View Full Version : Formule Ford Benelux in 2004
Mr.Dallara
16-02-2004, 21:24
Laten we hier alle info van het Formule Ford Benelux kampioenschap bundelen.
Maar eerst en vooral zou ik even willen vragen of iemand weet of dit kampioenschap nog wel bestaat??? Moest het nog bestaan, veronderstel ik dat het in niet al te beste omstandigheden zal verkeren…
En dit dan terwijl dit in het verleden dé kweekvijver was voor jong talent! Het is een ideale instapklasse nadat je in de karting wat bewezen hebt. Maar toch heb ik de indruk dat het door velen word behandeld als “ooooooooh, die kleine, trage, ouwe formule-fordjes….” :rolleyes:
Uiteraard hoop ik zelf dat het kampioenschap nog gaat doorgaan in 2004!
Mr.Dallara
16-02-2004, 21:27
Is er eigenlijk een officiële site vh kampioenschap???
Ik vind er geen na een rondje googelen! :mad:
Wat ik wel heb gevonden is een site van de Formula Ford Club Holland (http://www.ffch.nl/)
Maar daar is ook niet al te veel info op te vinden, en van up-to-date houden is daar ook niet écht veel sprake...
Kijk eens op: www.gevaracing.nl = het team uit de F.Ford.
Ford Motorsport Europe steunt F.Ford | 23.01.2004 , 21:07
Ford Motorsport Europe neemt zich voor de tanende Formule Ford klasse te ondersteunen om er voor te zorgen dat de klasse in de toekomst de instapklasse bij uitstek blijft voor jonge talenten.
FMEurope zal allereerst nauwere banden gaan onderhouden met de verschillende kampioenschappen en een directe link gaan leggen met Ford's activiteiten in de hoogste regionen van de autosport. Zo wordt er gesproken over een officiële Jaguar Formule 1 test voor de winnaars van het Engels kampioenschap en van het Formule Ford Festival. Ook is er de mogelijkheid dat naast de Formule 1 test ook van de Ford Focus WRC geproefd mag worden.
Naast deze steun zal Ford Motorsport Europe zich ook inzetten om het technisch reglement zo stabiel mogelijk te houden en heeft daartoe reeds gesprekken aangeknoopt met de verschillende constructeurs en motorbouwers.
"Formule Ford speelt al 40 jaar een grote rol in de ontwikkeling van de grootste talenten van de sport en zorgt er tevens voor dat veel rijders op een goede en betaalbare manier kunnen racen." Aldus Jose Capito, Directeur van Ford Motorsport Europe. "Ford is vastbesloten om deze historie en het overduidelijke potentieel dat de klasse heeft niet verloren te laten gaan."
FMEurope zal haar steun niet alleen richten op de Engelse kampioenschappen. Ook het Nederlands en Benelux kampioenschap valt onder de bescherming van Ford om ook in Nederland een klasse van grote betekenis te blijven.
Voor meer informatie kun u terecht bij de Formule Ford Club Holland, 0162-452218 of op de website www.ffch.nl
Bron: www.autosport.be
FormulaV-JH495
16-02-2004, 22:55
@ MR DALLARA ..
http://www.ffch.nl/ => dit is de officiële BENELUX FFord 1800 zetec Champ. website .. dus uw link klopte dus 100% :)
moest je die van de UK FFord 1800 zetec Champ. willen
click on this one ... http://www.formulaford.info/
FYI ...
Vorig jaar hoorde ik nog iemand zeggen dat die autootjes er zo oud uitzien en ik kon mij niet weerhouden op kommentaar ...
FFord 4-ever :D ...
en FVee kicks butt ... lolz
Mr.Dallara
08-06-2004, 21:02
Het gaat wel niet over de Benelux, maar over het Franse kampioenschap dat het voorbije weekend in Spa heeft gereden.
Die kerels zijn écht crazy!!!
Ik stond in de Blanchimont tijdens die F-Ford's hun race op zaterdag. Het was een zééér mooie race om te zien!
Ze verbaasden mij zelfs kwa snelheid (ik had niet gedacht dat ze écht zo snel zouden gaan)!
Er was op een bepaald moment een duel om de 2e plek, er was wel een probleem, ze waren nl met een 5 tal voor die tweede plek....
En als je weet hoe de Franse rijden op de openbareweg en hoe ze omspringen met hun eigen wagen, dan weet je al hoe hun rijstijl was... :p
Ze plakten tegen mekaars vleugel (ahja, ze hebben geen vleugels ;) ) en iedere keer ze in de remmem moesten voor de buss stop, toen zag je plots 3 tot zelfs 4 F-Ford's naast mekaar!!! :)
écht zeeeeeeeeer mooi om te zien hoor!
Enkele foto's er van staan hier. (http://kbotorfs3.tripod.com/spaford.htm) ;)
FormulaV-JH495
08-06-2004, 23:47
Originally posted by Mr.Dallara
ik had niet gedacht dat ze écht zo snel zouden gaan
nu pas besef je maar dat dit nog altijd de de meest logische stap is na het Karten ...
de tijden op Zolder voor een nieuwe FF1800 zetec ligt rond de
01'35 ... en dan de FF1600 Kent. ongeveer rond de 01'50 ...
Ik hoop echt dat deze reeks terug meer aandacht krijgt.
ik zal jullie eens updaten, het benelux kampioenschap telt 18 autos en we hebben het best moeilijk door de vele verschillende kampioenschapppen her en der.
maar we komen eruit hoor, no worries.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.