PDA

View Full Version : De Paddock Rittensport-initiatie : nabeschouwingen


manu
14-02-2004, 21:09
Aan iedereen van de organisatie van de Rittensport, bedankt voor deze toffe dag vanwege Elsje en Manu.

Lang geleden dat wij zoveel gelachen hebben.

Thanks.

sledge
14-02-2004, 21:59
Het was inderdaad heel plezant. Chapeau mannen!

Note to self: volgende keer leeslampje meebrengen :D

Driesco
14-02-2004, 22:10
Zeer knap gedaan mannen, spijtig genoeg niets voor mij. Achter plaatje 7 waren we al de weg kwijt. 3 maal op autosnelweg gezeten, dan maar gps, en dan op café.

Proficiat aan de organisatie, lag niet aan jullie, wel aan mij en mijnen co :)

sledge
14-02-2004, 22:12
Originally posted by Driesco
Zeer knap gedaan mannen, spijtig genoeg niets voor mij. Achter plaatje 7 waren we al de weg kwijt. 3 maal op autosnelweg gezeten, dan maar gps, en dan op café.

Proficiat aan de organisatie, lag niet aan jullie, wel aan mij en mijnen co :)

Oh, wij waren de weg ook veel kwijt hoor. Op het 3300m punt hadden wij al 34000m afgelegd :D

fordje
14-02-2004, 22:14
Originally posted by sledge
Het was inderdaad heel plezant. Chapeau mannen!

Note to self: volgende keer leeslampje meebrengen :D

....Of maken dat je voor donker thuis bent :) :)

Om 18.00 was het toch niet donker ???


We hebben in elk geval plezier gehad. Ondanks enige "voorkennis" van rittensport, was dit niet echt een makkie.

Je mag dit niveau zeker verwachten op een "echte" rittensport, niveau Recreatie. Dus, als oefening kon het zeker tellen.

Proficiat aan de winnaars, podiumlaureaten en alle andere moedige deelnemers. Sommige haalden jammer genoeg de eindmeet niet, anderen zochten zelfs de autosnelweg op :) ;) . Enkele doorbijters kwamen dan weer ruim laat binnen maar werden toch door de organisatoren (ondanks overschrijden van de zgz. tijdslimiet) toch beloond met een kwalificatie :applaus: en toffe geste van de leiding !! .

Hopelijk zien we enkele nieuwe gezichten ook terug op de volgende "Echte" rittensport in maart !!

fordje
14-02-2004, 22:16
Originally posted by Driesco
Zeer knap gedaan mannen, spijtig genoeg niets voor mij. Achter plaatje 7 waren we al de weg kwijt.

Al goe dat ge onderweg niet moest tanken he Dries :) ;)

Gelukkig zijn er op circuit geen afritten of bordjes die je moet lezen. :+

Ieder zijn ding he

Juha
14-02-2004, 22:47
Toffe dag gehad, ook al bedroeg de afglegde afstand wat meer dan het in feite moest zijn. Zo'n slordige 30 kilometer. :D

We hebben (net zoals die Mini's en een paar anderen) lang zitten knoeien aan dat eerste stuk. Nadien ging het vlotter, maar aan het Albertkanaal (ik wist niet dat het naar Albert Vanierschot genoemd was :p ) hebben we ons dikk vergist. We dacht dat die bocht aan het kanaal al het volgende prentje was, terwijl we dat moesten negeren (want er stond geen onverhard in het boek). Ongeveer 20 minuten zitten rondtoeren daar. Bij die boer die z'n privé weg had afgezet rap een alternatieve route gezocht. Dat onverhard wegje waar iemand stond om ons te waarschuwen voor een afgesloten weg (is dat daar besmettelijk?), kwamen we nog in de verkeerde richting toe. :D Nadien nog enkele kleine blunders (vooral omdat we sommige wegen inslogen die we moest negeren, of aanzagen voor iets was in het routeboek stond), en bijgevolg aangekomen om 17.10 uur, de ideale tijd was echter een uur vroeger. :p
Resultaat: 23ste op 26 aankomers. :D

Toch voor herhaling vatbaar, maar dan zonder die stomme foutjes. Maar de winaars, 2 strafpunten... Toch nog wat oefenen. :+

sledge
14-02-2004, 22:50
Tja die boer. Toen wij daar passeerden, stond die tractor daar inderdaad. Dus zagen wij dat niet als een straat opzich, dus reden we rechtdoor, en plost stonden we bij Rooske op de parking, en tot onze verbazing was dat enkele vakskes te vroeg :D
Dan zijn we maar gewoon verdergereden zonder veel te zoeken...

schumivill
14-02-2004, 23:01
Ik vond het heel leuk om doen,we zijn er helaas niet volledig geraakt door de missers onderweg,ik heb zo'n kleine 81km gedaan,en das wa meer dan de eigenlijke rit hé :D ,dus we werden geklasseerd als opgegeven,maar dat is nu ook nie zo erg,goede organisatie mannen!!

