View Full Version : GP van Australië
We zijn nog niet bezig, en Montoya krijgt het al opnieuw hoog in z'n bol :D
Montoya stap weg uit persconferentie
Het BMW-Williams team was niet tevreden over de manier waarop Juan Pablo Montoya zijn eerste persconferentie van het nieuwe seizoen beëindigde. De Colombiaan stapte op na enkele (flauwe) grapjes van twee Australische radiopresentatoren en weigerde nog terug te keren. Een beslissing die niet in goed aarde viel bij het team en hun vele sponsors die op hem rekenden.
"Ik denk dat Juan de Australische humor niet echt kon waarderen," moest ook de Australische Allianz-baas Greg Fisher vaststellen. "We hadden hier wel heel wat belangrijke klanten aanwezig en dit heeft de hele dag verpest voor hen."
Hier is het al een groen lachje
Allianz had heel wat klanten uitgenodigd om kennis te maken met het team dat ze sponsoren en had daar dus ook een persconferentie aan gekoppeld. Daarop waren ook de makers van het radioprogramma Blood Sweat and Beers uitgenodigd.
Zij plaagden de Colombiaan eerst een beetje met een aantal woordspelingen op zijn naam en stelden het geduld van de Williams-rijder nog verder op de proef toen ze tijdens het interview plots weg stapten om een oproep op hun mobieltje te beantwoorden. Uiteindelijk had Montoya er genoeg van en het team slaagde er niet meer in hem opnieuw de zaal binnen te krijgen. Tot groot ongenoegen van Allianz en de aanwezige fans.
Bron: f1racing.nl
Snelle Japie
03-03-2004, 11:38
Originally posted by sledge
We zijn nog niet bezig, en Montoya krijgt het al opnieuw hoog in z'n bol :D
Zou ge zelf niet vertrekken als ze zo belachelijk doen tegen u? Kvind het sjiek gedaan zelfs, ge moet het maar durven om te vertrekken, GO MONTY GO :)
Commentaar van JPM na de persconferentie:
"f*ckin' Australian jokes... " :D
The Interceptor
03-03-2004, 21:39
F1 rijders laten ze tegenwoordig ook al blazen blijkbaar :D
http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/24113.jpg
en de nieuwe Safety Car was vandaag ook te zien:
http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/24061.jpg
Nog iemand die het logo van Lease Plan op de Minardi heeft gezien? ;)
waw :)
dat is de nieuwe slk ;)
echt mooie wagen hé :)
The Interceptor
03-03-2004, 22:58
jep, schone wagen, maar is die wel zo krachtig als de safety car van vorig jaar?
die van vorig jaar was de sl, ook een zeer mooie wagen ja.
Maar die safety care is een speciale uitvoering, ze zullen die slk wel krachtig genoeg maken, don't worry :)
De SLK is een AMG, gezien de bumpers enz. En als ik me niet vergis is de nieuwe SLK vooral groter geworden in het vooronder. ipv de bekende V6 hebben ze nu de 5.5 V8 erin gelepeld. :eek: Dus veel verschil in power met de SL zal er wel niet zijn. :D
The Interceptor
04-03-2004, 02:10
mss zelfs nog sneller dan, de SLK is kleiner dan de SL en zal dus ook minder wegen :D
hmm die safety cars zien er echt wel goe uit, nog beter als die van vorig jaar :)
echt een kleine SLR
Verder over JPM, een van de vragen zou iets geweest zijn van
'If Juan could Juan (win) just Juan (one) Formula Juan (one) race which Juan (one) would Juan want to Juan (win)?'
Op zich een normale vraag, misschien op een wat vreemde manier uitgesproken, maar als ge daar al ni meer tegen kunt :D
hehe, is toch een goeike :)
zou ik toch mee kunnen lachen zenne moest ik Juan noemen ;)
Mij lijkt het eerder dat ie op scherp staat en geen boodschap heeft aan grapjes op dit moment. Da's het Colombiaanse vuur dat al behoorlijk brand. Verwacht maar vuurwerk van JPM deze race. ;)
mjah, fuckin' montoya. Hij moet Barrichello er nog afrijden hé ;)
boosterke
05-03-2004, 00:00
rood blijft gewoon roelen :D
JPMontoya
06-03-2004, 00:44
Op http://www4.rtbf.be/rtbf_2000/common/pics/decos/api/deux/logo.gif
06/03/2004
14:30 tot 16.10 Grand prix de F1 d'Australie
Les essais
Is wel anders dat die Qual nu 1h30 duurt !
