View Full Version : F 1 op Canvas
Eric Dupain
27-02-2004, 13:39
Zondagmorgen 7 maart stemt u als autosportliefhebber best af op Canvas voor de rechtstreekse uitzending van de GP Formule 1 van Australië met commentaar van Stefaan Lammens en Gert Vermersch, beiden aanwezig Down Under.
Maar, u hoeft niet te wachten tot 7 maart om de nieuwe Williams, McLaren of Ferrari te zien. Zondagnamiddag, voor de start van de rechtstreekse uitzending van Kuurne – Brussel – Kuurne, kan je op Canvas in Sportpaleis terecht voor een preview van ongeveer 15 minuten. Sportpaleis begint om 14.00 u. Best stem je om 14.00 u af op Canvas om het exacte uitzenduur te kennen van de preview, ... of je kan natuurlijk blijven kijken naar andere sportreportages !
- We hebben het over de zogeheten grote drie (Ferrari, McLaren en Williams) en laten de belangrijkste protagonisten aan het woord.
- Stefaan Lammens reisde naar het warme Palermo om te polsen naar de ambities van Renault.
- Sammy Neyrinck reisde af naar Barcelona waar hij een uitgebreid interview had met Jacky Eeckelaert, hoofdingenieur van Sauber ... ook wel de blauwe Ferrari genoemd.
- En verder hebben we het nog over de best of the rest ... BAR , Toyota, Jaguar ... alhoewel men zich de vraag kan stellen of de naam “Best of the rest” hier wel op zijn plaats is , afgaande op de resultaten van BAR tijdens de testsessies.
Thomaske
27-02-2004, 13:55
Hoelaat is deze rechtstreekse uitzending dan want ik kanspijtig genoeg niet naar Wheels komen omdat ik geen vervoer heb dus moet ik thuis maar in de zetel zitten hé
Eric Dupain
27-02-2004, 14:08
De start van de GP van Australië is zondagmorgen 7 maart om 04.00 u.
JPMontoya
27-02-2004, 14:48
Er word in alle talen gezwegen van de Quali's.........
Eric Dupain
27-02-2004, 18:00
Montoya,
hier een persbericht wat op de meeste F1 sites gepubliceerd is, maar speciaal voor jou doe ik het nogmaals
De Formule 1 zal ook dit jaar worden uitgezonden op de VRT. Vorig jaar had Canvas een contract van 17 grote prijzen. Door het wegvallen van Francorchamps werden er dat 16 en mochten ze contractueel 10 ipv 4 kwalificaties uitzenden omdat er dus één was weggevallen.
Dit jaar zijn er 18 grote prijzen en mag Canvas, voorlopig, slechts 4 kwalificaties uitzenden. Voorlopig, ... dus laat ons aub niet op de feiten vooruitlopen.
Er komt op de VRT een derde net tijdens de zomermaanden, een sportnet. Wat het sportnet betreft, contractueel mag Canvas daar géén F1 wedstrijden uitzenden. De F1 mag in principe enkel op Canvas worden uitgezonden, en dat geeft een probleem voor de GP van Bahrein want op dat ogenblik wordt de Ronde Van Vlaanderen gereden. Ook hier worden er nog diverse opties bekeken.
De Amerikaanse wedstrijden, zeker Canada en Verenigde Staten, worden in uitgesteld relais uitgezonden. De horizontale programmatie van Canvas wordt niet onderbroken, en op het sportnet mag F1 niet worden uitgezonden.
Voorts brengt Canvas wél opnieuw specials van alles en nog wat en zal er een korte voorbeschouwing komen van het nieuwe F1 seizoen. U leest het goed, korte voorbeschouwingen. Canvas ging onder andere naar Barcelona om een testsessie bij te wonen en wat interviews mee te pikken. Zo'n items kan u verwachten vooraleer de race van start gaat.
Om duidelijk te zijn. de VRT is niet tegen autosport. Op het sportnet zal vrij regelmatig autosport te zien zijn, maar geen Formule 1, om de hierbovenvermelde redenen. Het is ook nog niet definitief dat er slechts 4 kwalificaties te zien zullen zijn. De VRT doet haar best, maar kan nog niets garanderen. Canvas doet haar best om zoveel mogelijk F1 op de buis te brengen.
