PDA

View Full Version : ***Autosport-aankondigingen op VRT en Canvas!!! ***


Eric Dupain
03-03-2004, 13:43
Bas Leinders tekende deze morgen een contract van derde rijder bij Minardi. Stefaan Lammens, aanwezig in Australië om commentaar te leveren bij de wedstrijd, woonde de persconferentie bij en haalde Bas Leinders voor de camera voor een interview. Een reportage in het VRT journaal van 13.00 u en 19.00 u.



Ook de komende dagen besteden wij ruim aandacht aan de start van het F1 seizoen. Zo kan je in de journaals van donderdag een reportage bekijken van een nogal ongewone competitie tussen de Ferrari rijders Michael Schumacher en Rubens Barrichello.



Zaterdag komen dan de kwalificatieritten aan bod in het journaal, zondagnacht is er de rechtstreekse uitzending van de GP op Canvas om 03.45 u. Zondag wedstrijdverslagen van de GP in de journaals, en zondagnamiddag een ruime samenvatting van de eerste GP in Sportpaleis. Uitzenduur op dit moment nog niet bekend, ... net zoals vorige week stemt u best af op Canvas bij het begin van Sportpaleis om dan een juist zicht te krijgen op de programmering.

Guido
03-03-2004, 14:25
Originally posted by Eric Dupain
.............Een reportage in het VRT journaal van 13.00 u en 19.00 u.



Ook de komende dagen besteden wij ruim aandacht aan de start van het F1 seizoen. .........

:applaus:

JPMontoya
03-03-2004, 14:40
Kan dit niet gewoon bij topic BL naar minardi gezet worden, toch een lichte vorm van publiciteit voor VRT :)

Eric Dupain
03-03-2004, 16:25
Geen vorm van publiciteit, wel een aankondiging zodat de fans niets hoeven te missen.

Ik hoef dit niet te doen hoor, ... en als men het liever niet heeft ... dan zal ik het wel horen van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het forum. En als ik goed op de hoogte ben , dan ben jij niet verantwoordelijk voor het forum...

Jongens, jongens, ... sommigen kunnen toch echt wel een zaag spannen ... Ik zal dan maar niet meer posten op het forum ...

flugel
03-03-2004, 17:03
Originally posted by Eric Dupain
Jongens, jongens, ... sommigen kunnen toch echt wel een zaag spannen ...

Aangezien ik daar een diploma voor heb ;)
Mooi van de VRT dat ze iets tonen, maar voetbal en tennis gingen weer voor...

Guido
03-03-2004, 17:08
Ik vind dat we gewoon NIET moeten reageren op Eric Dupains aankondigingen. Het zijn aankondigingen zonder meer, waar de meeste van ons wel iets aan hebben.

Beschouw het dan ook als dusdanig en laat alle commentaar achterwege.

Dit is een aankondiging van enkele interessante nieuwsberichten. Niets meer en niets minder en dat er mensen bij zijn die liever autosport zien dan voetbal en tennis dat weten we al langer. Niet nodig om dat telkens weer opnieuw onder onze neus te smeren.

airco
03-03-2004, 19:38
* na intern overleg tussen de mods * is besloten dat we deze thread heropenen. Toch willen we in het bijzonder voor deze thread enkele nieuwe regels stellen:

[list=1]
Threads waarin aankondigingen van TV-programma's worden gedaan behoeven in principe geen reply's. Reply's waarin je enkel te vertellen hebt dat je het gemist hebt zijn vrij zinloos en dragen niks bij aan de discussie. Natuurlijk blijft inhoudelijk kritiek (of lof) ivm met de tv-programma's welkom. Ook andere on-topic kritiek mag zolang deze voldoende onderbouwd is.
Voor de zoveelste keer herhalen dat je het spijtig vindt dat tennis, voetbal en wielrennen voorgaan op autosport hoeft in deze thread ook niet. Dit is reeds 1000 keer opgemerkt. Toch is het voor de media quasi onmogelijk om hier iets aan te veranderen gezien het belang van kijkcijfers (etc). Hier over blijven doorbomen zet weinig zoden aan de dijk.
[/list=1]

Deze thread blijft in principe voor de rest van het jaar de place to be voor autosport-aankondigingen van Canvas. De moderators hopen op een inspanning van iedereen om deze thread op een serene sfeer verder te zetten.