07/03/2004
03:10 Grand Prix de F1 d'Australie
Warm Up + La course
Als het niet mag onder VRT thread, dan maar hier onder de algemene thread van de Aussie GP, onder het mom dat de talrijke RTBF kijkers ook het recht hebben te weten wanneer ze F1 kunnen zien.
The Interceptor
06-03-2004, 00:59
thx, das weeral een minder leren zaterdag se, of misschien nog langer met het nieuwe kwalificatie systeem :D
The Interceptor
06-03-2004, 01:48
1e training net gedaan, Ferrari nog wel 1e en 2e, maar de voorsprong is niet meer die van gistere (al een geluk :))
motoya 3e op 0.409 van schumi zijn snelste (1.25.786)
en vandaag minardi wel de twee traagskes, vooral baumgartner kwam veel tekort, 7.7 trager dan schumi !
mja, wie weet krijgt boomdinges in de periode van de GP van Belgie ook wel zo'n bezinnings-verlof als Yoong toen die zo traag reed. en dan maakt Bas dus een goeie kans om die GP te rijden.
Dus hoe trager boomdinges rijdt, hoe beter :D
We zijn vertrokken:
*slalomstart van Alonso gezien ? Enorm gevaarlijk !
*Montoya was een van de slachtoffers van Alonso, volgens mijn eerste mening. Ook Trulli werd gehinderd.
*Ferraris rijden zich momenteel los van Alonso.
*Voor de start: Schumacher bleef nogal lang staan voor hij aan de warm-up ronde begon. Montoya moest bijna uitwijken of hij zat er op.
nou, dat was even een anti-climax!
Redelijke saaie race. Weinig echte actie gezien, totaal geen spanning. Schumacher had het wel énorm makkelijk, Barrichello volgde op z'n dooie gemakje. De enige die nog wat probeerde was Alonso, die binnen dezelfde tijden als de Ferrari's rondjes reed. (Hoewel ik m'n bedenkingen heb bij z'n start) Montoya werd op een ronde gezet, Raikkonen staakte al vroeg de strijd met een opgeblazen motor ! McLaren begint met een ferme nachtmerrie. Top voor Button, die in de BAR bevestigt.
TOP:
*Schumacher: kan moeiteloos van Barrichello wegrijden. Is begonnen aan z'n 7de wereldtitel.
*Alonso: buiten die start toch een puike race. Renault neemt zowat de plaats van McLaren in.
*Button: Ik droom van Button - Webber bij Williams volgend jaar. Jenson is ontgroend, hij hoort nu echt bij de toppers.
*Klien: Eerste race en best goed resultaat. Kopman Webber moest er jammer genoeg de brui aan geven
FLOP:
*McLaren: lijkt me overduidelijk. Betrouwbaarheid was al lang een probleem, maar zelfs de snelheid hebben ze niet meer. Montoya kan zich beginnen afvragen of hij wel de goede keuze heeft gemaakt met dat contract voor 2005. Coulthard probeert de schade wat te beperken met dat ene puntje. En hij ging nog wel WK worden, dit seizoen !
*Sauber: Massa - Fisico: Massa lijkt me totaal niet veranderd t.o.v. 2002, Fisico moet blijkbaar nog wennen aan de Sauber.
*Minardi: Lijkt op McLaren: niet betrouwbaar en niet snel
*Sato: Doet Villeneuve niet vergeten. Leek me ook normaal, de kerel heeft me in z'n debuutjaar bij Jordan nooit overtuigd.
*Toyota: laten enkel Jordan en Minardi achter zich. Zou beter moeten.
*Barrichello: stapelt tweede plaatsen op. Zou beter eens z'n extra best doen om reeds in het seizoensbegin een bedreiging voor Schumacher te zijn.
Tja....laten we vooral hopen dat seizoen 2002 zich niet herhaalt.
Ik ga terug slapen. Of liever gezegd: ik ga verder slapen.
slaapwel !
