PDA

View Full Version : Formule Renault 1600 in 2004


Pascal
13-02-2004, 03:08
Als je het mij vraagt is er nog waar weinig nieuws over de Formule Renault 1600 in 2004.

Vandaag gehoord in Zolder :

Zelfs de laureaten van de F1 Renault Academy 2004 zouden zonder stuur zitten. Astromega ziet af van de samenwerking met Renault en de RACB om de laureaten te begeleiden. Vervolgens zijn een drietal teams aangeschreven om dit project over te nemen. Sam Boyle (ex-Astromega) werd uitgekozen maar omdat hij wou uitkomen onder Engelse vlag, was dit niet mogelijk. Hij ging dan op zoek om op een of andere manier onder Belgische vlag uit te komen. Momenteel zou hij voet aan de grond hebben bij een niet nader genoemd Belgisch "team". Dit team is echter nog op zoek naar auto's en alle verdere infrastructuur.

Als dit verhaal waar zou zijn, is het toch heel anders dan vorig jaar toen Verdonck en Pulicnkx eind februari toch al heel wat kilometers hadden afgemaald op (onder andere) het Zolderse asfalt.

Momenteel zou er (officieel) nog niemand zijn ingeschreven in deze klasse.

Wie weet meer, of beter gezegd wie weet de echte toedracht van wat ik vandaag hoorde...

C U

team astromega
13-02-2004, 18:13
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information

Mr.Dallara
13-02-2004, 23:04
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??

pascual
14-02-2004, 11:00
Originally posted by Mr.Dallara
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??

Altijd dat vlaams en waals; kunnen we niet gewoon belgen zijn??? Is Belgie al niet klein genoeg??? :fight:

Mr.Dallara
14-02-2004, 22:28
Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!


Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.

Mr.Dallara
14-02-2004, 23:08
Net deze foto gevonden van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien!

Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers??

http://www.mykingdom.be/rj-online.be/GALLERY/albums/userpics/normal_a%29%20Jonathan%20Tonet%20-%20IM021055.jpg

pascual
14-02-2004, 23:21
Originally posted by Mr.Dallara
Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!


Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.

Ja dat is waar, al die talen in Europa.

ik wacht het nieuws ook af van Astromega, ik denk dat het voor een groot team te moeilijk is om voordelig in deze cup te werken.

X-Treme Racer
15-02-2004, 01:35
Ik dacht dat Astromega een 3-jarig contract had met de RACB :confused:

Scapa
15-02-2004, 01:44
Originally posted by team astromega
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information

Waar rook is, is vuur ;)

yannick88
20-02-2004, 01:41
Niet Astromega en ook niet TBR , eveneens zal ook Speedlover niet instaan voor de laureaten van de RACB .

Er wordt een kompleet nieuw Team opgericht voor de begeleiding .

Namen volgen later aangezien de deal nog niet 100 % in orde is maar alles gaat de goeie richting uit .

Mr.Dallara
20-02-2004, 20:21
Als het dan niet Astromega, TBR of Speedlover word die de laureaten vd RACB gaat "begeleiden", en er dan een nieuw FR1600 team gaat komen, is dat eigenlijk positief!

Op die manier zullen er dan waarschijnlijk meer deelnemers zijn in de FR1600 dit jaar in België.

Ik denk dit maar om het feit dat als er een team gaat bijkomen er dus 2 auto's meer zullen rijden dan vorig seizoen, althans als al de F-Reanaults die vorig jaar hebben gereden terug zullen gaan rijden.

Mr.Dallara
20-02-2004, 20:29
Groot nieuws !!!

Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy :) :cool:

Net gelezen op autosport.be


Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy!


Het gerucht circuleerde al een tijdje maar wordt thans ook officieel door Renault België bevestigd: Marc Goossens neemt de organisatie van de F.Renault Academy over van Team Astromega en bekommert zich dus om de sportieve en technische omkadering van beide laureaten van de recente Rookie-test.

Marc Goossens lijkt niet uit de actualiteit weg te branden. Het voorbije weekend nog mocht hij z'n eerste Daytona-deelname met een podiumplaats vieren en thans ziet de Gelenaar zich uit verscheidene kandidaten verkozen om de FRA te runnen.

"Aanvankelijk vroeg Renault me de job over te nemen die Thierry Tassin tot voor kort waarnam" aldus Marc aan autosport.be. "Tassin krijgt immers andere opdrachten binnen Renault België zodat hem niet voldoende tijd blijft om de rookies te begeleiden. Want daar ging het in eerste instantie om: coaching en consultancy van Christophe Mawet en Bertrand Baguette, de nieuwe laureaten van de F.R.Academy. Gezien een en ander compatibel bleek met een eventueel programma waarin de 24U van Le Mans, Sebring en Petit Le Mans centraal staan, heb ik mij daartoe geëngageerd. En meteen ook een tegenvoorstel gedaan dat er in bestond een eigen structuur ter beschikking te stellen. Beide F.Renault's zijn immers eigendom van Renault maar nu Astromega niet langer bij het opzet betrokken is diende tevens een nieuw team gezocht binnen hetwelk beide rookies en ikzelf aan de slag konden. Ik hoef dus enkel te investeren in een atelier en camion.

Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."

Autosport.be: Een van de wrijvingspunten voor Mikke Van Hool was het met Renault bedongen kontrakt: dat gaf hem nauwelijks enige financiële armslag, of anders gezegd: hij kon er zo goed als niks aan verdienen.

