PDA

View Full Version : ERAN RACING: geluidsbeperking op Spa-Francorchamps


kurtvaes
01-03-2004, 19:17
Kan er iemand mij zeggen of er op Spa-Francorchamps een geluidslimiet is tijdens de Eran dagen?

Om op Zolder te kunnen rijden heb ik twee extra dempers onder de Manta moeten zetten. Dit heeft tot gevolg dat de grondspeling gereduceerd is tot ongeveer 2cm, met als logisch gevolg een vonkenregen achter de wagen.

Als er op Spa-Francorchamps geen geluidslimiet is, kan er ik één terug vanonder halen om de grondspeling wat te vergroten (aangezien de uitlaat het laagste punt van de wagen is geworden).

Indien wel zal ik een andere manier moeten vinden om de grondspeling te vergroten.

B.V.S.
01-03-2004, 20:12
Originally posted by kurtvaes
Kan er iemand mij zeggen of er op Spa-Francorchamps een geluidslimiet is tijdens de Eran dagen?


Vorig seizoen was er alleszins geen geluidslimiet... of dat dit jaar nog zo is, durf ik niet met zekerheid zeggen...

Scapa
01-03-2004, 20:41
Op Spa-Francorchamps is er nooit een geluidslimiet. Die mensen die daar wonen vinden dat allemaal wel ok, daar kunnen de omwonenden in Zolder nog eens een voorbeeld aan nemen ;)

B.V.S.
01-03-2004, 20:43
Originally posted by stijnconinx
Die mensen die daar wonen vinden dat allemaal wel ok, daar kunnen de omwonenden in Zolder nog eens een voorbeeld aan nemen ;)

indeed...

kurtvaes
01-03-2004, 20:47
Thanks,

Kan ik er gelijk de ganse uitlaat van onder laten :cool:

Bart.Vandecavey
01-03-2004, 21:24
Originally posted by kurtvaes
Thanks,

Kan ik er gelijk de ganse uitlaat van onder laten :cool:

Euhm je moet wel nog een beetje tegendruk hebben ook hé...

Uit ondervinding kan ik je zeggen dat een stuk uitlaat toch nog beter is dan geen uitlaat...

kurtvaes
01-03-2004, 21:30
Awel, toen ik dat ding kocht, bestond de uitlaat uit een lange buis met aan het einde een demper van een 30cm lang en 10cm doormeter. Als je dan weet dat er een 3L 6cyl insteekt moet ik er geen tekening bij maken hoeveel lawaai dat maakte.

Om op Zolder te rijden heb ik dan maar twee extra dempers gestoken. Zelfs nu doen ze soms metingen van boven de 95dB.

Scapa
01-03-2004, 21:33
Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm je moet wel nog een beetje tegendruk hebben ook hé...

Uit ondervinding kan ik je zeggen dat een stuk uitlaat toch nog beter is dan geen uitlaat...

Zonder uitlaat rijden = :crazy:

Bart.Vandecavey
01-03-2004, 21:42
Mijn toyota is net afgezaagd achter de eerste pot...