Finish
http://www.formula1.nl/f1crew/2004/races/australie/20040307/images/04australie_startalonsogras.jpg
FormulaV-JH495
07-03-2004, 07:42
Boring race .... en Massa is terug (als officiële grasmachine)
en Jammer voor Heidfeld want hij reed een goeie race en zeker tegen Fisio ...
Zucht... ik heb al weinig goesting om de video in eerste te zetten... :D tzal een race op "snel vooruitspoelen" worden denk ik... :confused:
JPMontoya
07-03-2004, 11:48
De race
----------
1) Schumacher outstanding, en toch lijkt het allemaal niet zo spectaculair meer, maar hij doet het weer, op bepaald moment dacht ik bij de laatste stop, Montoya zal nog gedubbeld worden.
score : 9/10
2) Barrichello zoals gewoonlijk, niets op af te dingen
score 8.5/10
3) Alonso, komt sterk voor de dag, is een beetje de koning van het goede starten geworden, en verder op geen enkel moment bedreigd door Williams ! 8/10.
Montoya, laat het nog maar eens afweten bij de start, en daarmee was zijn race al verloren, nog een reeks slechte stops en ja, hij heeft tenminste nog een paar inhaalacties gedaan waaraan ik me kon opwarmen ! 6.5/10
Mclaren zakt compleet door het ijs ! zeer zwak, de eerste zullen de laatste zijn (daarmee doel ik op de wagen die eerst voorgesteld is en toch nog super zwak) 3/10
Andere opvallende zaken, BAR, met name button bevestigd z'n goede wintertesten, Massa maakt het inderdaad weer wat bont
Jordan..Heidfeld moet een van de meest gefrustreerde rijders zijn, zo veel talent en zo'n zwakke wagen.
Toyota onder de maat, net als Minardi en Sauber.
Spijtig voor Aussie Weber...
Opvallend vond ik het aantal pitstops, veel en altijd kort na elkaar, al na 9 ronden...
Op naar Sepang, op naar een spannende GP, want Australie verdient zo'n saaie gp niet !
Sway Bar
07-03-2004, 11:54
Eigenlijk leuk geamuzeerd voor smorgens vroeg. ( Ben al heel de week vroeg op, gelukkig de laatste dagen niet voor te werken.)
Alonso geeft er toch wel ne lap op. :cool:
Ferrari oppermachtig, ze kunnen de ganse wedstrijd controleren.
Leuk om BAR vooraan te zien rijden! Zoals Finish zegt, nemen de plaats in van Mc-Laren.
Montoya die maar traag voorbij Trulli etc geraakt....
NEXT race please :) :)
R@ce@holiC
07-03-2004, 12:49
Ik dacht dat Raikko's versnellingsbak er de brui aan gaf? met de achterste wielen die blokkeren :confused: ?
Tja scenario 2002 zeker ..... Ferrari heeft zelfs nog niet moeten koersen om een dubbel te scoren .....
Als je ziet dat de snelste tijden van Ferrari een seconde voorliggen op de concurrentie ... dan valt er weinig positief te voorspellen voor de spanning in de komende GP's.
Mijn analyse
---------------
Ferrari: 10/10 .... Niets op af te dingen .... Pole, perfecte start, koers gecontroleerd, en makkelijk gewonnen
Renault: 7/10 .... Een beetje zoals vorig seizoen .... Zullen vaak meeknokken voor de ere-plaatsen .... Maar Ferrari echt bedreigen lijkt nog een beetje hoog gegrepen.
BAR: 8/10 .... Krijgen een hoge score voor hun gigantische vooruitgang .... Als ze blijven evolueren dit seizoen zit meeknokken voor de titel "best of the rest" er misschien wel in.
Williams: 6/10 .... Van een top-team mag je titelambities verwachten .... Zonder drastische ommezwaai wordt het ook dit jaar niets .... van teams als Williams mag je meer eisen dan dit.
McLaren: 1/10 ..... Vorig jaar de vaudeville rond de MP4-18 ...... Dan zou de MP4-19 de killer worden .... Misschien kunnen ze nu hun marketingmachine laten vertellen dat de MP4-20 de kampioenenmachine zal worden. En als we dat dan niet geloven :rolleyes:
TRAAG, onbetrouwbaar, ....... kortom dik gebuisd.
