Log in

View Full Version : Ferrari op 1 en 2

Megane
06-03-2004, 09:43
Zoals verwacht staat ferrari op 1 en 2. Schumacher is maar even 3 sec. sneller dan vorig jaar (1.24.408). Ik denk dat het weer een jaar wordt als in 2002.
Mclaren staat wel zeer ver vindt ik :frusty: , en Button bevestigd zijn goede winter testen.

Allé schumacher zal voor de 7de keer kampioen worden. :D :D :D (grapje)
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'24"408 226.173 Km/h 3
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'24"482 + 0'00"074 3
3. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'24"998 + 0'00"590 3
4. 9 BUTTON BAR Honda M 1'24"998 + 0'00"590 3 5. 8 ALONSO Renault M 1'25"699 + 0'01"291 3
6. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'25"805 + 0'01"397 3
7. 10 SATO BAR Honda M 1'25"851 + 0'01"443 3
8. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'25"925 + 0'01"517 3
9. 7 TRULLI Renault M 1'26"290 + 0'01"882 3
10. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'26"297 + 0'01"889 3
11. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'27"065 + 0'02"657 3
12. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'27"294 + 0'02"886 3
13. 16 DA MATTA Toyota M 1'27"823 + 0'03"415 3
14. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'27"845 + 0'03"437 3
15. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'28"178 + 0'03"770 3
16. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'30"140 + 0'05"732 3
17. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosw B 1'30"68 + 0'06"273 3

Bron F1-live

Mistery
06-03-2004, 09:50
Precies nogal wat problemen met de D's en de T's , Marc ?

Enfin, omtad hed zadertagochdent is, wort hed u vergeven ;) , bedankt voor de info in elk geval.

Megane
06-03-2004, 09:52
Originally posted by Mistery
Precies nogal wat problemen met de D's en de T's , Marc ?

Enfin, omtad hed zadertagochdent is, wort hed u vergeven ;)

Neen ik ben zwaaaaar onder den indruk van de prestaties. :+
Ps kan jij mij verbeteren, dan leer ik ook eens iets :D :D

Mistery
06-03-2004, 09:57
Originally posted by Megane
Mclaren staat wel zeer ver vindt ik :frusty: , en Button bevestigd zijn goede winter testen.

Omdat je het zo mooi en beleefd vroeg ;) en trouwens graag gedaan:

Mclaren staat wel zeer ver vinD ik :frusty: , en Button bevestigT zijn goede wintertesten.

Megane
06-03-2004, 10:29
Originally posted by Mistery
Omdat je het zo mooi en beleefd vroeg ;) en trouwens graag gedaan:

Mclaren staat wel zeer ver vinD ik :frusty: , en Button bevestigT zijn goede wintertesten.

Thank You.

Ondertussen vraag 2 opgelost.

Gilles
06-03-2004, 10:37
inderdaad, indrukwekkende tijden van de Scuderia ... Bridgestone bewijst trouwens dat het niet volledig als outsider bekeken mag worden voor de bandenoorlog.

The Interceptor
06-03-2004, 10:42
Amai, Button weeral goe gereden, had wel iets minder verwacht na de vrije trainingen van vandaag, mss andere strategie, dat zien we deze nacht wel :)

Gilles
06-03-2004, 10:44
Ik denk dat B.A.R ook een beetje voor de Jaguar en Toyota strategie van vorig jaar heeft gekozen. Weinig benzine in de eerste stint en dan hopen zo min mogelijk terug te vallen.

AlesiRed27
06-03-2004, 11:11
Dit stond op planet-f1.com:

Afterwards there was speculation that the red cars had been on a three-stop fuel load while the rest of their challengers (though not Jaguar or BAR) had been on a two-stop. Ferrari technical director Ross Brawn didn’t want to get carried away with his first front row of the season. “We’ll have to see what strategy unfolds tomorrow,” he said, perhaps wary that they had a 1-2 last year and made little of it.

Als "de rooie" inderdaad op 3 stops staan dan kan het nog raar uitdraaien... ze zijn dan ook halve seconde sneller dan de man op de 3de plaats, Montoya.

Misschien leent de Ferrari zich voor 3 stops en traint de scuderia daar al heel de winter op? Korte sprints?

