PDA

View Full Version : Mijn laatste wapenfeit in het bestuur VZW Depaddock


Pascal
03-03-2004, 22:20
De algemene vergadering van Depaddock en de eraan gekoppelde rittensportinitiatie waren mijn laatste wapenfeit als bestuurslid en admin van Depaddock.

Door enkele, aanhoudende en blijkbaar niet op te lossen meningsverschillen, tussen mezelf en andere leden van het bestuur, voel ik mij genoodzaakt om ontslag te nemen als bestuurslid van de VZW Depaddock.

Ondanks deze beslissing zal je me zowel hier op het forum als bij de talrijke meetings en evenementen van Depaddock nog terugzien. Meer nog, ik zal telkens trachten te zorgen voor een positieve bijdrage aan het forum en aan de evenmenten die door Depaddock zullen worden georganiseerd. Door deze beslissing heb ik niet de ijver noch de trots een Paddock-member te zijn, verloren.

Samen staan we sterk in deze, wat moeilijke, autosportwereld. Ik zal samen met Depaddock blijven werken aan de promotie van de autosport. Ik zal, indien vereist, nog steeds blijven werken voor Depaddock en zijn bestuur. Ik ben ervan overtuigd, samen met het bestuur dat we nog tot mooie initiatieven zullen kunnen verwezenlijken.

Nog veel succes aan alle Paddockers, de mods, admins en de
VZW.

Pascal

Driesco
03-03-2004, 22:43
Een vzw runnen is niet simpel, met een groep mensen samenwerken nog veel moeilijker. Je hebt dat volgens mijn mening goed gedaan, net zoals alle anderen, iedereen met zijn sterktes en zijn minpunten.

Ik ben er zeker van dat je binnen de autosport zeker een aanwinst kan zijn voor andere doeleinden dan Depaddock.

het ga je goed en bedankt voor de vele inzet, lange dagen en nachtelijke uren samen achter de pc.

BRI

De Paddock
03-03-2004, 22:59
Na het ontslag van Pascal heeft het bestuur van De Paddock er voor gekozen om 2 nieuwe bestuursleden te co-opteren. Vanaf heden zijn Huudo en Marshal de nieuwe leden van het bestuur van De Paddock. Op deze manier denken wij de continuiteit binnen De Paddock te handhaven alsook een frisse wind te laten waaien door de toevoeging van nieuw bloed.
Wij bedanken ook Pascal voor alles wat hij voor De Paddock gedaan heeft en nog zal doen in de toekomst.

Mark
03-03-2004, 23:03
Beste paddockers,

Als een van de leden die vanaf het prille begin erbij was wil ik met mijn portie vers bloed de paddock steunen en begeleiden in deze voor de autosport turbulente tijden. Van een kleine groepje liefhebbers zijn we in enkele jaren geworden tot een medium waar naar gekeken wordt. Wat mijn taak ook zal zijn binnen de Paddock, ik ga ervoor!

Tevens wil ik Pascal bij deze bedanken voor zijn tomeloze inzet achter de schermen. We zullen in de toekomst, in welke vorm dan ook, nog veel gaan vernemen van onze bestuurder van het eerste uur.

Met vriendelijke groet,
Mark "Marshal" Reijnders

Guido
03-03-2004, 23:07
Beste Paddockers en autosportliefhebbers,

Ik ben vereerd om toe te kunnen treden tot het bestuur van de VZW De Paddock. De Paddock heeft het afgelopen jaar een belangrijke plaats in mijn leven ingenomen en ik hoop dan ook ten stelligste dat ik mijn steentje zal kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van onze vereniging enerzijds en het fantastische forum anderzijds. Mijn ruime commerciële bagage zal hiervoor zeker van pas kunnen komen. Ik kijk er al naar uit.
Bedankt voor het gestelde vertrouwen!

Aan Pascal wil ik zeggen, dank je wel, geen vaarwel en tranen, we gaan elkaar nog vaak op een positieve manier tegenkomen. Zeker weten!

Met autosportieve groeten!
Guido "Huudo" Haesevoets

Finish
04-03-2004, 00:00
Nou, ik merk plots ook dat het Paddockbestuur mij voorgoed naar memberstatus verwezen heeft (zo'n 10 minuten terug, precies)(ik had al een tijdje terug ontslag genomen, evengoed door een meningsverschil met een bepaald lid uit het bestuur)

Ik hoop dat Marshal en Huudo het Paddock bestuur terug in de goeie richting kunnen krijgen.

Dus evengoed nog veel succes toegewenst aan beide nieuwe mods/admins en toch nog een bravo aan de inbreng van Pascal.

Een teleurgestelde Finish.

