PDA

View Full Version : 1ste MAK karting - FKI Machelen


flugel
01-03-2004, 22:15
Naar jaarlijkse gewoonte zeker :) Dit weekend beginnen we der aan en 'k heb daarnet eens gekeken op de website, en 't ziet er een mooi gevuld deelnemersveld uit.
Wij (Breezz en ik) doen mee als P&P racing... Ik weet totaal niet wat te verwachten, omdat vooral de teams mij nog onduidelijk lijken, maar als we ons maar amuseren ;)

Pascal
01-03-2004, 22:21
Ik had ook graag ddelgenomen aan deze eerste wedstrijd, samen met Werner. Ik moet helaas zaterdagavond werken en zal moeten forfait geven door de eerste wedstrijd.

Ik ga mijn dienstregeling voor de rest van het kampioenschap zo snel mogelijk aanpassen aan de MAK-karting kalender. We zien elkaar nog wel.

Veel succes aan alle teams en vooral aan Giovanni bij het organiseren en nog meer succes bij het in de hand houden van deze bende... ;)

C U

Raceboy
01-03-2004, 22:25
Gaat werner dan alleen rijden? Anyway ik doe ook mee dit jaar. Samen met mijn neef.

Pascal
01-03-2004, 22:26
Originally posted by raceboy
Gaat werner dan alleen rijden?

Ik denk het niet. Hij was al in onderhandeling ;) ;)

C U

kartmonster
01-03-2004, 22:34
tof voor breezz,
er rijdt blijkbaar nog een meiske mee.
ze is dus niet meer alleen.
Komaan karo, alles geven he.

Voor de rest blijkbaar veel nieuwkomers int MAK kampioenschap.

Breezz
01-03-2004, 22:39
Originally posted by kartmonster
tof voor breezz,
er rijdt blijkbaar nog een meiske mee.
ze is dus niet meer alleen.
Komaan karo, alles geven he.

Voor de rest blijkbaar veel nieuwkomers int MAK kampioenschap.

Yep idd, 'k zou niet weten hoe ze rijdt want 'k ken haar niet, maar 'k ben blij dat er nog eentje meedoet!
'k Zal alles geven zene :) Jij ook he Maarten !

En veel nieuwkomers ja, ik ben eens benieuwd..

Raceboy
01-03-2004, 22:43
Originally posted by Breezz
Yep idd, 'k zou niet weten hoe ze rijdt want 'k ken haar niet, maar 'k ben blij dat er nog eentje meedoet!
'k Zal alles geven zene :) Jij ook he Maarten !

En veel nieuwkomers ja, ik ben eens benieuwd..

Ik ben ni nieuw. Ik ben al geroutineerd ;)

laurent
01-03-2004, 23:06
veel zin om mee te rijden.. ma voorlopig nog ni, nek zit geblokkeerd, dus da komt ni goed

Speesman
01-03-2004, 23:57
Calamitas Racing zal ook van de partij zijn. We gaan zelfs met 2 teams aan de start staan.

Calamitas Racing 1:
- Karel Herman (FastFons)
- Dave Singelee (ikke)

Calamitas Racing 2:
- Kathleen Mallet (vriendin van FastFons)
- Frederik Toetenel

Tgaat leuk worden!! Calamitas Racing gaat er in ieder geval voor gaan ;)

FastFons
02-03-2004, 20:56
Geen 2 zonder 3 :D

Calamitas Racing 3:
Jurgen Latet
Wim Gils

Breezz
02-03-2004, 20:59
En wat zijn de ambities van de Calamitas teams? :)

Speesman
02-03-2004, 22:52
Het volledige podium in te nemen :p

FastFons
02-03-2004, 23:48
even serieus nu: Ik denk dat het voor Dave en mij misschien mogelijk is van een podium te halen, de andere teams hebben minder ervaring en zullen ergens in de middenmoot terug te vinden zijn volgens mij.

FF

kulgan
03-03-2004, 14:00
ik ben is benieuwd wat ik ga presteren. Ik ga regelmatig wel is karten, maar heb nog nooit een wedstrijd gereden...

maar geen schrik, ik weet wat een blauwe vlag is :)

kartmonster
07-03-2004, 00:46
mannen (en niet te vergeten de 2 vrouwen)

dit vond ik echt zalig.
Ik ben wel is waar ook enkele keren rond gegaan.
Maar nu weten we wat werken is.
De collegialiteit was groot.
Vooral diegene die toen ik tijdens de vliegende ronde gewoon bleef wachten tot ik terug goed stond. da vond ik echt wel grappig en geweldig.