R@ce@holiC
14-02-2004, 23:35
Eerst en vooral , een dikke pluim aan de organisatie ! Prachtig evenement. Rittensport was nieuw voor mij en ik heb er van genoten en mij goe geamuseerd tijdens en na de rit ! :) Zeker voor herhaling vatbaar !

Ik zat samen met ydg in het team , zijn ervaring was echt wel een belangrijke aanzet naar ons succes ! 5e plaats op 26 , niet zo slecht voor de 1e keer vind ik. 2x mis gereden waarvan 1x door een domme leesfout van mij :(.

De winst bleef echter in de familie ! Dankzij De Paddock vandaag familie ontmoet waarvan ik het bestaan zelfs niet van afwist ! Proficiat !

Zeker en vast voor herhaling vatbaar !

Sennake
15-02-2004, 00:12
Wel, van onze kant willen wij zeker en vast alle trouwe leden bedanken die het mogelijk gemaakt hebben dat de rittensport-initiatie een succes geworden is, en we hopen dat iedereen er minstens evenveel plezier aan beleefd heeft als wijzelf :)

En wie de smaak zo'n beetje te pakken gekregen heeft, op 20 maart is er de traditionele Titanic-Rittensport waaraan tot op heden reeds 5 paddock teams deelnamen, en waarvan we durven hopen dat we dat aantal dit jaar kunnen verdubbelen :)

Meer informatie omtrent deze wedstrijd vind je trouwens hier (http://www.titanic.be/) : kijken bij "Reglementen" - "Rittensport Rijkevorsel" - "Info". Voorinschrijvingen tot 18 maart, maar ik stel voor dat we eerst hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=7190) afspreken welke teams er allemaal gaan deelnemen en dan schrijven we ons gezamelijk in om tevens erbij te vragen dat we allemaal achter elkaar mogen starten (is geen probleem, hebben ze al altijd voor ons gedaan).

Speesman
15-02-2004, 00:55
Het was best wel leuk.

Had er vooraf mijn twijfels over (parcours tegen 25km/u afleggen leek me vrij saai), maar heb me serieus vergist. We hebben echt wel mogen doorrijden. Maar dit kwam ook doordat we een heel klein beetje veel verkeerd gereden waren ;)

We zijn er namelijk in geslaag om al bij prentje 2 de mist in te gaan (hadden over de 900m gekeken). We waren er echter van overtuigd dat we pas bij 4 of 5 de fout ingingen en bleven dus verkeerd rijden. Hebben ettelijke malen het kanaal afgereden. We waren hier echter niet alleen ;) Maar na 1.5u en veel km's zaten we dus nog daar. Toen hebben we besloten om naar prentje 21 te rijden (daar stond straatnaam op die we opgezocht hebben) en van daar verder te rijden. Bij de eerste stempelcontrole waren we al 60 km en 2u onderweg (ipv 16 km ;) ). Ons doel toen was om nog binnen te tijd aan te komen. En dit is nog gelukt ook. Het laatste deel ging vrij vlot en na 2u48min waren we er. Ipv 43km hadden wij er maar liefst 89 afgelegd.

Ik denk dus dat we ons gerust de kampioen van het verkeerd rijden kunnen noemen ;)
Maar omdat we het laatste deel van de rit redelijk goed hebben gedaan, zijn we nog 20ste geeindigd, wat een wonder was. Toen we na 1.5u nog altijd bij het kanaal stonden en enkel letter A op ons controleblad hadden staan, dacht ik echt dat we nooit op tijd gingen binnen geraken.

Het was dus best wel een fijne dag!!!

Raceboy
15-02-2004, 01:02
Originally posted by speesman
H Hebben ettelijke malen het kanaal afgereden. We waren hier echter niet alleen ;)

Ik weet van niks ;) hehe leek wel spitsuur daar.


Maar na 1.5u en veel km's zaten we dus nog daar. Toen hebben we besloten om naar prentje 21 te rijden (daar stond straatnaam op die we opgezocht hebben) en van daar verder te rijden. Bij de eerste stempelcontrole waren we al 60 km en 2u onderweg (ipv 16 km ;) ). Ons doel toen was om nog binnen te tijd aan te komen.

