PDA

View Full Version : Super auto's


Werner333
27-09-2001, 20:48
Wie zou er niet graag een van de volgende auto's bezitten?
http://mapage.noos.fr/jcorbel/supercars/

Mario
27-09-2001, 20:55
Doe mij maar een Aston Martin, Werner :D.

Een paar zijn wel overkill vind ik persoonlijk.

Oneliner
27-09-2001, 21:21
geef mij maar de grijze lamborghini

Rrubinio
27-09-2001, 22:40
Ga ik één keer met de wagen van mijn vrouw (Lamborghini murciélago) naar de Ritz in Hasselt, maken ze daar toch geen foto's van zeker ! .:D :D :D :D :D
En onderweg hadden ze al foto's getrokken. ;) ;) ;)

RoBByNiO
28-09-2001, 16:25
amai wa voor een wagen is dezen:
http://mapage.noos.fr/jcorbel/supercars/DSCF0015.JPG

nog nooit van gehoord/gezien. wie kent daar iets van?

>>> lelijken achterkant, precies wielen van zo iets waarmee ge den beton plat maakt :D

Sennake
28-09-2001, 17:22
Originally posted by RoBByNiO
lelijken achterkant, precies wielen van zo iets waarmee ge den beton plat maakt :D

Even de puntjes op de i zetten : het is niet beton, maar wel asfalt wat gewalst wordt eh. Als je door pas gegoten beton zou rijden zou je nogal eens iets zien :D :D :D

En dan nu terug on topic graag :no:

vinnie belcar
28-09-2001, 17:43
Originally posted by Werner333
Wie zou er niet graag een van de volgende auto's bezitten?
http://mapage.noos.fr/jcorbel/supercars/


:confused: zeg werner een vraagje, hoe zet ge da fototje bij uw naam(die ferrarivlag)

TiBo
28-09-2001, 17:53
Ik zie nergens belgische platen ?! ;)

RoBByNiO
28-09-2001, 18:22
vinnie, je gaat naar je opties of profiel.

bij een van beiden zie je dan AVATOR staan. Klik hierop om je avator te keizen. De Ferrari-vlag staat daar bij

euh sennake ik ben on topic gebleven: die foto was een van de fotos die werner doorgaf, ik vroeg gewoon uitleg of is het de bedoeling dat ge iets anders doet bij deze topic?

Werner333
28-09-2001, 18:37
Originally posted by vinnie belcar
zeg werner een vraagje, hoe zet ge da fototje bij uw naam(die ferrarivlag)

Klik rechtsboven op user cp daarna op edit options.
Ga helemaal, naar onder op de pagina en kies daar een avatar.
Voor verdere info lees de FAQ.

Sennake
28-09-2001, 18:53
Originally posted by RoBByNiO
euh sennake ik ben on topic gebleven: die foto was een van de fotos die werner doorgaf, ik vroeg gewoon uitleg of is het de bedoeling dat ge iets anders doet bij deze topic?

Neen, maar IK was off-topic gegaan...

RoBByNiO
28-09-2001, 19:02
ja dat dacht ik ook, dacht dat ge het op mij had!
verkeerde interpretatie!

Oneliner
28-09-2001, 20:12
ge denkt altijd dat et tegen u is, ge moet u ni zo aangevalle zoeken....

swat, waar stonden die otto's eigenlijk ergens?

Lambo
28-09-2001, 20:27
Ja robby, diene auto da ge bedoelt is de Peugeot Asphalte. Samen met nog drie andere "monstertjes" voorgesteld op het autosalon van Parijs in novermber 2000. Het zijn gewoon pure stijloefeningetjes die een idee geven van hoe de funcars er in de toekomst gaan uitzien.

Ja geef mij maar die Giugiaro (die naast een gele Lamborghini staat). Een uniek exemplaar van de grootmeester zelf (Giugiaro dus, één van mijn favoriete ontwerpers). Diene Pagani Zonda C12 heb ik ook al eens gezien in Francorchamps bij de Ferrari-days dit jaar. Hij stond gewoon langs de weg geparkeerd. Kan u verzekeren dat niemand nog naar een Ferrari omkeek op dat moment. Alhoewel, ik vind nochtans dat er iets grondig mis is met de proporties van deze Argentijn. Wel een sublieme binnenafwerking, dat moet gezegd. Ook die Ferrari F50 vind ik een verschrikkelijk exemplaar. Wat een monsterachtig lelijke luchthapper!!!

Een ander pareltje vind ik toch wel de Ferrari GTO uit '84 op de laatste foto's. Een van mijn all-time favourites. Alleen jammer van die typisch Franse, gele koplampen... JEK!!!

Wat die lambo's betreft, mijne nick en mijnen sig zeggen genoeg zeker? ;)

Bart.Vandecavey
28-09-2001, 20:31
Dat is de Peugeot Asphalte (ne conceptcar)

Sennake
28-09-2001, 21:40
Tja, ik hou het iets klassieker en kies voor de Porsche 911 GT1...

Werner333
28-09-2001, 21:47
Originally posted by Oneliner
swat, waar stonden die otto's eigenlijk ergens?