Vergeet niet de snellere doorgang in de pits...

Ach, we zijn natuurlijk geen Brawns of Todts - let's just see Sunday :D

Als neutrale supporter (sinds het vertrek van Alesi) kan ik alleen maar hopen dat er een challenge is, en dat het geen ferrari-cup wordt... :no:

Finish
06-03-2004, 11:16
De échte conclusies kunnen idd pas morgen getrokken worden, maar dit is nogmaals een triomf voor Ferrari. Een halve seconde is niet niks, (wel al een halve seconde minder dan tijdens de testritten) en een rode eerste startrij zien we waarschijnlijk nog meer dit seizoen.
Voor de rest nog een knappe prestatie van Button, en idd, die McLarens gaan een verdomd zwaar seizoen tegemoet. Benieuwd wat Montoya daar van denkt, volgend jaar zit hij in zo'n bak :)

AlesiRed27
06-03-2004, 11:24
OK, hier de qualifying speed traps...

Speed traps (http://www.formula1.com/race/result/speedtrap/714/16.html)

Altijd interessant om uit te zoeken wie 2 of 3 stops heeft...

Wat hier opvalt is Alonso en Trulli op 12 en 14 staan met een 8km/u minder, ondanks hun goede resultaten in qual. Renault is dus weeral een goed chassis met minder peformante motor of... ze starten met hoge fuel load?

schumi & barri staan 2 en 3 in de tabel, de williams er vlak achter.

Gilles
06-03-2004, 11:28
Als je een vijftigtal ronden een halve seconde per ronde sneller kunt rijden als je naaste tegenstander dan is het mogelijk dat je een pistop meer eruit kan rijden ...

Renault start helemaal niet met een hogere fuel load als ik mag geloven wat er gefluisterd wordt. Renault is van start met de motor van vorig jaar (die toen al duidelijk een gebrek in paardenkrachten had) in een erg sterk chassis. Dus het verschil in topspeed mag in die verklaring gezocht worden.

Renault wilt de eerste races (met redelijk uitzonderlijke omstandigheden - warm, vochtig, ...- uitrijden en punten pakken. Het team hoopt erop dat de andere teams te hoogmoedig waren door meteen alle nieuwe wagens in te zetten ...

Morgen weten we meer.

airco
06-03-2004, 12:05
Jawadde .... Button en Montoya kunnen de schade nog een heel klein beetje beperken .....
Als zij effectief een stop minder hebben, dan hebben ze nog kleine winst-kansen voor morgen.

Al de rest wordt gewoon vernedert
Ralf op 1,5 seconden
Raikonnen heeft er bijna 2 aan zijn been
Coulthard ... Dat die maar oppast dat de jordan's hem niet voorbij snellen bij de start :p

Natuurlijk zou het kunnen dat er een verschil is bij het aantal pitstop's. Toch vrees ik dat we dit seizoen een scenario zoals in 2002 gaan krijgen.

Finish
06-03-2004, 12:35
Montoya staat dus op +0.590...Dit wist hij over z'n snelle ronde te vertellen:

was amazed by the time I set in the first qualifying, but then I tried too hard in the second qualifying and made a mistake in the third sector and lost my advantage. However, I am confident for the race because our package seems to improve throughout the weekend, which will lead us to have a very good car tomorrow."

Had hij dat foutje in sector 3 niet gemaakt, had hij toch op z'n minst wat dichter tegen de Ferrari's gezeten. En we weten dat sommige circuits de Ferrari's vaak niet goed liggen, dus er is volgens mij zeker en vast nog competitie mogelijk. Time will tell !

AlesiRed27
06-03-2004, 12:58
Ik hoop stiekem dat Alonso wat kan bakken dit seizoen... Hij laat me beetje aan een Alesi denken, zelfs een Mansell...

Rijders me groot hart en grote b*ll*n :-)

Savi
06-03-2004, 13:02
Originally posted by Finish
Montoya staat dus op +0.590...Dit wist hij over z'n snelle ronde te vertellen:

Had hij dat foutje in sector 3 niet gemaakt, had hij toch op z'n minst wat dichter tegen de Ferrari's gezeten. En we weten dat sommige circuits de Ferrari's vaak niet goed liggen, dus er is volgens mij zeker en vast nog competitie mogelijk. Time will tell !