Sennake
03-03-2004, 19:51
Om deze belangrijke boom niet kwijt te raken in het bos, heb ik de titel aangepast aan deze nieuwe regel, en heb ik de thread zelf ook "sticky" gemaakt.

yvdp
03-03-2004, 22:08
bon, dan maar meteen beginnen met een ontopic commentaar :)

eerst en vooral vind ik het mooi dat de VRT dit doet.
Wat ik helemaal mooi vind is dat er commentaar gegevens wordt ter plaatse, en niet vanuit de studio in Brussel :). Zorgt op die manier voor het opbouwen van een leuke sfeer tijdens het kijken. :)
chapeau VRT!

pompierke
04-03-2004, 12:45
Beste Eric,

blijf ons AUB verblijden met jou aankondigingen en laat die kinderachtige reacties van bepaalde personen langs je afglijden.
Ik vind het positief.
Ook al komt autosport na voetbal, wielrennen e.d. dan nog zijn jullie goed bezig.
doe zo voort man. :applaus:

pompierke

Baron
04-03-2004, 12:53
Originally posted by pompierke
Beste Eric,

blijf ons AUB verblijden met jou aankondigingen en laat die kinderachtige reacties van bepaalde personen langs je afglijden.
Ik vind het positief.
Ook al komt autosport na voetbal, wielrennen e.d. dan nog zijn jullie goed bezig.
doe zo voort man. :applaus:

pompierke


Ik denk dat Pompierke hier de mening weergeeft van de meerderheid van de Paddockers. ;)

Scapa
04-03-2004, 13:04
Originally posted by Baron
Ik denk dat Pompierke hier de mening weergeeft van de meerderheid van de Paddockers. ;)

Inderdaad :)

Eric, bestaat er een kans om voor een GP beelden te geven van een vroegere GP op dat circuit. De VRT heeft toch een serieus F1 archief denk ik, zonde om die beelden niet te gebruiken. :)

Jan
04-03-2004, 23:58
Het mag bij deze ook gezegd dat Radio 1 regelmatig aandacht besteed aan Belgen (Vlamingen) in de autosport op het hoogste niveau (Loix, Leinders,....) en daarbij interviews met kennis van zaken aflevert. Heel anders is het gesteld met die twee pipo's die 's ochtends Q-Music onveilig maken en es effe Bassie gingen bellen......veel blabla en zero informatieve waarde.

jan

Mark
05-03-2004, 00:30
Originally posted by stijnconinx
Inderdaad :)

Eric, bestaat er een kans om voor een GP beelden te geven van een vroegere GP op dat circuit. De VRT heeft toch een serieus F1 archief denk ik, zonde om die beelden niet te gebruiken. :)

De heikele vraag is of de VRT die beelden mag gebruiken, laten we hopen van wel.

Als voorbeeld: In de jaren dat de HMG groep (RTL 4/5) de Fomule 1 uitzending verzorgde waren er zo goed als geen historische beelden te zien in de voorbeschouwingen. Nu de rechten voor Nederland zijn overgegaan naar de SBS groep (SBS6/Veronica) kondigen zij aan veel historisch beeldmateriaal te gaan vertonen.

De NOS (staatsomroep) die vele GP's voor het commerciele tijdperk op de buis bracht laat nooit iets zien van oude GP's of wat dan ook.

Dus afhankelijk van welk kontrakt er is gesloten met Ecclestone en consorten mag je wel/geen oud materiaal op de buis brengen. Althans zo komt het hele zaakje op mij over.

JPMontoya
05-03-2004, 23:15
*del*

Mark
05-03-2004, 23:22
.

Sennake
05-03-2004, 23:39
Ik herhaal nog even dat het de bedoeling is dat alleen Eric Dupain hier zijn aankondigingen doet. Commentaren, positieve of negatieve, doen hier eigenlijk ook weinig ter zake.

Mag ik erop rekenen dat iedereen gedisciplineerd genoeg is om zich hier aan te houden? Dank u :)

PS : hier nu ook niet op antwoorden eh :)

Jan
06-03-2004, 02:05
Ja pa, eh nee pa :rolleyes:

jan

Eric Dupain
19-03-2004, 18:21
Twee weken na de openingswedstrijd in Australië is het formule 1 circus aangekomen in Maleisië. Zal Ferrari dit weekend opnieuw zo dominant uit de hoek komen of hebben Williams, en vooral McLaren, de kloof wat weten te dichten ? Al uw vragen hieromtrent worden zondagmorgen beantwoord , want u kan de tweede GP van het seizoen rechtstreeks volgen op Canvas vanaf 07.45 u. Commentaar wordt geleverd door Stefaan Lammens en Marc Goossens.



In onze journaals deze week lieten we jullie al even kennismaken met het nieuwe circuit in Bahrein. Wil je meer te weten komen over dit circuit, blijf dan lang genoeg plakken op Canvas want na de gebruikelijke wedstrijdinterviews krijgt u nog een korte reportage voorgeschoteld over dit circuit. Dit alles dus na de GP van Maleisië.