De Paddock
04-03-2004, 02:38
Het bestuur van De Paddock wenst ook Finish te bedanken voor alles wat hij (als admin en later als moderator) voor De Paddock heeft gedaan.
Hopelijk kent dit in de nabije toekomst (onder de vorm van de F1 prono) een vervolg.

Mario
04-03-2004, 09:16
Groeipijnen ?

Rallyloverke
04-03-2004, 10:09
Groeipijnen , dat hoort erbij, en meningsverschillen, dat is er altijd, als je met een heleboel mensen samen bent/ samenwerkt. Dat is in sportclubs, op je eigen werk , ...
Maar als ik het hier lees wordt er op een deftige , volwassen manier gereageerd, en dat is tof.

Pascal, Finish, alvast bedankt en ook aan iedereen in het Bestuur, bedankt voor jullie moeite, want hoe je het ook draait of keert, ik denk wel dat bijna ieder Paddock-lid op één of andere manier al wel eens zijn/haar voordeel uit deze vzw heeft gehaald.

Jan
05-03-2004, 00:08
Ik lees dat hier toch wel met enige verwondering.
In ieder geval, Pascal en Finish, jullie hebben mooi werk geleverd, daar hebben wij allemaal van kunnen meegenieten.

Aan de nieuwe derde rijder en nieuwe testpiloot in het bestuur wens ik alvast een behouden vaart.

jan

Scapa
05-03-2004, 18:00
Eerst en vooral:

Proficiat aan de nieuwe leden van het bestuur: jullie zijn beide autosportliefhebbers in hart en nieren en ik ben er zeker van dat jullie jullie "job" met volle overgave zullen doen. Langs de andere kant vind ik het ook jammer: jullie aarzelden niet om een nieuwe thread op te starten als je ergens anders iets las en als ik naaga hoeveel admins hier nog een (niet mod/admin gebonden) thread starten zijn we snel uitgepraat (de uitzondering bevestigd de regel). Waarschijnlijk omdat de taak als bestuurslid veel tijd in beslag neemt maar ik vind dat het levendig houden van het forum toch de belangrijkste taak van een bestuurslid zou moeten zijn. Enkele mods/admins komen hier nog maar zelden en/of posten amper nog iets... Ja, ik houd dat wat in het oog ;) Dus Huudo en Marshal, hopelijk wordt jullie postgedrag niet beïnvloed want dat zou ik zeer spijtig vinden en een verarming van het forum betekenen.

Ten tweede:

Raar, zéér raar vind ik dat hier allemaal. Door twee meningsverschillen tussen 2 leden van het bestuur stappen er twee mensen op: dat moet dan toch gaan over serieuze meningsverschillen op een bepaald vlak, anders stap je niet op m.i. ... Normaal wordt daar dan toch democratisch over gestemd of is het bestuur geen democratisch orgaan dan? Het fijne zullen wij ( de gewone members) er niet van weten (hoeft ook niet hoewel iets meer uitleg toch zou mogen want nu komt het toch heel raar over hoor). Wat ik mij vooral afvraag: is dat probleem nu opgelost? Er komen nu wel twee nieuwe leden in de plaats maar hierdoor is het meningverschil niet noodzakelijk de wereld uit. Of mogen de nieuwelingen hierover geen mening hebben en is dat punt bijgevolgd van de baan? Het kan zijn dat ik het allemaal wat zwart inzie maar aan de hand van de informatie die ik hier krijg zijn dat mijn conclusies...

@ Pascal: I will CU ( ;) )around. :)

flugel
05-03-2004, 18:04
Ik sluit me aan met wat Driesco zei... een VZW runnen is niet simpel, persoonlijk ben ik altijd voorstander van een beperkte groep, juist om die meningsverschillen te vermijden... maar wie ben ik natuurlijk :)

Driesco
05-03-2004, 18:11
Originally posted by flugel
Ik sluit me aan met wat Driesco zei... een VZW runnen is niet simpel, persoonlijk ben ik altijd voorstander van een beperkte groep, juist om die meningsverschillen te vermijden... maar wie ben ik natuurlijk :)

Bah, een vzw en een firma kan je maar op 1 manier runnen, dat is met 1 kapitein op het schip. De rest volgt of zoekt iets anders. Onze vzw telt 32 leden, 1 president :) en 31 prachtige leden. Nooit stemmen, geen gezaag, wie er niet kan mee leven zoekt maar iets anders.

Zal straks eens de statuten lezen, maar ik heb toch mijn bedenkingen hoe je 2 man kan ontslaan in een vzw met 5 bestuursleden, hoe hebben jullie gestemd ?