"Dat is ook de reden waarom ik op een derde wagen heb aangedrongen. Die kan als guest car en als spare car dienst doen. De hele onderneming wordt pas echt rendabel indien ik zelf ook een vierde F.Renault kan inzetten. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Autosport.be: Is dit de eerste stap naar een omscholing?

"Het feit de RACB en Renault als partner te hebben is voor elk beginnend team vanzelfsprekend een ideale start en biedt me misschien ook als piloot nieuwe perspectieven. Want van de rijder Marc Goossens is men nog niet af. Ik begin dan wel aan mijn twintigste seizoen maar stoppen is nog lang niet aan de orde van de dag!" (HvO)


Dit is écht prachtig nieuws vind ik! Ik heb er al het vertrouwen in dat Marc dit tot een goed einde zal brengen. Meer zelfs, volgens mij gaat hij er voor zorgen dat de FR1600 écht gaat door breken, met gevolg dat we dan een degelijk deelnemersveld zullen krijgen!

X-Treme Racer
20-02-2004, 21:01
Goed nieuws! :) :+

Bart.Vandecavey
20-02-2004, 21:48
Die youngster kunnen zich geen betere leerkracht dromen :gas:

The Interceptor
21-02-2004, 16:10
heb het ook net gelezen, maar wist het al langer :D Marc is idd een héél goed begeleider voor die jonge kerels!!!

Mr.Dallara
22-02-2004, 21:01
Net gelezen op marcgoossens.com dat Marc Goossens Motorsport komend weekend (28 & 29 februari) al gaat testen!

Ze gaan 2 dagen proefdraaien op het Franse Croix-en-Ternois met hun twee piloten Christophe Mawet en Bertrand Baguette.

Mark
24-02-2004, 00:16
Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."


Ok duidelijk, de taken van Boyle zijn duidelijk omschreven.

Lees ik echter in het PR-gereutel van ene Tielemans (FIA F3000 in 2004)het volgende:

Ma-CON met Sam Boyle als teammanager testte vorige week vier rijders in Jerez: Tomas Enge, Tony Schmidt, Christopher Bruck en dus Tielemans, die zeker is van zijn zit bij Ma-CON voor 2004.

Wonderwel geen enkel weekend dat elkaar overlapt, die kerel zal niet veel thuis zijn in 2004:D

DamonHill
24-02-2004, 00:20
Originally posted by Marshal
Ok duidelijk, de taken van Boyle zijn duidelijk omschreven.

Lees ik echter in het PR-gereutel van ene Tielemans (FIA F3000 in 2004)het volgende:



Wonderwel geen enkel weekend dat elkaar overlapt, die kerel zal niet veel thuis zijn in 2004:D


Vorig seizoen deed hij toch ook F3000 en FR1600, zonder enig probleem :)
En toen ook al geen overlappingen (gelukkig :))

Peter Baert
24-02-2004, 01:13
PR-gereutel van ene Tielemans??

Marshal?

Het bericht, waaruit je de betrokken quote neemt, is een artikel van www.pitstop.tv en is geen geval gelinkt met Tielemans of zijn vermeend PR-gereutel.

Laten we het erbij houden dat er wél sites bestaan die PR-gereutel van Jan en Klein Pierke klakkeloos overnemen en publiceren.

:)

Mark
24-02-2004, 01:22
Originally posted by Peter Baert

Het bericht, waaruit je de betrokken quote neemt, is een artikel van www.pitstop.tv en is geen geval gelinkt met Tielemans of zijn vermeend PR-gereutel.


Niet gelinkt met Tielemans? :confused: Het gaat toch over Tielemans..........

Maaruh, als we die beruchte pr-brabbel van Tielemans eens gaan doorlichten, waarop jij o.a. je bericht hebt gebaseerd ;) dan zitten daar toch wel enkele dijenkleters tussen :D

Dus Peter, dit is geen aanval op jouw.........maar wel op al te positieve PR-releases die ikzelf nooit online zou zetten. Op welke site dan ook ;)

Lezen we even kritisch tussen de regels mee ;)
Woensdag heeft Olivier in de middagsessie opnieuw getest in de F3000-bolide en reed met hagelnieuwe banden maar liefst 2 seconden van zijn beste tijd af!
Wat is het nut van testen op hagelnieuwe banden? Anders gezegd, zonder die truuk was hij nog trager geweest............


De auto doet precies wat ik wil.
Hmmmmmmm, gezien de tijden kan de wagen veel meer..........oftewel, de wagen heeft zich aangepast aan de coureur :D

Naast Olivier Tielemans reden ook de Duitsers Tony Schmidt, Christopher Bruck en de Tsjech Tomas Enge voor het team uit Dortmund. Olivier stond zijn mannetje prima en was maar liefst 1.1 seconden sneller dan Bruck!
Tielemans was dus wel seconden trager als die andere twee...........het is maar hoe je iets verkoopt ;)

edit* Het beruchte PR-gereutel is te lezen via http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=733

Maar we zijn off-topic, svp terug naar de FRenault 1600!

Peter Baert
24-02-2004, 01:40
Wij vermoeden bij onze lezers enige kritische zin, inzoverre dat ze dingen tussen de regels lezen.

Soms schieten we ter hulp en brengen we een referentiekader aan, met in het geval van O. Tielemans de besttijd van Lopez, 6 seconden sneller dan de jongen uit Maaseik.

