PDA

View Full Version : Hoeveel threads moeten er nog gesloten worden?


De Paddock
01-03-2004, 00:36
De laatste tijd stellen we vast dat ons forum overspoeld wordt met een golf van onzinnige, ongefundeerde, totaal overbodige tot zelfs kinderachtige posts.

We gaan hier geen namen noemen. Wie het schoentje past, trekke het aan. Weet echter dat de admins/mods nooit zullen aarzelen om desbetreffende thread te sluiten indien nodig -wat dikwijls jammer is voor de interessante posts die ertussen stonden- en/of de in overtreding zijnde personen een aangepaste sanctie op te leggen.

De Paddock is geen kindertuin. Zever verkopen kan je genoeg op andere fora. Hier wordt zoiets niet geäppreciëerd. Als je iets post, denk dan eerst na over wat je post. Zorg ervoor dat je mede-Paddocker iets heeft aan je post. Nietszeggende holle woorden dragen niet bij tot een positief-creatieve autosportcultuur. Door deze boodschap aan jullie over te maken trachten we een zeker inhoudsniveau te bereiken en behouden op ons forum. Het forum is er voor iedereen, en iedereen mag zijn zeg doen. Maar zorg er aub voor dat wat je zegt geen aanstoot geeft, gefundeerd is en constructief bijdraagt tot dit internet-medium dat -ik kan het je verzekeren- gelezen wordt door een pak mensen die het heel goed voor hebben met de autosport. We zijn al zo'n kleine minderheid in "sportminnend Vlaanderen". Laat ons dan tenminste allemaal aan hetzelfde touw trekken.

Dank u.

Een bezorgd bestuur.

laurent
01-03-2004, 01:21
100% akkoord!
Ik weet dat wat ik vroeger postte dikwijls op weinig sloeg, maar wat k hier de laatste paar dagen/weken heb gelezen, slat echt wel alles.

K hoop dat er enkele zich heel hard herpakken

Scapa
01-03-2004, 02:12
Ik erger mij er ook dood aan (vooral laatste week was erg, de week vakantie zal er wel voor iets tussen zitten :rolleyes: ). Als er iemand een deftige discussie op gang wil brengen eindigd dit 9 op 10 in geruchten, roddels of dingen die totaal off-topic zijn. Zo snel de leden kwantiteit de hoogte is ingegaan, zo snel is de kwaliteit precies wel gedaald. Als het zo blijft zal ik hier steeds minder komen, dat is iets dat vaststaat en ik ben niet de enige. De leden gaan in de fout natuurlijk maar niet alleen zij gaan niet vrijuit. Persoonlijk vind ik dat er te weinig, te laat of niet kordaat genoeg wordt ingegrepen door de mods/admins wat zo'n dingen nog verergerd natuurlijk. Ik weet ook wel dat het niet makkelijk zal zijn en het een serieuze hoeveelheid is maar ik kom hier "nogal" regelmatig en ik moet toch te dikwijls vaststellen dat er eigenlijk zou moeten ingegrepen worden en dit niet gebeurt. Dit is jammer omdat Depaddock toch (nog) hét toonaangevende Vlaamse Autosport forum is en nog bijlange niet aan z'n plafond zit!

Mistery
01-03-2004, 08:35
Ik ben zeer tevreden dat Het Bestuur deze aankondiging heeft gedaan. Zelf had ik al zoiets van "Mannekes, wat is hier allemaal gaande de laatste tijd?" En omdat er dan niet zo veel meer posts met inhoud verschijn, ga je automatisch ook minder posten, doch je ergert je soms (dikwijls) blauw aan wat je allemaal leest. De voorbije week was het voor de schoolgaande vakantie, en zonder twijfel zal ook dat ertoe bijgedragen hebben dat het "niveau" op De Paddock schrikwekkend daalde. Niettegenstaande dit gegeven stel ik ook vast dat sommige van de jongelingen het wel allemaal goed menen en zich dan ook aan de regels houden. Proficiat voor die enkelingen, aan de andere jongelingen kan ik enkel vragen hieraan een voorbeeld te nemen. Maar blijkbaar heeft "niveau" niet altijd met leeftijd te maken en durven sommige iets rijpere paddock-bezoekers ook wel eens afdalen tot "peuter- of kleuterniveau"... Ook aan hen: herpak jullie aub, het is niet de kwantiteit van jullie posts die telt, wel de kwaliteit.

flugel
01-03-2004, 10:00
'k Ben niet van plan mij te moeien in deze discussie, maar zorg er gewoon voor dat het niet erger gemaakt wordt dan het is eh. Ik maak mij daar niet lastig in, is een beetje eigen aan internet, als er threads geplaatst worden zonder inhoud sluit die dan zonder meer, simpel toch?