De GP van Bahrein is de derde wedstrijd van het seizoen en gaat door op 4 april, ... dezelfde datum als de Ronde van Vlaanderen. VRT gaat beide evenementen rechtstreeks uitzenden ! TV 1 ontvangt uitzonderlijk de Formule 1 kijkers, Canvas doet hetzelfde voor de wielerliefhebbers. 4 april, een volledige sportnamiddag op VRT !

TommySoprano
19-03-2004, 19:58
Goed nieuws, dus de vele boodschappen op het Canvas sport-forum hebben hun vruchten afgeworpen.

Eric Dupain
19-03-2004, 20:08
Tommy, met alle respect maar ... je denkt toch niet dat er iemand van wakker ligt van alle verwijten die naar onze kop gesmeten worden. Wij werken zo hard mogelijk om zo veel mogelijk autosport op de buis te krijgen. En ik kan je verzekeren, ... men gaat nog verschieten dit jaar.

marcel
29-03-2004, 20:57
Mag ik hier vragen wat de VRT van plan is met "Sporza" ivm de autosport?

TiBo
29-03-2004, 21:25
Voor zover ik weet gaat "Sporza" geen aandacht besteden aan autosport.

Wat wel:

- WK voetbal
- Olympische Spelen
- Roland Garros
- Wimbledon
- Tour de France

en ik denk zelfs een stukje atletiek.

Sporza zou lopen van eind mei tot begin september.

yvdp
29-03-2004, 21:46
die gaan heel der namiddagen live uitzenden, dus autosport zal er ooit wel ergens tussenzitten hé...
denk ik toch, hoop ik toch

marcel
29-03-2004, 23:07
daarom dat ik het hier vraag. als Eric Dupain hier nog komt, zal hij wel kunnen antwoorden, zeker?

Pascal
30-03-2004, 00:19
Originally posted by marcel
daarom dat ik het hier vraag. als Eric Dupain hier nog komt, zal hij wel kunnen antwoorden, zeker?

Ik meen me te herinneren dat Eric Dupain hierover reeds in een andere topic een uitleg heeft gegeven. Sporza zal geen autosport uitzenden, is wat ik ervan heb onthouden. Tevens werd toen gezegd, als ik het goed voor heb, dat er zowel op VRT als Canvas ruimte vrijkomt (omdat de grootste brok sport van deze netten verdwijnt) zodat VRT of Canvas wat meer ruimte heeft voor autosport.

Ik kan natuurlijk ook helemaal fout zitten...

Hopelijk brengt Eric snel verduidelijking...

C U

Eric Dupain
30-03-2004, 13:21
Pascal, ik zal binnenkort duidelijkheid brengen, alsook deze week een berichtje plaatsen over de uitzending van de GP van Bahrein die uitzonderlijk op TV 1 zal uitgezonden worden, op sterk aandringen van de sportredactie.

Meer info volgt.

Pascal
30-03-2004, 15:00
Originally posted by Eric Dupain
... over de uitzending van de GP van Bahrein die uitzonderlijk op TV 1 zal uitgezonden worden, op sterk aandringen van de sportredactie .

Meer info volgt.

Dat klinkt veel belovend....

Goed gewerkt...

C U

JPMontoya
30-03-2004, 23:04
Ik heb iets horen waaien over andere presentatoren... ik kijk uit naar t nieuws van Eric

Eric Dupain
31-03-2004, 20:51
De GP van Bahrein is de eerste GP Formule 1 die in het Midden - Oosten wordt gereden, mogelijk het begin van een nieuwe trend. Het lijkt dus logisch dat de VRT aanstaande zondag deze wedstrijd live op antenne brengt. Maar, zo logisch was dat niet de voorbije weken want aanstaande zondag wordt ook de Ronde van Vlaanderen gereden, en geef toe ... dit is een wielerwedstrijd die ook de niet-wielerliefhebbers kan boeien. Een evenement waar gans Vlaanderen reikhalzend naar uit kijkt. Een waar kijkcijfercanon dus !

De Ronde van Vlaanderen gaat live op antenne op zondagmiddag vanaf 12.45 u op ... Canvas. Canvas is de zender waar normaal gezien de Formule 1 uitgezonden wordt Dit zette de mensen van de sportredactie voor een dilemma ... De Ronde van Vlaanderen verdient alle prioriteit, dit is logisch ... maar de Formule 1 liefhebber zal ook benieuwd zijn naar het nieuwe circuit in Bahrein en verwacht niets minder dan een live uitzending.