Niet zo heel slim. Tijd is minder belangrijk dan borden missen. Per minuut te laat krijg je 1 strafpunt, per gemiste controle 30 punten.

Anneke
15-02-2004, 11:49
Awel ik moet zeggen dat het een aangename kennismaking met de rittensport was. Hoewel wij ongeveer 7.8 km rond en verkeerd hebben gereden bleken we toch als eerste aangekomen te zijn. Maar ja als ge een letter mist, een stempel mist en zelfs dan nog 1 minuut te vroeg binnekomt... dan haalt ge wel al ineens 70 puntjes binnen natuurlijk.

Ik hoop dat iedereen zich zo goed heeft geamusseerd als ik en ikke ben er den 20e maart ook bij :)

en nog eens proficiat ook aan de organisatie! U bent ook goed bezig :)

NOx
15-02-2004, 12:41
@speesman: ik ken het verhaal... wij zijn ook bij nr 2 in de fout gegaan, en dan maar langs da kanaal afbollen...
Op een gegeven moment leek het daar langs het kanaal wel een parkeerplaats :D

Na een beetje rijden hebben we dan het Dricus huis gevonden, en vanaf daar is het eigenlijk vrij goed gegaan...

Dat verhaal met die boer toont alleen nog maar eens aan hoe kleinzielig sommige mensen kunnen zijn, maar kom, dankzij de interventie van Pascal zijn we toch niet tegen zijne tractor opgereden :D

Het was een plezante Valentijn (geef toe, wat is er nu plezanter dan met de vriendin in de auto de weg zoeken :) ), en het is zeker voor herhaling vatbaar. We zullen eens checken of we in maart mee kunnen doen (maar dan niet al te veel verwachten eh :p)

Tenslotte nog een proficiat aan de organisatie en iedereen die heeft meegedaan :applaus:

Boetzie
15-02-2004, 13:27
Proficiat mannen!!!!!!!

Een prachtige Rally, prachtig decor, de nodige "Valstrikken",
kortom na 2 maanden zonder nog een rittensportwedstrijd
gereden te hebben weten we terug wat we gemist hebben!

Ik ben zeker dat jullie de nieuwkomers in deze tak hebben doen
snakken naar meer.......

Ik was wel verbaasd dat Werner en Sennake blijkbaar, naast al
hun andere capaciteiten, ook nog eens perfect als leraars door het leven zouden kunnen gaan :D

Tot Slot nog mijn felicitaties aan Andy Jaenen:
Prachtig Café!!
Ik herinner me nog een klein beetje, dat ik als kleine
ukkie me regelmatig in de F5000 van de Turbobar bevond, om daar duchtig het circuit van zolder (denkbeeldig) af te rijden.
Wel dat gevoel had ik gisteren ook een beetje....
Prachtige foto's in het dak, tafels waar je voor geen geld van de wereld wil op smossen (als je weet wat er onder je servet ligt)
aja, EN overhéérlijke croques!!!!

Enfin, volgens mij, een prachtige aanwinst voor Zolder!

Hartelijk bedankt voor de fijne dag en zeker tot de volgende keer!
Groetjes

Guido
15-02-2004, 14:55
We, mijn co en ik, zijn verkocht aan deze vorm van autosport! :D

We hadden ons ingeschreven met het idee van ons te amuseren maar zeker ook om ons best te doen, lees een leuk resultaat te behalen. De "les" stak goed in elkaar, was duidelijk en ook de oefeningen op papier moesten die dingen verduidelijken die in de les evt. niet goed begrepen waren. We wisten eigenlijk niet goed wat te verwachten en zijn dan ook gestart zoals je ergens naar toe gaat waar je nog nooit geweest bent. Co met de kaart op de schoot, de piloot die meevolgt op de kaart en de co die mee de weg in het oog houdt. Da's dus niet goed. :no: 't duurde tot halfweg ongeveer eer we dat in de gaten kregen. Tegen die tijd waren we ook al een paar keer verkeerd gereden, maar telkens na een 'situatie' of 2 - 3 te ver, teruggekeerd en opnieuw gereden. Halfweg dus, even uitgestapt, ikke een siggi gepaft en mijn co een frisse neus gepakt. Terug de auto in, co enkel nog naar het instructieblad gekeken en de piloot enkel naar de weg en de borden. En jawel, het funktioneert. 't vraagt wat discipline en gewenning, maar vanaf toen ging het écht goed. 'k dacht dat we een leuk resultaat wel konden vergeten tot we aan het 'doplokaal' kwamen en Sennake ons wist te vertellen dat we de 6de equipe waren die passeerde. Hmm, de andere hadden het precies ook moeilijk...