:)

Rrubinio
24-02-2004, 21:52
Originally posted by Mr.Dallara
Net deze foto gevonden (www.RJ-online.be) van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien!

Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers??

Dit zijn de kleuren van Speedlovers + Jonathan Thonet

http://www.mykingdom.be/rj-online.be/GALLERY/albums/userpics/normal_a%29%20Jonathan%20Tonet%20-%20IM021055.jpg

Mr.Dallara
25-02-2004, 00:15
Net gelezen op autosport.be :)


Alex De Bock zet aan in F.Renault 1600

Alweer nieuw jong talent op komst. Alex De bock, met z'n vijftien jaar de jongste van de vier RACB F.Renault Academy-finalisten, gaat dit jaar van start in het Formule Renault 1600-kampioenschap.

De Bock tekende bij het Speed Racing van Eddy Roosens, waarvoor hij in 2003 reeds meermaals met succes ging testen. De jongeman uit het Waverse reed de voorbije vier jaar een leukogend kartpalmares bij elkaar.

Of hij het Bas Leinders op autosportvlak nadoet dient afgewacht maar alvast één detail valt op: net als de Breeënaar schopte ook De Bock het op jeugdige leeftijd tot ... zwarte gordel karate!

Mr.Dallara
13-03-2004, 11:30
Ik heb donderdag in Zolder vernomen dat de piloten van TBR voor 99% zeker Belmans en Soulet zullen zijn.

Belmans is bevestigd bij TBR, hij was vorig jaar Belgisch kampioen karting Formule A! (bron: Belmans himself ;) )

De deal Soulet / TBR zou ook bijna rond zijn vertelde Belmans me.


De jonge Waal Pignato die ook heeft gereden in een F-R1600 zal volgens mij wel de jongste van het veld worden, 15jaar!


Pierre Sevri heb ik donderdag ook opgemerkt in een F-R1600, ik ben alvast benieuwd dat we hem ook in het kampioenschap gaan zien...

Maandag zullen er op http://users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs/index.htm) foto's verschijnen van de F-Renault's 1600 die op zolder hebben gereden!

yannick88
13-03-2004, 13:35
Inschrijvingen voor FR 1600 te bekijken op de site van Renault www.renault-sport.be link via Formule Renault 1600

Al de ingeschreven piloten staan op deze site wij zitten reeds aan 15 inschrijvingen , en er gaan er nog volgen .


Met sportieve groeten

FormulaV-JH495
13-03-2004, 15:27
Hopelijk .. want 15 wagens is wel een klein startveld ... maar toch al groter dan die van vorig jaar.
Eigenlijk zou een 'Instap-klasse' een startveld moeten hebben van 25 à 30 man ... zie maar naar de FFord in GB en zelfs een klasse als de 750MC Formula Vee championship heeft een startveld van 25 à 30 wagens.
De prijs moet zakken als ze willen overleven.

yannick88
16-03-2004, 02:34
Originally posted by yannick88
Inschrijvingen voor FR 1600 te bekijken op de site van Renault www.renault-sport.be link via Formule Renault 1600

Al de ingeschreven piloten staan op deze site wij zitten reeds aan 15 inschrijvingen , en er gaan er nog volgen .


We zitten reeds aan 18 inschrijvingen


Met sportieve groeten

Mr.Dallara
20-03-2004, 07:49
Wanneer is het de Renault test dag op Spa-Francorchamps ?? (is het niet volgende week?)

Dan kunnen we daar eindelijk zien met hoeveel ze juist gaan zijn, en vooral hoe ze presteren...

FormulaV-JH495
20-03-2004, 07:58
Ik heb gisteren vvan André van Hoof gehoord dat er al 18 inschrijvingen zijn voor 2004.

Pascal
24-03-2004, 16:53
Dit zouden ze voorlopig zijn.

Sougnez Ludovic --- DKR Engineering
Pignato Maurizio --- Speed Lover
Tonet Jonathan --- Speed Lover
Dillmann Tom --- Tom Team
Herck Michaël --- Junior Racing Team
Sevrin Pierre --- Delahaye Racing Team
Vanderstappen Nicolas --- Delahaye Racing Team
Hauser David --- Racing Experience
De Bock Alexandre --- Speed Racing
Roosens Eddy --- Speed Racing
Van den Heuvel Dave --- Marc Goossens Motorsport
Baguette Bertrand --- Marc Goossens Motorsport
Mawet Christophe --- Marc Goossens Motorsport
Beschir Khalil --- Marc Goossens Motorsport
Belmans Pieter --- Thierry Boutsen Racing
Marissal Alexandre --- Thierry Boutsen Racing
Soulet Maxime --- Thierry Boutsen Racing
Keranen Marko --- Unknown

C U

Brecht
24-03-2004, 17:11
Toch al een beter startersveld dan veleden jaar, maar het kan nog beter natuurlijk

FormulaV-JH495
24-03-2004, 22:08
moesten ze nu nog eens een onderverdeling hebben in Works teams en een scolarship klassement waar ze met een paar jaar oudere FR1600 rijden die dan ook wat goedkoper zijn ... da zou een groot kampioenschap kunnen worden ...

The Interceptor
25-03-2004, 01:25
Ben eens benieuwd wat die Beschir Khalil ervan terecht gaat brengen, nog geen ervaring in de autosport, maar eentje die snel leert lijkt zo! en dan Marc als teambaas en begeleider, kan niet slecht zijn!

