PDA

View Full Version : 2e student karting in antwerpen outdoor


kartmonster
12-02-2004, 20:41
Hallo,

Ik heb daarnet in onze school, een poster zien hangen voor de 2e antwerp student karting. Dit is blijkbaar een wedstrijd karting voor studenten uit de hoge school en universiteiten.

Het is een 4uur wedstrijd met huurkarts.
30 min training
en dit voor 170euro

dinsdag 27 april.

zijn er studenten die een team willen vormen

maarten

Raceboy
12-02-2004, 20:54
Om hoe laat is dat dan? want 30 min training + 4 uur wedstrijd?

airco
12-02-2004, 21:02
ben zeker en vast geïntereseerd

Raceboy
12-02-2004, 21:08
Originally posted by airco
ben zeker en vast geïntereseerd

Tschijnt dan les te zijn op KdG ;)
maare tja zoals ik al vroeg om hoe laat is dat dan?

Speesman
12-02-2004, 21:19
Ben ook wel geinteresseerd.

Boetzie
12-02-2004, 21:21
Doen!!!!!!!

Ik heb vorig jaar samen met Swa en nog 2 andere piloten
deze wedstrijd gewonnen. En ik moet zeggen
het was een dagje plezier!!!!

Verschillende manches, veel kans om in de finale te zitten,
goede organisatie, toffe sfeer, de nodige pils, ale kortom
een ideale studentendag!!

En er waren nog eens deftige prijzen ook. 50% korting op een 10 daagse kytesurf reis naar biarritz voor de winnaar, en bijna iedereen kreeg wel iets cadeau!

Wij doen dit jaar zowiezo mee, hopelijk jullie ook!

Groetjes

Maarten
12-02-2004, 21:57
Originally posted by Boetzie


Ik heb vorig jaar samen met Swa en nog 2 andere piloten
deze wedstrijd gewonnen. En ik moet zeggen
het was een dagje plezier!!!!


toevallig niet met nicolas en olivier samen gereden?

kartmonster
12-02-2004, 23:43
Hmmm, miss met een depaddock team "junior" aan de start komen

Werner333
13-02-2004, 01:30
Gewoon doen kartmonster. ;)

Boetzie
13-02-2004, 16:40
Nicolas (Dekeijser) zat er inderdaad bij Maarten!

MAar wie bedoel je met Olivier?

Maarten
13-02-2004, 18:21
ik dacht olivier ..., de achternaam kwijt, maar die kerel was tijdens de BBL karting cup in antwerpen (noorderlaan) mega rap, studeert/studeerde ook op het ufsia, nen blonde, ik ben de naam kwijt ...

Boetzie
14-02-2004, 01:32
mij (nog) niet bekend.

Wij hebben (mochten) dit jaar touwens niet meer meegedaan
Met de BBL wedstrijd door hun reglementsverandering.

Groetjes en hopelijk tot binnekort

kartmonster
15-03-2004, 21:33
efkes terug on topic.
Ik en speesman rijden alvast mee.
we zoeken nog 2 andere piloten die ons team willen vervolledigen.

mail me: maartendewe@belgacom.net

Maarten
26-04-2004, 14:18
morgen is het zover
ik rij ook mee met benklak en caje60 van op het forum, samen met olivier cornelis

beware of the "shaftmeisters"

de teams

Carbon Black
Tivoli
TEW Racing (Boetzie, Swa, Nicolas en ..)
El Pajéro Pintado
SPORA 2
Gauloises Racing Team
Forza Italia
IHAM 1
KATHO 1
Tiburon Racing
VRG 2
ZAP-Racing Team
KATHO 3
Delira
Shaftmeisters (Caje60, Benklak, Maarten en Olivier)
IHAM 2
COSIC (Speesman,en co)
SPORA 1
KATHO 2
VULCANIS 1
VRG 1
Product Ontwikkeling
Teeekitiziee
Roadrunners
Ellen en haar jongens

kartmonster
26-04-2004, 15:07
Aangezien het oorspronkelijke Depaddock Jr.team niet voor de overwinning mocht gaan van de VSSF, hebben wij ons terug getrokken. Speesman kreeg dan nog een aanbod om met zijn school mee aan de start te komen.
Maar bij ons was er precies niet echt veel volk op school geinteresseerd. dus kartmonster zal morgen niet deelnemen.

Geef ze morgen ma van katoen.
en een verslagske he, dak na het blokken effe kan kome lezen hoe jullie het gepresteerd hebben.

Maarten

Maarten
26-04-2004, 17:02
Originally posted by kartmonster
Aangezien het oorspronkelijke Depaddock Jr.team niet voor de overwinning mocht gaan van de VSSF, hebben wij ons terug getrokken. Speesman kreeg dan nog een aanbod om met zijn school mee aan de start te komen.
Maar bij ons was er precies niet echt veel volk op school geinteresseerd. dus kartmonster zal morgen niet deelnemen.


hoezo?

jullie mochten niet meedoen ofwat?

ik kan u zeggen dat het té kloppen team wel TEW racing wordt, de winnaars van vorig jaar en habitués op Antwerp karting !!