Mr.Dallara
27-02-2004, 18:22
Om duidelijk te zijn. de VRT is niet tegen autosport. Op het sportnet zal vrij regelmatig autosport te zien zijn ...
Wat mogen we dan nog verwachten van de VRT qua autosport??? :confused:
Ik veronderstel de Belcar, maar wat dan nog???
F3000? World Series? FIA GT? Clio-cup? F-Renault? BK rally? EK rally? Rallycross? ...?
Ik weet ook wel dat de rechten om bepaalde kampioenschappen op TV te brengen kunnen oplopen. Maar als je ziet in welke niet-autosport evenementen (en reportages dus) de VRT soms investeerd :mad:... Dan stel ik me soms wel vragen...
Dan zou volgens mij de VRT en KA2 (Pitstop) beter eens de koppen bij mekaar steken. Daarmee bedoel ik dat ze onderling beter zouden moeten afspreken wie welke rechten koopt, en zo dus dan de kosten verdelen...
Volgens mij zou er op die manier wel wat meer autosport op de buis te zien zijn...
Eric Dupain
27-02-2004, 18:26
Dallara, ik ga hier geen boompje opzetten over rechten, wat we gaan uitzenden, ... die discussies heb ik in het verleden als es gevoerd en dat doe ik niet opnieuw.
Ik heb een mededeling gemaakt om antwoorden te geven op vragen die ongetwijfeld gaan komen. Al de rest is off-topic en op dit moment niet aan de orde.
Klaar en duidelijk lijkt me zo.
Mr.Dallara
27-02-2004, 18:31
OK, no problem! ;)
Het zal dus afwachten worden tot het officiël word bekend gemaakt welke kampioenschappen er zullen uitgezonden worden door de VRT.
"Wait and see" is dus de boodschap...
Eric Dupain
27-02-2004, 18:35
Voila,
Dat is een goede ingesteldheid !
Top dat Gert Vermersch weer van de partij is. En ik kijk al uit naar die preview. Nog 1 weekje....can't wait ! :)
Originally posted by Mr.Dallara
volgens mij de VRT en KA2 (Pitstop)
ik heb zo'n vermoeden dat je vandaag nog niet naar Pitstop.tv hebt gesurft: het is gedaan. geen pitstop tv meer, er werd geen budget gevonden voor de WRC-rechten, dus heeft het ook niet veel zin om pitstop nog langer uit te zenden. we zullen het dit jaar dus moeten doen met canvas, like it or not.
ik ben al content dat we iets te zien krijgen, en die reportagekes voor de race vond ik vorig jaar al best wel leuk, dus als deze er dit jaar weer bij zijn, stoort het mij absoluut niet dat we geen kwalificaties te zien krijgen, of dat wedstrijden later worden uitgezonden...
Kleine reminder: omstreeks 17u (na Kuurne-Brussel-veearts-Kuurne) staat de canvaspreview van het nieuwe F1-seizoen geprogrammeerd.
Kijken of opnemen !
te laat. Het was om 14 uur.
:eek: NEE ?
:mad: nou, ook leuk. Bedankt Canvas-site !
SPORTPALEIS
Vandaag:
- 13.30 'Hands Up' : zaalsportenmagazine
- 14.00 Voetbal : Champions League Magazine
- 14.30 Wielrennen : rechtstreekse uitzending van Kuurne-Brussel-Kuurne 888
- 17.00 Autosport : voorbeschouwing Formule 1
- 17.15 'Daar is 'm!' : 50 jaar televisie
(uren onder voorbehoud)
leuk...vooral die 'uren onder voorbehoud'.
Eric Dupain
29-02-2004, 18:03
Beste Finish,
Dan doet een mens zich al eens de moeite om op alle sites een persmededeling te zetten ...
Kijk es wat ik schreef ...