En wat het zogenaamd lage niveau van sommige posts betreft... niet iedereen heeft universitaire studie's achter de rug, en niet iedereen is "insider" in de autosportwereld... het gissen maakt een forum net mooi !

fordje
01-03-2004, 19:55
Ik ben blij (en anderzijds teleurgesteld) dit te lezen...
Jammer genoeg stellen velen met mij vast dat de steeds groeiende kern van bezoekers ook de nodige "ongenode gasten " met zich meebrengt.

Begrijp me niet verkeerd.!!!
ALLE auto(sport)liefhebbers zijn (en blijven) wat mij betreft welkom. Maar ALSTUBLIEFT mensen hou het beleefd, netjes en behandel IEDEREEN en ALLES met respect !

Het voortbestaan van het forum valt of staat met de bezoekers, maar vooral ook met de betrokkken personen of teams zelf.
We mogen ons hier verheugen op regelmatige bezoeken van vele piloten, medewerkers, teammanagers enz.
Deze mensen hebben echt geen behoefte aan onzin, kinderachtig gedoe of andere flauwekul.

Een grap hier en daar zal niemand afkeuren (ik ben de eerste om links of rechts een scherts te geven) Maar zorg aub dat het bestaan van DePaddock niet in het gedrang komt en hou bij zulke zaken ook rekening met iedereen zijn eigenwaarde.

Aan het bestuur kan ik enkel maar de steun betuigen dat ze het "repressieve" beleid gerust handhaven en zich correct blijven inzetten ten voordele van een steeds groeiende groep van enthousiaste en gemotiveerde bezoekers !

Bart.Vandecavey
01-03-2004, 21:20
Ik vind dat het bestuur groot gelijk heeft en zelfs nog strenger mag optreden!

Baron
03-03-2004, 00:10
Mijn volledige steun aan de administrators.
Ik dacht dat ik de enige was die zich de laatste tijd blauw ergerde aan het "niveau" van dit forum, maar blijkbaar vergis ik me.

Tot nu was het steeds een plezier om even langs te surfen bij De Paddock. Op dit forum trof je mensen aan die op een volwassen manier, met kennis van zaken en in normaal verstaanbaar Nederlands met elkaar over autosport van gedachten wisselden.
Akkoord, de discussies waren bij momenten zeer hevig en soms werd al eens een kwinkslag of sneer gegeven die net iets te ver ging; maar over het algemeen was het niveau zeer behoorlijk.

De laatste weken, en zeker de periode van de schoolvakantie, leek De Paddock wel veranderd in een debiele puber-chatroom.
Bij momenten leek het wel of je per ongeluk op het chatforum van Ketnet was terecht gekomen. Mag ik in dit verband verwijzen naar de twee laatste Belcar-topics waar door de admins, zeer terecht, een slotje op geplaatst is.

Toppunt vond ik de reactie van een van de nieuwelingen die, nadat hij een waarschuwing van de admins had gekregen, doodleuk repliceerde met "ge doet maar wat ge niet laten kunt".

Aan onze nieuwe, en waarschijnlijk vooral jonge, collega's Paddockers zou ik het volgende willen zeggen. Verschillen in mening moet kunnen. Maar als je je in discussie wil mengen, doe dat dan alsjeblieft op een volwassen manier. Gooi dan om te beginnen niet om de haverklap kant noch wal rakende opmerkingen op het forum. En als je echt au sérieux genomen wil worden, druk je dan uit in voor iedereen verstaanbaar Algemeen Nederlands en laat dat infantiele SMS-, chat- en turbotaaltje achterwege. Daar maak je jezelf alleen maar belachelijk mee.