Ons marlies heeft haar best gedaan om een paar mooie foto's te maken maar deze zijn niet echt gelukt, wazig beeld.
Daarom stelt ze voor da iedereen de volgende keer in een stoere pose poseert in de kart voordat de wedstrijd begint.

de filmkes die gemaakt zijn, zijn nogal donker.(iedereen staat erop, al lacht er niemand, op één uitzondering na)
daarom ga ik die ni doorsturen naar de giovanni,ma degene die ze toch willen zien. Geef een seintje.

Groeten,

Maarten

Speesman
07-03-2004, 01:24
Twas een leuke race. De baan lag een beetje nat en dat had spectaculaire gevolgen. Iedereen stond bijna continu rond.

Wij (Calamitas Racing 1) zijn 3de geworden, maar er zat misschien nog wel meer in. Heb 2 plaatsen (reed namelijk aan de leiding) verloren door enkele spins ten gevolge van race maneuvers van gedubbelden. Die spinden of weken uit vlak voor mijn neus zodat ik in de banden zat :( Eerste plaats had ik vermoedelijk wel niet kunnen vasthouden, want ben immers ook 1 keer gespind door mijn eigen fout.

Maar toch podium en me heel goed geamuseerd!! Op naar de volgende race.

Breezz
07-03-2004, 12:15
Verslagjes hier pleaaaase :)
(Anders wordt het in de andere topic zo onoverzichtelijk)

kartmonster
07-03-2004, 13:02
waarom???
nu is het wel verwarrend.
Breezz: de verwarrer:)

Giovanni
07-03-2004, 14:56
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor jullie deelname.
De Olympische gedachte was nooit ver weg
( deelnemen is belangrijker dan winnen )
We hebben een mooie, plezante wedstrijd gezien met veel plaatswissels en leuke pirouettes.
Het natte buitencircuit heeft al onmiddelijk voor een toffe kampioenschap uitslag gezorgt.
Afwachten wat de volgende wedstrijd gaat brengen.
Volgende wedstrijd op 10 april in JPR Karting.

Giovanni
07-03-2004, 14:57
Originally posted by kartmonster
en niet te vergeten de 2 vrouwen
Ik denk dat er iemand moet leren tellen ???
Karo, Kathleen en Vicky ...
Ik dacht dat het 3 vrouwen zijn ;)

Speesman
07-03-2004, 20:18
Gisteren vergeten te zeggen: Giovanni, gij hebt dat goed gedaan!!!

Alles verliep vlekkeloos!!

flugel
07-03-2004, 23:42
'k Vond het achteraf bezien vrij plezant, ik had al één keer in de regen gereden, Karo nog nooit. We konden onze top 5 ambities meteen opbergen, alhoewel het achteraf bezien nog vrij goed meeviel.
De organisatie van de MAK uit was in orde, die van FKI daarentegen... 2 marshalls voor een koers in goede banen te leiden is echt wel weinig, als ze dan nog het lef hebben om u in uw gezicht uit te lachen, dan begint het bij mij al lichtelijk te koken... een kart die constant gas blijft geven gaat nu eenmaal niet makkelijk uit de banden ;)
Maar voor de rest was 't in orde :)

kulgan
08-03-2004, 08:57
Ik heb mij ook enorm geamusseerd. Dit was mijn eerste race en dan direct in zo een omstandigheden....

Ik denk dat ik in de kwalificatie ver draaielings was van alle spins :-). Gelukkig slaagde mijn ploegmaat erin om de achtste tijd te klokken...

Hij nam dan ook de start, kon zelfs opklimmen naar de vierde plaats. Maar door een onvermijdelijke spin, teug gevallen naar de zesde plaaats.

En dan mijn beurt... En eigenlijk viel het heel goed mee... Na een paar 'bijna' spins, had ik het ritme vast en begon langzaam maar zeker diegene voor ons te naderen. Maar ben er niet meer bijgeraakt. Misschien als de wedstrijd nog een tien minuutjes langer durrde :).