Zegt hij dat niet zo goed als elke kwali? Dat hij hier of daar een foutje maakte en er anders dichter bij was? Ik heb in elk geval nooit anders geweten... ;)

Scapa
06-03-2004, 13:05
BAR doet het goed. Button 4de en Taku 7de, hopelijk kunnen ze dit in de race ook..

Sennake
06-03-2004, 13:32
Originally posted by Savi
Zegt hij dat niet zo goed als elke kwali? Dat hij hier of daar een foutje maakte en er anders dichter bij was? Ik heb in elk geval nooit anders geweten... ;)

Mja maar ik denk dat iedereen dat altijd kan zeggen. Ik heb het nog nooit verder gebracht dan karting, maar ik heb toch nog nooit een rondje gereden waarvan ik dacht "dat is nu eens 100% perfect verlopen, ik heb nergens een foutje gemaakt"...

Dus als JPM dat zegt zal hij wel gelijk hebben, maar alle andere piloten kunnen net hetzelfde zeggen natuurlijk.

Finish
06-03-2004, 18:20
Heb daarstraks even de kwalificatie bekeken in uitgesteld verslag op la deux.
enkele puntjes:

*Fisichella neemt de eerste bocht verkeerd en verknoeit daarmee zijn snel rondje.
*Coulthard neemt de eerste bocht verkeerd en gaat op het rechte stuk start/Finish half van de baan (auto gaat zelfs even van de grond). Vandaar de seconde achterstand op Kimi. Heeft chance gehad dat hij niet in de muur ging.
*Bruni vertrekt niet, Klien maakt een fout en keert terug de pits in, Panis niet gezien.
*Montoya zat in de eerste sector +0.001 boven de snelste tijd van Schumacher. Tweede sector reeds +0.150, uiteindelijk dan +0.590. Dat lijkt dus nog niet ultra-dominant voor de Ferrari's, hé !
*Opmerkelijk: 2 Bridgestones in de top10, beide Ferrari's. Alle andere Bridgestones vinden we terug achter Coulthard. Michelin heeft dus volgens mij nog duidelijk een voordeel, enkel is de Ferrari dit jaar echt wel énorm snel (rekening gehouden met het feit dat Bridgestone bijna uitsluitend voor Ferrari werkt)
Goede keuze van de BARs om voor Michelin te gaan, dit seizoen.
*Het nieuwe kwalificatiesysteem is oersaai voor tv-toeschouwers, maar lokt waarschijnlijk wel meer toeschouwers op het circuit zelf. De eerste kwalificatiesessie is namelijk vervelend, de echte 'actie' komt pas in de laatste kwalificatie.

Megane
06-03-2004, 18:52
Coulthard is al van de grong geweest. :D :D

Het is te hopen dat er niets is beschadigd van de ophanging, anders morgen problemen. :frusty:

bazzie
06-03-2004, 19:09
Ferrari zoals verwacht 1 en 2, maar toch met minder voorsprong als gisteren.
Schumacher noemt Williams en Renault als belangrijkste tegenstanders voor dit jaar, zonder McLaren te vernoemen. Dit wordt hier toch min of meer bevestigd.
Als Button zo blijft voort doen, dan zal Villeneuve snel vergeten zijn bij BAR.
Coulthard verknalt het weer in de kwalificaties, het wordt tijd dat ze hem op pensioen sturen.

Het nieuwe kwalificatiesysteem lijkt toch weer nadeliger voor de kleine teams, die minder tijd krijgen tussen hun 2 runs dan de snellere teams.

JPMontoya
06-03-2004, 19:28
Het nieuwe kwalificatiesysteem, is idd voor de toeschouwer op de baan leuker, maar voor TV veel minder, ik heb niet altijd de tijd om 2 volledige uren te kijken...

Martijn
06-03-2004, 21:25
Originally posted by JPMontoya
Het nieuwe kwalificatiesysteem, is idd voor de toeschouwer op de baan leuker, maar voor TV veel minder, ik heb niet altijd de tijd om 2 volledige uren te kijken...

Zou me zelfs verbazen mocht vrt/canvas/rtbf altijd de volledige kwalificaties uitzenden, laat staan de persconferenties. :frusty:

Gilles
07-03-2004, 00:33
Ik heb zo'n raar voorgevoel dat Schumacher niet gaat winnen ... don't ask me why. I hope I'm wrong!