Enfin, achteraf bleek dat we 1 bord gezien hadden dat niemand opmerkte :confused: en we hadden er 1-tje gemist. 60 punten dus aan de broek en door de 18 km die we teveel hadden gereden nog eens 18 erbij. 78 punten dus en een 4de plaats. Als rookies zeker een leuk resultaat wetende dat er ook enkele routiniers aan het werk waren. :D :D

Nu nog even de kalenders naast elkaar leggen om te zien of we 20 maart as kunnen.

Overigens nog eens een dikke proficiat aan het bestuur en hun helpers om dit in elkaar te steken!
Ook een dikke proficiat aan Andy. 't café ziet er "hartstikke" goed uit en ook de service en de keuken waren meer dan prima. 'k ga er zeker vaker over de vloer komen!

vertigo
15-02-2004, 15:02
Ik ga mijn mening over de rit en het café kort houden.
HET WAS GEWOONWEG AF !!!! :p

Doe zo verder zou ik zeggen.

sledge
15-02-2004, 15:33
Komt de uitslag hier ook te staan? Toen de prijsuitreiking plaatsvond waren we namelijk nog volop de weg aan het zoeken. (samen met zo'n 4tal andere wagens heb ik gehoord?)

Bart
15-02-2004, 20:17
Voor mij was dit m'n 4e rittensport als copiloot... maar met open ogen in de valstrik "900m" gereden. Op de kanaalweg aangekomen zaten we met dan met een prentje "T" links (of was het rechts) en hadden we door dat we verkeerd zaten.

Gevolg: op het moment dat we onze kilometerteller konden ijken hadden we er ipv 3.3 al 13.3 kilometer opzitten en ipv 8 minuten waren we al langer dan een half uur bezig.

Aangezien er niet veel "bekende" auto's meer rondreden dachten we dat we zo ongeveer laatst lagen en bijzonder slecht bezig waren, maar uiteindelijk bleek het nogal mee te vallen.

Door 22 minuten te laat binnen te komen én 3 bordjes te missen kregen we 112 strafpunten, wat goed was voor een 6e plaats.

Graag wil ik bij deze de organiserende crew nog even bedanken: bij een eerste organisatie 160 situaties uittekenen die m.i. foutloos waren vind ik bijzonder knap!

Sennake
15-02-2004, 21:37
Originally posted by sledge
Komt de uitslag hier ook te staan? Toen de prijsuitreiking plaatsvond waren we namelijk nog volop de weg aan het zoeken. (samen met zo'n 4tal andere wagens heb ik gehoord?)

Dat denk ik wel. Van zodra Werner en/of Brosius de tijd hebben om de uitslag te posten zullen ze dit wel doen :)

Ikzelf beschik niet over de uitslag dus ik moet ook afwachten...

Ondertussen kunnen de liefhebbers van de foto's alvast hier (http://www.depaddock.eu/sennake/rittensport/fotos.htm) hun honger stillen :)

bazzie
16-02-2004, 19:17
Ik vind dat we dat niet slecht gedaan hebben als bolleke-pijltje-beginners :)
Maar ik heb mij vooral goe geamuseerd. Dikke proficiat aan iedereen die dit in elkaar gestoken heeft!

Op naar de volgende bolleke pijltje op 20 maart!

En om niets meer te moeten missen van de Paddock heb ik mij dan ook ineens ingeschreven als nieuw lid :)

Groetjes Bart

Sennake
16-02-2004, 19:28
Originally posted by bazzie
En om niets meer te moeten missen van de Paddock heb ik mij dan ook ineens ingeschreven als nieuw lid :)

Welkom, zowel hier in het forum als bij de vzw :)

Anneke
17-02-2004, 19:01
Originally posted by Juha
Bij die boer die z'n privé weg had afgezet rap een alternatieve route gezocht.

ik mocht wel door anders :p

Scapa
17-02-2004, 20:07
Originally posted by Anneke
ik mocht wel door anders :p

Jaja, maar ook weer niet zomaar eh ;)

Anneke
17-02-2004, 23:57
gewoon doorgereden :)
maar ik was de eerste die daar passeerde :) waarschijnlijk besefte hij dan pas wat er aan de hand zou zijn.
Maar Pascal stond aan het einde van dat weggetje ik zou toch alles op hem gestoken hebben :p

Scapa
18-02-2004, 04:13
Jaja, probeert u er maar uit te praten :p :D