Pascal
25-03-2004, 02:03
Originally posted by The Interceptor
Ben eens benieuwd wat die Beschir Khalil ervan terecht gaat brengen, nog geen ervaring in de autosport, maar eentje die snel leert lijkt zo! en dan Marc als teambaas en begeleider, kan niet slecht zijn!

Heeft naar 't schijnt nog nooit elders competitie gereden. Tegen het einde van de dag draaide hij maandag in Spa rondjes 2'51 terwijl op dat moment bvb Van den Heuvel 2'49 draaide. Heb geen tijden gehoord van andere testers...

Mark
27-03-2004, 16:51
Originally posted by Pascal
Dit zouden ze voorlopig zijn.

Herck Michaël --- Junior Racing Team


Die Herck is al stiekem aan het oefenen in Spanje ;) ......en helemaal niet zo slecht, derde tijd (http://www.racingworld.be/nieuws.php?id=195) in de kwalificatie in een redelijk vol veld

Pascal
04-04-2004, 01:22
Uitslagen kwalificatie NRF.

Wat enorm opvalt is de enorm jonge gezichten in deze klasse. Als ik me niet vergis enkele 14-jarigen aan de start. Het is echt geen zicht als je het mij vraagt. Ben eens benieuwd hoe deze jonge wolven, waarvan sommigen morgen hun eerste race gaan rijden, zich gaan gedragen.

SOULET en TONET, "oud" gedienden steken er een beetje boven uit. De rest ligt kort samen.

1 SOULET Maxime 1:47.310
2 TONET Jonathan 1:47.665
3 BELMANS Pieter 1:48.132
4 ROOSENS Eddy 1:49.505
5 DE BOCK Alexandre 1:49.608
6 SEVRIN Pierre 1:49.661
7 VAN DEN HEUVEL Dave 1:49.735
8 BAGUETTE Bertrand 1:49.976
9 KERANEN Marko 1:50.654
10 BESCHIR Khalil 1:51.111
11 VANDERSTAPPEN Nicolas 1:51.162
12 MARISSAL Alexandre 1:51.683
13 DILLMANN Tom 1:51.985
14 PIGNATO Maurizio 1:52.305
15 HAUSER David 1:53.180
16 MAWET Christophe 1:56.454

C U

Brecht
04-04-2004, 19:15
Over de Rookies lijkt Tom Dillmann mij de beste. hij werd in de 1ste race 6de en ook in de 2de race 6de. De andere youngster Maurizio Pignato werd in de 1ste race 9de en in de 2de race 7de.

Greetzz.. Corvetteboy

The Interceptor
04-04-2004, 20:37
Bertrand Baguette heeft toch laten zien dat hij zen Academy waard is, in 1e race lang 3e gereden en in laatste ronde nog voorbijgestoken door Pieter Belmans (TBR).
In de 2e race door een prachtige start meteen aan de leiding, die hij op het einde voor een ronde kwijtspeelde aan Soulet, maar toch terug ervoorbij, en dus meteen zen eerste overwinning op zak!!
Mawet daarentegen, die heeft nog veel te leren, hij reed beide races gans achteraan het veld.

Wat mij wel opviel: der rijden daar twee gastjes van een jaar of 14 al mee, da vind ik toch echt nog te jong ze, als ge die zo zie, onvoorstelbaar gewoon

Mr.Dallara
07-04-2004, 00:21
Wat we me wel érg opviel, dat die jonge (bonte) bende vd FR1600 piloot(jes) o.a. in de Villeneuve cicane constant de pas af sneden! als je in een race of kwali in de Villeuve stond, dan was er wel elke passage wel iemand die de grindbak volledig doorkruiste, een spin maakte, ....

Enkele voorbeelden van wat ze allemaal hebben vericht in de Villeneuve kan je bekijken op >>>users.skynet.be/kbo-torfs (http://users.skynet.be/kbo-torfs/) > autosport > belcar > FR1600

Maar toch vind ik het uiteraard heel mooi om te zien dat er dit seizoen er eindelijk een degelijk startveld is in deze klasse! Verder is het ook zo dat de race's mooi waren om naar te kijken, heel mooie duel's, zelfs voor een 8e plek! (zo moet het zijn!)

FormulaV-JH495
07-04-2004, 00:50
das racen é ... bekijk de mannen in hun FF's maar .. die vliegen nog meer op en over elkaar :D ...

Mr.Dallara
26-05-2004, 15:14
Michael herk & Tom Dillman reden afgelopen weekend ook rondjes in Magny Cours!

Herk won zelfs twee maal!!

Alles er over kan je lezen op www.racingworld.be (http://www.racingworld.be)

A.J.
26-05-2004, 15:27
Misschien wel iemand om in het oog te houden die Michael Herck. Hij heeft niet alleen een mooi kapitaal achter zich maar blijkt ook goed te presteren. Hij test bijna constant. Zo heeft hij een 3-tal wagens ter beschikking om afwisselend in Belgie - Frankrijk, Italie en Spanje te trainen. Dit was reeds zo in de Karting.
Benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen...

Mr.Dallara
26-05-2004, 21:00
Originally posted by A.J.
Misschien wel iemand om in het oog te houden die Michael Herck. Hij heeft niet alleen een mooi kapitaal achter zich maar blijkt ook goed te presteren. Hij test bijna constant. Zo heeft hij een 3-tal wagens ter beschikking om afwisselend in Belgie - Frankrijk, Italie en Spanje te trainen. Dit was reeds zo in de Karting.
Benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen...

