View Full Version : advies Racestuurtje ?!?
The Interceptor
24-01-2004, 13:13
ik ben van plan een stuurke te kopen voor mijn PS2!
weet er iemand toevallig nen aanrader?
Voorlopig heb ik het Trustmaster Ferrari Enzo Force Feedback stuur in gedachten, één van de nieuwste op de markt, maar heb nog nergens ne review ervan gevonden :(
alvast bedankt!
Ik weet maar 1 stuur dat mij 100% ligt en dat is het GT3 Force Feedback stuur van Logitech. Maar het ligt er wel aan welk spel je ermee wil spelen.
Voor GT3 en binnekort ook 4 en WRC is het al zeker een superstuur. Het realisme bij GT3 is serieus lekker. In het begin lijkt het raar door de force feedback maar daarna wordt het superrealistisch en voel je de Curbs, het ondersturen het oversturen enz .... allemaal in het stuurtje.
The Interceptor
24-01-2004, 14:31
't zou vooral voor GT3 (en binnekort 4 :)) en WRC3 en DTM zijn!
Wel DTM met het stuur valt tegen en WRC 3 is nog ok.
Maar die GT3 en de 4 dus met het stuur die overtreffen echt alles. Ik rijd zelfs vaak uren gewoon time laps omdat het zo leuk is met dat stuur. Dus ligt er wat aan .....
Maar vraag maar als ge iets moet weten ;) .
Misschien wachten op Gran Turismo 4 dat zal te verkrijgen zijn met stuur, pedalen en versnellingspook ideaal voor GT4 te spelen...
inderdaad lijkt mij ook het beste idee als je nog wat kan wachten ;) .
The Interceptor
24-01-2004, 23:27
hmmmm, kheb al lang kunne wachte, dan zal dat nog maar ff moeten kunnen zeker :p waar heb je dat ergens vernomen dat ze weer een stuur gaan maken voor de GT?
Wel ikzelf heb het al kunnen uittesten in brussel. En het stuur is een evolutie van het vorige stuur. Het GT3 stuur draaid om een as van 180 ° en het GT4 draaid om een as van 360° . Dus meer maar vooral harder draaien. Verder is er nog wat bijgewerkt aan de force feedback en is er nu een versnellingspookje om te schakelen. Ligt dat pookje je niet dan kan je nog altijd de schakelkleppen achteraan (zoals bij de f1) gebruiken. Echter was er nog 1 groot probleem met het stuur toen. De Gaspedaal ging niet 100 % voluit. Er zat een fout in het stuur waardoor als je de pedaal helemaal ondertegen duwde de wagen maar 95 % voluit ging. Maar de makers logitech dus hadden hier weet van en dus zal het mij sterk verbazen als ze hier niets meer aan zullen doen.
The Interceptor
24-01-2004, 23:58
Dit ziet er allemaal goed uit :D ik vreesde eerst dat enkel een versnellingspookje zou zijn, maar ook de schakelkleppen, çava çava, dat moet wel het wachten waard zijn! Dan volgende week als ik terug thuis ben (na de examens) maar terug WRC III met de controller zeker!
Dat 95% probleem lag aan Gran Turismo 4 en niet aan het stuurwiel, en is ondertussen al opgelost.
En ja, het is het nog een beetje langer wachten wel waard ;)
Logitech is known for making some of the most high-quality peripherals on the market. And just like Logitech's Force Feedback Wheel, their newest creation is being specifically built for a Gran Turismo game. For GT4 comes the Logitech Driving Force Pro. This sleek-looking package comes with a 10" wheel with an aluminum center hub, and a leather-like rubber mold. The rounded shift knob is inspired by Italian performance cars. The pedals are weighted to withstand extreme amounts of pressure when fully pressed, and even comes with special grips for carpet. But the best feature is that this new wheel features 900 degrees of rotation; the first and only wheel to do so. Other wheels only boasted 300 degrees or less of rotation. What's this mean? 2.5 turns of the wheel, lock-to-lock. Much, MUCH more authentic-feeling. In addition, there are shift paddles in the back for Formula-style racing. The Logitech Driving Force Pro will ship the same day as Gran Turismo 4. Pricing has yet to be announced.
http://betermusic.myrice.com/gt3/pic/gt4_wheel.jpg
The Interceptor
25-01-2004, 02:45
ik als ik dit zie en lees vermoed ik wel dat dat ding vrij prijzig gaat zijn :confused:
The Interceptor
25-01-2004, 03:10
met wat zoekwerk: prijzen worden geschat van 150 tot 200 euro
zo ben ik ook bij dit uitgekomen: zal 12 april op de markt komen in Japan, en is ontworpen door Logicool (Japanse firma van Logitech) in samenwerking met Sparco, kostprijs: 850 dollar (stuur niet inbegrepen)
ps2.ign.com (http://ps2.ign.com/articles/442/442615p1.html)
GT4 ziet er anders ook wel bangelijk uit, vele nieuwe wagens en ook circuits waaronder het bestaande Tsukuba circuit in Japan, en ik rijdt toch altijd het liefst op bestaande circuits!
Van mij mogen ze bij de release van GT4 wel weer zo'n Time Attack Challenge doen ... daar heb ik bij GT3 nog ne schone stereo mee gewonne :+ :D
Heb gelezen in de nieuwste OPM2 Magazine dat er bij GT4 grote straffen staan op tegen de muur knallen of tegenstanders in de grindbak duwen. Als je dat doet moet je als straf 10 seconden tegen 50 km/u rijden. Er zal ook bij GT4 een slipstreame mogelijkheid zijn, zal je nu ook slim moeten rijden op de rechte stukken.
Greetzz...Corvetteboy
Originally posted by corvetteboy
Heb gelezen in de nieuwste OPM2 Magazine dat er bij GT4 grote straffen staan op tegen de muur knallen of tegenstanders in de grindbak duwen. Als je dat doet moet je als straf 10 seconden tegen 50 km/u rijden.
pff, da lijkt mij eigenlijk een serieus domme beslissing. en die straf, da is hetzelfde als in de GP-reeks. en daar was het al een van de meest frustrerende zaken van het spel.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.