten uit!
Originally posted by gwyllion
Hij heeft u gehoord. Loix rijdt voorlopig maar 4 seconde trager dan Loeb.
Duval daarentegen verliest heel wat tijd.
ik had het beter wat vroeger gezegd
eindelijk, oef, ik dacht effe dat hij zijn gas ni meer vond :p
dit hadden we nodig
echt oef, en nu geen foutjes meer maken
en blijven gaan fredje!!!!!!!!
wij anders ook wel hoor. Op de eerste dag, en dan nog in de week, al meer replies gehad dan vorig jaar op een heel weekend - lol :D :D :D
Originally posted by Huudo
wij anders ook wel hoor. Op de eerste dag, en dan nog in de week, al meer replies gehad dan vorig jaar op een heel weekend - lol :D :D :D
Eigenlijk niet goed bezig, achter de boeken nu :D
Panizzi heeft een vette 1.35 aan zijn broek gekregen in SS6.
jan
Originally posted by jan
Galli staat inderdaad bij de categorie "off road"
jan
Ik dacht dat Mitsu daar de Pajero voor gebruikte ipv de Lancer :+
Rallyloverke
23-01-2004, 15:32
Loeb op 1 en Martin op 2 in de tussenstand nu? Loix nog naar 3 en m'n top 3 is compleet :)
Voila, de dag zit erop.
Dit is de stand na 6 spéciales:
1. S LOEB 1:26:38.7
2. M MÄRTIN +18.3
3. M GRÖNHOLM +18.7
4. C SAINZ +46.5
5. F DUVAL +1:00.6
6. P SOLBERG +1:52.4
7. R KRESTA +2:54.0
8. M HIRVONEN +2:54.8
9. F LOIX +2:59.8
10. G PANIZZI +5:33.1
Scratch rijders van de dag: Gronholm 2x, Loeb 2x en Martin 1x - SS1 gecancelled.
Op SS6 geeft Loeb rijles en enkel Freddy zit er dicht op (+5.9) Daarmee houdt hij contact met de rijders vlak voor hem. Gronholm aanvankelijk heel sterk, maar valt op SS6 terug naar een derde plaats. 't is natuurlijk nog veel te vroeg, maar Loeb, Martin en Gronholm hebben momenteel de beste kaarten. Verwacht morgen maar dat Freddy weer in de punten zal staan. Ook Duval doet het zeer goed met zijn 5de plaats. De Mitsu's kunnen het wel vergeten en dienen hun huiswerk opnieuw te maken. Panizzi al op 5:33,1 en Galli out.
Rallyloverke
23-01-2004, 15:36
Jawadde! :eek: Ik ben nog eens naar die tijden gaan kijken, en da's echt wel een supertijd hoor van Freddy Loix!
Ik heb zo'n beetje het idee dat het vooral een kwestie is van de juiste banden op de juiste plaats op het juiste moment of zo ...
gwyllion
23-01-2004, 15:39
Originally posted by Huudo
Op SS6 geeft Loeb rijles en enkel Freddy zit er dicht op (+5.9) Daarmee houdt hij contact met de rijders vlak voor hem. Gronholm aanvankelijk heel sterk, maar valt op SS6 terug naar een derde plaats. 't is natuurlijk nog veel te vroeg, maar Loeb, Martin en Gronholm hebben momenteel de beste kaarten.
De winnaar zal wel een van deze drie heren zijn.
Verwacht morgen maar dat Freddy weer in de punten zal staan.
Punten halen is dit jaar niet zo moeilijk met maar 10 fabriekspiloten ;-) Eentje is er al uit gevallen en de andere, Panizzi rijdt ook in een Mitsubishi.
Ook Duval doet het zeer goed met zijn 5de plaats. De Mitsu's kunnen het wel vergeten en dienen hun huiswerk opnieuw te maken. Panizzi al op 5:33,1 en Galli out.
Mitsubishi is op weg om de Skoda/Hyundai van het seizoen te worden.
gwyllion
23-01-2004, 15:43
Ik heb zo'n beetje het idee dat het vooral een kwestie is van de juiste banden op de juiste plaats op het juiste moment of zo ...