... Best stem je om 14.00 u af op Canvas om het exacte uitzenduur te kennen van de preview, ... of je kan natuurlijk blijven kijken naar andere sportreportages !
Dit is nieuws uit eerste hand ... ik ben sportjournalist bij de VRT. Wel, ... doe dan es de moeite om rekening te houden met deze info aub. Je krijgt het erin gelepeld ...
En nog iets ... onder voorbehoud betekent ook onder voorbehoud.
Maar ja, ... kakken op CANVAS is zoveel populairder zeker ?
ohola, wat een reactie plots. Ik vind het gewoon spijtig dat ik die preview gemist heb, had me gewoon gebaseerd op de canvas-site waar 17u stond. In jouw bericht stond inderdaad 'beter even afstemmen op Canvas om 14u', maar daar heb ik duidelijk overgelezen. Excuses daarvoor. Het laatste wat ik zal doen is 'kakken op Canvas', ben al blij genoeg dat er überhaupt nog een Vlaamse zender is die F1 uitzendt.
Dus even niet overreageren, missen is menselijk.
Sorry Eric ..... ik respecteer de moeite die je doet om hier de juiste info te posten.
Toch meen ik zo te mogen zeggen dat ook de officïele canvas-site toch ook wel aanzien mag worden als een bron waar correcte informatie gehaald kan worden.
Blijkbaar was dit in dit geval niet waar .... Dit is een fout aan de kant van Canvas (of de dienst die de website onderhoud)
De kritiek van Finish is hier dan ook terecht, jouw inspanningen ten spijt.
Eric Dupain
29-02-2004, 19:29
Airco,
Ik heb dan ook gezegd dat ik dit gedaan heb omdat ik weet dat de berichten, programmatie op teletekst meestal op voorhand gemaakt is.
Maar ja, ... ik ga het geen 10 keer zeggen. Ik doe de moeite om alle info op de F1 sites te plaatsen, maar zoals ik al eerder vertelde kan je toch moeilijk voor iedereen goed doen.
Tja ...
...en dat doe je goed. Zonder deze thread had ik geeneens geweten dat er een preview ging zijn vandaag. Ik dacht enkel dat de canvas-site meer recent was, wat dus echt wel niet het geval is.
Ik heb echt alle respect voor je werk en ik vind het super dat Canvas extra aandacht schenkt aan F1. Daarom nogmaals mijn excuses, was gewoon een beetje teleurgesteld dat ik net die reportage heb moeten missen :(
(ik kon trouwens zowiezo niet om 14u kijken, toen was ik gewoonweg niet thuis)
Daarom schrok ik ook wel even van je reactie. Geloof me vrij, ik hoor niet tot die groep forumposters die hun ongefundeerde kritiek spuien op de mensen die het eigenlijke werk verrichten.
no hard feelings ?
Finish
Eric Dupain
29-02-2004, 20:36
No hard feelings mate !
Superdiesel
29-02-2004, 20:53
Toch vind ik het spijtig dat er geen correcte informatie voorhanden was. Ik had nl. mijn video geprogrammeerd omdat ik weg was van ong. 13.30 uur tot 18.00 uur.
Mijn video had ik nochtans zeer ruim ingesteld, zodat het er zeker zou opstaan, tevergeefs.
Tja, als je zelfs op een half uur na, niet ongeveer kan plannen wanneer je wat uitzend, vind ik toch dat je niet direct goed bezig bent.
En ja, je hebt er dus wel degelijk bijgezet dat je best om 14.00 uur al zou kijken, maar toch, het had wat duidelijker gemogen. Had dan iets gezegd van : "normaal rond dit uur, maar het is mogelijk dat het (door omstandigheden) ook om dit uur wordt uitgezonden."
Eric Dupain
29-02-2004, 21:04
Superdiesel, tja als je vindt dat we niet goed bezig zijn is dat jou volste recht. En, laat me duidelijk zijn ... dit is de laatste keer dat ik op zoiets ga reageren.