Finish
05-03-2004, 18:22
Eerst even een kleine rechtzetting: Wij zijn niet ontslaan, we hebben deze beslissing zelf genomen. Ikzelf zat trouwens niet in de vzw, enkel Pascal.
Gelieve het hele gebeuren ook niet op te blazen. Ik heb zo m'n eigen redenen dat ik 'opstap', ik wens daar ook niet verder op in te gaan, dit zou De Paddock niet ten goede komen.
Ik vind het jammer dat het zo moest gaan, 'k ben er immers al van bij het prille begin bij. Maar ik heb nogmaals het volste vertrouwen in een positieve afloop (er zitten gelukkig ook mensen met gezond verstand in het bestuur), dus genoeg nagetrapt, naar de toekomst kijken is nu de boodschap ! ;)

Finish

flugel
05-03-2004, 18:34
Voor de "sappige" details ---> den "Dag Allemaal" :D:D

laurent
05-03-2004, 19:05
waar kan k die topic vinden? :p

Mark
05-03-2004, 19:17
Originally posted by stijnconinx
Langs de andere kant vind ik het ook jammer: jullie aarzelden niet om een nieuwe thread op te starten als je ergens anders iets las

Weleens een Hollander tegengekomen die zijn mond kan houden? Die is nog moeilijker te vinden dan de ideale vrouw :D

Nieuwtjes, feitjes en al het andere wat ik tegenkom zal ik naar hartelust blijven posten.

Sennake
05-03-2004, 19:18
Originally posted by stijnconinx
Normaal wordt daar dan toch democratisch over gestemd of is het bestuur geen democratisch orgaan dan?

Ik ga hier niet in details treden. Dat is nergens goed voor. Maar als er mensen van het Bestuur ontslag nemen is dat hun recht en moet daar niet over gestemd worden. En het enige wat in onze statuten staat qua bestuursleden is dat er minimum 3 moeten zijn. We waren nog met 4 dus in principe was er geen statutair probleem.

Maar de werklast wordt natuurlijk wel groot als je hetzelfde werk (of zelfs meer want het ledenaantal blijft maar groeien) moet doen met minder mensen, want dan moet je taken gaan herverdelen. En aangezien we allemaal vrijwilligers zijn gaat dat ten koste van onze vrije tijd.

Daarom hebben we ervoor gekozen 2 extra bestuursleden te co-opteren. Die mensen horen dus bij het huidig bestuur tot er een nieuw bestuur gekozen moet worden. Ze zullen een aantal taken van ons overnemen om de goede werking van De Paddock te garanderen, en daar heeft iedereen baat bij toch?

Ik hoop dat deze uitleg wat meer duidelijkheid verschaft over de genomen beslissingen?

Sennake
05-03-2004, 19:19
Originally posted by stijnconinx
en als ik naaga hoeveel admins hier nog een (niet mod/admin gebonden) thread starten zijn we snel uitgepraat

Zeg nu niet dat je vindt dat ik niet genoeg schrijf eh maatje :D

Scapa
05-03-2004, 20:09
Originally posted by stijnconinx
de uitzondering bevestigd de regel
;)

Pascal
06-03-2004, 14:00
Originally posted by stijnconinx
@ Pascal: I will CU ( ;) )around. :)

Vele dingen zijn hier reeds door "oude" en "nieuwe" bestuursleden uit de doeken gedaan. Maar ik voel dat je ook van mij nog een woordje verwacht.

Wel, ik heb onstlag genomen omwille van meningsverschillen. Meningsveschillen kunnen voorkomen in een organisatie. Zeker in bvb een bestuur waar beslissingen moeten genomen worden, al dan niet door te stemmen. Dat ik een meningsverschil heb met iemand wil niet zeggen dat ik ruzie heb met iemand.

Ikzelf heb ontslag genomen uit het bestuur. Ook voor het voltallige bestuur kwam dit nogal hard aan omdat in het verleden bij meningsverschillen telkens tot een compromis kon gekomen worden. Ik koos ervoor om eerlijk te zijn met mezelf, het bestuur en de VZW en mijn ontslag zo realistich mogelijk aan te kondigen. Ik had mijn aankodiging ook kunnen verwoorden met : "Omwille van persoonlijke redenen blablabla..." Ten eerste was dit niet eerlijk geweest en ten tweede had ikzelf het daar nogal moeilijk mee.

Wat de toekomst betreft ben ik er zeker van dat het bestuur de rechte paden zal blijven bewandelen. Mijn positie is nogal duidelijk. Ik ga mijn best doen om nog evenveel te betekenen voor Depaddock als ik dat deed in het bestuur. Zowel jullie en het bestuur mogen weten (en dat doen ze al) dat ze steeds terecht kunnen voor allerlerlei zaken. Alleen stemmen (wat blijkbaar als belangrijk beschouwd word) zal ik niet meer kunnen.

C U