PDA

View Full Version : Referentiefoto's Lotus Renault 98T


Guido
02-03-2004, 17:16
"Een mens kan geen foto's genoeg hebben!" :D

Dus deze keer stond de Lotus Renault 98T voor de lens, ook weer in Goodwood vorig jaar. Dit is wel een speciale wagen in die zin dat het gaat om de laatste van de JPS gesponserde specieën en nog wel die waarmee Ayrton Senna zich in '86 een naam heeft gemaakt.

Ook kan je dit model bouwen. Daarvoor heb je deze kit nodig
http://www.misteryracing.com/sennake/tamiya_1_20/doos_20020.jpg

met een conversie decal vel. Je kan de auto dan wel alleen maar 'curbside' bouwen aangezien in de 98T een Renault motor zat en in de 99T een Honda. Verder dienen de luchthappers voor de turbo's verder naar achter geplaatst en dien je andere wielen te gebruiken (Die van de Renault RE30)
http://www.misteryracing.com/sennake/tamiya_1_20/doos_20018.jpg

Ik heb alles in huis, inclusief de RE30 waar ik alleen de wielen van zal gebruiken, om deze 98T ooit nog eens aan mijn 'Ayrton Senna Collectie' toe te kunnen voegen. Alle info over welke merken van decals en zo er zijn, heb ik ook aan de pagina toegevoegd.

Lotus Renault 98T (http://users.skynet.be/huudo/lotus98t_ref.htm)

Een voorsmaakje:
http://users.skynet.be/huudo/images/ref/lotus98t/lotus_98t_7.jpg

Mario
03-03-2004, 11:09
Sorry voor mijn naïviteit, maar wat versta je onder "curbside" ?

Bij mijn weten gaat een kenner er niet in trappen als je een gele aankleed als een JPS. Die 99T was een opgeblazen versie van zijn voorgangers en dus heel wat minder elegant.

Guido
03-03-2004, 12:57
Geen probleem hoor, 'k had het moeten weten op voorhand dat die vraag ging komen. Curbside wil zeggen dat je een model bouwt zonder motor erin. Dus in dit geval monteer je de motor wel, maar wordt de motorkap gewoon vastgeplakt.

Wel, de verschillen zijn toch niet zo groot hoor tussen beide. Buiten de wielen en de zijdelingse luchthappers op de pontons was de motorkap voor de Renault versie volledig bol, terwijl er voor de Honda nog een knikje inzat naar boven toe. Eigenlijk hadden ze het simpel gehouden bij Lotus dat jaar (waarschijnlijk omdat de resources achteruit gingen ) en zich beperkt tot het aanpassen van het koetswerk om er de nieuwe Honda motor in te kunnen lepelen. ;)