Maar toch effe dit. Sportpaleis is een live programma, waar alles draait om de live verslaggeving. Het is dus moeilijk om op voorhand te weten hoe de renners, in dit concrete geval, gaan rijden. Hebben ze voorsprong op het tijdschema ... tja dan moeten we eerder naar het wielrennen en gaan de reportages die klaar zijn en minder dringend naar een later tijdstip. Hebben de renners achterstand op het tijdschema, tja ... dan gebeurt wat er vandaag gebeurde en dan worden de reportages die reeds klaar zijn eerder uitgezonden. Daarom dat ik mij zelfs de moeite doe om het jullie haarfijn uit te leggen. Kan je mij vertellen hoeveel journalisten dit hier nog komen doen ?
Voor ons is het ons werk, en proberen wij de kijkers zo goed mogelijk te bedienen zeg maar. Jullie draaien aan het knopje, drukken op de afstandsbediening en hop ... jullie hebben een programma. Maar, er komt veel meer bij kijken hoor.
Dus in dit geval, en ook in andere gevallen met live verslaggeving ... neen , we hebben geen glazen bol en kunnen dus niet kijken wat er staat te gebeuren.
Off topic , maar ja ... sommige begrijpen het echt niet.
Originally posted by Superdiesel
Toch vind ik het spijtig dat er geen correcte informatie voorhanden was. Ik had nl. mijn video geprogrammeerd omdat ik weg was van ong. 13.30 uur tot 18.00 uur.
Mijn video had ik nochtans zeer ruim ingesteld, zodat het er zeker zou opstaan, tevergeefs.
Tja, als je zelfs op een half uur na, niet ongeveer kan plannen wanneer je wat uitzend, vind ik toch dat je niet direct goed bezig bent.
als je een wielerwedstrijd is dat niet altijd even gemakkelijk. soms loopt dat uit, door weersomstandigheden, bvb.
Eric Dupain
29-02-2004, 21:20
Marcel,
Proficiat ... toch iemand die het begrijpt !
En ik hoop dat hiermee het zagen en reclameren op Eric en/of de VRT-programmatie een einde neemt! Het is hier een forum, en dus geen klachtenbureau. Wat begrip voor de moeite die Eric zich getroost heeft is hier wel op zijn plaats vind ik.
Ik heb om 13.59u. precies de afwas laten staan, de droogkast afgezet, mezelf in de zetel geplaceerd (de zoon zat er al :D ) en de tv op Canvas ingeschakeld, want ik had zo'n voorgevoel dat het belangrijkste nieuws eerst ging komen :D
Ik heb er nog altijd geen spijt van. Dank je wel Eric dat je ons tijdig hebt verwittigd dat er een programma zat aan te komen.
jan
Superdiesel
29-02-2004, 22:21
Originally posted by marcel
als je een wielerwedstrijd is dat niet altijd even gemakkelijk. soms loopt dat uit, door weersomstandigheden, bvb.
Ik heb daar alle begrip voor, geloof me.
Ik vind het alleen spijtig dat ik de reportage gemist heb, en met mij vele anderen. Ondanks het feit dat ik (en met mij dus vele anderen) dat persbericht had gelezen.
Want geef toe, echt met zoveel woorden staat het er niet in, dat de programmatie kon wijzigen, alnaargelang de live-verslaggeving. Daar had je mijns inzien, iets meer de nadruk moeten op leggen, dat het uitzendschema kon veranderen en dat het ev. om 14.00 ook kon beginnen.
Nu had dat in mijn geval niet toch veel uitgemaakt, ik was toch niet thuis om 14.00 uur.
Al heb ik wel een suggestie : Is het mogelijk om zulke reportages van een VPS signaal te voorzien? Je weet wel, een signaal dat aan het begin en einde van veel programma's wordt meegezonden om de videorecorder te starten? (als die dat ondersteund tenminste).
Dan mag een programma te vroeg of te laat beginnen, de video begint immers maar op te nemen vanaf het moment dat hij dat signaal oppikt.
The Interceptor
01-03-2004, 00:00
op de site van Canvas stond dat ze dat om 17.00u zouden uitzenden ... dus ik heb het gemist :(
Bon, genoeg geklaagd. Thread gesloten.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.