Daarom ook dat we de wedstrijd uitzenden op TV1 vanaf 13.35 u , vlak na het journaal. Met wat geluk missen we enkel de opwarmingsronde en pikken we de start rechtstreeks mee. In het slechtste geval zijn de rijders één ronde ver en kan je de start in een herhaling meemaken.

Misschien wekt deze regeling bij sommigen wat onvrede op maar laat ons toch even benadrukken dat de mensen van de sportredactie, en dan bedoel ik niet enkel de journalisten maar ook de mensen van het management, er alles aan gedaan hebben om de F1 liefhebber te plezieren. Want zeg nu zelf, alles is beter dan de wedstrijd pas uit te zenden om 23.30 u op Canvas. Tot voor twee weken geleden was het namelijk de bedoeling om het zo te doen.

Dus klim nu niet meteen in de pen om een boze brief te schrijven, en neen ... laat die boze telefoon en dito mail ook maar weg. Al het mogelijke is gedaan in functie van de autosportliefhebbers. Wie nu nog beweert dat de VRT tegen autosport is ...

Ook bij de commentatoren zijn er wijzigingen. Stefaan Lammens presenteert het journaal van 13u zodat hij het eerste kwartier vervangen zal worden door Sammy Neyrinck. Jan Heylen vervangt Mark Goossens als co-commentator, omdat die laatste aantreedt in de Belcar te Zolder en zijn debuut maakt als team-manager in de Formule Renault 1600. Gert Vermersch, ook gekend als co-commentator van F1 wedstrijden bij Canvas, volgt de wedstrijd in Bahrein zodat hij dus niet aanwezig kon zijn.

Gilles
31-03-2004, 21:02
Eric, het heeft niets met F1 te maken, en misschien is deze vraag al eerder gesteld ... vorig jaar zagen we af en toe Belcar in de voor of na beschouwingen van de races; zien we de Belcar dit jaar weer terug op Canvas, of misschien Sporza?

Eric Dupain
31-03-2004, 21:10
Gilles,

We gaan dit jaar nog aandacht besteden aan de Belcar enz, ... maar , en begrijp me vooral niet verkeerd , we gaan daar binnenkort meer duidelijkheid in scheppen. Je weet dat als er iets aan te kondigen is , we dit doen op oa de paddock en de andere F1 sites waar we mee samenwerken.

Van zodra er nieuws is, weten jullie het ook.

airco
31-03-2004, 21:14
Knap werk Eric en alle anderen op de VRT-sportredactie :) :)

Eric Dupain
31-03-2004, 21:28
Dank je wel Airco :)

marcel
31-03-2004, 21:37
Originally posted by airco
Knap werk Eric en alle anderen op de VRT-sportredactie :) :)

daar kan ik u alleen maar gelijk ingeven. liever een kwartiertje grid-staren (waarin je toch niks ziet) missen, dan om 23.30 nog te moeten kijken. en dan zeker voor de mensen die maandag om 6-7 u al moeten gaan werken... :)

Bart.Vandecavey
31-03-2004, 22:24
Is een heel goede regeling waar ik jammer genoeg geen gebruik van kan maken wegens NRF...

Wimanna
01-04-2004, 11:52
(y) Knap dat jullie de GP rechtstreeks uitzenden...jammer dat mijn andere liefhebbende sport moet wijken voor de Ronde (Motorcross :D) Ik hoop dus wel dat er tussen 13.00u-13.40u veel te zien is in de Ronde ;) (graptjen he) Er komt toch wel een samenvatting van de GP in Portugal he Eric? please...

Eric Dupain
01-04-2004, 11:56
Hey Wimanna, ... natuurlijk besteden we ook ruim aandacht aan het motorcrossen. Alleen kan ik nog niet zeggen rond hoe laat dat zal worden uitgezonden. Na de ronde van Vlaanderen , maar hoe laat dat kan ik je niet zeggen. Dat hangt af van de heren wielrenners, hoe goed die hun best doen.

Wimanna
01-04-2004, 11:59
Originally posted by Eric Dupain
Hey Wimanna, ... natuurlijk besteden we ook ruim aandacht aan het motorcrossen. Alleen kan ik nog niet zeggen rond hoe laat dat zal worden uitgezonden. Na de ronde van Vlaanderen , maar hoe laat dat kan ik je niet zeggen. Dat hangt af van de heren wielrenners, hoe goed die hun best doen.

OK, dat ze maar goed doortrappen ;) Merci he.

Wimanna
04-04-2004, 19:22
Merci om de 2e reeks van de MX1 LIVE uit te zenden :) Al had ik liever Joël vooraan zien meestrijden :(

Eric Dupain
04-04-2004, 19:43
No thanks, graag gedaan.

