View Full Version : Rally Zweden Zondag 8/2 & Aftertalk
Alle post van zondag en commentaar op het weekend
En meteen mijn n° 100
Snelle update: Het sneeuwt volop in Zweden, Gronholm heeft door een schuiver nog een 36 sec verloren op Loeb.
Marcus heeft tot hiertoe het grootste aantal snelste tijden: 6
De stand ; 3 SS voor het einde:
1. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 3h00'21"300 115.3 km/h 1 1
2. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 3h01'21"700 + 01'00"40 2 2
3. 1 P.Solberg-Mills Subaru Impr A8 3h01'40"700 + 01'19"40 3 3
4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 3h02'05"100 + 01'43"80 4 4
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 3h02'05"300 + 01'44"00 5 5
6. 12 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 3h04'06"800 + 03'45"50 6 6
7. 7 Martin-Park Ford Focus A8 3h05'57"300 + 05'36"00 7 7
8. 14 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 3h05'59"000 + 05'37"70 8 8
9. 2 Hirvonen-Lehtin Subaru Impr A8 3h09'24"000 + 09'02"70 9 9
10. 16 Eriksson-Svenss Ford Focus A8 3h11'51"400 + 11'30"10 10 10
Nog één SS tegaan en Loeb heeft zijn vis op het drooge.
1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 3h20'58"800 114.6 km/h 1 1
2. 1 P.Solberg-Mills Subaru Impr A8 3h21'25"700 + 00'26"90 2 2
3. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 3h21'46"100 + 00'47"30 3 3
4. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 3h21'59"200 + 01'00"40 4 4
5. 12 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 3h24'14"700 + 03'15"90 5 5
6. 7 Martin-Park Ford Focus A8 3h25'42"200 + 04'43"40 6 6
7. 14 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 3h25'54"900 + 04'56"10 7 7
8. 2 Hirvonen-Lehtin Subaru Impr A8 3h29'15"800 + 08'17"00 8 8
9. 16 Eriksson-Svenss Ford Focus A8 3h32'31"100 + 11'32"30 9 9
10. 15 Johansson-Holms Ford Focus A8 3h33'21"100 + 12'22"30 10 10
11. 18 Warmbold-Price Ford Focus A8 3h35'33"000 + 14'34"20 11 11
12. 17 Viita-Hantunen Ford Focus A8 3h38'33"800 + 17'35"00 12 12
13. 11 Duval-Prevot Ford Focus A8 4h12'56"300 + 51'57"50 13 13
Euh, Loeb staat hier nog wel voor. Foutje , sorry
De uitslag :
1. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 3h26'17"700 114.8 km/h 1 1
2. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 3h27'04"100 + 00'46"40 2 2
3. 1 P.Solberg-Mills Subaru Impr A8 3h27'39"200 + 01'21"50 3 3
4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 3h27'59"800 + 01'42"10 4 4
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 3h28'34"700 + 02'17"00 5 5
6. 12 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 3h30'35"300 + 04'17"60 6 6
7. 7 Martin-Park Ford Focus A8 3h31'56"000 + 05'38"30 7 7
8. 14 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 3h32'08"100 + 05'50"40 8 8
9. 2 Hirvonen-Lehtin Subaru Impr A8 3h35'35"900 + 09'18"20 9 9
10. 16 Eriksson-Svenss Ford Focus A8 3h38'55"100 + 12'37"40 10 10
11. 15 Johansson-Holms Ford Focus A8 3h39'37"600 + 13'19"90 11 11
12. 70 Ekstrom-Bergman Mitsubishi N4 3h40'15"000 + 13'57"30 1 1
Let ook op Ekstrom die de GrN wint. Circuitpiloot die in DTM rijdt.
Werner333
08-02-2004, 17:21
Knap van Loeb. De eerste niet Noorman :) die de rally van Zweden wint.
Vorig jaar was hij daar al super bezig. De eerste dag rustig maar dan dag 2 en 3 mee vooraan. Daar liet hij zien dat hij snel leert.
Spijtig voor Carlos want ik heb lang gedacht dat hij degene zou zijn die de Noormannen hier ging verslaan.
Loeb profileert zich ook meer en meer als superfavoriet voor de titel.
Wie gaat hem stoppen?
Loeb is ook pas de 5e piloot aller tijden die na de Monte de Rally van Zweden wint.
Persoonlijk denk ik dat het trio Loeb-Solberg-Martin nog voor veel podia gaat zorgen in de nabije toekomst...
