PDA

View Full Version : Studenten kunnen een auto winnen !!!

Pascal
26-01-2004, 11:03
Voldoe ik aan de voorwaarden om mee te doen?

Ik ben ingeschreven als student aan een universiteit.
Ik ben ouder dan 18 jaar.
Ik heb een rijbewijs dat tenminste één jaar oud is.

Hoe verloopt de Daewoo Student Trophy?

Zoek 2 andere studenten om een team te vormen. Dit mogen mensen uit dezelfde richting zijn, maar ook uit een andere faculteit. Het maakt niet uit! Verzin gewoon een leuke naam voor jullie team en kies een teamleider.
Schrijf je team tussen 18 december 2003 en 8 februari 2004 in via de website www.daewoostudenttrophy.com . Je krijgt hierna verder instructies via email.
Midden februari wordt een selectieproef georganiseerd tussen de ingeschreven teams. Voor de finale blijven er 13 teams over.
Is jouw team erbij, dan krijgen jullie alle drie een Daewoo Matiz ter beschikking voor de verdere duur van de wedstrijd (tot 30 april 2004).
In maart moeten jullie elke week een aantal vragen over o.a. economische, medische en filosofische problemen oplossen. Weten jullie het antwoord niet direct, vraag dan gerust raad aan iemand uit een andere faculteit of aan mensen uit je omgeving. Probeer in elk geval zo snel mogelijk en zeker binnen de deadline te antwoorden. Bij ex aequo is de gebruikte tijd bepalend.
Na elke vragenronde krijgen de teams punten. Wie er op het einde van de wedstrijd de meeste punten haalt, wint!
Op vrijdag 2 april 2004 worden het winnende studententeam en de winnende universiteit bekendgemaakt. De winnaars krijgen elk een personenwagen Daewoo Matiz. De universiteit krijgt een studiebeurs.

Ik weet niet of Daewoo reclame maakt in de respectievelijke universitaire faculteiten maar deze info vond ik op het autosalon. Wie weet je eerste eigen auto.
Hopelijk mag er dan een stickertje van Depaddock op plakken.

Succes !!!

En indien je de antwoorden op de vragen niet kent, ben ik er zeker van de we op depaddock het antwoord wel kunnen vinden.

C U

Maarten
26-01-2004, 12:30
Coninx, Benklak, Cajeuuh .... otoke winnen?

van drie daewoo matizen kunnen we toch zeker één race versie maken hé

wij voldoen aan de voorwaarden, alhoewel, de Coninx andere faculteit, andere stad, maar valt te regelen peisk!

The Interceptor
26-01-2004, 12:30
en de mannen van de Hoge Schoolen zijn weer niet goe genoeg ofwat? :(

airco
26-01-2004, 15:40
Originally posted by The Interceptor

idd .... vette discriminatie :mad: :rolleyes:

geef mij toch Hogescholen ipv Hoge Schoolen :D:D

Speesman
26-01-2004, 15:41
Hier in Leuven hebben ze er in ieder geval al wel reclame voor gemaakt. Ben van plan om er met 2 kameraden aan deel te nemen.

FastFons
26-01-2004, 16:02
Belachelijk, ik ga ook ne master behalen en ik mag niet meedoen :s

FF

The Interceptor
26-01-2004, 16:51
Originally posted by FastFons
Belachelijk, ik ga ook ne master behalen en ik mag niet meedoen :s

FF

same here, grrrrrrr

Oneliner
26-01-2004, 18:58
Volgend jaar ben ik erbij ;)

Pascal
26-01-2004, 19:08
Originally posted by The Interceptor

Sorry jongens, maar de bedoeling bij het opstarten van deze thread was helemaal niet om ruzie te stoken :fight: :fight: :fight:

Misschien kunnen de mannen van de hogescholen eens gaan aankloppen bij Porsche. Misschien zetten zij wel iets op poten voor de gediscrimineerden van Daewoo. :fight: :fight: :fight:

Eventueel een mailtje aan daewoo om het probleem aan te kaarten :fight: :fight: :fight:

C U

airco
26-01-2004, 21:51
Bwa Ruzie zou ik het niet direct noemen .... Gewoon een zoveelste teken aan de wand dat het Hogeschoolbeleid in België mank loopt.
Een hogeschoolstudent krijgt slechts 33% van de subsidies van een universiteitsstudent.

Daewoo zal deze wedstrijd heus met de beste bedoelingen organiseren ... Toch maakt het een schromelijke vergissing door ruim driekwart van de studerende jeugd uit te sluiten.

Scapa
26-01-2004, 22:03
Originally posted by airco
Een hogeschoolstudent krijgt slechts 33% van de subsidies van een universiteitsstudent.

Hoeveel inschrijvingsgeld betaal jij dan? Niet zoveel meer als mij hoor! Volgens mij klopt dat getal niet echt, het scheelt wel maar toch niet zoveel dacht ik... Een Universiteit kost nu eenmaal pakken meer door al het onderzoek dat ze moeten doen om de titel te kunnen behouden. Wij mogen in België dan nog niet klagen. Ga maar eens in Engeland of de VS op univ: daar moeten de meeste ouders een lening aangaan om hun kinderen naar een univ te kunnen laten gaan.

airco
26-01-2004, 22:57
Originally posted by stijnconinx
Hoeveel inschrijvingsgeld betaal jij dan? Niet zoveel meer als mij hoor! Volgens mij klopt dat getal niet echt, het scheelt wel maar toch niet zoveel dacht ik... Een Universiteit kost nu eenmaal pakken meer door al het onderzoek dat ze moeten doen om de titel te kunnen behouden. Wij mogen in België dan nog niet klagen. Ga maar eens in Engeland of de VS op univ: daar moeten de meeste ouders een lening aangaan om hun kinderen naar een univ te kunnen laten gaan.

Het gaat om de centen dat een universiteit van de overheid krijgt per ingeschreven student tov van de subsidies die hogescholen krijgen per ingeschreven student.

Deze komen uit een rapport van de overheid, overgenomen in de eisenbundel van de Vlaamse Hogescholen Raad.
Pas op ... Ik begrijp perfect dat een universiteit meer onkosten heeft door oa onderzoek .....
Toch ligt de huidige verhouding van 1/3 (waar een universiteit per student 3 keer meer krijgt) toch wel stevig uit balans.

Puntje bij paaltje kan je op hogeschool een evenwaardig diploma halen (Master) .... Waarom dan het financieringsverschil ? Omdat je een praktijkgerichte aanpak wil ?

Maar eigenlijk gaan we hier wel stevig mee off-topic :no: Mijn excuses, maar het is iets wat me nogal nauw aan het hart ligt.

Maarten
26-01-2004, 23:11
dat is de eeuwige discussie

perfect vb: mijn broer , 2 jaar TEW geprobeerd, niet gelukt, dan in vier jaar handelswetenschappen gelukt, ... hij heeft een stage gedaan, dus meer ervaring, en is licentiaat

terwijl bij TEW bij mij, veel meer moeite kost, zonder stage en ik ook licentiaat ben

persoonlijke keuze zeker?

soit,
ik vrees dat het daewoo project niets voor mij is, de komende weken niet veel tijd, en een daewoo matiz vind ik geen mooie auto ... ok het is gratis, maar ik zou hem toch verkopen en dat kan dan weer wat zakgeld opleveren, moeilijke keuze, maar ik vrees dat ik er geen tijd voor heb