Tja, Joël maakt een moeilijke periode door. En zijn motor is niet echt goed. Hoop dat het niet gaat worden zoals zijn seizoen bij Husaberg een jaar of twee geleden.

Wimanna
04-04-2004, 20:12
Originally posted by Eric Dupain
No thanks, graag gedaan.

Tja, Joël maakt een moeilijke periode door. En zijn motor is niet echt goed. Hoop dat het niet gaat worden zoals zijn seizoen bij Husaberg een jaar of twee geleden.

Husaberg is al van 1999...;) Dat was echt een rampjaar...Maar als de blessure aan de borstkas (of ribben) erg is, dan denk ik dat hij er kruis over maakt voor dit seizoen :(

Eric Dupain
04-04-2004, 20:24
Heeft een blessure aan de knie, kruisbanden zijn afgescheurd. En nu , terug on topic.

Maarten
04-04-2004, 20:35
Eric,

hopelijk bezoedel ik je thread niet met deze vraag, maar ik wist niet waar ik dit anders moest vragen: komt er een Belcar/supermeetingverslag op TV1 of canvas? Nu pitstop er niet meer is zijn we aangewezen op moteurs, maar dat verschijnt ook niet echt met de regelmaat van een klok! Champion's richt zich meer op BTCS, rally en Fun Cup ... afwachten of ze ook superweekends gaan verslaan, maar ik vrees ervoor! Het zullen eerder korte nieuwsflitsen zijn. Ideaal zou voor velen zijn dat er een rubriek in het sportpaleis komt zoals bv Champions League magazine of 'Put your hands up', maar of dit mogelijk is, is maar de vraag hé!

alvast bedankt voor je antwoord

Maarten Perdieus

Peter Baert
04-04-2004, 20:38
Ik zou Pitstop TV nog niet helemaal afschrijven.

:D

Maarten
04-04-2004, 20:39
er verschijnt zo waar een lach op mijn gezicht :) dit is positief, hoop doet leven ;)

Eric Dupain
04-04-2004, 20:49
Vorig jaar hebben we Belcar gebracht en het is de intentie om dit jaar ook te doen.

Maarten
04-04-2004, 20:51
super eric

ik had gehoopt op een vast tijdstip, dan kan je daar een beetje naar schikken uiteraard. Maar waarschijnlijk zal dit toch samenhangen met de Formule 1, en dan zijn we meestal toch present!

Bedankt

en nu terug naar de aankondigingen ...

marcel
04-04-2004, 21:21
Originally posted by Peter Baert
Ik zou Pitstop TV nog niet helemaal afschrijven.

:D

wil je daarmee iets zeggen, Peter? goed nieuws dat nog niet mag gezegd worden? (hoop, hoop :D)

Rallyloverke
06-04-2004, 08:23
Pitstop TV op Canvas? :D

TommySoprano
06-04-2004, 22:24
Of op Sporza, de sportzender die eraan komt?

airco
06-04-2004, 22:40
Sporza is wel maar tijdelijk (3 maand ??) voor de spelen, tour, ...
dus in zo een geval is er maar een tijdelijk verlengstuk voor pitstop.tv

Wat niet wegneemt dat het een mooie aanvulling zou zijn op het VRT sportaanbod.

Bart.Vandecavey
06-04-2004, 22:59
Peter heeft al eens een tipje van de sluier genomen en ik heb geantwoord met :worship:

Rallyloverke
07-04-2004, 09:53
Kan dan idd wel eens Pitstop TV op Sporza zijn, en daarna wegens overdonderend succes :) op Canvas verdergezet :)

Mark
07-04-2004, 18:58
Originally posted by Johan
Kan dan idd wel eens Pitstop TV op Sporza zijn, en daarna wegens overdonderend succes :) op Canvas verdergezet :)

Dat hoop ik dan ook, ben er zojuist achtergekomen dat Sporza niet in Nederland wordt uitgezonden :mad:

Veel Nederlanders ergeren zich mateloos aan Studio Sport, vele kijken dan ook het wielrennen en het voetballen via de VRT / Canvas. Die gasten hebben dus ook een probleem met Sporza.

Benieuwd of er actiegroepen en dergelijke worden opgericht om Sporza op de Nederlandse buis te krijgen.

TommySoprano
07-04-2004, 21:15
Qua wielrennen kan ik dat nog begrijpen. Maar voetbal, alhoewel die Hugo Borst me wel een enorme zeikerd lijkt. Ik heb hem maandag eens in de laatste show gezien (fragment van Studio Voetbal met Joeri Mulder).
Ooit op het sportjournaal eens een "stukkie" van 12 min. (chrono!) gezien over de ingegroeide teennagel van een voetballer.
En dan die Mart Smeets die erg denigrerend doet over Auto-en Motorsport. Naar de goelag met zo'n gasten...