Maar al bij al, had de zesde plaats zeker niet verwacht. Ben eens benieuwd wat het gaat geven in St Niklaas... Niet echt mijn favouriete baan...

Werner333
09-03-2004, 21:18
Het was amusement van de bovenste plank.
We stonden 2de op de grid maar ik kon al snel de leiding nemen.
Daarna liep ik uit tot halfweg mijn stint fastfons korterbij kwam.
Ben een paar keer rond gegaan dan en toen ik binnenkwam zat hij al vlak achter mij. Ben heeft het dan afgemaakt na enkele foutjes van speesman.
Een overhoopte zege. Maar ik hoop dat er een wobder gebeurt en het bij JPR binnenregent de volgende race :D
Ook ne proficiat aan Giovanni voor de puike organistie.

flugel
09-03-2004, 21:46
Originally posted by Werner333
Maar ik hoop dat er een wobder gebeurt en het bij JPR binnenregent de volgende race :D


Grapjas :D

Werner333
09-03-2004, 21:51
;)

kartmonster
09-03-2004, 22:53
ik denk da ons vake hier ook op zo'n wonder hoopt.
Dus als er de volgende keer nattigheid binnenloopt,

dan wete wie we moeten aanduiden he

Giovanni
09-03-2004, 23:00
'k Zal morgen het dak bij JPR als eens gaan controleren.
Zo zijn we zeker dat er geen water kan binnenstromen.
Uiteraard kan ik niet voorspelen dat er iemand de kraan kan laten openstaan ...

Raceboy
09-03-2004, 23:15
Originally posted by Giovanni
'k Zal morgen het dak bij JPR als eens gaan controleren.
Zo zijn we zeker dat er geen water kan binnenstromen.
Uiteraard kan ik niet voorspelen dat er iemand de kraan kan laten openstaan ...


IK breng wel een paar emmers mee. :D
De kraan laten opstaan heb ik ze bij JPR nog ni weten doen. Den elentriek daarentegen is iets anders bij de mannen. :+

kartmonster
10-03-2004, 19:23
en de werner, wiffe en speesman gaan voor de wedstrijd niet naar de WC, stel dat ze die laten overlopen.
allemaal preventieve maatregelen treffen.:D

kartboyke
10-03-2004, 19:57
laat het liever niet binnenregenen bij jpr, ik vlaag namelijk niet zo graag in water of met water op mijn hoofd pletsend.
De elektriciteit is echt niet onze fout hoor, dit is zeer lastig, ook voor ons want dan is het chaos alom.
Maar dit is mede door het weer en dergelijke.
:(
Onze excuses dus moest dit toch gebeuren, maar we proberen het te vermijden!!! :)

kartmonster
10-03-2004, 22:19
ive,
blijf gewoon van de zekeringkast af, dan hebben wij gene last.

Speesman
11-03-2004, 00:32
Originally posted by kartmonster
en de werner, wiffe en speesman gaan voor de wedstrijd niet naar de WC, stel dat ze die laten overlopen.
allemaal preventieve maatregelen treffen.:D

Dju, zal ander plan moeten bedenken :D

FastFons
14-03-2004, 15:00
Heeft er iemand nog een scan van de tijden (vooral die van de kwalif dan). Ik heb hier een blad liggen maar daar staan enkel kartnrs op.

Thx

FF

Speesman
14-03-2004, 16:47
Foutje: had verkeerde race voor.

We hebben dus nog steeds de scans nodig. Iemand die die heeft??

FastFons
14-03-2004, 18:03
Bon, waarover het dus gaat. Ik heb hier het blad met de tijden van de kwalif in Machelen. Er is blijkbaar een fout gebeurd bij de startopstelling. Deze is namelijk opgesteld volgens het aantal gereden rondes en niet volgens de snelst gereden tijd. Aangezien wij die hadden moesten we dus op pole gestaan hebben en niet op de 7e plaats zoals nu het geval was. Dat dit voor een heel andere race had gezorgd is uiteraard logisch maar daar is het nu spijtig genoeg telaat voor.