Jaguar, Toyota, Jordan, Sauber, Minardi .......... Als je met een figurantenrol tevreden bent :rolleyes:
Over de piloten heb ik vrij weinig te vertellen ..... Veel inhaalacties heb ik niet gezien ....
Montoya kan het precies toch beter met launch control, en massa blijft toch wel een grasmachine .....
Voor de rest .. weinig opvallend pilotenwerk gezien
PROGNOSE:
---------------
Replica van Seizoen 2002 ....... Combinatie Ferrari-Bridgestone is oppermachtig .... Alhoewel een aantal teams mooie vooruitgang hebben geboekt (BAR) .... lijkt er geen een in staat om Ferrari aan te vallen.
Er valt nog niks te vrezen voor het seizoen, zo'n shockeffect doet goed voor teams als McLaren en Williams en zelfs Toyota.
Ik denk dat het er in Maleisië wel eens anders zou kunnen aan toe gaan, Montoya en Ralphke zullen uit hun kot komen, Alonso zal bevestigen, Michelin zou beter zijn.
Nu weet iedereen waar ze staan, maar ze staan wel achter...
Vond niemand die start van Alonso een beetje teveel van het goede ?
Hij slalomt naar links, het gras op. Van daaruit een ferme ruk aan het stuur naar rechts, alwaar hij Montoya wegduwt, dan terug naar links, waar Trulli voor hem in de remmen moet...
Van het goede teveel?
Is de regel niet dat je 1x van je lijn mag afwijken?
Voor mij mag hij het altijd doen. Alonso is de max, pure "rock 'n roll", die gast.
Alleen moet hij het niet teveel met Montoya proberen, of het zal eens dik prijs zijn.
Als die regel klopt, gaat hij nog in de fout, hij week namelijk 3 keer van z'n lijn af. Eerst gaat hij op het gras, dan duwt hij Montoya weg, en uiteindelijk weer helemaal aan de andere kant blokkeert hij Trulli.
Maar ik moet die beelden nog es terugzien, 'k vraag me af hoe Alonso op het gras raakte.
oja:
http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/24635.jpg
Vriendin van Eddie ofzo ? :)
Alonso ging het gras op omdat de Williams te traag startte, 't was dat of wachten of crashen. Dat was niet echt van zijn lijn afwijken ten nadele van iemand.
Daarna week hij van zijn lijn af ten nadele van Montoya.
De tweede keer was ten nadele van Trulli, maar die zal natuurlijk geen klacht indienen.
FormulaV-JH495
07-03-2004, 18:47
Dude ... Alonso was de enige die een goeie start had ... en ik vraag mij af of jullie en race willen zien of iemand die gewoon zijn rondjes rijd ??? Ik kan zijn 'starts' goed vergelijken met die van JV enkele jaren terug ... die vloog ook overal door.
Originally posted by Finish
Als die regel klopt, gaat hij nog in de fout, hij week namelijk 3 keer van z'n lijn af. Eerst gaat hij op het gras, dan duwt hij Montoya weg, en uiteindelijk weer helemaal aan de andere kant blokkeert hij Trulli.
Maar ik moet die beelden nog es terugzien, 'k vraag me af hoe Alonso op het gras raakte.
oja:
http://www.f1racing.nl/nl/photo.php/large/24635.jpg
Vriendin van Eddie ofzo ? :)
amai amai, een 'ete brok (gelek da ze da bij ons int scholeke zegge)
Originally posted by Finish
hij week maar 1 keer van z'n lijn af hoor, hij kwam er gewoon niet meer terug op nadien... ;)
The Interceptor
08-03-2004, 01:05
Ik had ook niets tegen de start van Alonso, integendeel zefls, hij was de enige die uit de startblokken schoot, bij de anderen kwam het allemaal maar traagjes op gang, 't is wa anders zo zonder Launch Control ...