Peter Baert
08-04-2004, 19:00
Pitstop TV op Sporza of Canvas?

:D

TommySoprano
08-04-2004, 19:40
Neen dat denk ik ook niet. Ik bedoelde dat er op Sporza voldoende ruimte zou zijn voor een serieus programma over de nationale auto- (en voor mijn part ook motor-) sport.

yvdp
08-04-2004, 19:41
hehe, uit die post kunnen we verstaan dat het niet het geval zal zijn ;)

Autofan
09-04-2004, 11:33
Originally posted by Peter Baert
Pitstop TV op Sporza of Canvas?

:D

Dit zou heel mooi zijn, maar ik vrees dat dit niet haalbaar zal zijn. Een pitstopforummer.

Eric Dupain
09-04-2004, 13:12
Jongens,

Laat het ons bij het onderwerp houden ... de aankondigingen. Ik denk dat de mensen van De Paddock zich hier kunnen bij aansluiten.

Eric Dupain
23-04-2004, 20:38
Sinds vrijdag zijn de voorbereidingen, vrije trainingen, begonnen voor de eerste Europese GP Formule 1 te Imola. 10 jaar na de dood van Ayrton Senna is het best mogelijk dat deze wedstrijd voor het laatst opgenomen is op de formule 1 kalender.

Stefaan Lammens is ter plaatse en zal morgen, samen met Gert Vermersch, de kwalificatieritten van commentaar voorzien. F1 fans stemmen best af op Canvas om 13.55 u voor deze kwalificatieritten live te kunnen volgen. Zondagnamiddag starten we om 13.48 u met de rechtstreekse uitzending van de GP van San Marino. Stefaan Lammens geeft commentaar en krijgt hulp van niemand minder dan Bas Leinders. Net voor de start van de wedstrijd krijgt u nog een stukje te zien over een Senna fan. Sammy Neyrinck ging op pad en interviewde Jean-Pierre De Wit. Eric Dupain monteerde het geheel in wat een kort eerbetoon moet worden aan Ayrton Senna, bekeken door de ogen van een fan wiens leven stilviel op 1 mei 1994.

Op 2 mei, volgende week zondag, wordt er nog een reportage uitgezonden over wat zich tijdens het verschrikkelijke weekend van 30 april en 1 mei 1994 afspeelde op het circuit van Imola. In het kader van 50 jaar televisie wordt er dan een reportage van Sportweekend van 1 mei 1994 heruitgezonden. Een mengeling van tragedie en studiogesprekken tussen Dirk Deweert, toenmalig autosportjournalist bij de VRT, en Carl Huybrechts. Uitzenduur is nog niet bekend.

Eric Dupain
07-05-2004, 20:14
Na de GP van San Marino twee weken geleden komen de rijders op een wel zeer vertrouwd gebied terecht. Het circuit van Catalunya is vooral gekend als testcircuit en heeft dus nog voor weinigen geheimen. Er zijn enkele vragen die een antwoord zoeken ...

- Slaagt Schumacher erin om de rijder te worden met het meeste aantal kilometers in de F1 ? De teller van Schumacher staat nu op 51979 km (bron HBVL/MC). Het record staat op naam van Ricordo Patrese die in zijn 256 wedstrijden 52129 km aflegde. Als Schumacher het 33 ronden volhoudt dan neemt hij het record over van Patrèse. En dit in zijn, jawel ... 200ste wedstrijd.
- Hoe reageert Schumacher op de uitspraken van Montoya en Montoya op die van Schumacher na het incident in San Marino ?
- Kan Schumacher nog een record evenaren ? Dat van Nigel Mansell die in 1992 met een Williams FW14B de eerste 5 wedstrijden van het seizoen won.
- Kan Jenson Button nog een plaatsje opschuiven van twee naar één en zorgen voor zijn “maiden” zege, alsook dat van het team ?
- En hoe zou het intussen zijn met het McLaren team ? Kan Raikkonen beter doen dan de laatste startplaats ?

U ziet het ... vele vragen die een antwoord vereisen. Daarom stemt u aanstaande zondag best af op CANVAS, vanaf ... 13.40 u ! Ja, we zijn er 5 minuten eerder en ook dat heeft een reden, ... een heel goede reden want de sterke prestaties van Button hebben onze eindredacteuren tot iets extra kunnen verleiden. In plaats van één randstuk serveren we u er twee.

