PDA

View Full Version : D' ambrosio in RDD


Raceboy
26-01-2004, 17:08
he Renault Driver Development programme today announced its line-up of young drivers for the 2004 season.

In addition to Heikki Kovalainen (Finland) and Jose-Maria Lopez (Argentina), who have been retained in the programme, the following young drivers have been selected: Jérôme D'Ambrosio (Belgium), Lucas DiGrassi (Brazil), Loïc Duval (France) and Giedo van der Garde (Netherlands).

Kovalainen and Lopez, respectively entering their third and second seasons in the programme, have been retained for the quality of their performances in 2003, and they also impressed during their maiden F1 tests with Renault and Minardi last December. Kovalainen finished second in the World Series by Nissan championship in 2003, his first season in the formula, while Lopez was the inaugural champion in Formula Renault V6.

The new recruits will all be expected to meet the exacting standards of the programme, which demands not only excellence of performance on track, but also high standards off it, from physical training through to public relations. They got their first taste of the programme this week when they were put through their paces at the Human Performance Centre (HPC) in Enstone, UK, undergoing physical evaluations in order to establish their training regime for the year ahead.

The championships in which each driver is to compete are as follows:
. Jérôme d'Ambrosio, Formula Renault 2000 France and Eurocup, Graff Racing
. Lucas DiGrassi, British F3, HiTech Racing
. Loïc Duval, Euroseries F3, Signature
. Giedo van der Garde, F3 Euroseries, Signature
. Heikki Kovalainen, World Series By Nissan, team TBA
. Jose-Maria Lopez, F3000, team TBA

bron: F1-live

The Interceptor
26-01-2004, 18:39
Ik las het berichtje net op F1racing.nl!

dit is echt super voor d' Ambrosio, hij heeft echt de kwaliteiten om het heel ver te schoppen! hij is wel degene van de RDD-mannen dat het 'laagste' mikt precies met de Renault 2000, de rest start al in F3, maar zo nog een jaartje ertussen kan niet slecht zijn, Jérôme wordt dit jaar pas 17 als ik me niet vergis? of is't 18?

flugel
26-01-2004, 18:56
Originally posted by The Interceptor
Ik las het berichtje net op F1racing.nl!

dit is echt super voor d' Ambrosio, hij heeft echt de kwaliteiten om het heel ver te schoppen! hij is wel degene van de RDD-mannen dat het 'laagste' mikt precies met de Renault 2000, de rest start al in F3, maar zo nog een jaartje ertussen kan niet slecht zijn, Jérôme wordt dit jaar pas 17 als ik me niet vergis? of is't 18?

Ik denk dat hij 18 wordt dit jaar

Mark
26-01-2004, 19:19
Originally posted by The Interceptor
Ik las het berichtje net op F1racing.nl!

dit is echt super voor d' Ambrosio, hij heeft echt de kwaliteiten om het heel ver te schoppen! hij is wel degene van de RDD-mannen dat het 'laagste' mikt precies met de Renault 2000, de rest start al in F3, maar zo nog een jaartje ertussen kan niet slecht zijn, Jérôme wordt dit jaar pas 17 als ik me niet vergis? of is't 18?

weet niet of dat iets met "mikken" te maken heeft. Duval en Van der Garde hebben er al een jaartje FRenault 2000 opzitten........Duval was zelfs frans kampioen in 2003.

Die braziliaan heeft meegereden in het Sud-Am F3. d'Ambrosio heeft dus als enige nog 2 liter ervaring. De keuze van Renault voor d'Ambrosio en Van der Garde duiden er wel op dat wij, de Benelux, nog steeds een interresante markt zijn voor Renault ;)

Mr.Dallara
31-01-2004, 17:35
d' Ambrosio gaat dus in de F-Renault 2000 rijden in Frankrijk, kent soms iemand de kalender vh kampioenschap???

rijden zijn enkel in Frankrijk??? of doen zij ook België aan??


het zou wel schoon zijn moesten we hem dan nog eens in eigen land aan het werk te zien!

The Interceptor
17-04-2004, 19:47
d' Ambrosio is vandaag in zen tweede raceweekend van het jaar knap 4e en 6e geworden in de races in Valencia!

Go Jérome!!

meer op pitstop.tv (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=12597)

Mr.Dallara
18-04-2004, 13:27
Idd >>> GO Jérome !!!

Je krijgt niet ieder seizoen de kans om deel uit te maken van het RDD, deze kans die hij nu heeft gekregen is zelfs heeeeeeel uniek!!! (hij heeft ze wel verdiend!)

Maar het natuurlijk is het nu nog wel de bedoeling deze kans optimaal te benutten....

Wat mij enorm opvalt is het volgende: In z'n eerste race op Monza stelde hij erg teleur, en nu in z’n tweede race van de Euro-cup was hij bij de top!
Volgens mij zou het volgende wel eens de reden kunnen zijn: vorig seizoen heeft Jérome bij TBR verschillende round’s van het Spaanse kampioenschap FR1600 meegereden, hij heeft dus al een degelijke circuit kennis van Valencia.

Deze foto heb ik nog gemaakt tijdens het NRF: (Boutsen & Jérome dus)
http://www.membres.lycos.fr/kbotorfs/Documenten/PIC_2105.JPG

Laat ons hopen dat hij dit seizoen nog veel prachtige resultaten gaat neer zetten, en hij zo verder kan groeien in het RDD, tot wie weet … … de F-1!

Het Franse kampioenschap rijd Jérome dus helemaal, plus extra enkele rounds van de Euro-cup. Maar welke rounds van de Euro-Cup???
Kent er iemand het schema van Jérome dit seizoen ???