Dat die kerel aan een stuurtje kan draaien, daar ben ik 100% van overtuigd! :) Ik heb hem in actie gezien, en hij was écht SUPERIEUR!!!
Wat dat kapitaal betreft, zit het alvast goed. Zeeeeer goe heb ik me laten vertellen! (er hing trouwens onder z'n Belgische drie kleur op de wagen nog een vlag van Monaco, z'n pa reed trouwens ook met een nr plaat uit Monaco...

Wat A.J verteld: ""Zo heeft hij een 3-tal wagens ter beschikking "" amai, dit is wel een beetje crazy!!! :rolleyes: Wie gaat dat allemaal betalen :confused: ???
Heeft dan het Luxembergse Junior Racing team meerdere wagens voor hem???
of rijd hij bij verschillende teams in de verschillende kampioenschappen???

Wat is eigenlijk de leeftijd van dit talent???
Heeft hij vorigjaar ook al gereden op het circuit?? hoeveel jaren dan al??
Of heeft hij enkel karting gedaan voordien??

Mr.Dallara
26-05-2004, 21:04
Verder verbaaste Tom Dillman mij!!!

Hij is écht nog piep jong! En barst ook van het tallent!

Hij kwam bij mij zeer volwassen over, ik heb hem zelfs een gesprekje zien hebben met de team manager van Vergani Formula (WS Light)!

A.J.
27-05-2004, 02:42
Originally posted by Mr.Dallara
Wat A.J verteld: ""Zo heeft hij een 3-tal wagens ter beschikking "" amai, dit is wel een beetje crazy!!! :rolleyes: Wie gaat dat allemaal betalen :confused: ???
Heeft dan het Luxembergse Junior Racing team meerdere wagens voor hem???
of rijd hij bij verschillende teams in de verschillende kampioenschappen???

Wat is eigenlijk de leeftijd van dit talent???
Heeft hij vorigjaar ook al gereden op het circuit?? hoeveel jaren dan al??
Of heeft hij enkel karting gedaan voordien??

Junior racing is speciaal voor hem door zijn vader uit de grond gestampt. Ze hebben hier en in zuid europa wagens staan. Vaak wordt er op zondag een race gereden en gaat junior vb dinsdag terug aan het testen in Spanje.
Vorig jaar heeft hij geen wedstrijden gereden geloof ik maar wel enorm veel getest. In Francorchamps was hij soms met 2 wagens aanwezig. Zo heeft Jan Heylen hem toen de lijnen moeten tonen door voor hem te rijden. Na dat testjaar is hij nu duidelijk klaar voor het grotere werk.

Mark
27-05-2004, 20:03
Dat verklaard waarom ik dus alleen maar resultaten van de karting kon vinden t/m 2002.

Het is pas mei, die blaag heeft al wat wedstrijden gereden zeg dit jaar.........pffff, een mens zou van minder moe worden.


World Series Light Junior, Spanje
27-3: Jarama race 1, 3de plaats
28-3: Jarama race 2, uitgevallen
02-05: Albacete race 1, 2de plaats
02-05: Albacete race 2, 8ste plaats
22-05: Magny Cours race 1: 1ste plaats
23-05: Magny Cours race 2: 1ste plaats

Formule Renault Monza 1600, Italië
14-03: Vallelunga race 1: 1ste plaats
14-03: Vallelunga race 2: 3de plaats
04-04: Varono race 1: niet gestart, wel de pole gereden
04-04: Varano race 2: 2de plaats
09-05: Magione race 1: 1ste plaats
09-05: Magione race 2: 3de plaats

Formule Renault 1600 België
14-05 Spa race 1: 4de plaats
14-05 Spa race 2: 1ste plaats

In Spanje en België wordt er gereden onder de naam Junior Racing, in Italië is de teamnaam Dynamic.

We mogen toch wel van een unieke situatie spreken als je de mogelijkheid hebt om in drie kampioenschappen te kunnen deelnemen.

Mr.Dallara
29-05-2004, 01:32
Originally posted by Marshal
World Series Light Junior, Spanje
27-3: Jarama race 1, 3de plaats
28-3: Jarama race 2, uitgevallen
02-05: Albacete race 1, 2de plaats
02-05: Albacete race 2, 8ste plaats
22-05: Magny Cours race 1: 1ste plaats
23-05: Magny Cours race 2: 1ste plaats


Ik veronderstel dat je hier gewoon de Spaanse Formule Renault 1600 bedoelt ;)

in Italië is de teamnaam Dynamic.
In Magny Cours heb ik mecano's zien lopen in z'n box met kleding aan van Dynamic.

Mr.Dallara
02-06-2004, 21:59
Ik heb net eens gekeken in de deelnemers lijst van de FR1600 van komend weekend, dit is écht wel een gigantisch veld!!!

ik tel 46 wagens !!! :) Dit kan niet anders dan zeer spectaculaire race's geven... :p

Onder het start nr 12 zie ik ook Michael Herk, onze snel man... Deze keer zal hij aantreden onder de teamnaam Dynamic Engineering.

Ik ben alvast benieuwd hoe onze Belgen het gaan doen t.o.v. de Italianen.

Mark
06-06-2004, 23:35
Originally posted by Mr.Dallara
Onder het start nr 12 zie ik ook Michael Herk, onze snel man...