Ecclestone bijt zich trouwens in zijn gat omdat Ferrari zo snel is: "Het is een ramp. Dit hadden we niet verwacht. Ferrari werd niet verondersteld zo snel te zijn. Het doel was dat de motorkosten voor de kleinere teams zouden dalen, maar de neveneffecten zijn enkel negatief."

Oei oei oei, Uncle Bernie ... Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.

sledge
07-03-2004, 00:50
Ik ben es benieuwd. Ferrari lijkt de beste kaarten te hebben, maar Montoya ligt op de loer.
Het zal tussen die 3 gaan, de rest zal wel een spannende race voor P4 hebben denk ik :)

Martijn
07-03-2004, 00:56
Ik ben ook verschoten hoever sauber zat, ik had ze veel dichter bij de top verwacht.

R@ce@holiC
07-03-2004, 02:09
Ik denk dat we Renault (vooral Alonso) niet mogen uitschakelen voor aan de kop...

Verder denk ik dat JPM dit maal wel kan winnen...

bazzie
07-03-2004, 04:05
nog een uurke en we zijn vertrokken!
kga maar ineens wakker blijven, sebiet begint de voorbeschouwing al op rtbf.

tijdens de kwalificaties had ik al de indruk dat de beelden nu van de kwaliteit zijn van de digitale tv van 2 jaar terug, zoals de toerenteller. Ook de nieuwe infobalkjes onder zien er wel cool uit, alleen net iets te klein (voor op mijn klein tv-ke :) )

Finish
07-03-2004, 04:11
Nou, ik ben er ook klaar voor :)
Laat het maar rap beginnen, se !

M3-gtr
07-03-2004, 04:42
nog enkele minuten , k'ben al in volle spanning aant afwachten naar de eerste start van het nieuwe seisoen F1 :) ;)

Gilles
07-03-2004, 10:29
overwinning voor Ferrari ... had het helemaal niet verwacht!

PorscheGT
07-03-2004, 12:12
tis WEER van dat.. ik kijk gewoon GP meer(behalve SPA) tot er iemand zegt dat schumacher is uitgevallen anders wint hij toch altijd :no: :( :mad: :frusty:

airco
07-03-2004, 12:42
de vraag is in hoeverre je daar met een vermanend vingertje voor naar Schumacher moet wijzen .....

Als ik zie wat een gigant als McLaren (toch de steun van Mercedes, Siemens, ....) ervan bakt, dan zou ik eerder daar eens gaan klagen.

Gilles
07-03-2004, 13:08
mijn mening:

ik vond het ook een saaie race, maar dit wilt enkel 1 ding zeggen:

FERRARI EN BRIDGESTONE HEBBEN HUN HUISWERK VOOR DE KOMENDE 4 MAANDEN AL GEMAAKT EN DE REST DACHT MET EEN PAAR TOPTIJDEN DE KLOK TE SLAAN ...

Ferrari heeft nooit gezegd dat de F2004 zó goed ging zijn! ze zeiden enkel dat de resultaten voor zich gingen spreken ...

chapeau voor die mannen om na 4 jaar nog steeds op kop te staan!

Baron
07-03-2004, 15:55
Originally posted by airco
de vraag is in hoeverre je daar met een vermanend vingertje voor naar Schumacher moet wijzen .....

Als ik zie wat een gigant als McLaren (toch de steun van Mercedes, Siemens, ....) ervan bakt, dan zou ik eerder daar eens gaan klagen.

Zo een overheersing van één team bij het begin van het seizoen is helemaal niet leuk. Maar daarvoor moet je inderdaad Ferrari niet terechtwijzen. Het vingertje moet gaan naar MacLaren en Toyota, die eveneens over gigantische budgetten beschikken maar die hun huiswerk nu al opnieuw mogen doen.

Martijn
07-03-2004, 18:17
Zeker Toyota die, naar mijn mening, overal de personen die de sterke factor waren bij een team gingen weghalen (kijk maar naar Renault) door ze vet te betalen.
Ik weet nog heel goed dat hier enorm veel kritiek op was het jaar voor dat Toyota hun intrede deed in de F1.