- We hebben een reportage over Jenson Button. Moet er nog zand zijn ? De man die op dit ogenblik “hot” gaat geen vraag uit de weg. Hij praat over vroeger en vooral nu ! Sinds zijn hij enkele podiumplaatsen heeft behaald heeft de man zijn ambities bijgesteld. Hij denkt dat zijn eerste overwinning niet meer lang zal uitblijven en kleeft er meteen een datum op. Welke datum ??? Afstemmen op Canvas !
- Is Formule 1 een hard vak ? Moet je er een goede fysieke conditie voor hebben ? Op beide vragen is het antwoord ja. Leun maar even achterover in jullie stoel en kijk hoe de mensen van het Toyota team, het Sauber team en het Renault team het seizoen voorbereiden.

Beide reportages zijn van de hand van Sammy Neyrinck. Commentaar komt zondag van Stefaan Lammens en Mark Goossens. Afstemmen op Canvas voor Sportpaleis vanaf ... 13.40 u !!! O ja , ... het is niet verboden om nadien ook nog andere reportages van Sportpaleis mee te pikken !

Sorry, ... ik kan niet nog een reden aanhalen om u te overtuigen om zondag af te stemmen op CANVAS. Volstaat het lijstje hierboven ???

Eric Dupain
21-05-2004, 17:17
Vijf op vijf, dat is de perfecte score die Michael Schumacher behaalde de voorbije 5 grote prijzen. Wat wordt het dit weekend in het mondaine Monaco ? De voorbije vrije trainingen kondigden opnieuw een sterk resultaat resultaat aan voor La Scuderia. Afwachten wat het zal worden op zaterdag en zondag.

U kan trouwens alles volgen op Canvas. Zaterdag zenden wij de kwalificaties uit vanaf 13.55 u tot 15.00 u en zondag zijn we er vanaf 13.45 u. Afgelopen maandag volgde Sammy Neyrinck Takuma Sato op de voet in Amsterdam, tijdens een wedstrijdje tussen Sato en zijn teamgenoot Jenson Button. Inzet was om zo snel mogelijk Amsterdam te doorkruisen op verschillende manieren. Waterfiets, rolschaatsen, … De snelste Japanner ooit in de F1 vertelt over zijn ambities in de F1. Aanstaande zondag krijgen jullie de “short” version voorgeschoteld. De “large” version volgt later, begin juni, op Sporza.

Aanstaande zondag wordt het commentaar verzorgd door Sammy Neyrinck, die zal worden bijgestaan door Mark Goossens. Reden voor deze nieuwe commentator heeft te maken met het feit dat Stefaan Lammens in de zomer naar de Olympische Spelen gaat om daar onder andere de ruime Belgische delegatie ruiters te volgen. Nu zondag wordt het Belgisch Kampioenschap Jumping georganiseerd in Kapellen, en Lammens gaat als voorbereiding op de Spelen het Belgisch Kampioenschap Jumping volgen.

Eric Dupain
28-05-2004, 15:02
Eén week na de spectaculaire GP Formule 1 van Monaco zakt het F1 circus af naar de Nürburgring voor de zevende wedstrijd van het kampioenschap. Schumacher zal in zijn achtertuin uit zijn op een revanche, Renault wellicht op de bevestiging en BAR Honda op een zoveelste succes.

De inhaalmaneuvers, de pitstops, de actie … U kan het allemaal beleven vanaf 13.35 u op TV1. Dus niet op Canvas , waar er een enorm drukke sportmiddag gepland is in Sportpaleis , maar op TV1. We beginnen ook 10 minuten vroeger dan we gewoon zijn want we hebben weer een goed gevulde agenda bestaande uit randstukken.

- We beginnen met onze landgenoot Bas Leinders die ons een exclusieve blik gunt achter de schermen. We krijgen alles, maar dan ook alles te zien bij Minardi. Sammy Neyrinck was een bevoorrechte getuige.
- Sammy Neyrinck bezocht donderdagnamiddag nog een andere Formule 1 rijder, zijnde Juan Pablo Montoya. Montoya praat over onder andere het “tunnel incident” te Monaco. Een reportage over de mens achter de rijder.
- We sluiten af met een andere landgenoot die actief is tijdens de F1 weekends, zijnde David Saelens. Saelens rijdt op zondag de wedstrijden in de Porsche Cup en we hebben een verslag over de wedstrijd in Monaco.

De wedstrijd van zondag wordt van commentaar voorzien door Stefaan Lammens en Mark Goossens.

De Formule 1 spreekt de laatste weken trouwens steeds meer mensen aan. Vorige week zondag zagen 276800 Vlamingen Trulli zegevieren in Monaco, goed voor een marktaandeel van 32%.

