PDA

View Full Version : drukgroep


Blue
04-03-2004, 13:16
weet er toevallig iemand of er een soort van verplaatsbare drukgroep bestaat om wielmoren los/vast te zetten?


ben naar zoiets op zoek om mee te nemen naar zolder of naar andere plaatsen, aangezien ik regelmatig wielen moet vervangen
en meestal alleen ben

vroeg me af of er zoiets bestond?



indien dit niet bestaat, waar moet je op letten om zo'n vaste compressor te kopen voor deze toepassing??
kunnen ze dat allemaal of moet je ergens voorzichtig voor zijn?



'k weet het, weeral een domme vraag, maar tja...
:rolleyes:

Scapa
04-03-2004, 13:27
Een klopper op een batterij lijkt me veel handiger ;) Wij gebruiken dat ook op de koers en dat werkt heel goed. In u geval koop je best een extra batterij, je laadt ze beide op voor je vertrekt en dan kom je wel even toe ;)

Blue
04-03-2004, 14:35
COOL

ik wist niet dat dat bestond
heb je een merk?
of een plaats waar ik zoiets kan kopen??
(eventueel een groothandel?))


thanks!!!!

Eygmar
04-03-2004, 21:37
eens kijken op de site van race plan
dacht dat die momenteel een promotie hadden lopen

Scapa
04-03-2004, 21:58
Originally posted by Blue
COOL

ik wist niet dat dat bestond
heb je een merk?
of een plaats waar ik zoiets kan kopen??
(eventueel een groothandel?))


thanks!!!!

Bij Wilex in Oud-Turnhout verkopen ze die...

Blue
05-03-2004, 11:44
zal es effe bellen

had voorlopig al iets gevonden van Makita,
koste wel 850euro voor 1, en dan kon je net geteld 8 velgen doen en dan was alles plat (2batterijen)

mmm, net iets teveel, dan liever een stroomgroep kopen met electirsche sleutel
dan kan ek die stroomgroep tenminste nog voor iets anderes gebruiken


maar zal es effe bellen naar die winkel

Maarten
05-03-2004, 14:51
die van ons is een snapper, is een heel goed machientje
geen idee van andere merken

Johan & Carina
29-03-2004, 21:08
Mischien ook een idee een kennis gebruikt een duikfles met een reductie ventiel er tussen in de fles gaat 200bar en daar kun je wel wat bandjes mee op pompen

voor mezelf gebruik ik al meer dan een jaar een accu compressor gekocht bij conrad (www,conrad.nl ) en kijk dan naar bij auto onderhoud naar luchtpompen en compressoren art nr852955 - 8B
het werkt goed maar je kan wel een hoge druk bereiken maar de slag is vrij klein ,dwz van 1 bar naar 2,5 bar in 5 minuten
Thuis gewoon aan de 220 volt en bij de auto niks ggen snoeren e.d meer

Johan & Carina
29-03-2004, 21:12
Oh ja hier ging het om
de wielen zelf maak ik een slag los met de kruissleutel en de rest doe ik met een snoerloze boormachine met daarin een passtukje dat er een dop 19 op kan ,de laatste slag gaat dan weer met een momentsleutel vast

Blue
30-03-2004, 10:32
jongens,

ik heb de oplossing gevonden dankzij de raad hier,
het is een Eagle geworden, 19.4V, 320nm kracht

en je kan er op 1 batt lading makkelijk 8 wielen mee los/vast zetten, en da nog is ie niet plat.

Deze toestellen kan je vinden bij de meeste garagespeciaalzaken


echt MAKKELIJK en de prijs valt ook goed mee: +-250Euro incl
een extra batterij is +-70euro excl, wat ook heel goed meevalt als je de prijzen van de concurrentie ziet: vb
Makita, +-250nm maar (eigenlijk te zwak) en die kosten al makkelijk meer als 400euro

Ik zal em bijhebben op Spa, dus als er iemand eens wilt kijken, kom gerust langs
(Witte aanhanger met reclame van Turbo's Hoet en Karcher)

bedankt nog es hé

Scapa
31-03-2004, 11:09
Een momentsleutel moet je wel nog meenemen eh om de wielen aan te trekken. Ook nodig om in het begin te proberen hoe lang je met je elektrische klopper de wielen moet vastzetten. Als je ze te vast zet krijg je ze niet zonder problemen terug los en dit kan je best vermijden natuurlijk. ;) Beetje wennen in het begin maar na verloop van tijd is een momentsleutel niet meer nodig eigenlijk maar voor de zekerheid toch altijd even checken :)

Blue
31-03-2004, 19:04
heb em idd nog wel bij, maar ik moet eerlijk zijn dat je zolang je de bouten ziet (visueel) verdraaien ik doordoe, als ze stoppen met draaien en je probeert ze dan manueel nog vaster te zetten merk je snel dat dat niet meer gaat

en ze dus ideaal staan


wel HANDIG zenne, damn, das makkelijk
:)