Snel was ie op zaterdag, gestart als allerlaatste.........en binnen enkele ronden in de top 6. Alleen de rijstijl? Daar snap ik dus niks van :confused:

Die gast maakt 10 keer zoveel stuurbewegingen als de rest, een van de dingen die je mooi kunt zien in Rivage. Iemand een verklaring?

RX-7 freakske
07-06-2004, 15:14
Tijdens de eerste race hebben we een ongeluk gehad bij ons post en daarna heb ik deze mooie foto's kunnen maken.

http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub/images/IMAGE0535.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub/images/IMAGE0530.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub/images/IMAGE0531.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub/images/IMAGE0532.JPG http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub/images/IMAGE0533.JPG

The Interceptor
07-06-2004, 16:15
Beshir mag precies van geluk spreken dat er niets met zijn ophanging gebeurd is. De vleugel is wel aardig beschadigd.
En zo achterop een F Renault zitten is toch niet al te handig denk :D

marcel
07-06-2004, 17:32
lijkt me handiger dan op een F1 eigenlijk

Mr.Dallara
14-06-2004, 17:37
Originally posted by A.J.
Misschien wel iemand om in het oog te houden die Michael Herck. Hij heeft niet alleen een mooi kapitaal achter zich maar blijkt ook goed te presteren. Hij test bijna constant. Zo heeft hij een 3-tal wagens ter beschikking om afwisselend in Belgie - Frankrijk, Italie en Spanje te trainen. Dit was reeds zo in de Karting.
Benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen...


Het leek onwaarschijnlijk wat AJ screef, maar ik moet hem nog gaan gelijk geven... (maar ja, aan de uitleg van mensen met zoooooooovel levens ervaring als AJ mag je eigenlijk nooit twijfelen... ;) )

Deze foto bewijst dat Herck in Italie rijd met een andere wagen dan in bv Frankrijk en België.

http://www.nuvolari3000.com/renmon/gallery/resize3.php?orig=C2717.jpg

A.J.
14-06-2004, 18:55
Originally posted by Mr.Dallara
Het leek onwaarschijnlijk wat AJ screef, maar ik moet hem nog gaan gelijk geven... (maar ja, aan de uitleg van mensen met zoooooooovel levens ervaring als AJ mag je eigenlijk nooit twijfelen... ;) )

[/IMG]

help, als je zo over mij spreekt begin ik mij oud te voelen :D

Mark
28-06-2004, 15:17
Afgelopen weekend heeft Herck weer alle prijzen bij elkaar gereden op Monza. Volgens racinglife.be is de eerste test in een F3 niet ver weg............benieuwd wat dat gaat geven.

Mark
01-07-2004, 20:36
Het goede nieuws in het Formule Renault 1600 circuit blijft maar duren. Volgens Italiaracing.net kan er in 2005 weleens sprake van zijn dat er een gemixt Belgisch-Italiaans kmapioenschap gaat onstaan. Uiteraard blijven de aparte Belgische en Italiaanse kampioenschappen bestaan.........ieder kampioenschp bestaat uit 6 wedstrijdweekends.

Nieuw is echter dat van beide kampioenschappen 3 weekends meetellen voor een "internationaal" kampioenschap. Die jonge blagen zouden maar liefst 18 wedstrijden hebben in één jaar.........kan nooit slecht zijn voor de ontwikkeling. Helemaal niet als het steeds zo'n volle startvelden zijn als tijdens de Spa Euroraces.........

Misschien dan toch goed nieuws in deze slechte economische periode voor de eenzitters.

Stranger
08-07-2004, 19:19
Originally posted by Marshal
Afgelopen weekend heeft Herck weer alle prijzen bij elkaar gereden op Monza. Volgens racinglife.be is de eerste test in een F3 niet ver weg............benieuwd wat dat gaat geven. Volgens Italiaracing.net heeft Herck die test inmiddels gehad. Gisteren heeft hij op het circuit van Adria de Dallara F304-Mugen van het Ombra team getest en de kans is groot dat hij binnenkort nog een keer mag testen.

Mark
21-07-2004, 20:12
Originally posted by Marshal
Het goede nieuws in het Formule Renault 1600 circuit blijft maar duren. .............

Maar niet al te lang ;) Herck en zijn management uiten zware kritiek op de organisatie van het Belgisch FRenault 1600 kampioenschap. Laten we het erop houden dat het ene team iets meer gelijk is als het andere team ;) Herck en consorten laten het BK dan ook varen en richten hun pijlen op de andere twee kampioenschappen en op de stap die hij volgend jaar gaat maken naar wellicht F3.

E.e.a. te lezen op: http://racinglife.skynetblogs.be/

FormulaV-JH495
17-08-2004, 17:18
heeft er iemand het contactadres of telefoon nummer van andré van hoof ??? ivm zijn Speedlover team ??

Mark
05-09-2004, 11:57
Originally posted by Marshal
Herck en consorten laten het BK dan ook varen en richten hun pijlen op de andere twee kampioenschappen en op de stap die hij volgend jaar gaat maken naar wellicht F3.


Herck zal in 2005 deelnemen aan de F3 Euroseries, althans als je strategie goed bekijkt die hij heeft toepgepast in het Italiaanse F3. Hij neemt daar wel deel aan de vrije trainingen maar neemt niet deel aan de race. Mocht hij dit jaar starten in een F3 race dan kan hij volgend jaar niet als rookie gezien worden in de F3 Euroserie. bron racinglife

De eerste lichting kinderen RACB kandidaten voor het seizoen Belgisch FRenault 1600 2005 is ook bekend.