En hopelijk komt de euforie wat betreft de Belgen snel terug. Zweden was in vergelijking met Monte Carlo een afgang voor Loix en Duval. Hiermee zeg ik niet dat het voor 100 % de schuld van de pilo(o)t(en) is, maar toch.
Ford wist blijkbaar goed waarom ze Duval niet nomineerde voor de constructeurs.
En Peugeot doet al straffe uitspraken over de vervanging van Loix.
Laat ons hopen dat het volgende keer weer net zo goed gaat als in Monte Carlo en geef de Belgen nog wat respijt.
C U
Kan me hier volledig bij aansluiten. De jonge garde neemt stilaan de fakkel over. Alhoewel Gronholm toch nog echt snel is, als ie z'n koppie erbij en niet te wild is en daarmee sorties kan vermijden, zie ik in hem toch nog een titelkandidaat dit jaar.
Terug naar Zweden en als uitsmijter, nog even een foto van de drie die op het podium stonden.
Loeb/Selena
http://rally.racing-live.com/photos/2004/suede/diapo_318.jpg
Gronholm-Rautianen
http://rally.racing-live.com/photos/2004/suede/diapo_319.jpg
P.Solberg-Mills
http://rally.racing-live.com/photos/2004/suede/diapo_321.jpg
De tussenstand in het WK na 2 wedstrijden:
Drivers' Championship
Sebastien Loeb 20 Points
Marcus Grönholm 13
Markko Martin 10
Petter Solberg 8
Francois Duval 6
Janne Tuohino 5
Freddy Loix 4
Carlos Sainz 4
Gilles Panizzi 3
Henning Solberg 3
Olivier Burri 1
Daniel Carlsson 1
Constructors' Championship
Citroën 24 Points
Ford 22
Peugeot 17
Subaru 10
Mitsubishi 3
Loix: "Het is raar of zelden dat een Peugeot krachtbron het begeeft. Het team stelde daarom een onderzoek in, nadat de motor stuk was gegaan, en daaruit bleek dat een aandrijfriem verkeerd gemonteerd werd voor aanvang van de wedstrijd, meteen een verklaring voor mijn slechte tijden."
Het kan de beste overkomen. Ondanks de pech is dit een grote opsteker voor FF. Het hele weekend klagen over de auto, niet geloofd worden door het team en dan gelijk krijgen. Provera zal Freddy stilaan wel naar waarde kunnen schattten.
Wat mij nog wel van het hart moet, staat in verband met de Waalse pers. Die hebben precies nog het liefste dat Loix direct op een zijspoor gezet wordt. Wij zullen wel supporteren voor FF en de Swa. Over de taalgrens is alleeen Duval van belang.
Waar zitten de echte Belgen? Hier op De Paddock !
En daarbij, Brussel is van ons. :o
Don Kamiel
09-02-2004, 19:43
Ik snap het allemaal nie, als er geld mee gemoeid gaat, telt de beste rijder nie meer ??? (algemeen bedoeld)
Toch jammer :(
En voor de freaks :) een klein filmke gevonden, van Martin/Park
http://www.danneeklund.nu/filmer/MM_SS12_Colin_Crest.AVI
Meer van dat op
http://www.nitro.se/bilder/SWERCLIP/index.html
Foto's op
http://www.nitro.se/bilder/SWERMCN/index.html
http://www.nitro.se/bilder/SWERMSN/index.html
http://www.zsh.net/gallery/view_album.php?set_albumName=album43
Don Kamiel
09-02-2004, 19:44
oeps, dubbelpost :o
Sorry
op de 3 foto's die Huudo hierboven gepost heeft kan je duidelijk zien dat er een langwerpig "doosje" op het dak van elke WRC staat... Weet er iemand waarvoor dit dient?
Camera, het GPS tracking systeem of nóg iets anders??
Originally posted by Rasse
Combi camera en GPS
idd. dat is het. Het bezorgt me trouwens altijd weer opnieuw wat geklungel als ik het moet verven en afplakken bij de modelbouw. De GPS antenne is immers een wit schijfje dat bovenaan de alu-kleurige behuizing zit. :D
weeral iets bijgeleerd, merci Huudo & Rasse ;)
Rallyloverke
23-02-2004, 20:25
Bart,
Ik wil je langs deze weg oprecht feliciteren met je overwinning in de Scratch-Top-6 op www.freddyloix.com .
Ik hoop dat er een mooie prijs aan vasthangt. Normaal wel. En ik geloof zelfs dat je dan wordt uitgenodigd op een prijsuitreiking in Riemst-Millen. Mocht dit zo zijn, hebben we er dan voor die keer geen Paddock-meeting bij? Ik schrijf me in om u toe te juichen :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.