Ferrari, veel te snel, zelfs nog sneller dan ik na de wintertests al vreesde :(
Bar & Button, gaat goed :D al had ik eigenlijk nog ietsje beter verwacht, maar net achter de Williamsen, mogen niet klagen zeker :D
en McLaren, dat noem ik pas afgang, meer dan een jaar al aan deze wagen aan't werken, en dan zo afgaan manman
Er is blijkbaar nogal wat commotie rond de starts van beide Renaults. Daarstraks de beelden gezien (deze nacht nog voor de GP begon in slaap gevallen voor de tv na een zwaar avondje :D ) en het viel toch erg hard op: daar zitten nog wat elektronische hulpmiddeltjes op als je het mij vraagt ;) Door de vettige piste kwam iedereen moeilijk uit de startblokken en met de nodige wheelspin, bij Renault niets van dat :rolleyes:
The Interceptor
08-03-2004, 01:17
mja ik dacht het ook al, van daar zit toch nog electronica op ... :)
die nieuwe regel van 1 motor per weekend ... wat is dat voor een stomme regel?
er wordt zo vrijdag niet meer gereden bijna om motor te sparen, alleen die 6 extra wagens zitten nog vollenbak te testen, minder te zien op't circuit dus, en was dat nu niet net een punt dat verbeterd moest worden?
The Interceptor
10-03-2004, 01:54
op f1racing.nl staat net te lezen dat iedereen wel verschoten was van de snelle starts van beide Renault-wagens, insiders denken dat Renault een alternatieve, maar legale manier van traction controle ontworpen heeft:
"De start is één van de belangrijkste momenten van de start en één van de beste kansen om rijders in te halen. Het spreekt vanzelf dat we daar dus veel aandacht aanbesteden, maar over systemen en regels wens we niet te praten. Ik kan jullie enkel aanraden de regels goed te lezen," hield hoofdingenieur Pat Symonds de boot af.
Die regels zeggen dat het gebruik van launch control in 2004 niet langer is toegelaten. Ook traction control mag slechts gebruikt worden nadat de wagen al 100 meter heeft afgelegd. Enkele insiders vermoeden echter dat Renault een alternatieve vorm van launch control zou hebben bedacht. Een expert zegt dat het team de wielspin bij de start zou verminderen door de benzinetoevoer te regelen. Dat zou een gelijkaardig effect als launch control creëren, maar zou wel legaal zijn.
Als ik zoiets lees, krijg ik alleen maar meer bewondering voor het Renault team, volgens mij de grootste kanshebbers om Ferrari te verslaan hoor!! binnekort nog nieuwe motor erin!
BMW-Fanaat
12-03-2004, 18:18
Twas wel een goeie GP vooral de start was super vooral van alonso , maar doorheen de race was er ook nog wat de beleven ik dnek dan aan de sauber die de jordan voorbij wou en da Mclaren wiens motor het begaf enkel spijtig dat ferrari won kzag liever jpm op het hoogste schavotje :D
Oneliner
12-03-2004, 19:00
Nu nog een paar leestekens ertussen en we verstaan elkaar. ;)
BMW-Fanaat
12-03-2004, 19:26
Ik wist dat ik iets vergeten was. Maar ik zal er in het vervolg op letten, zodat er geen misverstanden voorkomen of dergelijke. ;)
Originally posted by BMW-Fanaat
Twas wel een goeie GP vooral de start was super vooral van alonso , maar doorheen de race was er ook nog wat de beleven ik dnek dan aan de sauber die de jordan voorbij wou en da Mclaren wiens motor het begaf enkel spijtig dat ferrari won kzag liever jpm op het hoogste schavotje :D
amai, da pakt op mijnen adem... :s
BMW-Fanaat
12-03-2004, 19:56
Ik was de leestekens vergeten omdat ik het vlug moest typen. Maar zo erg was het nu ook weer niet . En wie is er hier nog allemaal voor het Williams-BMW team ? Want ik zoek nog meer technische gegevens over hun vroegere wagens. ( 2000 - 2003) Als iemand mij kan helpen ?
Originally posted by BMW-Fanaat
Ik was de leestekens vergeten omdat ik het vlug moest typen. Maar zo erg was het nu ook weer niet . En wie is er hier nog allemaal voor het Williams-BMW team ? Want ik zoek nog meer technische gegevens over hun vroegere wagens. ( 2000 - 2003) Als iemand mij kan helpen ?
je was me net voor met je excuses :)
maw, tesamen gepost toen :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.