Dat lijkt de uitleg te zijn voor de slechte chrono van Loix bij SS5.
Freddy Loix looks to have lost out on a tyre gamble. He was the only top driver to choose a wet-pattern race tyre and his time was a full 1m26.8s slower than Gronholm's.
en waarschijnlijk ook de uitleg voor de goeie chrono op SS6
roadrunner
23-01-2004, 16:02
Das jammer van die 5de special, maar Loix heeft toch getoond dat hij ook zeer snel kan gaan met zijne Peugeot, dus das toch een zeer goed teken. Nu nog de juiste banden kiezen en hopelijk is hij dan goed vertrokken.
Wat een tijdverschillen bij het JWRC (en al 5 opgaves)! Tussen de 1ste en de 8e nét geen 8 minuten!
Dat hij maar dezelfde keuze maakt al Grönholm, alhoewel, misschien beter juist niet! Als hij dan als enige de goeie maakt morgen ... dan kan hij misschien de kop wel nemen :D
het ligt zo dicht en toch zo ver uiteen in de Monte hé
hopelijk lukt het morgen beter met zijn banden
da is dus typisch de Monte he
Originally posted by marcel
da is dus typisch de Monte he
Zeker en vast, het kan de komende dagen nog helemaal omslaan.
Freddies commentaar op "rally.racing-live.com"
Freddy said: “It wasn't a perfect start for me as I made a mistake in changing the set-up of the car during the first stage. I didn't feel very comfortable after that, but during the next loop of stages it got better. On the last two stages I had a good tyre choice and I was able to push hard. I've got a nice feeling with the car now, and I hope it can be like that tomorrow as well.”
Hij was misschien beter bij zijn oude taktiek gebleven van vroeger: niet meer prutsen aan de set-up wanneer de rally begint. Al goed dat hij het achteraf heeft kunnen rechtzetten. De tijden op SS6 bevestigen dat. Dit is zeer hoopvol voor morgen. :D
toch wel raar: hij zegt dat hij voor de laatste 2 specials een goede bandenkeuze had?
Originally posted by marcel
toch wel raar: hij zegt dat hij voor de laatste 2 specials een goede bandenkeuze had?
Mjah, volgens mij heeft hij in stage 5 tussen intermediate 1 en 2 ergens een fout gemaakt...daar verloor ie ontzettend veel tijd, om dan op de volgende tussenpunten gelijke tred te houden...en door op stage 6 te bevestigen :)
Hopelijk morgen hetzelfde als de laatste stage he ;) Dan zit het wel goed, en kan hij Kresta en Hirvonen inhalen...en Solberg mss ook :D
en om dag 1 mooi af te sluiten, foto's van onze nationale helden:
Loix/Smeets
http://rally.racing-live.com/photos/2004/montecarlo/diapo_114.jpg
Duval/Prévot
http://rally.racing-live.com/photos/2004/montecarlo/diapo_110.jpg
Cols/Godde
http://rally.racing-live.com/photos/2004/montecarlo/diapoa_112.jpg
Ik kan toch niet goed wennen aan die "nieuwe" nummers... Alles ten voordele van de sponsors, mij goed, maar die nummers zijn zo goed als onleesbaar :(
Staat er tegenwoordig enkel de rijders naam op de ruit? Geen respect meer voor de co-piloot?
The Interceptor
24-01-2004, 01:39
Die nieuwe nummers staan er idd maar heel klein op, ik keek ook ff raar toen ik dat zag.
wat de naam van de copiloot betreft, bij Peugeot, Mitsubishi en Citroën zetten ze er alleen nog de naam van de piloot op, bij Ford en Subaru nog wel de copiloot!
http://rally.racing-live.com/photos/2004/montecarlo/diapo_004.jpg
Bij Peugeot kunnen ze toch ne grotere nummer hangen, het wit vlak is toch reeds voorzien !
als modelbouwer kan ik het verdwijnen van het witte vlak alleen maar toejuichen! Dit is immmers een witte decal, en de meeste zijn een beetje transparant, dus voor een goed resultaat moet je eerst de reclame zetten, aflpakken om een wit vlak te spuiten, en dan pas decal aanbrengen. Daar zijn we in de toekomst mooi van verlost. :D :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.