-LHOEST, Julien (10/12/1986, Andenne)
DAERDEN, Christophe (17/02/1986, Tongeren)
GROOTEN, Mathias (14/10/1987, Turnhout)
VAN BAELEN, Stig (31/10/1988, Mol)
VAN DEN BULKE, Koen (04/01/1989, Koksijde)
VAN WINKEL, Joram (10/12/1989, Hamont)
VAN DER ZIJL, Jonathan (02/11/1985, Hannuit)
SWANNET, Nikki (20/05/1986, Turnhout)
NEEFS, Peter (26/07/1987, Gierle)
VILLANUEVA, David (07/05/1987, Herstal)


Bovenstaande namen zijn geselcteerd na de kartwedstrijden op Spa. Gezien de namen kan er maar een het beste zijn, the Stig :D

Mr.Dallara
05-09-2004, 14:20
De eerste lichting kinderen RACB kandidaten voor het seizoen Belgisch FRenault 1600 2005 is ook bekend.

Aangezien ik en Bert (Unbreakable) gisteren ook in Spa waren (omdat Bert bij de snelste 10 was van de provincie Anwerpen), kan ik bevestigen dat het er gisteren erg hard (snel dus) aan toe ging.

Morgen, maandag zal Bert zeker de foto's en een verslag online zetten van zaterdag, een dag die hij nooit meer zal vergeten!

Uiteindelijk is Bert er afgevallen bij de eerste schifting waar men 60 van de 100 scrapt, maar het was écht een strijd met 10en en 100en van een seconden. In Bert z'n reeks was de gap tussen de 1e en de 10e bijvoorbeeld minder dan 0.650 sec!

Allé, soit, ik ga hier mijn verhaal stoppen, Bert zal zijn verhaal zeker morgen online zetten en tekst en beeld...

Verder wel nog ff vermelden dat het zeer opmerkelijk is dat er nu 7 van de 10 finalisten vlamingen zijn, de kans is dus enorm grot dat er minstens één vlaming zal rijden me Goossens Motorsport in 2005 onder vlag vd RACB academy!

Wetende dat er 16 meer Walen waren dan Vlamingen van de 100 karters zaterdag, is dit toch wel een mooie stunt! :)

Verder is het zo dat Goossens Motorsport nog in 2005 en 2006 de RACB Formula Renault academy zal organiseren, maar voor 2007 en later is er totaaaaal geen zekerheid, maar geen nood voor de jongsten hier, er zal ongetwijfeld wel een ander team deze fakkel overnemen, en dan gaat mss Goossens Motorsport en trapje hogen aan het werk te zien zijn....

Mr.Dallara
05-09-2004, 14:29
Verder nog even dit detail, van de 10 finalisten waren er 3 met een Wilton race overal, zeer toevallig is dit de sponsor van een zekere Feffrey Van hooydonk, die gisteren dan ook weer toevallig opdook op de kartbaan gisteren in Spa...

Tijdens de luch smiddags waren deze drie ook steeds in het gezelschap van Jeff...

Voor diegeenne die het niet moesten weten, de vader van Jeffrey heeft ook nog eens toevallig een Kartcenter in Puurs, dat was dan ook nog eens toevallig gesecteerd door de RACB voor de FR academy.

Tot zover dit toevalige verhaal... ;)

> De foto:

http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/academy.jpg

Maarten
05-09-2004, 14:54
zo toevallig zal dat toch niet zijn denk ik

inkart is toch al ieder jaar één van de selectiecentra, het kan natuurlijk dat jeffrey die mannen onder zijn hoede heeft genomen en begeleid, maar ze moeten toch nog altijd zelf een snelle tijd rijden? Dus ik snap uw insinuatie niet zo goed ...

Peter Baert
05-09-2004, 15:29
Dit zijn de 10 indoor-finalisten. Voor de rookietest komen daar nog 20 outdoor-karters bij.

redje
05-09-2004, 16:21
Originally posted by Mr.Dallara
Verder nog even dit detail, van de 10 finalisten waren er 3 met een Wilton race overal, zeer toevallig is dit de sponsor van een zekere Feffrey Van hooydonk, die gisteren dan ook weer toevallig opdook op de kartbaan gisteren in Spa...

Tijdens de luch smiddags waren deze drie ook steeds in het gezelschap van Jeff...

Voor diegeenne die het niet moesten weten, de vader van Jeffrey heeft ook nog eens toevallig een Kartcenter in Puurs, dat was dan ook nog eens toevallig gesecteerd door de RACB voor de FR academy.

Tot zover dit toevalige verhaal... ;)

> De foto:

http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/academy.jpg

Ik ken die karters van Wilton en het is geen toeval dat ze erbij zijn hoor. Die zijn echt wel snel. Een van hen was vorig jaar ook al bij de winnaars.

A.J.
05-09-2004, 17:25
Voor Niki Swannet wordt het zijn derde finale. Wie weet, derde keer goede keer?

X-Treme Racer
05-09-2004, 19:07
Yes, ik (Mathias Grooten) ben er dit jaar weer bij de laatste 10 finalisten geraakt en daar ben ik uiteraard zeer blij om!

Het ging er echt spannend aan toe gisteren, vechten om elk tiende en honderdste was het... mooi!