MAK FKI blad 1 (http://users.pandora.be/viezevis/Karting Machelen.gif) MAK FKI blad 2 (http://users.pandora.be/viezevis/Karting Machelen2.gif)


Misschien een beetje uitleg bij de scans. Het eerste blad is dat van de race. Daaruit kan je de kartnrs en de overeenkomstige teams zien. Het 2e is dat van de kwalif. Als je kijkt naar de volgorde op het blad zie je duidelijk dat dit de startvolgorde was maar niet volgens de snelste tijd. Je ziet ook duidelijk dat het tijden van een regenrit zijn, dave had echter het voordeel het circuit te kennen en in het begin van de kwalif op een nog droog liggend gedeelte te kunnen rijden bij het binnenkomen. Gevolg was een 50.61 en dit was eigenlijk de pole geweest.
Het lijkt wel of we vervloekt zijn de laatste tijd (of zou het dan toch iets met de naam te maken hebben), we blijven maar pech hebben.
Nuja aan de uitslag valt toch niets meer te veranderen maar ik vond dit toch het vermelden waard.

FF, een beetje teleurgesteld

PS: Je kan me opbeuren door net als Werner een Calamitas T-shirt te kopen voor slechts 6 euro (Calamitas-leden 5 euro) :D :D :D

Giovanni
15-03-2004, 23:51
Er is inderdaad tijdens de startopstelling een fout begaan door de plaatselijke organisatie.
Na analyse van de tabellen hebben we ontdekt dat ze de eerste 10 minuten eveneens als "race" hadden ingesteld.
Maw. de kart die de meeste ronden had afgelegt stond op pole, de kart met evenveel ronden maar die er langer over had gedaan 2e, enz.
Dit kan inderdaad een verschil in de wedstrijd hebben gegeven, ook al denk ik persoonlijk niet dat dit schokkend zou zijn.
Helaas kunnen we daar nu niks meer aan doen.
Enkel er uit leren !!!
Dit is dus iets dat ik de volgende wedstrijden duidelijk moet afspreken én in het oog houden.
Bij de volgende wedstrijden MOET ik een tijdenblad hebben voor er een startopstelling gebeurt.

Raceboy
16-03-2004, 00:24
Zoiets moet ge meer in het oog houden in Machelen. Ik heb dat al is meer meegemaakt. 2 jaar geleden tijdens de paddock karting was het ook van datte. Wij kwalificeren ons laatst en ik mocht als 3de vertrekken na Driesco en Piet Konijn. Ik kon die mannen zelfs tijdens de opwarmronde met moeite volgen :+ ook hun starts zijn dikwijls creatief. Staande start afspreken en vliegende start krijgen zonder dat iemand u gewaarschuwd heeft.

Giovanni
16-03-2004, 00:28
Originally posted by raceboy
Staande start afspreken en vliegende start krijgen zonder dat iemand u gewaarschuwd heeft.
Dat was nu ook wel het geval.
Omdat het gezien de omstandigheden beter was heb ik besloten om daar niks over te zeggen.
Ik denk wel dat iedereen kan toegeven dat dit een wijze beslissing was hé.

Raceboy
16-03-2004, 00:36
Originally posted by Giovanni
Dat was nu ook wel het geval.
Omdat het gezien de omstandigheden beter was heb ik besloten om daar niks over te zeggen.
Ik denk wel dat iedereen kan toegeven dat dit een wijze beslissing was hé.
Maar deze keer zijn ze dat voor de start komen zeggen. Andere keren vertrokt ge gewoon en dan was da ineens van huh zijn we nu al gestart ofwa?

Raceboy
16-03-2004, 00:38
Kzou ook nog willen zeggen da wij (tutuf racing) ons goe geamuseerd hebben; ik moet alleen nog een cursus anger management zien te vinden voor mijne teamgenoot :+

snelle
29-03-2004, 20:06
Originally posted by raceboy
Kzou ook nog willen zeggen da wij (tutuf racing) ons goe geamuseerd hebben; ik moet alleen nog een cursus anger management zien te vinden voor mijne teamgenoot :+

dat van die anger management cursus is dik in orde gekomen. laten we hopen da we de vruchten ervan plukken in sint- niklaas!
ps: wat de amusementswaarde betreft van machelen, sluit ik me aan bij mijn teamgenoot. spijtig van de baanposten, mja zoiets gebeurt