Speesman
26-04-2004, 18:04
Het probleem was dat de vssf (de organisatie die de karting organiseert) enkel teams wou die van dezelfde hogeschool of univ kwam, zodat ze achterof konden zeggen: "de winnaar komt van de kul" of "de winnaar komt van RUG" ...
Omdat ons paddock team niet van 1 school kwam, mochten we enkel maar onofficieel meedoen, wat erop neerkwam dat we nooit een prijs konden winnen of zo :(

Uiteindelijk rijd ik daarom met enkele andere doctoraatsstudenten van de KUL. Leuven betaalt trouwens een heel deel van het inschrijvingsbedrag terug.

Ik hoop dat ons team (cosic) het goed gaat doen. Ik hoop toch minimaal op een finaleplaats. Of we gaan kunnen meedoen voor de overwinning is een andere vraag. Maarten zijn team ziet er me ook wel sterk uit en als TEW racing ook zo sterk is ....
Ik heb wel het voordeel dat ik Antwerp Karting heel goed ken. Spijtig dat het morgen niet gaat regenen, want dan zou ik toch bij de snelleren geweest zijn.

Speesman
26-04-2004, 18:11
Vraagje nog aan de andere teams waar mensen van de paddock bij zitten:
Hoe laat rijden jullie je "kwalificatie-race" (dat is de eerste race van 1.5u) en op hoeveelste plaats starten jullie?

Wij starten om 11u en staan op plaats 7.

kartmonster
26-04-2004, 18:34
voila, de speesman heeft da goed uitgelegd...

ik kan ni beter.
Maarten

gwyllion
26-04-2004, 21:46
Originally posted by speesman
Vraagje nog aan de andere teams waar mensen van de paddock bij zitten:
Hoe laat rijden jullie je "kwalificatie-race" (dat is de eerste race van 1.5u) en op hoeveelste plaats starten jullie?

Wij starten om 11u en staan op plaats 7.
Dave, er zijn blijkbaar maar 2 kwalificatie heats (in plaats van de geplande 3 heats voormiddags).

http://users.skynet.be/sky43248/VSSF-Webstek/Wedstrijdschemas/Heat-verdeling-karting2.xls bevat een lijst van alle ingeschreven teams en in welke heat ze starten. De startplaatsen binnen de heat staan er wel niet bij. Als ik goed tel, zijn er maar 26 teams ingeschreven (het maximale aantal inschrijvingen bedroeg 60).

Ik vraag me wel af of ze 's namiddags ook nog 3 races zullen rijden of slechts 2.

Speesman
26-04-2004, 22:37
Originally posted by gwyllion
Dave, er zijn blijkbaar maar 2 kwalificatie heats (in plaats van de geplande 3 heats voormiddags).

http://users.skynet.be/sky43248/VSSF-Webstek/Wedstrijdschemas/Heat-verdeling-karting2.xls bevat een lijst van alle ingeschreven teams en in welke heat ze starten. De startplaatsen binnen de heat staan er wel niet bij. Als ik goed tel, zijn er maar 26 teams ingeschreven (het maximale aantal inschrijvingen bedroeg 60).

Ik vraag me wel af of ze 's namiddags ook nog 3 races zullen rijden of slechts 2.

Aha, zal eens een keer kijken.
Ben vrij zeker dat ze in namiddag maar 2 races zullen rijden. Anders rijdt ge maar met minder dan 10 teams per finale en dat is beetje weinig.

gwyllion
27-04-2004, 22:07
Ja, het was echt wel plezant.

Het podium:
1. Shaftmeisters (dik verdiend :D)
2. TEW Racing
3. COSIC (wel dankzij toedoen van het geluk: we lagen vierde met 1 ronde achterstand, maar het team voor ons is zonder naft gevallen en wij juist niet)

Speesman
28-04-2004, 01:42
Niet veel meer aan toe te voegen. We hebben onverwachte 3de plek in de finale gehaald. Zeker geen slecht resultaat en wij zijn dus zeker tevreden.

Vooraf was onze ambitie om in de finale te geraken. Maar toen we onze kwalif-race met redelijk gemak en vrij grote voorsprong wonnen, begonnen we al te dromen dat er misschien wel eens meer in zou zitten.

In de finale op 2de plek vertrokken, maar slechte start gemaakt en zo terug naar plaats 10 gevallen. Dan een inhaalrace gedaan tot de 4de plek. Die hadden we 5 minuten voor het einde. We hadden ons al half neergelegd bij het feit dat we net geen podium gingen halen, maar dan moet ineens het team voor ons nog gaan tanken zodat we toch een podium plaats behaalden.

Het was een heel leuke dag!!!