Ook leuk vind ik het dat ik in Zolder mag zijn met (verre achterneef) Nikki S., een goeie vriend en mede-karter Stig Van Baelen, een oude klasgenoot en mede-wiltonner Peter Neefs en natuurlijk ook nog die andere ploeggenoot, Koen Van Den Bulcke!

We hebben samen de Kempen mooi vertegenwoordigd en het was wat mij betreft een schitterende dag voor indoorkarting Mol & Immo Wilton!


See you in Zolder

X-Treme Racer
05-09-2004, 19:10
Nog even over Jeffrey Van Hooidonck, die begeleidt Koen Van Den Bulcke vooral in Inkart; de rest van ons is in Mol gekwalificeerd.

Dat Koen heel snel is op Inkart liet hij gisteren ook nog even zien toen we na de wedstrijd er nog even langsgingen en hij weer bijna een nieuwe recordtijd neerzette. (y)

Mr.Dallara
05-09-2004, 20:25
Originally posted by Maarten
zo toevallig zal dat toch niet zijn denk ik

inkart is toch al ieder jaar één van de selectiecentra, het kan natuurlijk dat jeffrey die mannen onder zijn hoede heeft genomen en begeleid, maar ze moeten toch nog altijd zelf een snelle tijd rijden? Dus ik snap uw insinuatie niet zo goed ...

Ik vond het gewoonweg opvallend, en daarom vond ik het vermeldens waardig. Want het is écht een feit dat de finales in Spa zeer sportief en vooral perfect zijn verlopen eerlijkheid e.d.

Ik zal dan ook nooit zeggen dat er één van deze tien er in Zolder onterecht zal bij zijn!

@ X-Treme Racer:

Wie ben jij juist op deze foto??

http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/academy.jpg

Ik heb je naam enkele keren gehoord uit de speakers en je was in de voorondes steeds bij de allersnelsten, maar aangezien ik huiswaards ben gekeerd voor de finales heb ik het voor de rest kunnen volgen...

Speesman
05-09-2004, 22:18
Hij is de derde van links op de bovenste rij . En ik vind het wel leuk dat ik tegen een heel aantal van deze finalisten al gekart heb (bv Koen van den Bulcke was een tegenstander in mijn gewichtsklasse tijdens het BIK kampioenschap, Mathias en Niki tijdens de kartgridcup, Peter heb ik ook al tegen gekart, ....).

Unbreakable
06-09-2004, 11:55
Ik vond het in ieder geval ook een toffe ervaring om er bij te zijn.

Ik ben geen prof-karter, ga af en toe een keertje karten, maar kkan wel een beetje rijden. Toen ik iedereen daar zag met eigen pakken, handschoenen, helmen ed vond ik me daar een beetje in de weg staan met mijn geleende pak en helmpje.

Ik wist op voorhand al dat ik niet verder zou geraken, kvond het al goed genoeg om daar geraakt te zijn. Het was in ieder geval een leuke dag en kvond het toch plezant om een heel deel van die kerels naar huis te rijden, moehaha

Tom (Mr. Dallara) had ondertussen wa foto's getrokken, dus voor diegene die een beetje van de sfeer willen opsnuiven of wat herinneringen ophalen, kun je hier (http://users.skynet.be/kbo-torfs) altijd een kijkje nemen.

Unbreakable
06-09-2004, 12:02
Waar ik persoonlijk wel last mee had was het extra gewicht dat op de karts bevestigd werd.
In de voormiddag hield ik kerels achter mij van 60 kg terwijl ik er 80 weeg, maar in de namiddag lukte het totaal nie meer.

Ik was de lichtste in de laatste categorie en kreeg er meer dan 10 kilo lood bij op achteraan.
Het kan misschien aan mij gelegen hebben, maar de kart reageerde totaal anders als in de voormiddag.

Toen ik dan wat mensen gade sloeg in de halve finale, merkte ik dat snelle piloten, die ook veel gewicht meekregen, plots er ook niet veel meer van bakten.

Heeft één van jullie daar ook last van gehad, of zou het echt verbeelding geweest zijn..

redje
06-09-2004, 14:17
Ze reden precies in de omgekeerde richting op Francorchamps :( en dan nog een verkapte versie. :( :(

X-Treme Racer
06-09-2004, 16:51
De omgekeerde richting was denk ik vooral bedoeld om niemand met ervaring op het gewone circuit te bevoordelen.

En ik denk dat ze het recht stuk hebben weggelaten om het verschil op de kartjes zo klein mogelijk te houden, dat vind ik best wel een goeie regel.

Oh ja ik ben dus de 3de van links vanboven he, naast Nikki. (mijn teamgenoot in de Kartgrid cup)

Mr.Dallara
16-11-2004, 11:39
Net gelezen op de site van de World Series:

>>> De tekst was niet te kopieren, klik dus HIER <<< (http://www.rpmworldseries.com/2004/english/news/n133.html)


Als dit zo blijft zoals het nu is, dan is het wel schitterende voor onze landgenood Michael Herck! FR1600 kampioen in Italië en dan ook nog eens in Spanje! En ALS hij in België geen zever had (gemaakt) en het volledige seizoen zou gereden hebben, dan was een 3e titel niet verweg geweest denk ik...

Volgens mij staat die kerel nog een mooie toekomst te wachten! :)

Wat zijn z'n plannen voor 2005?? is er al wat zeker?

Ik dacht dat hij al eens een (italiaanse??) F3 had getest??