PDA

View Full Version : vidoe kaarten


sledge
21-09-2001, 20:00
weet er hier iemand of het mogelijk is om 2 videokaarten (Voodoo2 en GeForce2MX) in een computer te plaatsen.
ik heb er de plaats voor in mijn moederbord, maar volgens mijn vader gaat dit enkel voor problemen zorgen, en aangezien het zijn computer is kan ik nie kiezen. en hij steekt er toch de oude voodoo inzeker (werkt beter op linux zegt hij). kunnnen jullie hem misschien proberen te overtuigen?

sledge
21-09-2001, 20:03
die titel moet natuurlijk videokaarten zijn :rolleyes:

airco
21-09-2001, 21:25
hmmmzzzz

mja dit gaat, maar ...

1. zorgt idd vaak voor problemen (conflicten tussen 2 kaarten) Bovendien zal er altijd 1 agp en een pci kaart moeten zijn!! 2 agp-kaarten ga nie lukken, want ge hebt mor 1 agp slot!!

2. als ge dan toch 2 schermen wilt, dan kunde beter een kaart pakken die 2 schermen aankan!! hercules heeft zonen geforce 2 mx die 2 schermen afkan, en ook matrox heeft een paar dual-head modellen!!

3. ivm met linux!! Alle modellen van grafische kaarten zijn aan de praat te krijgen onder Linux (zelfs geforce 3)!! Desnoods na ewa prutsen!! geforce 3, en geforce 2 hebben de laatste versie van Xfree nodig, om te werken onder Linux!!

airco

krikke
21-09-2001, 21:52
dat ging bij m'n ouwe petium2 300 zonder probs. Ik kon een game configureren voor de voodoo2, een ander voor de geforce 1.