Boetzie
28-04-2004, 16:27
Shafmeisters vs Tew Reesing,
Man man het was een belevenis!! In die 10 jaar dat ik nu karting rijdt heb ik zelden zo'n spanning beleeft gedurende 2,5 uur
(en gelukkig zelden zo'n fout gemaakt als nu)

Ons (TEW Reesing) Verhaal:

Onze kwalificatieheat liep alles behalve vlot. Op de Startgrid besliste Meneer Perdieux plots dat er iets mis was met de banden en hij dus een kartje inbracht (graptje eh Shaft :D ).
Nee tijdens deze heat werd meteen duidelijk dat we de concurrentie niet onterecht overschat hadden. Maarten en cornuiten schoten er als de bliksem vandoor en gaven ons zowaar 2 ronden rond ons oren. Jammer genoeg hadden wij een quasi tractor versie van een kart en was er dus van aanklampen geen sprake. MAar geen excuus want de shaftmeisters waren duidelijk beter, pure klasse!

De finale!!!!!
Toen onze eerste piloot naar de startgrid wandelde kwam hij tot zen grote verbazing datzelfde tractortje tegen als in de eerste heat.
Aangezien we met dit machientje gewoonweg weggeveegd zouden worden door de shaftmeisters (en de grote smile op maarten's gezicht was het laatste dat ik wou zien :rolleyes: ), werd er beslist om in de eerste opwarmronde binnen te komen en zodoende de gok te wagen op een andere kart.

Ditmaal deed het machientje wat er van verwacht wordt en het werd wat het moest worden: spanning, topsport en (champagne)natte pitspoezen!

Bij de start ging Maarten er aanvankelijk vandoor maar na een tijdje konden we de leinding overnemen en na een uur een voorsprong uitbouwen van 27sec. Een uur later was de voorsprong nog 18 sec. Met uiteindelijk nog 40 minuten te gaan zetten de shaftmeisters hun geheim wapen in. De seconden slonken en tot overmaat van ramp moesten we binnekomen voor een 2e (ongeplande) tankstop. Niettegenstaande we ons reeds hadden neergelegd bij de 2e plaats reed ik nog alles uit kast zodoende het geleden leed iets te beperken.

Tot die ene ronde 8 minuten voor het einde!!!
Op het moment dat ik de start/finish lijn passeer zie ik de shaftmeisters uit de stands rijden. Ook zij hadden een 2e tankstop gemaakt. De seconden werden voor mij minuten en ziender ogen zag ik shaftmeister's geheime wapen dichterbij komen. Op 4 ronden van het einde "liet ik mij inpakken gelijk een klein kind" (zoals een van mede piloten het terecht opmerkte). Ik ging veel te breed in de dubbele 180° waardoor shafmeister bruusk maar volledig correct binnendoor dook. Van opgeven was geen sprake en de strijd ging voort. Elke grens werd verlegd en op 2 ronden van het einde zit ik op een millimeter van shaftmeiters bumper.
Ik zit klaar om aan te vallen tot...... krak,schuur,iiiiiiiii :frusty:
De kogellager van het rechter voorwiel had het begeven en de voorwielen stonden plots paraplu. Gelukkig had God er destijds aan gedacht de rechterhand te schapen en al hand-sturend zijn we gelukkig nog binnengesukkeld op een 2e plaats.

De shaftmeisters wonnen, EN TERECHT! 4 Perfecte piloten, goede taktiek en vooral tegen dat geheime wapen was er niets te beginnen. Proficiat mannen en TOT VOLGEND JAAR! :D

Wat mij betreft is deze dag enorm geslaagd te noemen, goede organisatie van Antwerp Karting, en vooral een sublieme sfeer.

Tot slot (eindelijk ik weet het) nog dit: Voor zij die niet weten waarom Maarten zijn team shaftmeisters noemde en wat het betekent: U gaat naar u dichtsbijzijnde videotheek, huur daar de film American Pie 1 of 2. En op het moment dat u het woord stiffmeister en sherminator tegenkomt probeert u deze 2 personen met elkaar te vermengen en uiteindelijk bekomt u MAARTEN THE SHAFTMEISTER :D :p :D
(nog een graptje eh Maarten)

Speesman
28-04-2004, 17:56
De 3 teams waar mensen van de paddock inzaten, zijn op plaats 1, 2 en 3 geeindigd. Als dat geen mooie prestatie is! :)

Maarten
28-04-2004, 20:44
Originally posted by Boetzie

Tot slot (eindelijk ik weet het) nog dit: Voor zij die niet weten waarom Maarten zijn team shaftmeisters noemde en wat het betekent: U gaat naar u dichtsbijzijnde videotheek, huur daar de film American Pie 1 of 2. En op het moment dat u het woord stiffmeister en sherminator tegenkomt probeert u deze 2 personen met elkaar te vermengen en uiteindelijk bekomt u MAARTEN THE SHAFTMEISTER :D :p :D
(nog een graptje eh Maarten)

Quinten, ge zijt een varken ... bangelijk :D:D:D

ik zet hier nog wel een verslagje, maar nu even té druk!

FIK
03-05-2004, 23:23
enkele van onze vele foto's van de 2nd Outdoor Student Karting Day:
http://www.vrgbrussel.be
(op ons forum (http://forum.vrgbrussel.be) staan nog een paar filmpjes (http://forum.vrgbrussel.be/viewtopic.php?t=14) ook van die dag)

de volledige uitslag staat hier (http://users.skynet.be/sky43248/VSSF-Webstek/Uitslagen/Uitslag-kart-03-04.xls)