Helemaal afsluitend worden de F1 fans, en meerbepaald de fans van Ayrton Senna, extra in de watten gelegd op vrijdag 4 juni. Op Sporza kan je dan vanaf 18.30 u kijken naar een documentaire over de Braziliaanse F1 rijder. De documentaire duurt één uur.

yvdp
12-06-2004, 15:54
op welke zender en welk uur is het formule 1 morgen?
Want met al die voetbal die eraan zit te komen :s

Belle
12-06-2004, 16:31
Op Sporza om 23.30 morgen! (13 juni)

Formule 1 : GP Canada
Integraal uitgestelde reportage van de Formule 1 Grand Prix van Canada. Commentaar : Stefaan Lammens. Co-commentaar : Marc Goossens

Raceboy
12-06-2004, 17:18
Dus niet live, RTBF kijken dus.

yvdp
12-06-2004, 18:15
ok, dank u :)

Eric Dupain
12-06-2004, 19:54
Ja sorry mensen,

Ik heb het zo druk dat ik geen persmededeling heb kunnen maken. Inderdaad, de GP van Canada wordt uitgezonden om 23.30 u op Sporza. Die van de USA wordt wel live uitgezonden, ook op Sporza.

Nikke
12-06-2004, 21:32
ik dacht dat F1 op canvas ging uitgezonden worden (of ben ik mis)? :(

Belle
12-06-2004, 21:34
Neen hoor, kijk maar op teletekst, staat er niet tussen. Staat wel op de site van Sporza! ;)

Eric Dupain
19-06-2004, 16:39
Eén week na de GP van Canada blijft het F1 circus nog een weekje langer over de plas voor de GP van de Verenigde Staten. De kwalficaties krijgen jullie niet live te zien, maar de wedstrijd wordt wél live uitgezonden op zondagavond. Afspraak 19.00 u op Sporza. Je schakelt best in om 18.45 u want we hebben weer een leuke reportage klaar staan van onze landgenoot Bas Leiders die twee weken geleden in Zuid Afrika vertoefde. Bas bezocht daar een lokaal schooltje en reed op het Kyalami circuit enkele rondjes met de duozitter van Minardi. Zeker de moeite waard dus om af te stemmen op Sporza.

Eric Dupain
01-07-2004, 16:12
Dit weekend wordt de Grote Prijs Formule 1 van Frankrijk live uitgezonden op Canvas. Commentaar krijg je van Sammy Neyrinck en Jeffrey Van Hooydonk, één van onze rijders in de Formule 3000. Deze week stapte Jeffrey over van het Coloni team naar het Super Nova team. Afwachten wat hij de kijkers te vertellen heeft. De Grote Prijzen vanaf Frankrijk tot en met België worden allemaal van commentaar voorzien door Sammy Neyrinck. Stefaan Lammens is de Formule 1 zeker niet beu maar draait mee in het Sporza project en is daar één van de vaste ankers voor het sportjournaal, alsook de gewone journaal op TV1. Na de drukke sportzomer horen we hem zeker terug.



Je stemt best vanaf 13.35 u af op Canvas want we hebben de kijker weer heel wat extra’s te bieden. Eric Dupain bezocht afgelopen weekend het Goodwood Festival of Speed en liep daar meerdere Formule 1 rijders tegen het lijf. De kijker mag zich aan drie reportages verwachten.

- Een sfeer stukje over het Goodwood festival of Speed met oa Damon Hill die nog eens terugblikt op het Schumacher incident dat hem in 1994 de wereldtitel kostte.

- Nu de Grote Prijs van Frankrijk voor de deur staat is het logisch dat de enige Fransman die op dit moment actief is in de F1 aan bod komt. Eric had een gesprek met Panis over zijn 150ste GP, de nieuwe wagen en de crash van Ralf Schumacher.

- Twee weken geleden behaalde Takuma Sato zijn eerste WK podium. 14 jaar na datum van Aguri Suzuki nog eens een Japanner op het podium. Een korte terugblik op dat podium en een kort gesprek met Sato over het podium en zijn volgend target in de Formule 1.



En dan is er nog de reeks van Jackie Stewart die voor deze week gepland was. Vanwege de weersomstandigheden in Wimbledon werd het programma danig overhoop gegooid zodat die reeks deze week niet kon worden uitgezonden. Maar, uitstel is geen afstel, ... van 27 juli tot en met 30 juli kan je de reeks bekijken op Sporza, telkens vanaf 17.00 u Maar, het kan nooit kwaad om in die periode je krant nog eens dubbel te checken om de start van de uitzending zeker niet te missen.