Wel ge gaat het niet geloven, maar die stonden in Monaco:D :D :D
Ze waren daar voor de jaarlijkse Supercar Rally.
Geen rally maar gewoon een excuus om hun dure autokes eens buiten halen.

Die F50 met de luchthapper is een speciale versie van Modena motors met een beetje meer PK's. Er bestaat er maar eentje van.
Voor de echte Ferrari fanaten: het chassis nummer is 106880

Lambo
28-09-2001, 22:39
Tiens, kent Modena dan toch nog iets van auto's?

BTW, als ge nen echter superauto wilt, begin dan maar te sparen voor een Bugatti 16/4 Veyron. Enkele cijfertjes: verwacht in 2003, 1001 (!!) pK, een top van 406 km/u en hou u vast... in 14 seconden van 0 tot ... 300 km/u... Prijs: omtrent 34 miljoen. Gelet dat deze wagen een werkelijk briljant design heeft, echt een wagen om naar uit te kijken...


http://www.fh-zwickau.de/~ao/bugatti_184_veyron/bugatt_184_veyron_11.jpg

http://www.fh-zwickau.de/~ao/bugatti_184_veyron/bugatt_184_veyron_20.jpg

Wel nog even vermelden dat deze wagen de Bugatti 18
/4 Veyron is. Deze had nog een V18, maar dat project is afgevoerd. Hij is nu vervangen door de Bugatti 16/4 Veyron. Deze wagen heeft een W16 motor. Maar het design van beide wagens is hetzelfde. De recenste generatie van deze Bugatti stond op het salon van Frankfurt deze maand. De blauwe delen van het koetswerk waren daar rood. Verder was de auto nog voorzien van een discrete spoiler. Werkelijk een wagen om duimen en vingers bij af te likken...

Oneliner
28-09-2001, 23:00
k, ik verander, geef mij maar bovenstaande :)

Werner333
28-09-2001, 23:06
Prachtig VW'ke Lambo.:D :D :D
Het is wel goed dat Piech nog zoiets wil doen.
Uit het oude Bugatti project is nu de Edonis ontstaan.
Ook e knap stukse automobiel.
Het lijkt wel of de supercar aan een come-back bezig is.

Bart.Vandecavey
28-09-2001, 23:31
Dat is de Peugeot Asphalte (ne conceptcar)

Mario
29-09-2001, 04:58
Bart.Vande... blijft volhouden :).

Volgens iemand op een ander forum zou die Bugatti 1000 pk hebben :eek:. Weet iemand of dit klopt ?

Sennake
29-09-2001, 11:15
1001 PK of 1000 PK, één paard verschil zal het nu ook wel niet maken zeker?:rolleyes:

Mario
29-09-2001, 11:44
Sorry, had ik niet gezien.

Lambo
29-09-2001, 13:25
Piëch wil wel degelijk 1001 pK, al is het maar om te zeggen dat "zijn" auto MEER dan 1000 pK heeft. Ik moet zeggen, ik hou wel van die man zijn stijl. Persé zijn wil doordrijven, en dan blijkt het meestal nog de juiste te zijn ook. Hij wil persé een limousine die de Mercedes S-klasse en BMW 7-reeks in de schaduw moet stellen, voorlopig gekend onder de naam Volkswagen D1. Hij wil bijvoorbeeld een perfecte airconditioning in de wagen. Want als er één ding is waar hij niet tegen kan is het een lawaaierige airco. Hij zit er niets mee in om bijvoorbeeld nog duizend kilometer verder te reizen als de airco in zijn hotel hem niet aanstaat. Prachtig toch?

Het is trouwens ook hij die er voor "gezorgd" heeft dat de Lamborghini Murciélago pas nu is geïntroduceerd. Oorspronkelijk moest dit model in 1998 uitkomen. Maar het door Zagato ontworpen model beviel hem niet. "Dan maar liever van 0 herbeginnen" , dacht Piëch... Hij heeft trouwens het D1 project halfweg de ontwikkeling ook volledig van op nul laten herstarten. Dit alleen al maakt me razend benieuwd naar de VW-limousine...

Werner333
29-09-2001, 17:09
Spijtig dat niet meer grote autoconcerns mannen zoals Piëch aan het hoofd hebben staan. Die heeft echt nog een passie voor auto's i.p.v. enkel maar het commercieel haalbare na te streven.

Lambo
29-09-2001, 17:26
Hij wordt volgend jaar vervangen door Pishetrieder (of zo iets), de man die mede-verantwoordelijk is voor het volledig geflopte BMW-Rover huwelijk. Die zal wel twee keer opletten voor da die nog eens iets gewaagds gaat doen...

Werner333
01-10-2001, 20:31
Waarschijnlijk kent Lambo dit al, maar ik heb het nog maar net gevonden. Ongelooflijk compleet en prachtige foto's.
http://www.lamborghiniregistry.com
Een voorbeeld site.

Werner333
02-10-2001, 20:08
En dat die supercars ook echt gereden hebben kan je hier zien:
http://perso.club-internet.fr/lchaboud/sorties/supercar/photos/supercar.htm